Grupy dyskusyjne   »   i30 1,4 CRDI i jego turbina...

i30 1,4 CRDI i jego turbina...



1 Data: Grudzien 10 2013 00:21:47
Temat: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Grudzien 10 2013 00:08:46
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: X-Man 

"anacron"  wrote in message

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

wymieniasz turbo i jedziesz dalej co to wina diesla ze turbo nie dało rady? bywa i tak

Pzdr
Piotrek

3 Data: Grudzien 10 2013 08:35:15
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 10 Dec 2013 00:21:47 +0100, anacron napisał(a):

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

Mogla nastapic korozja lopatek wskutek ciaglego omiatania ich wiazka fal
radarowych :>

A tak serio, to przykrosc. Czy turbawka byla chociaz tak mila i padla w
okresie gwarancji?

Ja dlatego wlasnie trzymam sie z dala od turbodiesli i wynalazkow w rodzaju
uturbionych mikrosilniczkow Dacii/Renault.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

4 Data: Grudzien 10 2013 09:01:22
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Chris 

Maciek nabazgrał(a):

Dnia Tue, 10 Dec 2013 00:21:47 +0100, anacron napisał(a):
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Mogla nastapic korozja lopatek wskutek ciaglego omiatania ich wiazka fal
radarowych :>
A tak serio, to przykrosc. Czy turbawka byla chociaz tak mila i padla w
okresie gwarancji?
Ja dlatego wlasnie trzymam sie z dala od turbodiesli i wynalazkow w
rodzaju uturbionych mikrosilniczkow Dacii/Renault.

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

5 Data: Grudzien 10 2013 09:26:20
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 10 Dec 2013 09:01:22 +0100, Chris napisał(a):

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)

Amerykanskie V6 tez daje rade, a V8 bedzie nastepne :)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

6 Data: Grudzien 10 2013 12:22:09
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: WOJO 

Ja dlatego wlasnie trzymam sie z dala od turbodiesli i wynalazkow w
rodzaju uturbionych mikrosilniczkow Dacii/Renault.

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)
Eee, 3.0 boxer 245KM też daje radę :)
WOJO

7 Data: Grudzien 10 2013 08:50:15
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: sqlwiel 

W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

Ja siÄ™ nie znam na turbinowcach, ale zapytam: czy awaria turbiny definitywnie uniemożliwia pracÄ™ silnika, czy tylko kastruje go z mocy? Bo na oko, to powinien dalej jakoĹ›-tam działać...


--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

8 Data: Grudzien 10 2013 10:44:17
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 10.12.2013 08:50, sqlwiel pisze:

W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

Ja siÄ™ nie znam na turbinowcach, ale zapytam: czy awaria turbiny
definitywnie uniemożliwia pracÄ™ silnika, czy tylko kastruje go z mocy?

W tym wypadku zdechło całkiem.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

9 Data: Grudzien 10 2013 12:50:40
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: orcos 

W dniu 2013-12-10 08:50, sqlwiel pisze:

W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

Ja siÄ™ nie znam na turbinowcach, ale zapytam: czy awaria turbiny
definitywnie uniemożliwia pracÄ™ silnika, czy tylko kastruje go z mocy?
Bo na oko, to powinien dalej jakoĹ›-tam działać...

JeĹ›li tylko olej silnikowy nie bÄ™dzie siÄ™ lał z rozwalonego łożyska, a kawałki połamanej sprÄ™żarki nie wpadnÄ… do cylindrów, to bÄ™dzie działać.



--
....|_OR|...
....|COS|...

10 Data: Grudzien 10 2013 09:01:47
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Chris 

anacron nabazgrał(a):

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

Masz gwarancjÄ™ to co siÄ™ martwisz :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historiÄ™ auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

11 Data: Grudzien 10 2013 10:45:20
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 10.12.2013 09:01, Chris pisze:

anacron nabazgrał(a):

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

Masz gwarancjÄ™ to co siÄ™ martwisz :)

Nie martwiÄ™ siÄ™.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

12 Data: Grudzien 10 2013 11:16:27
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello anacron,

Tuesday, December 10, 2013, 10:45:20 AM, you wrote:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Masz gwarancję to co się martwisz :)
Nie martwię się.

Ja bym się martwił, bo jak kto¶ zwi±zany z producentem samochodu dowie
się, że wyci±gasz samochody z rowów i zasp (7 podczas jednej trasy),
to mog± uznać, że wykorzystujesz samochód niezgodnie z przeznaczeniem.
I po gwarancji.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Grudzien 10 2013 12:15:44
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: J.F 

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomoĹ›ci

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

W lipcu sie pytales o typ turbiny do niego ... juz wtedy byly klopoty ?

J.

14 Data: Grudzien 10 2013 12:38:29
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 10.12.2013 12:15, J.F pisze:

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomoĹ›ci
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

W lipcu sie pytales o typ turbiny do niego ... juz wtedy byly klopoty ?

Co jakiĹ› czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem. Mam nadziejÄ™, że teraz padło to co szwankowało od
poczÄ…tku i po naprawie już bÄ™dzie wszystko ok.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

15 Data: Grudzien 11 2013 08:14:32
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: robot 

W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:

Co jakiĹ› czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.

CzÄ™sty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

--
pozdro

16 Data: Grudzien 11 2013 08:19:51
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 11.12.2013 08:14, robot pisze:

W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:

Co jakiĹ› czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.

CzÄ™sty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

Taaaa, dokładnie tak jak mówisz.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

17 Data: Grudzien 11 2013 09:07:41
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Chris 

robot nabazgrał(a):

W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:
Co jakiĹ› czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.
CzÄ™sty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

A w takich co majÄ… 270KM też tak powinno być bo nie zauważyłem :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historiÄ™ auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

18 Data: Grudzien 11 2013 11:03:30
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: robot 

W dniu 2013-12-11 09:07, Chris pisze:

Co jakiĹ› czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.
CzÄ™sty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

A w takich co majÄ… 270KM też tak powinno być bo nie zauważyłem :)

Jak dobry kierowca, to powinno być ok :)

--
pozdro

19 Data: Grudzien 10 2013 12:20:53
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam


A skÄ…d wiadomo że chodzi o turbinÄ™? Druga sprawa jest taka że silnik z turbinÄ… wymaga specjalnego traktowania. Gdy bÄ™dzie traktowany jak zwykły motor to w ruinÄ™ obróci siÄ™ w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie trafia jak widzÄ™ sÄ…siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał jakieĹ› kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby nie zgasł.

20 Data: Grudzien 10 2013 12:43:49
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:

A skÄ…d wiadomo że chodzi o turbinÄ™?

OpiszÄ™. 120km/h, A1, stała prÄ™dkoć od co najmniej 30-40 min. Nagle
trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już siÄ™ nie
dał uruchomić. WczeĹ›niejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak
o 500 obr (z miesiÄ…c temu), od samego poczÄ…tku auto czasami/sporadycznie
nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po
chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinÄ™ i dostawałeĹ›
"strzał w nerki" :P

Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą
dziĹ› bÄ™dÄ™ miał opiniÄ™ ASO.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

21 Data: Grudzien 10 2013 15:27:53
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-10 12:43, anacron pisze:

W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:
A skÄ…d wiadomo że chodzi o turbinÄ™?
OpiszÄ™. 120km/h, A1, stała prÄ™dkoć od co najmniej 30-40 min. Nagle
trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już siÄ™ nie
dał uruchomić. WczeĹ›niejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak
o 500 obr (z miesiÄ…c temu), od samego poczÄ…tku auto czasami/sporadycznie
nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po
chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinÄ™ i dostawałeĹ›
"strzał w nerki" :P

Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą
dziĹ› bÄ™dÄ™ miał opiniÄ™ ASO.


Może to być wszystko, łÄ…cznie z rozrzÄ…dem - pasek przesuniÄ™ty o zÄ…bek (bÄ™dzie krÄ™cił, ale nie zapali),  ale raczej na awariÄ™ turbiny nie wyglÄ…da, choć ten hałas na coĹ› podobnego by wskazywał, coĹ› siÄ™ poluzowało albo wrÄ™cz urwało... Jestem ciekawy tej opinii ASO. Też mam taki silnik, tylko że o trochÄ™ wiÄ™kszej pojemnoĹ›ci.

22 Data: Grudzien 10 2013 12:00:42
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale wiadomo
tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

23 Data: Grudzien 10 2013 14:37:35
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: nom 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale wiadomo
tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.


Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

24 Data: Grudzien 10 2013 14:57:34
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 10 Dec 2013 14:37:35 +0100, nom napisał(a):

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

25 Data: Grudzien 10 2013 14:57:25
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Ale tu była dyskusja o turbo...

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

hihihi
w i30 jest a nie jedzie...
To ja wole bez silnika. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umiej±." Wojciech Bogusławski

26 Data: Grudzien 10 2013 13:59:03
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: X-Man 

"Budzik"  wrote in message

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam
A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.
I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale
wiadomo  tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym
nie mysli. Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero
problemów. Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Ja miałem Octavię 1.9TDI 90KM przebieg 170000 mil turbo już lekko gwizdało ale jeszcze je sprzedałem na ebayu po tym jak wsadziłem hybrydę i zrobiłem program na 165KM (autem jeĽdzi teraz mój ojciec a przebieg jest co¶ koło 200000mil)

Z obecnej Octavii turbo wyci±gn±łem przy 120 000mil też zast±pione hybryd± i działało do końca bez problemów.

Aha i co prawda od nowo¶ci tymi autami nei jeĽdziłem ale jako¶ szczególnie się nad turbinami nie rozczulałem odpalam i jadę, wiadomo ze na zimnym silniku od razu nie daje się gazu w podłogę ale jakie¶ cyrki z rozgrzewaniem czy chłodzeniem auta na postoju to lekka przesada chyba że kto¶ traktuje auto jak Dzidek to wtedy chwila na chłodzenei jest wskazana, już prędzej kapelusznicza jazda daje się we znaki zmiennej geometrii niż brak "¶wiadomosci" że auto ma turbo o które trzeba dbać.

Pzdr
Piotrek

27 Data: Grudzien 10 2013 15:28:06
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale wiadomo
tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.



Praw fizyki nie da się oszukać...

28 Data: Grudzien 10 2013 15:31:27
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Trybun,

Tuesday, December 10, 2013, 3:28:06 PM, you wrote:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam
A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.
I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale wiadomo
tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.
Praw fizyki nie da się oszukać...

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Grudzien 10 2013 15:00:51
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

30 Data: Grudzien 10 2013 15:14:54
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: AZ 

On 2013-12-10, Budzik  wrote:

Szczególnie, jak siÄ™ po 7 samochodów z rowów i zasp wyciÄ…ga...

A to psuje samochód?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Grudzien 10 2013 16:00:58
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za gł±by!

Ale: stosuj±c analogię, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic nie
stało...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stanęli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

32 Data: Grudzien 10 2013 16:14:49
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: AZ 

On 2013-12-10, Budzik  wrote:

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za głÄ…by!

Ale: stosujÄ…c analogiÄ™, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic nie
stało...

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za
drugim.

--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Grudzien 10 2013 18:50:22
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: jerzu 

On Tue, 10 Dec 2013 16:14:49 +0000 (UTC), AZ
 wrote:

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za
drugim.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Ursus_C-360_in_Krak%C3%B3w.jpg

:)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

34 Data: Grudzien 10 2013 18:36:34
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

:)
ROTFL - co za gł±by!

Ale: stosuj±c analogię, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic
nie stało...

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za
drugim.

Matko, nie chodzi o to czym jechał, tylko o to, ze stosuj±c analogie do
zalinkowanego filmu, on był wyci±gaj±cym a nie wyci±ganym.
A pytanie było: czy wyci±ganie psuje samochód.
A nie bycie wyci±ganym.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stanęli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

35 Data: Grudzien 17 2013 19:31:40
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-10 15:31, RoMan Mandziejewicz pisze:


Praw fizyki nie da się oszukać...
Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...


Co¶ na kształt zachowań mojego brata - on nie tylko pomaga swoim Passatem w wycince drzew, ale także potrafi je nim  póĽniej na linie holować.

36 Data: Grudzien 10 2013 18:08:28
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2013-12-10 15:28, Trybun pisze:

W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale
wiadomo
tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Praw fizyki nie da się oszukać...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo się "w ruinę
obróci się w mgnieniu oka" s± na tej samej półce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.

37 Data: Grudzien 17 2013 19:32:38
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:


Praw fizyki nie da się oszukać...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo się "w ruinę
obróci się w mgnieniu oka" s± na tej samej półce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.


Bez komentarza - w miarę mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeń życiowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

38 Data: Grudzien 17 2013 19:48:10
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2013-12-17 19:32, Trybun pisze:

W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:

Praw fizyki nie da się oszukać...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo się "w ruinę
obróci się w mgnieniu oka" s± na tej samej półce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.


Bez komentarza

LOL - może uzgodnij sam ze sob±, co to znaczy brak komentarza.

- w miarę mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeń
życiowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

Moje horyzonty s± szerokie, do¶wiadczenie duże, a dyskutować nie
musimy. Reszta jak wyżej/wcze¶niej.

39 Data: Grudzien 10 2013 18:40:21
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
nie zgasł.

I tak i nie.

Nie i nie.  W zasadzie to żadnego na zimno katować nie wolno, a po
normalnej jeĽdzie można spokojnie wył±czyć silnik bez czekania na
schłodzenie. Nawet jak się samochód skatuje na autostradzie z nog±
w podłodze to i tak póĽniej trzeba jako¶ z niej spokojnie zjechać,
a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnę już o tym, że nie wolno
na postoju mieć uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
jak kto¶ tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdę
to generalnie nie chodzi o schładzanie turbiny sensu stricte,
a nagłe zniknięcie ci¶nienia oleju przy rozpędzonej sprężarce,
a trochę to ona zwalnia - można tak załatwić turbinę np.
przez katowanie na autostradzie, błyskawiczny zjazd na parking
i wył±czenie silnika. Tak, taki schemat jest możliwy :P

40 Data: Grudzien 10 2013 18:51:40
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: jerzu 

On Tue, 10 Dec 2013 12:00:42 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Ranówka, turboklekot, CR, jako¶ specjalnie nie traktuję,
turbosprężarka fabryczna, 400 tys. km zrobione :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

41 Data: Grudzien 10 2013 22:10:08
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Megrims 

On 12/10/2013 12:21 AM, anacron wrote:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

ekologia panie.

42 Data: Grudzien 16 2013 23:55:48
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

43 Data: Grudzien 17 2013 10:56:08
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Chris 

anacron nabazgrał(a):

W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam
MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)

To diesel one tak majÄ… :) a tak na serio to nie wiem bo u mnie w bliżniaku CEED jest cicho i poza radiem i szumem opon to jest cisza.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historiÄ™ auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

44 Data: Grudzien 17 2013 19:33:26
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-17 10:56, Chris pisze:

anacron nabazgrał(a):

W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam
MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)

To diesel one tak majÄ… :) a tak na serio to nie wiem bo u mnie w bliżniaku CEED jest cicho i poza radiem i szumem opon to jest cisza.


Na luzie też? Bo u mnie w trakcie jazdy na wyższych biegach, też nie słychać czy motor to benzyna czy ropniak, ale gdy siÄ™ stanie w korku to zaraz dociera do uszu charakterystyczne rr,rr,rr

45 Data: Grudzien 18 2013 10:14:35
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Chris 

Trybun nabazgrał(a):

W dniu 2013-12-17 10:56, Chris pisze:
anacron nabazgrał(a):
W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam
MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)
To diesel one tak majÄ… :) a tak na serio to nie wiem bo u mnie w bliżniaku CEED jest cicho i poza radiem i szumem opon to jest cisza.
Na luzie też? Bo u mnie w trakcie jazdy na wyższych biegach, też nie słychać czy motor to benzyna czy ropniak, ale gdy siÄ™ stanie w korku to zaraz dociera do uszu charakterystyczne rr,rr,rr

CoĹ› tam słychać ale i tak radio to zagłusza, bardziej słychać w garażu jak jest zimny niż na drodze .

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historiÄ™ auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

46 Data: Grudzien 18 2013 18:05:04
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 17.12.2013 10:56, Chris pisze:

MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)

To diesel one tak majÄ… :) a tak na serio to nie wiem bo u mnie w
bliżniaku CEED jest cicho i poza radiem i szumem opon to jest cisza.

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

47 Data: Grudzien 18 2013 20:57:51
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: jerzu 

On Wed, 18 Dec 2013 18:05:04 +0100, anacron
wrote:

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

Czyli nie wiedz± co, ale naprawiaj±. Może w końcu trafi± :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

48 Data: Grudzien 18 2013 23:06:37
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: anacron 

W dniu 18.12.2013 20:57, jerzu pisze:

On Wed, 18 Dec 2013 18:05:04 +0100, anacron
wrote:

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

Czyli nie wiedz± co, ale naprawiaj±. Może w końcu trafi± :)

Nie nie, przed wymian± nie odpalał wcale. :) Jaki¶ progres jest, znaczy
nie, bo teraz znów nie odpala, a wtryskiwacz jak±¶ metod± przelewow±
sprawdzali i lał.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

49 Data: Grudzien 17 2013 18:35:42
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoĹ„czył współpracÄ™. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prÄ™dkoć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam

MyĹ›lałem, że to turbina, ale okazało siÄ™ że wtryskiwacz leje jeden.

Od razu można było założyć z opisu, ze turbina nie miała z tym nic wspólnego.
Co najwyżej mogła siÄ™ uszkodzić w skutek.

i30 1,4 CRDI i jego turbina...



Grupy dyskusyjne