jedna oś (tył) dwie identyczne opony, te same oznaczenia wszystko totalnie tak
samo ale indeks prędkości różny.
Czym się różnią takie opony? inny oplot? Czy można tak jeździć zakładając, że
nikt nie będzie tego indeksu z tej niższej przekraczał?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
2 |
Data: Lipiec 17 2011 22:16:19 |
Temat: Re: indeks prędkości różny na jednej osi |
Autor: Tomasz Pyra |
W dniu 2011-07-17 18:40, mm pisze:
jedna oś (tył) dwie identyczne opony, te same oznaczenia wszystko totalnie tak
samo ale indeks prędkości różny.
Czym się różnią takie opony?
Mieszanka, konstrukcja.
inny oplot? Czy można tak jeździć zakładając, że
nikt nie będzie tego indeksu z tej niższej przekraczał?
Przepisy zabraniają.
Natomiast samochód od tego nie eksploduje, ale może być różnica przyczepności - i ze względu na różną mieszankę i potencjalnie różne zużycie. Ale jakiś dramat to na pewno nie będzie.
3 |
Data: Lipiec 18 2011 08:29:25 | Temat: Re: indeks prędkości różny na jednej osi | Autor: Vlad The Ripper |
Użytkownik "mm" napisał w wiadomości
jedna oś (tył) dwie identyczne opony, te same oznaczenia wszystko totalnie tak
samo ale indeks prędkości różny.
Czym się różnią takie opony? inny oplot? Czy można tak jeździć zakładając, że
nikt nie będzie tego indeksu z tej niższej przekraczał?
Nic się nie dzieje, ani latem ani zimą. Normalna jazda, teoretycznie zabronione (choć nie byłbym pewien na 100% skoro ten sam wzór bieżnika), ale po prawdzie to diagnosta nigdy nie zauważył.
| |