Witam,
czy któryś z Kolegow mogłby mnie oświecic czy wżwym pompka (np. taka: http://img260.imageshack.us/img260/5153/s5002622us2.jpg)
pracuje w samochodzie Mrecedes w okresie grzewczym w sposb ciągły?
Mam taką (używaną z Alledrogo) w układzie podgrzewania LPG w WV Ogorku. Odała ducha po jakichs 30 godzinach pracy i szukam przyczyny.
PZDR
Piotr
2 |
Data: Kwiecien 13 2010 10:14:17 |
Temat: Re: jak działa elektryczna pompka ogrzewania? |
Autor: Czarek Daniluk |
Adampio pisze:
Witam,
czy któryś z Kolegow mogłby mnie oświecic czy wżwym pompka (np. taka: http://img260.imageshack.us/img260/5153/s5002622us2.jpg)
pracuje w samochodzie Mrecedes w okresie grzewczym w sposb ciągły?
Mam taką (używaną z Alledrogo) w układzie podgrzewania LPG w WV Ogorku. Odała ducha po jakichs 30 godzinach pracy i szukam przyczyny.
PZDR
Piotr
Poszukaj może któreś Webasto/Eberspacher miało zewnętrzną pompę obiegową, taka powinna przeżyć zdecydowanie dłużej ;)
Pozdrawiam !!
3 |
Data: Kwiecien 13 2010 10:42:32 | Temat: Re: jak działa elektryczna pompka ogrzewania? | Autor: Adampio |
Czarek Daniluk pisze:
Poszukaj może któreś Webasto/Eberspacher miało zewnętrzną pompę obiegową, taka powinna przeżyć zdecydowanie dłużej ;)
Czyli jednak sugerujsz, że ta pompka jest do pracy przerywanej?
4 |
Data: Kwiecien 13 2010 11:07:30 | Temat: Re: jak działa elektryczna pompka ogrzewania? | Autor: Czarek Daniluk |
Adampio pisze:
Czarek Daniluk pisze:
Poszukaj może któreś Webasto/Eberspacher miało zewnętrzną pompę obiegową, taka powinna przeżyć zdecydowanie dłużej ;)
Czyli jednak sugerujsz, że ta pompka jest do pracy przerywanej?
Wydaje mi się że w mietku to coś takiego było dodawane jak była grzałka w bloku - żeby nagrzać też wnętrze.
A przy takim użytkowaniu to pewnie chodziła tylko jak była załączona grzała, ewentualnie włączała się po osiągnięciu jakiejś ustalonej temperatury cieczy. (tak jak w większości webast).
Pozdrawiam !!
5 |
Data: Kwiecien 13 2010 02:05:52 | Temat: Re: jak działa elektryczna pompka ogrzewania? | Autor: Gom |
On 13 Kwi, 11:07, Czarek Daniluk wrote:
Wydaje mi się że w mietku to coś takiego było dodawane jak była grzałka
w bloku - żeby nagrzać też wnętrze.
Raczej chodzi o tzw. ogrzewanie resztkowe (REST). Dodatkowa pompka
umieszczona w układzie chłodzenia wymusza obieg ciepłego płynu przez
nagrzewnicę w momencie gdy silnik jest wyłączony. Ale faktycznie nie
jest to praca ciągła - czas pracy jest zależny od temp. płynu lub
stanu akumulatora.
Niemniej wydaje mi się, że pompa nie jest obciążona na tyle, aby nie
wytrzymać ciągłej pracy. Stawiam po prostu na wyeksploatowany
egzemplarz.
--
Gom
| | | |