Grupy dyskusyjne   »   ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?

ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?



1 Data: Czerwiec 23 2008 11:46:26
Temat: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: krz 

Jak w temacie.. kusi mnie toto zatankować, a do stacji shella mam kawałek i nie chcę tam lecieć nadaremno :)

Jakie są więc obecnie orientacyjne ceny vipołerów?

Mowa o benzynie, nie ropa.

krz



2 Data: Czerwiec 23 2008 12:18:47
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

krz pisze:

Jak w temacie.. kusi mnie toto zatankować, a do stacji shella mam kawałek i nie chcę tam lecieć nadaremno :)

Jakie są więc obecnie orientacyjne ceny vipołerów?

Mowa o benzynie, nie ropa.

U mnie AFAIR 5.29zł.

A tak BTW, to po co takie cuś tankować?

3 Data: Czerwiec 23 2008 12:22:00
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Noel 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

U mnie AFAIR 5.29zł.

A tak BTW, to po co takie cuś tankować?

Czasem trzeba silnikowi podać, coś, co ma 95 oktanów. :->

--
Tomek "Noel" B.

4 Data: Czerwiec 23 2008 12:25:38
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: |--=Bartek=--| 

U mnie AFAIR 5.29zł.

A tak BTW, to po co takie cuś tankować?

Czasem trzeba silnikowi podać, coś, co ma 95 oktanów. :->

LOL, właśnie nasza Pb95 ma bliżej do 96 oktanów niż Pb98 do swoich 98 ;-)

B.Z.

5 Data: Czerwiec 23 2008 15:59:18
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Maciej Browarczyk 

Tomasz Pyra pisze:

U mnie AFAIR 5.29zł.

LOL, gdzie taka cena? U nas benzyna nadal utrzymuje sie ponizej 5zl.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

6 Data: Czerwiec 23 2008 16:01:59
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

Maciej Browarczyk pisze:

Tomasz Pyra pisze:

U mnie AFAIR 5.29zł.

LOL, gdzie taka cena? U nas benzyna nadal utrzymuje sie ponizej 5zl.

Ale za VPower Racing 99?

7 Data: Czerwiec 23 2008 16:12:36
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Maciej Browarczyk 

Tomasz Pyra pisze:

Ale za VPower Racing 99?

No wlasnie nie jestem pewien, bo zerknalem okiem tylko przejezdzajac obok Shella ale wydawalo mi sie, ze cena jest nizsza niz 5zl.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

8 Data: Czerwiec 23 2008 23:29:44
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

Maciej Browarczyk pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Ale za VPower Racing 99?

No wlasnie nie jestem pewien, bo zerknalem okiem tylko przejezdzajac obok Shella ale wydawalo mi sie, ze cena jest nizsza niz 5zl.

U mnie ostatnio po 5.29zł.

Kiedyś było po 4.99zł, ale jak cena zwykłej 95 zaczęła się zbliżać do ceny tego V-Powera, to podnieśli.

9 Data: Czerwiec 24 2008 03:34:28
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Mon, 23 Jun 2008 16:12:36 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

Ale za VPower Racing 99?

No wlasnie nie jestem pewien, bo zerknalem okiem tylko przejezdzajac
obok Shella ale wydawalo mi sie, ze cena jest nizsza niz 5zl.

 Ale _na pewno_ VPR _99_? :)

 Bo jej ceną rzadko się chwalą ostatnio (nie ma co się dziwić) i poznajesz
ją dopiero po podniesieniu nalewaka. Zaś 'zwykłe' VPower na pewno 5zł nie
przekroczyło bo by ich prasa zjadła tak jak ten Orlen w Szczecinie.
 
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

10 Data: Czerwiec 23 2008 23:24:34
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Scobowski 


A tak BTW, to po co takie cuś tankować?

turbobenzyniakom, szczególnie "podkręconym" naprawde smakuje. Niektóre w
ogole nie mogą na innym jeździć bo za bardzo "stuka".

11 Data: Czerwiec 23 2008 12:13:52
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Brzezi 

pon, 23 cze 2008 o 11:46 GMT, krz napisał(a):

Jak w temacie.. kusi mnie toto zatankować, a do stacji shella mam
kawałek i nie chcę tam lecieć nadaremno :)

Skoro chcesz to zatankowac, to cena nie powinna grac roli...

Na swoim przykladzie moge powiedziec, ze "nie widze zadnej roznicy, wiec
nie ma po co przeplacac", 1.8T jezdzi tak samo na 95 jak na RACING99, albo
nawet na 99 jeszcze wiecej pali...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

12 Data: Czerwiec 23 2008 12:35:14
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-06-23, Brzezi  wrote:

pon, 23 cze 2008 o 11:46 GMT, krz napisał(a):

Jak w temacie.. kusi mnie toto zatankować, a do stacji shella mam
kawałek i nie chcę tam lecieć nadaremno :)

Skoro chcesz to zatankowac, to cena nie powinna grac roli...

Na swoim przykladzie moge powiedziec, ze "nie widze zadnej roznicy, wiec
nie ma po co przeplacac", 1.8T jezdzi tak samo na 95 jak na RACING99, albo
nawet na 99 jeszcze wiecej pali...

Bo moze warto po raz kolejny przypomniec, ze paliwo o wyzszej licznie oktanowej
samo z siebie nic nie poprawi, a juz na  pewno nie osiagi.
Paliwo do samochodu wystarczy lac takie, jakie jest przewidziane dla danego
samochodu przez producenta.
Chyba, ze zostal dokonany remap, ktory wymaga paliwa o wiekszej liczbie
oktanowej. Ale to z reguly idzie z innymi jeszcze modyfikacjami i nie jest
zabiegiem robionym ot tak...

--
Jacek "AMI" Rudowski

13 Data: Czerwiec 23 2008 15:41:03
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: krz 

SJacek Rudowski pisze:

On 2008-06-23, Brzezi  wrote:
pon, 23 cze 2008 o 11:46 GMT, krz napisał(a):

Jak w temacie.. kusi mnie toto zatankować, a do stacji shella mam kawałek i nie chcę tam lecieć nadaremno :)
Skoro chcesz to zatankowac, to cena nie powinna grac roli...

Na swoim przykladzie moge powiedziec, ze "nie widze zadnej roznicy, wiec
nie ma po co przeplacac", 1.8T jezdzi tak samo na 95 jak na RACING99, albo
nawet na 99 jeszcze wiecej pali...

Bo moze warto po raz kolejny przypomniec, ze paliwo o wyzszej licznie oktanowej
samo z siebie nic nie poprawi, a juz na  pewno nie osiagi.
Paliwo do samochodu wystarczy lac takie, jakie jest przewidziane dla danego
samochodu przez producenta.
Chyba, ze zostal dokonany remap, ktory wymaga paliwa o wiekszej liczbie
oktanowej. Ale to z reguly idzie z innymi jeszcze modyfikacjami i nie jest
zabiegiem robionym ot tak...

Sęk w tym, że taka V-Power pewnie będzie bliższa rzeczonym 95 oktanom, niż "normalna" 95 mająca pewnie 91..92 oktany. No i do tego - jak mniemam - jest czystsza, mniej zasyfiona.. więc kusi ze 2-3 baki 'przepłukać' na v-power.

krz

14 Data: Czerwiec 23 2008 15:44:19
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: scalem 

Honda Accord 2.0 155KM, 2003 r.
Jezdzila na 95 - tylko tankowanie na statoil.
I jakos mi glosno bylo i wogole tak jako dziwnie.
Po wlaniu suprema98 rowniez na statoil silnik zaczal kulturalniej pracowac.

Pzdr,
scalem

15 Data: Czerwiec 23 2008 15:59:26
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

scalem pisze:

Honda Accord 2.0 155KM, 2003 r.
Jezdzila na 95 - tylko tankowanie na statoil.
I jakos mi glosno bylo i wogole tak jako dziwnie.
Po wlaniu suprema98 rowniez na statoil silnik zaczal kulturalniej pracowac.

Benzyna o wyższej liczbie oktanowej ma mniejszą prędkość spalania dzięki czemu dźwięk przy niskich obrotach jest bardziej miękki i bardziej przyjemny.
Ale poza wrażeniami akustycznymi to w zasadzie jest objaw wady zastosowania tego paliwa - zapłon inicjowany jest zbyt późno, więc spada moc i przez to rośnie zużycie paliwa.

16 Data: Czerwiec 23 2008 16:08:33
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Monday, June 23, 2008, 3:59:26 PM, you wrote:

Honda Accord 2.0 155KM, 2003 r.
Jezdzila na 95 - tylko tankowanie na statoil.
I jakos mi glosno bylo i wogole tak jako dziwnie.
Po wlaniu suprema98 rowniez na statoil silnik zaczal kulturalniej pracowac.
Benzyna o wyższej liczbie oktanowej ma mniejszą prędkość spalania dzięki
czemu dźwięk przy niskich obrotach jest bardziej miękki i bardziej
przyjemny.
Ale poza wrażeniami akustycznymi to w zasadzie jest objaw wady
zastosowania tego paliwa - zapłon inicjowany jest zbyt późno, więc spada
moc i przez to rośnie zużycie paliwa.

Musi masz popsuty samochód - przez lata miałem okazję wielokrotnie
jeździć na NoPb95 zamiast 98 - zawsze na 95 miałem minimalnie
_większe_ zużycie paliwa. Od tego jest czujnik spalania stukowego,
żeby poprawnie dobrać moment zapłonu.

Co do dźwieku silnika - zmienia się na każdych obrotach.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

17 Data: Czerwiec 23 2008 16:26:01
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Tomasz,

Monday, June 23, 2008, 3:59:26 PM, you wrote:

Honda Accord 2.0 155KM, 2003 r.
Jezdzila na 95 - tylko tankowanie na statoil.
I jakos mi glosno bylo i wogole tak jako dziwnie.
Po wlaniu suprema98 rowniez na statoil silnik zaczal kulturalniej pracowac.
Benzyna o wyższej liczbie oktanowej ma mniejszą prędkość spalania dzięki
czemu dźwięk przy niskich obrotach jest bardziej miękki i bardziej przyjemny.
Ale poza wrażeniami akustycznymi to w zasadzie jest objaw wady zastosowania tego paliwa - zapłon inicjowany jest zbyt późno, więc spada moc i przez to rośnie zużycie paliwa.

Musi masz popsuty samochód - przez lata miałem okazję wielokrotnie
jeździć na NoPb95 zamiast 98 - zawsze na 95 miałem minimalnie
_większe_ zużycie paliwa.

Jak masz silnik przystosowany do 98, to pewnie na 95 będzie gorzej, bo czujnik częściej wykryje stuki i będzie opóźniał zapłon, co w drugą stronę też obniży moc i podniesie zużycie paliwa.


Od tego jest czujnik spalania stukowego,
żeby poprawnie dobrać moment zapłonu.

Czujnik spalania stukowego w 99% przypadków nie służy do przyspieszania zapłonu, a jedynie ma za zadanie go opóźnić w przypadku wykrycia stuku.
O ile mi wiadomo z produkowanych silników jedynie w sześciocylindrowych Subaru silnik adaptuje się sam pomiędzy 95 a 98 oktanów.

W innych silnikach masz mapę na 95 oktanów i silnik będzie dawał zapłon tak samo niezależnie czy nalejesz 95, 98 czy 100. Dopiero jak czujnik wykryje stuki to opóźni zapłon, a przyspieszania w przypadku braku stuków nie ma.
Kiedyś były przełączniki 91/95 okt, które sterowały wyprzedzeniem zapłonu i można było je przerobić tak żeby przełączały 95/98.

Co do dźwieku silnika - zmienia się na każdych obrotach.

Ale na wolnych obrotach to jest najwyraźniej słyszalne.

18 Data: Czerwiec 23 2008 13:48:04
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-06-23, krz  wrote:

Sęk w tym, że taka V-Power pewnie będzie bliższa rzeczonym 95 oktanom,
niż "normalna" 95 mająca pewnie 91..92 oktany. No i do tego - jak
mniemam - jest czystsza, mniej zasyfiona.. więc kusi ze 2-3 baki
'przepłukać' na v-power.

Mnie to interesuje, jak to jest, ze wszyscy tak narzekaja, ze paliwo do bani,
ze zwykla 95oktanow benzyna to jakis szajs o blizej nieokreslonej liczbie itp.
itd.
A jak przychodzi co do czego, to nie ma zadnych badan potwierdzajacych te
rewelacje.

--
Jacek "AMI" Rudowski

19 Data: Czerwiec 23 2008 15:48:51
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

krz pisze:

Sęk w tym, że taka V-Power pewnie będzie bliższa rzeczonym 95 oktanom, niż "normalna" 95 mająca pewnie 91..92 oktany.

Jak nie kupujesz w stodole wytworów jakiegoś petro-alchemika, a kupujesz na stacji benzynowej należącej do którejkolwiek sieci, to benzyna 95 ma 95 oktanów. Co jakiś czas NIK robi kontrole stacji benzynowych i chrzczenie benzyny dotyczy w zasadzie tylko małych prywatnych stacji, nie należących do żadnej sieci.

A benzynę 91 oktanów można kupić na zachodzie europy.

więc kusi ze 2-3 baki 'przepłukać' na v-power.

Raczej nic to nie da. Jak tankujesz zasyfioną to trzeba wymieniać filtr paliwa, a przepłukiwanie niewiele da.

20 Data: Czerwiec 23 2008 16:33:57
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał

Jak nie kupujesz w stodole wytworów jakiegoś petro-alchemika, a kupujesz na stacji benzynowej należącej do którejkolwiek sieci, to benzyna 95 ma 95 oktanów. Co jakiś czas NIK robi kontrole stacji benzynowych i chrzczenie benzyny dotyczy w zasadzie tylko małych prywatnych stacji, nie należących do żadnej sieci.

Zgodze sie ze wszystkim za wyjatkiem tego NIK-u badajacego paliwa. Od tego jest Inspekcja Handlowa.

ZK

21 Data: Czerwiec 23 2008 16:31:02
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Boombastic 

Sęk w tym, że taka V-Power pewnie będzie bliższa rzeczonym 95 oktanom, niż "normalna" 95 mająca pewnie 91..92 oktany. No i do tego - jak mniemam - jest czystsza, mniej zasyfiona.. więc kusi ze 2-3 baki 'przepłukać' na v-power.

Bzdury opisujesz. Paliwa w Polsce trzymają liczbę oktanową. Poczytaj sobie badania paliw ze stacji.

22 Data: Czerwiec 24 2008 00:46:33
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: .Peeter 

Boombastic wrote:

Bzdury opisujesz. Paliwa w Polsce trzymają liczbę oktanową. Poczytaj
sobie badania paliw ze stacji.

Można gdzieś wyniki takich badań znaleźć? Chętnie bym poczytał.

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

23 Data: Czerwiec 24 2008 03:36:28
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Tue, 24 Jun 2008 00:46:33 +0200, .Peeter napisał(a):

Bzdury opisujesz. Paliwa w Polsce trzymają liczbę oktanową. Poczytaj
sobie badania paliw ze stacji.

Można gdzieś wyniki takich badań znaleźć? Chętnie bym poczytał.

 Google nie gryzie. :)

 http://www.giih.gov.pl/bip/show.php?pubid=448

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

24 Data: Czerwiec 24 2008 16:23:49
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: .Peeter 

Borys Pogoreło wrote:

http://www.giih.gov.pl/bip/show.php?pubid=448

Tylko, że to jest ogólne. :) A ja bym chciał wiedzieć które
stacje omijać. ;) Chyba tylko pozostaje metoda prób i błędów,
zalać na prawie pusty zbiornik za 50zł i sprawdzić jak auto
się będzie zachowywać. ;)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

25 Data: Czerwiec 24 2008 19:14:24
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Tomasz Pyra 

..Peeter pisze:

Borys Pogoreło wrote:
http://www.giih.gov.pl/bip/show.php?pubid=448

Tylko, że to jest ogólne. :)

Jest dostępny też raport szczegółowy w którym wymienione są wszystkie kontrolowane stacje i wyniki z pobranych tam próbek.
Ale nie mogę znaleźć w tej chwili.

26 Data: Czerwiec 24 2008 22:05:15
Temat: Re: ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Tue, 24 Jun 2008 19:14:24 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Jest dostępny też raport szczegółowy w którym wymienione są wszystkie
kontrolowane stacje i wyniki z pobranych tam próbek.
Ale nie mogę znaleźć w tej chwili.

 Bo te wyniki dla zmyłki publikuje UOKiK :)

http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw_lpg/

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

ile teraz kosztuje shell V-POWER,/ V-POWER RACING99?



Grupy dyskusyjne