jak oni to robią ?
1 | Data: Czerwiec 16 2011 14:25:54 |
Temat: jak oni to robią ? | |
Autor: mz | http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce 2 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:29:13 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: ania | Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie ? kaczka dziennikarska na lato. Na holere mieliby to robić an 50tce o 10-15km? W każdym miejscu w tym kraju po 5 min mieliby 10ciu prawdziwych minimum z przewałem o 30-50 km. ania - posterunkowa 3 |
Data: Czerwiec 16 2011 12:44:42 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Rafał Grzelak | mz wrote: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce
Przyspieszaja w trakcie pomiaru. Wszystko przez kretynski sposob pomiaru - predkosc zmierzona to predkosc radiowozu, a nie filmowanego auta. Na czas pomiaru nalezy zachowac stala odleglosc od mierzonego pojazdu - jak jest naprawde zalezy od wprawy i uczciwosci policjanta. <http://www.autokrata.pl/artykul/wideorejestratory-przeklamuja-10714> -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 4 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:17:31 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: z | Rafał Grzelak pisze: Wszystko przez kretynski sposob pomiaru - predkosc zmierzona toJestem trochę w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzęt jak wystarczy prędkościomierz radiowozu "wprawne oko policjanta" i kawałek stopera. Taki sam skutek. Taka sama dokładność pomiaru :-) To już "szuszarka" za szybą której wskazanie byłoby skorygowane wskazaniami prędkościomierza była by lepsza. Pewnie trzeba by mierzyć wtedy niskie prędkości (5km/h) i minusowe :-) Tak sobie próbuję wymyślać koło ale do jasnej cho... mamy XXI wiek. z 5 |
Data: Czerwiec 16 2011 13:43:44 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Rafał Grzelak | z wrote: Jestem trochę w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzęt jak Po prostu ktos zapomnial albo "zapomnial" dodac laserowy pomiar odleglosci... A tak to pozostaje chyba tylko zbierac wlasny slad GPS - a nuz sad wezmie go pod uwage w razie kiedy policjanci beda probowali robic kierowce w wala. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 6 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:45:02 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Iksinski |
Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie ? Rejestrator rejestruje prędkość radiowozu, a nie samochodu za którym jedzie. Prawdopodobnie chodzi o to, że radiowóz jedzie z trochę większą prędkością (np. dogania pechowca) i na videorejestratorze pokaże się wyższa prędkosć. Zgodnie ze sztuką, powinni przez określony czas jechać za samochodem mierzonym z identyczną prędkością, ale np. oglądając kilka razy "Pirata" miałem wątpliwości, czy rzeczywicie tak jest. W zasadzie w sądzie to powinno być łatwe do udowodnienia, rzeczoznawca nie powinien mieć problemów z wykazaniem, że na nagraniu widać, że radiowóz się zbliża, ale mało kto się na to decyduje na walkę, więc kasa leci. Pozdrawiam X 7 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:47:30 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Andrzej Ława | W dniu 16.06.2011 14:25, mz pisze: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce Wprowadzasz przednie koła w poślizg i tak jedziesz paląc gumy - licznik pokazuje więcej, choć prędkość jest niższa. Na pewno się nie rzuca w oczy ;-> 8 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:57:43 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: pavellz | Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości W dniu 16.06.2011 14:25, mz pisze: To nie łatwiej taksówkarskim sposobem spuścić trochę powietrza z kół? Obwód mniejszy = wyższe wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych 15 km/h nie zakatowałoby się felg. :) 9 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:00:31 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Andrzej Ława | W dniu 16.06.2011 14:57, pavellz pisze: To nie łatwiej taksówkarskim sposobem spuścić trochę powietrza z kół? Ooo! Lepszy sposób: założyć najmniejsze możliwe felgi z niskoprofilwowymi oponami ;-> 10 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:25:48 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: marek |
Obwód mniejszy = wyższe wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych niestety, obwod pozostaje ten sam. 11 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:43:18 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: pablo eldiablo | marek napisał(a):
obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy okregiem, promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest mniejszy niz na napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach... -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Czerwiec 16 2011 17:36:22 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Big Jack | W wiadomości obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód koła kolistego albo kwadrtowego przypadnie ta sama droga. -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 13 |
Data: Czerwiec 16 2011 17:37:35 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Big Jack | W wiadomości Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód^^^^^ obrót oczywiście -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 14 |
Data: Czerwiec 16 2011 21:40:00 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: pavellz | Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości W wiadomości Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi... 15 |
Data: Czerwiec 16 2011 22:28:40 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Big Jack | W wiadomości Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi... Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu jednego obrotu? Na jeden obrót koła będzie ta sama droga (obwód opony). Proponuję przeprowadzić prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć obwód opony. -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 16 |
Data: Czerwiec 16 2011 22:39:40 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości W wiadomości No co Ty gadasz? Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie? A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód. To że opona gdzieś tam sobie idzie dalej nic tu nie zmienia. Proponuję przeprowadzić prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć obwód opony. Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej samym przebytym dystansie. A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana. Załóżmy że koło ma promień 50 cm. Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m. Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m Czyli 5% mniej. I o tyle przekłamie licznik. 17 |
Data: Czerwiec 16 2011 23:52:35 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a): Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby Nie. Panowie, narysujcie to sobie. Kiedyś był tu nawet flejm na ten temat: http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_frm/thread/7da8b4a293ace550/b77434b70b44cb79 I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 18 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:30:21 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-16 23:52, Borys Pogoreło pisze: Kiedyś był tu nawet flejm na ten temat: Ja tam wiem tylko, ze jak mi sie dyfer zaczyna odzywac przy jezdzie na wprost to czas sprawdzic cisnienie, bo w ktoryms kole ubylo. Znaczy: kola nie poruszaja sie z jednakowymi obrotami. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 19 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:53:28 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:30:21 +0200, MarcinJM napisał(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png Nie, koła nie poruszają się z jednakowymi oporami toczenia. Auto ma zamiar skręcać, bo ma większy opór z jednej strony. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 20 |
Data: Czerwiec 18 2011 06:53:24 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreło pisze: Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:30:21 +0200, MarcinJM napisał(a): I co z tego? Dopuki jade prosto na kolach tej samej srednicy dyfer NIE MA PRAWA PRACOWAC. Opor nie ma znaczenia. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 21 |
Data: Czerwiec 18 2011 11:56:37 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-18 06:53, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreło pisze: Ale on pracuje nie z powodu zmiany obwodu, a przyczepności. 22 |
Data: Czerwiec 18 2011 12:10:10 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-18 06:53, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreło pisze: Jadąc na flaku nawet prosto opona ma minimalnie inną ilość obrotów, ale nie z powodu zmiany średnicy/obwodu, a po prostu innej przyczepności. 23 |
Data: Czerwiec 18 2011 17:26:35 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-18 12:10, Tomasz Pyra pisze: Jadąc na flaku nawet prosto opona ma minimalnie inną ilość obrotów, ale Srednica "uzytkowa" tym samym uleg zmiejszeniu. W jednym z postow pojawil sie rysunek z teoretycznym przebiegiem okregu na flaku i na nadymanej kiszce. Mysle, ze jest on wadliwy, prawidlowy rysunek powinien wygladac jakos tak: http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/kolo.jpg -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 24 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:47:03 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a): A jednak.
Znaczy Twoim zdaniem koło pod asfalt wchodzi? LOL !!!! 25 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:48:08 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A Twoim zdaniem gdzie podziewa się ta zbrojona guma z tego rysunku?: http://img13.imageshack.us/img13/1310/kolosg2mod.png Ja kiedyś uważałem, że prędkość się nic nie zmieni - teraz (od pamiętnego flame już tu linkowanego) uważam że się zmieni, ale nieznacznie (z powodu ugięć, "mikro" poślizgów i cholera wie czego jeszcze) - zdecydowanie jednak nie w związku ze zmianą promienia i nie o tyle co piszesz. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 26 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:07:03 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Leży sobie na ziemi, POZA obwodem koła. 27 |
Data: Czerwiec 22 2011 14:51:29 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:07:03 +0200, Cavallino napisał(a): A Twoim zdaniem gdzie podziewa się ta zbrojona guma z tego rysunku?: I leży sobie w innym wymiarze, że nie bierze udziału w obrocie koła? Ty naprawdę tak uważasz? Weź kredę w łapę i sam się przekonaj jak bardzo jesteś w błędzie. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 28 |
Data: Czerwiec 24 2011 15:00:59 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:07:03 +0200, Cavallino napisał(a): Tak, mniej więcej na tej samej zasadzie co do wyliczenia obrotu koła od czołgu nie jest ważna długość jego gąsienicy. 29 |
Data: Czerwiec 25 2011 03:01:10 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 24 Jun 2011 15:00:59 +0200, Cavallino napisał(a): I leży sobie w innym wymiarze, że nie bierze udziału w obrocie koła? Łał, od kiedy gąsienice czołgów są gumowe, pompowane powietrzem i uginające się? Bo chyba jednak nie są. I można je co najwyżej porównać do felgi bez opony. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 30 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:39:47 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Fri, 24 Jun 2011 15:00:59 +0200, Cavallino napisał(a): Wróć jak zrozumiesz analogię.
Bywają. A czy to czołg czy jakiś łazik terenowy - nie zmienia to zasady działania. 31 |
Data: Czerwiec 25 2011 19:58:27 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:39:47 +0200, Cavallino napisał(a): Łał, od kiedy gąsienice czołgów są gumowe, pompowane powietrzem i Wróć jak zauważysz różnicę między kołem samochodu, a gąsienicą czołgu. Owiń sobie felgę drutem, to będziesz mieć odpowiednik gąsienicy. A później spróbuj z tego spuścić powietrze. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 32 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:02:51 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:39:47 +0200, Cavallino napisał(a): Nadal nie zrozumiałeś, więc miałeś w takim przypadku siedzieć cicho. EOD 33 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:54:37 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:47:03 +0200, Cavallino napisał(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png "Prawdziwy" obwód koła - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku jedziesz po płaszczyźnie będącej pod poziomem asfaltu. Niszcząc sobie dodatkowo oponę. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 34 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:08:20 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:47:03 +0200, Cavallino napisał(a): LOL 35 |
Data: Czerwiec 22 2011 14:50:19 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:08:20 +0200, Cavallino napisał(a): "Prawdziwy" obwód koła - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku jedziesz po Rozumiem, że matematyka i myślenie abstrakcyjne może niektórych przerastać. Ale skup się, może się uda bez plonka. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 36 |
Data: Czerwiec 24 2011 14:59:57 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:08:20 +0200, Cavallino napisał(a): Matematyka jest taka, że na interesujący nas promień koła składa się grubość bieżnika, połowa grubości felgi i słup powietrza między nimi. Im powietrza jest mniej, tym słup niższy, a promień mniejszy. Nic znajdującego się w innych miejscach nie ma znaczenia, choćbyś nie wiem jakie czary uprawiał. 37 |
Data: Czerwiec 24 2011 16:40:47 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-24 14:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: "Prawdziwy" obwód koła - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku Gdzie znikłeś obwód i boki opony, do których ten "obwód" jest trwale przymocowany? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 38 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:38:42 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości news: Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\ Nie ma ich w interesującym nas miejscu. do których ten "obwód" jest trwale przymocowany? I co w związku z tym? Jak do czołgu założysz dłuższą gąsienicę, to zmieni się promień koła, czy zacznie się inaczej kręcić? 39 |
Data: Czerwiec 25 2011 23:12:28 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-25 17:38, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\ A gdzie są?
Promień się nie zmieni, ale usuń wszystkie koła nośnie - czołg zacznie jechać na brzuchu - koło napędowe nadal będzie go napędzać, a le "promień" będzie mniejszy - prędkość wzrośnie? No ale skoro nie chcesz przyjąć na wiarę, linki do opisu działania systemów wykrywania spadku ciśnienia w kołach na podstawie czujników ABS tez nie działają, to zrób prosty jak drut eksperyment. Masz GPS - przejedź się po płaskim z prędkością powiedzmy 50 km/h według GPS - zapamiętaj prędkość wg prędkościomierza - zmierz też wysokość od osi koła do podłoża. Potem spuść z obu przednich kół po 1 barze ciśnienia i zmierz ponownie wysokość od osi koła do podłoża. Potem przejedź się jeszcze raz z prędkością 50 km/h wg GPS i sprawdź jaka wartość masz na prędkościomierzu - idę o zakład, że więcej jak 2% (1 km/h) różnicy nie będzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz. Potem policz ile ta różnica powinna wynosić na podstawie Twojej teorii o promieniu koła. Chętnie przeczytam jakie miałeś wyniki :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 40 |
Data: Czerwiec 26 2011 00:36:59 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisał(a): km/h) różnicy nie będzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz. Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 41 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:47:28 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 00:36, Borys Pogoreło pisze: Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisał(a): Gdybyś miał rację, to dawno zrobiłbyś taki test i umieścił filmik. Nie zrobiłeś tego bo doskonale wiesz, że piszesz bzdury. A. 42 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:08:15 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisał(a): Obstawiam "Nie będę sobie niszczył opon, by obalać wasze kretynizmy" ;-) Nie chce mi się niszczyć opon, by udowadniać wasze nieuctwo matematyczne. :-) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 43 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:30:40 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 20:08, Borys Pogoreło pisze: Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisał(a): Czyli przeprowadziłeś test i nie potwierdził Twojej, dość oryginalnej teorii?:) A. 44 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:06:31 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości Dnia 2011-06-25 17:38, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: A co za różnica? Jak do czołgu założysz dłuższą gąsienicę, to zmieni się promień koła, No właśnie. I tym samym sposobem opona rozpłaszczona z racji braku powietrza nie wpływa na promień koła, a więc ilość jego obrotów. Masz GPS - przejedź się po płaskim z prędkością powiedzmy 50 km/h według GPS - zapamiętaj prędkość wg prędkościomierza - zmierz też wysokość od osi koła do podłoża. Potem spuść z obu przednich kół po 1 barze ciśnienia i zmierz ponownie wysokość od osi koła do podłoża. Potem przejedź się jeszcze raz z prędkością 50 km/h wg GPS i sprawdź jaka wartość masz na prędkościomierzu - idę o zakład, że więcej jak 2% (1 km/h) różnicy nie będzie Ale jednak będzie? Ciekawe skąd - bo o tym przecież dyskutujemy. 45 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:21:11 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 16:06:31 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości Zaraz, a jaka jest teza ? Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm. Obwod bieznika wynosi 188.4cm. Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod bieznika nadal bedzie 188.4 .. no moze troche mniej, 187.4 cm powiedzmy. To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ? J. 46 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:34:23 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Sun, 26 Jun 2011 16:06:31 +0200, Cavallino wrote: Że zmiana ciśnienia powoduję zmianę wskazań licznika na złą.
Mniej niż przy kołach napompowanych prawidłowo. 47 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:37:17 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 17:34:23 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale mniej o 1% czy mniej o 20%, jakby to z promienia wynikalo ? J. 48 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:39:41 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Sun, 26 Jun 2011 17:34:23 +0200, Cavallino wrote: Z promienia 20%? LOL !!!!! Chyba przy ciśnieniu rzędu 0 bar. ;-) 49 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:59:07 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 17:39:41 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości no wiesz - 30cm a 25 cm to 20%. Co prawda jak to Wojtek zauwazyl - powiedzmy 27 i 22 cm. J. 50 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:02:43 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Sun, 26 Jun 2011 17:39:41 +0200, Cavallino wrote: Ale te 30 cm to może być profil 85 i profil 45 czy mniej. Jak chcesz ugiąć tą drugą oponę o 5 cm? 51 |
Data: Czerwiec 26 2011 19:16:37 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 18:02:43 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości 45 (procent) ale z ilu ? z 240mm ? to nadal 108mm. J. 52 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:15:13 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: A co za różnica?A gdzie są?Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\Nie ma ich w interesującym nas miejscu. Do tego to wydaje mi się, że już doszliśmy (choć to "złą" jest trochę na wyrost) - teraz dyskutujemy z tym: "Załóżmy że koło ma promień 50 cm. Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m. Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m Czyli 5% mniej. I o tyle przekłamie licznik. " Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 53 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:18:55 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Kto doszedł to doszedł, niektórzy nadal nie przyjmują tego do wiadomości. (choć to "złą" jest trochę na wyrost) - teraz dyskutujemy z tym: Z odchyłami na inne, nieuwzględnione parametry. 54 |
Data: Czerwiec 28 2011 01:23:55 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Mon, 27 Jun 2011 20:18:55 +0200, Cavallino napisał(a): Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle Zapewne chodzi o to teleportowanie się kawałka opony do wymiaru X? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 55 |
Data: Czerwiec 28 2011 14:20:23 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: J.F | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości "Załóżmy że koło ma promień 50 cm. teraz dopiero trafilem, widze ze przyklad mielismy podobny, tylko wnioski inne :-) Problem jest taki ze bieznik opony sie ugina, a nie kurczy. i nadal ma 3.15m I kolo sie kreci bez poslizgu po asfalcie, wiec po jednym obrocie przebywa 3.15m. Z odchylami na rozciagliwosc bieznika (a biezniku stal), na mikroposlizgi i inne nieuwzglednione zjawiska. Jak widac po tych tych systemach - zmiana efektywnego obwodu jest. Ale IMO znacznie mniejsza niz zmiana promienia. J. 56 |
Data: Czerwiec 29 2011 06:50:44 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości news: I kolo sie kreci bez poslizgu po asfalcie, Niewykonalne. 57 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:39:57 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 17:41, Wojtek Borczyk pisze: On Sun, 26 Jun 2011, J.F. wrote: Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na co to ma wpływ? Interesują Cię tylko dwa punkty, punkt styku z podłożem oraz środek obrotu. Jeżeli analizujesz w tym przypadku coś więcej, to jesteś niezłym magikiem, ale niestety podstawówki kończyć nie powinieneś. Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod Twierdzisz, że podczas normalnej jazdy opona cały czas się ślizga w ten sposób kompensuje różnice w ciśnieniu w stosunku do... no właśnie do czego? Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> środek obrotu. Nic więcej. Reszta to wynik Twojej rozbujałej wyobraźni. A. 58 |
Data: Czerwiec 27 2011 15:19:50 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 11:15, Wojtek Borczyk pisze: On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote: No to już nie mam więcej pytań. Masz rację:) Pozdrawiam, A. 59 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:53:13 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 17:21, J.F. pisze: Zaraz, a jaka jest teza ? To co napisałeś będzie prawdziwe w następujących przypadkach 1. Guma nie jest rozciągliwa 2. Czytający nie skończyli podstawówki 3. Ich IQ < 50 To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ? 2*pi*r -> wpisz w linii poleceń "calc" i oblicz sobie. Pozdrawiam, A. 60 |
Data: Czerwiec 27 2011 10:15:55 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-27 08:53, *Arek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: 1. Guma nie jest rozciągliwa Bingo! guma bieżnika opony jest zbrojona kordem i rozciąga się w bardzo ograniczonym stopniu. Drugi punkt tez się da do ciebie podpasować :) -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 61 |
Data: Czerwiec 27 2011 21:41:09 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Massai | Mirek Ptak wrote: Dnia 2011-06-27 08:53, Arek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść. Gdzieś Ty widział stalowy kord w BIEŻNIKU? Rozumiem że jak zabuksujesz kołami to sypiesz iskrami? -- Pozdro Massai 62 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:31:35 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 23:41, Massai pisze: Mirek Ptak wrote: Może chodzi o tę część co jest pod asfaltem. Wówczas może i idą iskry ale ich nie widać. A. 63 |
Data: Czerwiec 28 2011 14:22:55 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: J.F | Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść. A co - ty masz kord gumowy, czy bieznikiem nazywasz tylko wystajace klocki gumy, nie patrzac na to co jest centymetr pod nimi ? Ma to jakas fachowa nazwe ktorej powinnismy uzywac ? J. 64 |
Data: Czerwiec 28 2011 12:57:38 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: AZ | On 2011-06-28, J.F wrote: Centymetr pod bieznikiem to juz masz powietrze.To ja mam chyba jakieĹ wadliwe opony, muszÄ z reklamacjÄ pójć. Opasanie. -- Artur ZZR 1200 65 |
Data: Czerwiec 28 2011 16:25:08 | Temat: Re: jak oni to robiš ? | Autor: Massai | J.F wrote: Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości Ano - bieżnik to tylko klocki wystające. Nie bez powodu sie mierzy głębokość bieżnika, określa jego minimalną głębokość. -- Pozdro Massai 66 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:38:50 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Wojtek Borczyk" napisał w wiadomości On Sat, 25 Jun 2011, Mirek Ptak wrote: Obstawiam że niewiele. Założenie opon z nieco innym profilem da pewnie podobne przekłamania, a robi to wielu ludzi (np. zimą). 67 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:51:19 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Śmiać mi się chce z tej Waszej całej dyskusji ;-) to o ile Twoim zdaniem zmieni się promień toczny A w procentach? 68 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:00:27 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Cavallino wrote: Co w procentach? Nawet ugięcie opony przy spadku ciśnienia jest zależne od tylu różnych czynników, że za chińskiego boga nie wyznaczysz żadnej stałej (inaczej będzie przy wąskiej oponie o wysokim profilu, inaczej przy niskoprofilówce, gdzie czasem cały bok opony ma mniej cm niż ugnie się ta pierwsza). A co dopiero dalej mówić o zmianie obrotów koła, przy którym dochodzą dodatkowe czynniki. 69 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:19:08 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Śmiać mi się chce z tej Waszej całej dyskusji ;-) to o ile Twoim Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza? 70 |
Data: Czerwiec 26 2011 22:34:16 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Cavallino wrote: Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło. 71 |
Data: Czerwiec 26 2011 22:54:57 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci Czyli "test RoMana" zaliczony :-) 72 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:10:21 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Cavallino wrote: Ke? 73 |
Data: Czerwiec 27 2011 21:18:12 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci Przestudiowałem cały wątek od początku i zauważyłem, że na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się obtaczał 5% mniejszym promieniem, a potem jednak, że kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło. Myślałem, że sprawdziłeś kredą obwód odtaczanego słabo napompowanego koła - tak jak proponowano niedowiarkom- i stąd zmiana stanowiska. Widzę, że przybywa ilosć osób, które mają problem z tym zjawiskiem, ale nie niech jedni i drudzy sobie trwają na swoich pozycjach. PS Pewnie niedługo do rozstrzygnięcia sporu trzeba będzie uwzględniać zużycie opony po tym jednym obrocie. W końcu bieżnika ubywa z każdym obrotem :-0 74 |
Data: Czerwiec 27 2011 23:00:46 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Cavallino wrote: Chyba jednak nie złapałeś przekazu. 75 |
Data: Czerwiec 28 2011 06:19:07 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: cef | Cavallino wrote: na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się Nie zauważyłem, że był. 76 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:29:38 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 00:04, Wojtek Borczyk pisze: On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote: Na pewno nie. Sprawdź kredą RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie opona schodzi poniżej poziomu jezdni - cokolwiek to może znaczyć tak jest!:) A. 77 |
Data: Czerwiec 27 2011 15:18:23 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 11:26, Wojtek Borczyk pisze: On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote: Czekam. Tylko nie zapomnij wziąć kredy RoMana bo tylko ona może mieć te magiczne właściwości. I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który wykorzystuję zmianę średnicy koła do sygnalizowania mniejszego ciśnienia w kołach. Bo może oni jeszcze nie wiedzą, że sprzedają niedziałający system. Mogą nie czytać pms'a. A. 78 |
Data: Czerwiec 28 2011 01:21:29 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisał(a): I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który Podobnie jak niektórzy czytają wybiórczo. Wklejony przeze mnie cytat z wartościami liczbowymi po cichu opuściłeś? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 79 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:35:02 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-28 01:21, Borys Pogoreło pisze: Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisał(a): Nie przypominam sobie abyś, wklejał jakieś obliczenia. Może chodziło Ci o coś takiego: "Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu odpowiedni test i podzielę się z Wami wynikami :) " Natomiast po wykonaniu testu: " Nie chce mi się niszczyć opon, by udowadniać wasze nieuctwo matematyczne." A. 80 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:11:37 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Wojtek Borczyk" napisał w wiadomości On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote: Kompletny pewnie tak, ale tam była gadka o upuszczeniu 1 bara. 81 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:28:03 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-26 17:33, *Wojtek Borczyk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: o ile Twoim zdaniem zmieni się promień toczny koła przy obniżeniu Nie mam pojęcia - sądzę z doświadczenia że dla koła 215/55 R16 to będzie około 2-3 cm przy zmianie ciśnienia z 2.5 do 1.5 - zmiana z 2 do 1 może dać nawet większe ugięcie. Przy takim kole 3cm oznacza zmianę promienia o ponad 9%. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 82 |
Data: Czerwiec 25 2011 03:04:19 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:59:57 +0200, Cavallino napisał(a): Matematyka jest taka, że na interesujący nas promień koła składa się grubość Nie, to jest Twoje pobożne życzenie. Albo mierna próba ratowania własnej skóry, bo nie wypada się już teraz wycofać z palniętej głupoty. Im powietrza jest mniej, tym słup niższy, a promień mniejszy. Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza tego bieżnika ubyło? Czy znalazł się gdzies na płaszczyźnie urojonej? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 83 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:42:27 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:59:57 +0200, Cavallino napisał(a): Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce. A jak sobie chcesz wymyślać jakieś kretynizmy w rodzaju wpływu leżącej na asfalcie opony na promień koła, to rób to sobie w piaskownicy - może tam ktoś się nabierze. Im powietrza jest mniej, tym słup niższy, a promień mniejszy. Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup powietrza. I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem. 84 |
Data: Czerwiec 25 2011 19:56:35 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:42:27 +0200, Cavallino napisał(a): Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce. Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów. Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma stałą objętość, warunkującą geometrię opony. I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem. Trudno się przyznać, co? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 85 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:02:18 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:42:27 +0200, Cavallino napisał(a): Czytaj wyżej. Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup A co mnie obchodzi co Ciebie obchodzi? I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem. Jak Ci się trudno czyta, to po prostu przestań pisać. 86 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:13:52 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:02:18 +0200, Cavallino napisał(a): Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup Obchodzi mnie wymyślanie durnych założeń, które nie mają wpływu na przedmiot dyskusji. Obliczyłeś już, że ziemia jest płaska? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 87 |
Data: Czerwiec 28 2011 22:18:50 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Irek N. | Obliczyłeś już, że ziemia jest płaska? 88 |
Data: Czerwiec 29 2011 00:09:44 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 28 Jun 2011 22:18:50 +0200, Irek N. napisał(a): wkładamy 1m drutu pomiędzy końce. Proszę oszacować o ile podniesie się Stare ;P W oryginale jest chyba na końcu pytanie "czy mysz się prześliźnie?" -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 89 |
Data: Czerwiec 29 2011 08:49:49 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Massai | Irek N. wrote: Obliczyłeś już, że ziemia jest płaska? Hehe, to mi przypomina jak przeczytałem kiedyś takie ładne określenie, że Ziemi nie można nazwać kulą, bo jej kształt jest zbyt nieregularny. Konkluzja brzmiała tak że Ziemia ma kształt geoidy. A geoida to taka bryła która ma kształ Ziemi ;-) -- Pozdro Massai 90 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:34:03 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-25 19:56, Borys Pogoreło pisze: Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce. No ale musisz przyznać, że doliczanie do promienia wirtualnego zagłębienia opony w asfalcie, jest nową jakością w wymyślaniu głupot:) Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza A jak ktoś ma azot? To wtedy jaki będzie miał promień. I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem. Do czego? Znajomości matematyki z zakresu szkoły podstawowej?:) A. 91 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:16:10 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:34:03 +0200, Arek napisał(a): Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów. Nie martw się, kiedyś opanujesz matematykę i myślenie abstrakcyjne. Może nawet z powodzeniem wyciągniesz pierwiastek z -1 :-) A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma Uroczy jesteś z tym uciekaniem od odpowiedzi. Zrobiłeś już test praktyczny? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 92 |
Data: Czerwiec 17 2011 06:28:17 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Massai | Borys Pogoreło wrote: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a): Teoretycznie miałbyś rację... ale nie jeździsz na slikach. Klocki na oponie są w pewnych odegłościach od siebie, prawda? Mniejsza ilość powietrza powoduje że opona bardziej się ugina i na styku z jezdnią klocki bardziej sie do siebie zbliżają - w efekcie obwód koła maleje. -- Pozdro Massai 93 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:21:08 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Massai, Borys Pogoreło wrote: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a): Teoretycznie miałbyś rację... ale nie jeździsz na slikach. Klocki na oponie są w pewnych odegłościach od siebie, prawda? Na styku odległości między klockami są zawsze takie same - bez względu na to, czy styka się klocków 5 czy 10. Argument do bani. Zrób to, co ja kiedyś zrobiłem, żeby udowodnić, że różnica jest nieistotna: Kredą zaznacz na kole i asfalcie znaki naprzeciw siebie. Przetocz samochód o 2-3 obroty koła, spuść powietrze (ale zostaw na tyle, żeby opony nie zniszczyć) i przetocz samochód z powrotem. U mnie trafiło dokładnie w to samo miejsce. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 94 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:38:11 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-06-17 10:21, RoMan Mandziejewicz wrote: Kredą zaznacz na kole i asfalcie znaki naprzeciw siebie. Przetocz Spuść powietrze z _obu_ kół na jednej osi - wynik Cię zadziwi :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 95 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:11:20 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Massai | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Massai, A to niby z czego wynika? Jak opona mocniej się ugnie (bo ma mniej powietrza) - klocki bardziej się do siebie zbliżą. - bez względu Tylko jeśli przyjmiesz że klocki stykając się z ziemią - zawsze się "zgniatają" tak, że przerwy pomiędzy nimi zanikają. Ale tak nie jest, bo inaczej - klocki byłyby zbędne. Skoro na styku z ziemią mielibyśmy mieć płaską powierzchnie przylegających do siebie klocków, to po co robić klocki - prościej slika. -- Pozdro Massai 96 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:59:03 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 06:28:17 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Klocki na oponie są w pewnych odegłościach od siebie, prawda? Teraz to już wymyślasz. Niby jak? Zróbcie test RoMana i wszystko będzie jasne. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 97 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:42:34 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-16 23:52, Borys Pogoreło pisze: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisał(a): LOL, naprawdę niezłe, to jest chyba efekt matury giertycha? A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej powietrza to zaczyna lekko ściągać? A. 98 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:22:38 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej Zwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Choć już tu jeden twierdził, że na flaku z przodu 100km.h jechał Poldkiem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 99 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:09:19 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 10:22, RoMan Mandziejewicz pisze: [...] Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody 2. Takie same obwody a różna prędkość obrotowa Reasumując: Ty twierdzisz, że mimo zmiany promienia obwód pozostaje ten sam a koło się wolniej kręci i hamując pojazd zmienia jego trakcję, a ja obstawiam, jednak pkt. 1 - który nadal jest dla mnie bardziej oczywisty. Pozdrawiam, A. 100 |
Data: Czerwiec 17 2011 12:51:23 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie:A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniejZwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Czytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymi oporami toczenia. Nic do tego obwód nie ma. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 101 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:27:45 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 12:51, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Arek, Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeli chcesz. Opory toczenia same w sobie nie powodują skrętu, mogą wpłynąć na prędkość obrotową, czyli pkt. 2. A czy one są na tyle duże, aby jedno z kół zaczęło się wolniej obracać od innych?... A. 102 |
Data: Czerwiec 17 2011 17:42:49 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeliCzytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymiJeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie:A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniejZwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Czy ty masz pojęcie, jak działa układ kierowniczy w samochodzie? Zwiększone opory toczenia z jednej strony powodują powstanie siły doprowadzającej do skrętu samochodu, który musisz powstrzymywać kierownicą. To się nazywa ściąganie. *PLONK!* warning za głupotę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 103 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:49:41 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:42, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Arek, No teraz to się popisałeś:) *PLONK!* warning za głupotę. Lepiej narysuj sobie tego PLONKA tą swoją magiczną kredą na oponach. Może uda Ci się udowodnić jakąś nową teorię, łamiącą podstawy matematyki i fizyki. A. 104 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:52:28 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 08:42:34 +0200, Arek napisał(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png Niestety nie, sami starzy grupowicze mają problem z ogarnięciem tego. To może jeszcze zapytam o samolot na taśmociągu? A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej A jaki opór stawia gnąca się, gruba guma? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 105 |
Data: Czerwiec 17 2011 09:38:14 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: wit | Arek wrote: LOL, naprawdę niezłe, to jest chyba efekt matury giertycha? A jak wjedziesz jednym kołem w kałużę i Cię ściąga w bok, to zmienia się pod kałużą obwód planety czy koła, czy jeszcze jakiś inny? Zapytaj Giertycha. Otóż zmieniają się Opory toczenia. wit 106 |
Data: Czerwiec 17 2011 12:10:04 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 11:38, wit pisze: wrote: Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu, lodzie nigdy nie odnotowałem ściągania (pomijam większe prędkości ale to już trochę inna sprawa). Ale to może dlatego, że zmienia się obwód planety. A. 107 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:50:41 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: wit | Arek wrote: Otóż zmieniają się Opory toczenia. To rzeczywiście dziwne, bo na śniegu, lodzie i piasku ja akurat odnotowałem jak najbardziej. Przez kopne liście się nie przebijałem, a te kilka co przejechałem różnicy przeczywiście nie robiły. Ale w kałuży odnotowałeś? To który obwód tam się zmienił? wit 108 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:34:04 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 12:50, wit pisze: wrote: Jeżeli mamy coś takiego -- -- -- -- -- -- -- \_______________ śnieg asfalt to oczywiste jest, że będzie ściągać i być może tak wyglądała sytuacja o której piszesz. Natomiast: -- -- -- -- -- -- -- |-- -- -- -- -- -- -- - śnieg/woda asfalt Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory toczenia, ściągania nie odnotowałem. Ale w kałuży odnotowałeś? To który obwód tam się zmienił? mówisz o takim przypadku?: _______________-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / koleina z wodą asfalt to oczywiście, że tak, ale opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy. Pozdrawiam, A. 109 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:26:58 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: wit | Arek wrote: Jeżeli mamy coś takiego A napisałeś, że uważasz tak: "Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody" - i właśnie tą możliwość uznałeś za słuszną. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyższych rysunkach, żeby ściągało wcale nie musi to być prawdą. wit 110 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:42:04 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:26, wit pisze: wrote: A tych dwóch możliwościach napisałem, w warunkach gdy nie występują inne czynniki. Jazda w koleinie, tudzież po hałdach śniegu to jakby nieco insza inszość. Pozdrawiam, A. 111 |
Data: Czerwiec 17 2011 17:43:12 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Kuba (aka cita) |
Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory toczenia, ściągania nie odnotowałem. skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować ściągania?! Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 112 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:43:45 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze: Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy? A. 113 |
Data: Czerwiec 20 2011 19:05:21 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze: wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy nie zachodzi zjawisko poślizgu. Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca, tyle ze z jednej strony. Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał. Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie powodowały ściągania. EOT. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 114 |
Data: Czerwiec 21 2011 13:09:46 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-20 19:05, Kuba (aka cita) pisze:
Nie ma możliwości aby oba koła kręciły się z taką samą prędkością i nastąpiło ściąganie. Jeżeli opory toczenia nie są tak duże aby wprowadzić koło w poślizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, że samochód może się odkształcać i koło które ma większe opory spowoduje zgięcie konstrukcji ale to chyba przypadek szczególny:) A. 115 |
Data: Czerwiec 17 2011 13:34:55 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:10:04 +0200, Arek napisał(a): Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu, Wyłącz ESP i spróbuj jeszcze raz. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 116 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:29:02 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 13:34, Borys Pogoreło pisze: Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:10:04 +0200, Arek napisał(a): Mam wyłączone fabrycznie, a raczej nie włączone. A. 117 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:38:31 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:29:02 +0200, Arek napisał(a): Dziwne, bo jadąc drogą, gdzie jedna strona jest w: liściach, śniegu, To upewnij się i spróbuj raz jeszcze. I nie wiem dlaczego każesz pomijać większe prędkości - efekt ten sam, tylko jeszcze bardziej widoczny. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 118 |
Data: Czerwiec 16 2011 23:57:24 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Irek N. | No co Ty gadasz? W zasadzie nie, ale... (dalej) A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód. Jak wyżej. Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej samym przebytym dystansie. Matematyka tak, ale z fizyką to już nie poszło...
Niezupełnie, o tyle się przemieszcza. Robisz po prostu większe odsunięcie osi piasty od _teoretycznej_ osi opony. Piszę teoretycznej, bo nigdy nie jest idealnie okrągła.
Nic z tych rzeczy. Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód. Zmianie ulegnie ciśnienie w kole, a więc powierzchnia przylegania opony do podłoża (nacisk na oś musi być zrównoważony), opona ugnie się trochę więcej i przy swoim obrocie będzie trochę więcej pracowała generując troszkę więcej ciepła w swoim kordzie. Dlaczego piszę praktycznie się nie zmieni? Otóż zmiana ciśnienia w oponie minimalnie, ale dosłownie minimalnie zmienia średnicę. Nie znam dokładnych danych, ale porównując do pasów klinowych (zębatych, zbrojonych np:włóknem szklanym) przykładowo Gates-a, mogę powiedzieć, że w całym zakresie akceptowalnych naciągów pasa jego długość nie powinna się zmienić więcej niż 0.2% (różne typy różnie, ale zazwyczaj jest to podobna wartość). Myślę że można to wprost przenieść na oponę, rząd wielkości będzie ok. Miłego. Irek.N. 119 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:48:28 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości news: Czyli 5% mniej. Nic z tych rzeczy. Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód. Opona tak, tyle że to nie ma nic do rzeczy. Koło będzie miało promień mniejszy i tyle. I to nawet gołym okiem idzie stwierdzić. 120 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:10:23 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: wit | Cavallino wrote: I to nawet gołym okiem idzie stwierdzić. To spróbuj stwierdzić nie gołym okiem tylko po prostu sprawdź. wit 121 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:07:44 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Cavallino | Użytkownik "wit" napisał w wiadomości Cavallino wrote: Znaczy mam jeździć na flaku? Chyba jednak nie będzie mi się chciało, za gorąco na pompowanie. 122 |
Data: Czerwiec 22 2011 11:15:36 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: wit | Cavallino wrote: To spróbuj stwierdzić nie gołym okiem tylko po prostu sprawdź. A to nie sprawdzaj. wit 123 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:06:47 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: Kuba (aka cita) |
Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód.(...) nie wiem czy czytasz cały wątek, czy tylko fragment, wiec przypomne jedną dość istotną rzecz - częsc samochodów bada cisnienie w oponach na podstawie odczytów z czujników ABS, które mierzą ... spadki prędkości poszczególnych kół... wiec nie ma co teoretyzować tylko po prostu przyjąc do wiadomości. Nie są do specjalnie dokładne systemy, ale działają (choć mają problemy z runflatami) ps. dla ułatwienia np. system RPA w BMW (nie mylić z RDC) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 124 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:49:51 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: J.F | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości grupUżytkownik "Irek N." napisał w wiadomości Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód.(...) nie wiem czy czytasz cały wątek, czy tylko fragment, wiec przypomne jedną dość istotną rzecz - częsc samochodów bada cisnienie w oponach na podstawie odczytów z czujników ABS, które mierzą ... spadki prędkości poszczególnych kół... wiec nie ma co teoretyzować tylko po prostu przyjąc do wiadomości. Tylko nie wiesz jakie to sa roznice. Opona wbrew pozorom nie jest z gumy, tylko ze stali, wlokien organicznych lub sztucznych i wplyw cisnienia na obwod jest niewielki. Ale jest. Nie na tyle duzy zeby jakos znaczaco podniesc mandat, choc oczywiscie 79 a 81 robi roznice. Natomiast tu juz zeszlo na flaka kompletnego, i sprawa jest ciekawa - bo obwod opony nadal sie nie zmienil proporcjonalnie do promienia. W efekcie musialoby byc tak ze np bieznik opony zrobil 9 obrotow, a felga 10. Wiec moze nie ma sie co dziwic ze po kawalku boki opony sa mocno zuzyte. J. 125 |
Data: Czerwiec 18 2011 12:04:49 | Temat: Re: jak oni to robią ? | Autor: | |