Grupy dyskusyjne   »   ilość paliwa w zbiorniku i FAP

ilość paliwa w zbiorniku i FAP



1 Data: Listopad 27 2011 19:48:23
Temat: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Darek 

CZytałem niżej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zwłaszcza ilości
paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
Mam cos takiego samochód Peugeot 307HDI, który ma FAP
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn który ma "poprawić jakoś spalin"
Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy
dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?



2 Data: Listopad 27 2011 20:04:53
Temat: Re: iloć paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Myjk 

Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakoć spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu. Ten
płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do zbijania się
sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się przepala przy mniejszej
temperaturze i co za tym idzie, proces przebiega szybciej. Ale, w tym
procesie wypalania, z tlenku ceru pozostaje na plastrze sam cer, który
można usunąć tylko mechanicznie -- stąd koniecznoć wymainy FAPa co jakiś
czas (80/120/180tkm), lub jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała iloć tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w wersji
bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce, przy tankowaniu
mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do szybszego "zużycia" filtra.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

3 Data: Listopad 27 2011 20:22:09
Temat: Re: iloć paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Marek Dyjor 

Myjk wrote:

Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakoć spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
-- stąd koniecznoć wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała iloć tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
szybszego "zużycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

4 Data: Listopad 27 2011 21:07:00
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-11-27 20:22, Marek Dyjor pisze:

Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
-- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
szybszego "zużycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.
Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

5 Data: Listopad 27 2011 21:18:58
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Darek 



Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest
ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.

Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za
50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości włąsnie
aby plynu starczyło na więcej

6 Data: Listopad 27 2011 21:31:58
Temat: Re: ilo�� paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-11-27 21:18, Darek pisze:

Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
paliwa i ilo�� eolysa (jaki ma by� podany do baku) prawdopodobnie jest
ustalana na podstawie odczytu r�nicowego z p�ywaka.

Dosta�em sprzeczne informacj� - jeden sta�a dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechanik�w, ca�o�� dzia�a wystarczaj�co dok�adnie je�li si�
tankuje sensowne ilo�ci. Za to m�ci si� przy studenckim tankowaniu "za
50z�". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo�� przejechanych
kilometr�w i pojawiaj� si� problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma racj� ale staram si� tankowa� jak nawi�ksze ilo�ci w��snie
aby plynu starczy�o na wi�cej



Powiem tak. Ja u siebie FAP nie mam więc tematu nie drążyłem zbytnio. Z premedytacją szukałem wersji 2.0 RHY 90KM, by tego nie miała (tak samo jak dwumasy w kole zamachowym).
Przeszukaj sobie forum peugeot-klub.pl - to skarbnica wiedzy. Tematów o FAP też było sporo. I wiele tam zostało wyjaśnione.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

7 Data: Listopad 27 2011 22:42:35
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Marek Dyjor 

Darek wrote:

Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka
wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku)
prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z
pływaka.

Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak
piszesz
Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu
"za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
włąsnie aby plynu starczyło na więcej

generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)

8 Data: Listopad 28 2011 13:22:37
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Darek 

Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
włąsnie aby plynu starczyło na więcej

generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)
TAk robię - ale czy to nic nie zmieni jak będę tankował za około1,5kzł -
głównie chodzi o długość na jki starczy ten płyn

9 Data: Listopad 27 2011 22:33:31
Temat: Re: iloć paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Dnia 27-11-2011 o 19:48:23 Darek  napisał(a):

CZytaÂłem niÂżej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zwÂłaszcza iloÂści
paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
Mam cos takiego samochód Peugeot 307HDI, który ma FAP
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany pÂłyn który ma "poprawiĂŚ jakoÂś  spalin"
Podczas dowolnego tankowania jest dodawana sta³a iloœÌ tego p³ynu, czy
dodawana jest okreÂślona porcja w zaleÂżnoÂści od iloÂści paliwa?



W hdi kalkulator przelicza iloć płynu w zależności od ilości  zatankowanego paliwa. Iloć ta jest wielokrotnością pojemności skokowej  pompy dozującej.
W silnikach dv6 (1.4 i 1.6) pompa ma pojemnoć 6.45 mm3.
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US


Pzdr
TG

10 Data: Listopad 28 2011 11:38:23
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: MiKhau 



Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US



Genialna literatura ! Myślę, że obowiazkowa dla użytkowników DV6 chcących
"coś więcej" niż używać (np. poczyścić, naprawić, sprawdzić).

Dziekuję za linka

MK

11 Data: Listopad 28 2011 14:33:53
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Autor: Darek 



W hdi kalkulator przelicza ilość płynu w zależności od ilości
zatankowanego paliwa. Ilość ta jest wielokrotnością pojemności skokowej
pompy dozującej.
W silnikach dv6 (1.4 i 1.6) pompa ma pojemność 6.45 mm3.
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US

Ja mam silnik 2.0
Ale podejrzewam że jest podobnieczyli jakaś minimalna dawka - dobrze by było
wiedzieć jaka i na lie litrów.
Bo może by się okazało że lepiej zatankować 13 niż 12

ilość paliwa w zbiorniku i FAP



Grupy dyskusyjne