Grupy dyskusyjne   »   jak wygląda przepracowany olej?

jak wygląda przepracowany olej?



1 Data: Sierpien 12 2011 11:51:50
Temat: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Ryba 

Witam

Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po wymianie
i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

Kupiłem w końcu nissana micre o którą kiedyś tu pytałem.
rok 2007, silnik 1,2 z LPG, przebieg 94 tys.
Poprzedni właściciel podobno jeździł na lotosie 10W40.

Patrzyłem na bagnet i olej jest jasny, ale nie wiem kiedy był wymieniany.
Chciałbym poczekać ze 2-3 miesiące bo staram się olej wymieniać zawsze przed
zimą. A w tym czasie i tak nie przejedzie wiecej niż 2 tys.
Chyba nic się nie stanie?

Zalać do Mobilem 10W40 czy może Lotosem (nie mam pewności na 100%, że
taki jest w środku)

--
Pozdrawiam
Ryba



2 Data: Sierpien 12 2011 12:13:35
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: MZ 

W dniu 2011-08-12 11:51, Ryba pisze:

Witam

Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po
wymianie
i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

Szczerze mówiąc chyba trudno odpowiedzieć na to pytanie. W Scorpio 2.5TD
mineralny Mobil 15W40 po 10 tys. km wyglądał prawie jak z bańki. W
Peugeocie 1.9D Lotos 15W40 po tygodniu od wymiany wyglądał jakby
przejechał 10 tys. (czarny). W Focusie 1.6 16V po 20 tys. Mobil1 był
jakby wczoraj zalany, w Corolli 1.6 VVTi po 8 tys. CASTROL TWS było
ciemny, ale zdecydowanie nie czarny. Teraz jeździ na Mobil1 LifePeak
5W50 i po 3 tys. olej jest nadal "jak z bańki". Chyba sporo zależy od
oleju i od silnika. Mineralny szybciej traci przezroczystość niż
syntetyk, ale może to subiektywne odczucie. Po zakupie dla świętego
spokoju lepiej wymienić (łącznie z filtrami itd) na taki sam jak był
zalany, ew. według instrukcji. W każdym razie 2000km extra nie powinny
aż tak wpłynąć na silnik, chyba że żyłujesz to auto kręcąc do czerwonego
pola co dzień.


--
MZ

3 Data: Sierpien 12 2011 10:26:15
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: AZ 

On 2011-08-12, MZ  wrote:


Szczerze mówiąc chyba trudno odpowiedzieć na to pytanie. W Scorpio 2.5TD
mineralny Mobil 15W40 po 10 tys. km wyglądał prawie jak z bańki. W
Peugeocie 1.9D Lotos 15W40 po tygodniu od wymiany wyglądał jakby
przejechał 10 tys. (czarny). W Focusie 1.6 16V po 20 tys. Mobil1 był
jakby wczoraj zalany, w Corolli 1.6 VVTi po 8 tys. CASTROL TWS było
ciemny, ale zdecydowanie nie czarny. Teraz jeździ na Mobil1 LifePeak
5W50 i po 3 tys. olej jest nadal "jak z bańki".

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.

--
Artur

4 Data: Sierpien 12 2011 12:49:11
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: MZ 

W dniu 2011-08-12 12:26, AZ pisze:

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.

Zgadzam się, ja wcale nie pisałem że to minus, tylko że ciężko na
podstawie koloru oleju określić czy jest już spracowany czy nie i ile
jeździł. Prędzej chyba po konsystencji, ale tu fachowca potrzeba, magika
co rozetrze na palcach i powie :)

--
MZ

5 Data: Sierpien 12 2011 13:16:21
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 12:26, AZ pisze:

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.

A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

Pozdrawiam
Paweł

6 Data: Sierpien 12 2011 11:25:19
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: AZ 

On 2011-08-12, DoQ  wrote:

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.

A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

A czemu ma niemiec czego myc? W kazdym silniku jest co myc bo spala
paliwo i to jest naturalne.

--
Artur

7 Data: Sierpien 12 2011 14:00:08
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 13:25, AZ pisze:

A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?
A czemu ma niemiec czego myc? W kazdym silniku jest co myc bo spala
paliwo i to jest naturalne.

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz myje, a raz nie?

Pozdrawiam
Paweł

8 Data: Sierpien 12 2011 12:02:43
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: AZ 

On 2011-08-12, DoQ  wrote:

A czemu ma niemiec czego myc? W kazdym silniku jest co myc bo spala
paliwo i to jest naturalne.

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
myje, a raz nie?

Duzo tez zalezy od silnika, jego kondycji itp. Czesto jest tez tak ze
konstrukcja silnika nie pozwala zlac calosci oleju i gdzies tam zostanie
te czarne 0.3l ktore nada kolorek nowemu.

--
Artur

9 Data: Sierpien 12 2011 14:04:08
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 14:02, AZ pisze:

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
myje, a raz nie?
Duzo tez zalezy od silnika, jego kondycji itp. Czesto jest tez tak ze
konstrukcja silnika nie pozwala zlac calosci oleju i gdzies tam zostanie
te czarne 0.3l ktore nada kolorek nowemu.

Raczej stawiam na kondycję + czystość spalania...

Pozdrawiam
Paweł

10 Data: Sierpien 12 2011 12:07:16
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: AZ 

On 2011-08-12, DoQ  wrote:

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
myje, a raz nie?

Duzo tez zalezy od silnika, jego kondycji itp. Czesto jest tez tak ze
konstrukcja silnika nie pozwala zlac calosci oleju i gdzies tam zostanie
te czarne 0.3l ktore nada kolorek nowemu.

Raczej stawiam na kondycję + czystoć spalania...

Pewnie tak. Ale wracajac do meritum - niektore oleje sobie slabo radza z
myciem, w silniku jest szlam i osady. Zadaniem oleju jest wymywac ten caly
syf i wiazac w sobie.

Stare, ale dobre o olejach:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

--
Artur

11 Data: Sierpien 12 2011 14:13:21
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 14:07, AZ pisze:

Stare, ale dobre o olejach:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...


Pozdrawiam
Paweł

12 Data: Sierpien 12 2011 15:17:10
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 14:13, DoQ pisze:

W dniu 12-08-2011 14:07, AZ pisze:

Stare, ale dobre o olejach:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...

Zajebisty program, dobrze ze ktos to chociaz na YT wrzucil.
Bo na TVP i jej "misje" to liczyc nie mozna :/


--
Karolek

13 Data: Sierpien 12 2011 15:27:45
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 15:17, Karolek pisze:

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...
Zajebisty program, dobrze ze ktos to chociaz na YT wrzucil.
Bo na TVP i jej "misje" to liczyc nie mozna :/

Podejrzewam że TVP zarobiłyby nawet parę PLN, gdyby wydali SONDĘ na DVD. Ale to trzeba trochę podziałać, widać żadnemu dupkowi się nie chce...


Pozdrawiam
Paweł

14 Data: Sierpien 12 2011 16:06:18
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 15:27, DoQ pisze:

W dniu 12-08-2011 15:17, Karolek pisze:

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...
Zajebisty program, dobrze ze ktos to chociaz na YT wrzucil.
Bo na TVP i jej "misje" to liczyc nie mozna :/

Podejrzewam że TVP zarobiłyby nawet parę PLN, gdyby wydali SONDĘ na DVD.
Ale to trzeba trochę podziałać, widać żadnemu dupkowi się nie chce...


Czesc materialow TVP zniszczyla, a moze i wszystko :/


--
Karolek

15 Data: Sierpien 12 2011 16:15:23
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 16:06, Karolek pisze:

Podejrzewam że TVP zarobiłyby nawet parę PLN, gdyby wydali SONDĘ na DVD.
Ale to trzeba trochę podziałać, widać żadnemu dupkowi się nie chce...
Czesc materialow TVP zniszczyla, a moze i wszystko :/

O tym nie słyszałem... :-/



Pozdrawiam
Paweł

16 Data: Sierpien 12 2011 16:34:59
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: jerzu 

On Fri, 12 Aug 2011 16:15:23 +0200, DoQ  wrote:

O tym nie słyszałem... :-/

Bo to taka plotka powielana w internecie.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

17 Data: Sierpien 12 2011 16:40:30
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 16:34, jerzu pisze:

O tym nie słyszałem... :-/
Bo to taka plotka powielana w internecie.

Możliwe, bo to aż nieprawdopodobne...
Tym bardziej że to publiczna TV (przynajmniej z założenia).

Pozdrawiam
Paweł

18 Data: Sierpien 12 2011 16:53:16
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 16:40, DoQ pisze:

W dniu 12-08-2011 16:34, jerzu pisze:

O tym nie słyszałem... :-/
Bo to taka plotka powielana w internecie.

Możliwe, bo to aż nieprawdopodobne...

A jednak.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_(program_telewizyjny)
http://www.tk.pl/sonda/

Tym bardziej że to publiczna TV (przynajmniej z założenia).


LOL.
Nie martw sie, taniec z lajzami na pewno sie zachowa :P


--
Karolek

19 Data: Sierpien 12 2011 18:04:11
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 12 Aug 2011 16:53:16 +0200, Karolek napisał(a):

W dniu 2011-08-12 16:40, DoQ pisze:
O tym nie słyszałem... :-/
Bo to taka plotka powielana w internecie.
Możliwe, bo to aż nieprawdopodobne...
A jednak.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_(program_telewizyjny)
http://www.tk.pl/sonda/

Tym bardziej że to publiczna TV (przynajmniej z założenia).
LOL.
Nie martw sie, taniec z lajzami na pewno sie zachowa :P

Bo tu sprawa jest taka ze te wszystkie materialy filmowe sa nie wiadomo
skad. Odkad zaczelismy praw auroskich przestrzegac, to nic z tym nie mozna
zrobic, najpierw trzeba o zgody pytac, a kogo ?
A tance - produkcja TVP lub na zamowienie, wraz ze stosownymi umowami.

J.

20 Data: Sierpien 12 2011 20:25:53
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 18:04, J.F. pisze:

Bo tu sprawa jest taka ze te wszystkie materialy filmowe sa nie wiadomo
skad. Odkad zaczelismy praw auroskich przestrzegac, to nic z tym nie mozna
zrobic, najpierw trzeba o zgody pytac, a kogo ?
A tance - produkcja TVP lub na zamowienie, wraz ze stosownymi umowami.

Ale kasowac wartosciowy material... to juz mogli jaruzela skasowac jak im tasmy braklo ;>


--
Karolek

21 Data: Sierpien 13 2011 08:59:08
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 12 Aug 2011 20:25:53 +0200, Karolek napisał(a):

W dniu 2011-08-12 18:04, J.F. pisze:
Bo tu sprawa jest taka ze te wszystkie materialy filmowe sa nie wiadomo
skad. Odkad zaczelismy praw auroskich przestrzegac, to nic z tym nie mozna
zrobic, najpierw trzeba o zgody pytac, a kogo ?
A tance - produkcja TVP lub na zamowienie, wraz ze stosownymi umowami.

Ale kasowac wartosciowy material... to juz mogli jaruzela skasowac jak
im tasmy braklo ;>

No nie, historycy by ich zastrzelili :-)

J.

22 Data: Sierpien 12 2011 16:51:12
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 16:34, jerzu pisze:

On Fri, 12 Aug 2011 16:15:23 +0200,   wrote:

O tym nie słyszałem... :-/

Bo to taka plotka powielana w internecie.



Tak jasne, powiedz to wspoltworca tego programu.

--
Karolek

23 Data: Sierpien 15 2011 18:06:32
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello jerzu,

Friday, August 12, 2011, 4:34:59 PM, you wrote:

O tym nie słyszałem... :-/
Bo to taka plotka powielana w internecie.

Trochę za dużo tniesz... Nie jest plotką, że TVP wiele odcinków Sondy
zniszczyła - z "oszczędności" - taśmy zostały użyte do innych nagrań.
Ostalo się niewiele odcinków, na P2P krąży dość sporo amatorskich
nagrań starych odcinków i da się zebrać niezłą kolekcję.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

24 Data: Sierpien 15 2011 18:37:33
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: jerzu 

On Mon, 15 Aug 2011 18:06:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

Trochę za dużo tniesz... Nie jest plotką, że TVP wiele odcinków Sondy
zniszczyła - z "oszczędności" - taśmy zostały użyte do innych nagrań.

Nie tylko "Sonda" i nie tylko z oszczędności. Taśmy te nie miały
statusu archiwalnych, dlatego zostały skasowane po jakimś tam czasie,
w tej chwili nie pamiętam jaki to był okres. To normalna procedura.
Dodam, że listy numerów z taśmami do skasowania tworzyły same
redakcje, czyli "właściciele" tych nagrań.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

25 Data: Sierpien 15 2011 17:45:01
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: kamil 

On 15/08/2011 17:37, jerzu wrote:

On Mon, 15 Aug 2011 18:06:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
  wrote:

Trochę za dużo tniesz... Nie jest plotką, że TVP wiele odcinków Sondy
zniszczyła - z "oszczędności" - taśmy zostały użyte do innych nagrań.

Nie tylko "Sonda" i nie tylko z oszczędności. Taśmy te nie miały
statusu archiwalnych, dlatego zostały skasowane po jakimś tam czasie,
w tej chwili nie pamiętam jaki to był okres. To normalna procedura.
Dodam, że listy numerów z taśmami do skasowania tworzyły same
redakcje, czyli "właściciele" tych nagrań.


I popsułeś spiskową teorię dziejów. Nie głupio ci?



--
Pozdrawiam,
Kamil

26 Data: Sierpien 15 2011 19:33:52
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello jerzu,

Monday, August 15, 2011, 6:37:33 PM, you wrote:

Trochę za dużo tniesz... Nie jest plotką, że TVP wiele odcinków Sondy
zniszczyła - z "oszczędności" - taśmy zostały użyte do innych nagrań.
Nie tylko "Sonda" i nie tylko z oszczędności. Taśmy te nie miały
statusu archiwalnych, dlatego zostały skasowane po jakimś tam czasie,
w tej chwili nie pamiętam jaki to był okres. To normalna procedura.
Dodam, że listy numerów z taśmami do skasowania tworzyły same
redakcje, czyli "właściciele" tych nagrań.

Trudno mi odpowiadać na taki zarzut - nic z tym wspólnego nie miałem
:)

Natomiast o bezmyslność redakcji otarłem się nawet w wydaniu
amatorskim zupełnie - redaktor naczelny jednego ze studenckich studiów
radiowych wyciął większość archiwów, bo mu taśmy były potrzebne...

Poszła m.in. X Zimowa Gieda Piosenki z Korą skrzypiąca (bo wtedy
jeszcze nie umiała śpiewać) Różę Wschodu. Poszła też genialna
adaptacja radiowa "Selekcji" Łysiaka - rzucająca na kolana.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

27 Data: Sierpien 12 2011 15:36:26
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 12 Aug 2011 14:13:21 +0200, DoQ napisał(a):

W dniu 12-08-2011 14:07, AZ pisze:
Stare, ale dobre o olejach:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...

Kultowy, kultowy ... ale popatrz dokladniej - tez sieczka.
Pozbierane widowiskowe filmiki, a czegos glebszego sie dowiedziales ?

Np o ile jest lepszy Castrol od Selektola ? :-)

J.

28 Data: Sierpien 12 2011 15:52:40
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 15:36, J.F. pisze:

No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...
Kultowy, kultowy ... ale popatrz dokladniej - tez sieczka.
Pozbierane widowiskowe filmiki, a czegos glebszego sie dowiedziales ?

Ja nie. Ale przeciętny widz będzie kumał z czego składa się olej silnikowy. Współczesny program motoryzacyjny ograniczyłby się do "Na rynku mamy wiele olei. Należy lać olej taki jak w instrukcji, szczególnie ten syntetyczny bo jest najzajebistszy" i tyle.
Co do filmików, skoro nie mieli szans zrobić własnych - zapożyczali, mamy 2011 r. a ja nadal z przyjemnością patrze na pracujący silnik...


Pozdrawiam
Paweł

29 Data: Sierpien 12 2011 15:41:23
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: to 

begin DoQ

Ja nie. Ale przeciętny widz będzie kumał z czego składa się olej
silnikowy. Współczesny program motoryzacyjny ograniczyłby się do "Na
rynku mamy wiele olei. Należy lać olej taki jak w instrukcji,
szczególnie ten syntetyczny bo jest najzajebistszy" i tyle.

I to jest jedyna sensowna rada dla użytkownika końcowego w dzisiejszych
czasach. Inaczej ludzie kombinują na podstawie bzdurnych przesłanek, np.
czy olej zmienił kolor albo czy im się wydaje, że jest ciszej lub
głośniej albo jeszcze jakichś innych, jeszcze głupszych. Przykłady w tym
i okolicznych wątkach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

30 Data: Sierpien 12 2011 18:40:00
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 17:41, to pisze:

I to jest jedyna sensowna rada dla użytkownika końcowego w dzisiejszych
czasach. Inaczej ludzie kombinują na podstawie bzdurnych przesłanek, np.
czy olej zmienił kolor albo czy im się wydaje, że jest ciszej lub
głośniej albo jeszcze jakichś innych, jeszcze głupszych. Przykłady w tym
i okolicznych wątkach.

Zgoda. Czyli edukacja "lej jak pisał producent" nie przynosi rezultatu :P


Pozdrawiam
Paweł

31 Data: Sierpien 12 2011 18:48:22
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "DoQ"


I to jest jedyna sensowna rada dla użytkownika końcowego w dzisiejszych
czasach. Inaczej ludzie kombinują na podstawie bzdurnych przesłanek, np.
czy olej zmienił kolor albo czy im się wydaje, że jest ciszej lub
głośniej albo jeszcze jakichś innych, jeszcze głupszych. Przykłady w tym
i okolicznych wątkach.

Zgoda. Czyli edukacja "lej jak pisał producent" nie przynosi rezultatu :P

Ano nie przynosi, kiedyś napisałem, że wymieniam olej jak przykazał producent co 50 000 (faktycznie co ok 30 000 bo tak pokazuje komp) to mnie chcieli żywcem pochować :)

32 Data: Sierpien 12 2011 18:59:37
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 18:48, Przemysław Czaja pisze:

Zgoda. Czyli edukacja "lej jak pisał producent" nie przynosi rezultatu :P
Ano nie przynosi, kiedyś napisałem, że wymieniam olej jak przykazał
producent co 50 000 (faktycznie co ok 30 000 bo tak pokazuje komp) to
mnie chcieli żywcem pochować :)

Z tym bywa już różnie ;-)
Niektóre zestawienia silnik + olej zgodny z zaleceniami + duże przebiegi dają mizerne efekty. Bywa tak, że silnik zaczyna wcinać oliwę w okolicach 20kkm, podczas gdy producent zaleca wymiany co 30kkm. Wymiana oleju na nowy zatrzymuje wciąganie oleju, aż do przejechania kolejnych 20kkm itd itd. Koncerny naciągają przebiegi między wymianami po to aby zachęcić klientów do zakupu "tańszego w eksploatacji" samochodu. I uwierz, dużej części klientów na tym właśnie zależy - otrzymują to co chcieli :)


Pozdrawiam
Paweł

33 Data: Sierpien 18 2011 09:26:30
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: MZ 

W dniu 2011-08-12 18:40, DoQ pisze:

W dniu 12-08-2011 17:41, to pisze:

I to jest jedyna sensowna rada dla użytkownika końcowego w dzisiejszych
czasach. Inaczej ludzie kombinują na podstawie bzdurnych przesłanek, np.
czy olej zmienił kolor albo czy im się wydaje, że jest ciszej lub
głośniej albo jeszcze jakichś innych, jeszcze głupszych. Przykłady w tym
i okolicznych wątkach.

Zgoda. Czyli edukacja "lej jak pisał producent" nie przynosi rezultatu :P


Z tym "lej jak pisał producent" to tak nie do końca chyba prawda, jeśli
chodzi o starsze auta. Np. 15 lat temu np. nie było niektórych olejów,
miały inne parametry, albo nie były zbytnio dostępne. Teraz na rynku
jest multum różnej oliwy i stąd dylematy. Zgadzam się, że to co sugeruje
producent "będzie dobre" ale czyż lepsze nie jest jego wrogiem? Zresztą
ASO czasami też cuda zalewa. W instrukcji do Corolli producent sugeruje
5W30, ASO lało od nowości 10W60, obecnie zaproponowali 5W50. Więc, jak
to stwierdzili bohaterowie Piratów z Karaibów - "kodeks (instrukcja) to
w zasadzie tylko wytyczne" :)
--
MZ

34 Data: Sierpien 12 2011 18:12:10
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 12 Aug 2011 15:52:40 +0200, DoQ napisał(a):

W dniu 12-08-2011 15:36, J.F. pisze:
No cóż, kultowy program. Nie to co teraz, współczesna sieczka...
Kultowy, kultowy ... ale popatrz dokladniej - tez sieczka.
Pozbierane widowiskowe filmiki, a czegos glebszego sie dowiedziales ?

Ja nie. Ale przeciętny widz będzie kumał z czego składa się olej
silnikowy.

Troche sie dowie. Czyli jak rozdmuchac krotki artykul na pare minut
czytania do 25 minut programu :-)

Współczesny program motoryzacyjny ograniczyłby się do "Na
rynku mamy wiele olei. Należy lać olej taki jak w instrukcji,
szczególnie ten syntetyczny bo jest najzajebistszy" i tyle.

Kiedy zauwaz ze tam jest tak samo. "Olej to skomplikowany produkt, a
chemicy wymyslili tysiace dodatkow zeby byl najlepszy"

Co do filmików, skoro nie mieli szans zrobić własnych - zapożyczali,
mamy 2011 r. a ja nadal z przyjemnością patrze na pracujący silnik...

no i na tym to polega - filmik przyjemny do ogladania, do tego komentarz ..
i zauwaz ze ten filmik wcale nie musi byc o problemach smarowania.
To tych pare slow komentarza kieruje uwage na olej, mogl byc o swiecach,
o modelowaniu przeplywow, o metalach.

Jeszcze troche przyjemnych filmikow ... i czy to nie jest "sieczka" ? :-)

J.

35 Data: Sierpien 12 2011 20:30:23
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 18:12, J.F. pisze:

Jeszcze troche przyjemnych filmikow ... i czy to nie jest "sieczka" ? :-)

Nikt nie mowi, ze ten program byl doskonaly (w koncu to byl program popularnonaukowy, czyli w miare lekki i przystepny), chociaz tak moze sie wydawac i slusznie zreszta, kiedy czlowiek patrzy na to co dzisiaj serwuja w TV.


--
Karolek

36 Data: Sierpien 13 2011 09:03:27
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 12 Aug 2011 20:30:23 +0200, Karolek napisał(a):

W dniu 2011-08-12 18:12, J.F. pisze:
Jeszcze troche przyjemnych filmikow ... i czy to nie jest "sieczka" ? :-)
Nikt nie mowi, ze ten program byl doskonaly (w koncu to byl program
popularnonaukowy, czyli w miare lekki i przystepny), chociaz tak moze
sie wydawac i slusznie zreszta, kiedy czlowiek patrzy na to co dzisiaj
serwuja w TV.

Dzisiaj jest Discovery :-)

Po prostu to co nam w tym odcinku zaserwowali wyjatkowo mi pasuje do
okreslenia "sieczka" :-)

A propos - jak w drugim kawalku mowia o polimerach w oleju, i pokazuja
takie granulki - tak naprawde wyglada olej pod mikroskopem, czy to film z
zupelnie innej bajki ? :-)

J.

37 Data: Sierpien 13 2011 10:15:19
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-13 09:03, J.F. pisze:

Dnia Fri, 12 Aug 2011 20:30:23 +0200, Karolek napisał(a):
W dniu 2011-08-12 18:12, J.F. pisze:
Jeszcze troche przyjemnych filmikow ... i czy to nie jest "sieczka" ? :-)
Nikt nie mowi, ze ten program byl doskonaly (w koncu to byl program
popularnonaukowy, czyli w miare lekki i przystepny), chociaz tak moze
sie wydawac i slusznie zreszta, kiedy czlowiek patrzy na to co dzisiaj
serwuja w TV.

Dzisiaj jest Discovery :-)


Ale tam to tylko mysla jak cos wysadzic, czy roztrzaskac i to bez zaglebiania sie w szczegoly.

Po prostu to co nam w tym odcinku zaserwowali wyjatkowo mi pasuje do
okreslenia "sieczka" :-)


Fakt, maja wiele ciekawszych i lepiej opracowanych odcinkow, ale ten tez nie jest zly, zwazywszy na czasy i mozliwosci (a przynajmniej dzisiaj, lepszych nie robia).

A propos - jak w drugim kawalku mowia o polimerach w oleju, i pokazuja
takie granulki - tak naprawde wyglada olej pod mikroskopem, czy to film z
zupelnie innej bajki ? :-)

Material filmowy z BP wzieli, wiec chyba nie sciemniali :>


--
Karolek

38 Data: Sierpien 12 2011 15:56:55
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: jerzu 

On Fri, 12 Aug 2011 15:36:26 +0200, "J.F."
 wrote:

Np o ile jest lepszy Castrol od Selektola ? :-)

Przez Castrola to Zientarski wyleciał z P.J.O. Telewizja Pollska :P


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

39 Data: Sierpien 12 2011 12:05:40
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: to 

begin DoQ

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
myje, a raz nie?

Od nowości lejesz? Jak nie, to może wcześniej był tam jakiś syf i teraz
olej go stopniowo wypłukuje?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

40 Data: Sierpien 12 2011 14:08:10
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 14:05, to pisze:

Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
myje, a raz nie?
Od nowości lejesz? Jak nie, to może wcześniej był tam jakiś syf i teraz
olej go stopniowo wypłukuje?

Tak. Jeden był od nowości (ten co spływa czarny). A ten drugi prawdopodobnie zalewany takim samym, zresztą nie mam gwarancji bo używany był ;)


Pozdrawiam
Paweł

41 Data: Sierpien 15 2011 18:01:54
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Friday, August 12, 2011, 1:16:21 PM, you wrote:

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.
A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

42 Data: Sierpien 17 2011 22:48:26
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 15-08-2011 18:01, RoMan Mandziejewicz pisze:

To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.

Ja na ten przykład - wprost przeciwnie :-)

Pozdrawiam
Paweł

43 Data: Sierpien 17 2011 23:35:58
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, August 17, 2011, 10:48:26 PM, you wrote:

To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.
Ja na ten przykład - wprost przeciwnie :-)

Ale tak jakoś konkretniej?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

44 Data: Sierpien 18 2011 09:09:08
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: 4CX250 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello DoQ,

Friday, August 12, 2011, 1:16:21 PM, you wrote:

To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
dobre wlasnosci myjace.
A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.

Nie da się zrobić za ciasnego tłoka.
Tzn. da się ale to nie wszystko. Są ściśie określone luzy montażowe tłoka w zależności od jego średnicy, które muszą być utrzymane.
Gdyby ktoś wykonał tłok poniżej dopuszczalnego luzu montażowego to silnik po prostu się zatrze już na etapie docierania, gdyż jak tylko się nagrzewa to tłok puchnie i tłok zakorkuje ci cylinder na amen. Przy czym zasada dobierania luzu montażowego jest taka że najpierw należy wiedzieć z jakiego stopu jest tłok. Im lepszy stop tym mniejszy luz montazowy można sobie wykonać.
To że olej jest jasny w silniku mimo dłuższej eksploatacji znaczy że albo ma słabe właściwości myjące albo silnik ma w bardzo dobrym stanie pierścienie oraz uszczelniacze zaworów i nie ma przedmuchów. Pierścienie smarujące są poniżej pierścieni roboczych i jezeli te drugie idealnie utrzymują szczelność to do pierścieni smarujących nie docierają produkty spalania paliwa czyli nagar. Tak samo z uszczelniaczami zaworów. Gdy są w idealnym stanie to produkty spalania nie przenikają w nadmiernej ilości do oleju smarującego popychacze usczelniaczy.



Marek

45 Data: Sierpien 12 2011 12:28:55
Temat: Odp: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Ryba 


Użytkownik "MZ"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-08-12 11:51, Ryba pisze:
Witam

Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po
wymianie
i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

Szczerze mówiąc chyba trudno odpowiedzieć na to pytanie. W Scorpio 2.5TD
mineralny Mobil 15W40 po 10 tys. km wyglądał prawie jak z bańki. W
Peugeocie 1.9D Lotos 15W40 po tygodniu od wymiany wyglądał jakby
przejechał 10 tys. (czarny). W Focusie 1.6 16V po 20 tys. Mobil1 był
jakby wczoraj zalany, w Corolli 1.6 VVTi po 8 tys. CASTROL TWS było
ciemny, ale zdecydowanie nie czarny. Teraz jeździ na Mobil1 LifePeak
5W50 i po 3 tys. olej jest nadal "jak z bańki". Chyba sporo zależy od
oleju i od silnika. Mineralny szybciej traci przezroczystość niż
syntetyk, ale może to subiektywne odczucie. Po zakupie dla świętego
spokoju lepiej wymienić (łącznie z filtrami itd) na taki sam jak był
zalany, ew. według instrukcji. W każdym razie 2000km extra nie powinny
aż tak wpłynąć na silnik, chyba że żyłujesz to auto kręcąc do czerwonego
pola co dzień.

W sumie żadna różnica czy wymienię teraz czy za 2 miesiące.
Filtry mam już kupione. Wczoraj byłem wymienić filtry LPG. Zbadałem szczelność.
Miałem filtr powietrza wymieniać ale po otwarciu okazało się, że jest jak nowy.
Widocznie poprzedni właściciel wymienił niedługo przed sprzedażą.
Zostanie na przyszły rok.

Juro wymienię filtr kabinowy i będzie mam nadzieję chwila spokoju :)


--
Pozdrawiam
Ryba

46 Data: Sierpien 12 2011 13:59:58
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor:

Olej w aucie jezdzonym na gazie nie czarnieje tak szybko. Nie wiem czemu tak
sie dzieje ale jest to sprawdzone.
kapec

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

47 Data: Sierpien 12 2011 12:01:00
Temat: Re: jak wyglÂąda przepracowany olej?
Autor: AZ 

On 2011-08-12,   wrote:

Olej w aucie jezdzonym na gazie nie czarnieje tak szybko. Nie wiem czemu tak
sie dzieje ale jest to sprawdzone.

Gaz jest bardziej czysty od benzyny wiec nie ma po spaleniu tyle syfu.

--
Artur

48 Data: Sierpien 12 2011 14:44:59
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Ryba"

Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po wymianie
i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

Kupiłem w końcu nissana micre o którą kiedyś tu pytałem.
rok 2007, silnik 1,2 z LPG, przebieg 94 tys.
Poprzedni właściciel podobno jeździł na lotosie 10W40.

Patrzyłem na bagnet i olej jest jasny, ale nie wiem kiedy był wymieniany.
Chciałbym poczekać ze 2-3 miesiące bo staram się olej wymieniać zawsze przed
zimą. A w tym czasie i tak nie przejedzie wiecej niż 2 tys.
Chyba nic się nie stanie?

Zalać do Mobilem 10W40 czy może Lotosem (nie mam pewności na 100%, że
taki jest w środku)

Możesz spokojnie jeździć - nic się nie stanie.

ps. może mi ktoś wytłumaczyć fenomen wymiany oleju w samochodach ciężarowych?

49 Data: Sierpien 12 2011 16:11:57
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-12 14:44, Przemysław Czaja pisze:

ps. może mi ktoś wytłumaczyć fenomen wymiany oleju w samochodach
ciężarowych?

Co masz na mysli?

--
Karolek

50 Data: Sierpien 12 2011 16:28:24
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: DoQ 

W dniu 12-08-2011 14:44, Przemysław Czaja pisze:

ps. może mi ktoś wytłumaczyć fenomen wymiany oleju w samochodach
ciężarowych?

40litrów oleju w obiegu, do tego duży filtr i wolnoobrotowy silnik i możesz wymieniać olej co 100kkm.


Pozdrawiam
Paweł

51 Data: Sierpien 12 2011 15:37:27
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-12 11:51, Ryba pisze:

Witam

Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po
wymianie
i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

Zależy dużo od kondycji silnika, jak i od samych właściwości czyszczących oleju.

Kupiłem w końcu nissana micre o którą kiedyś tu pytałem.
rok 2007, silnik 1,2 z LPG, przebieg 94 tys.
Poprzedni właściciel podobno jeździł na lotosie 10W40.

Patrzyłem na bagnet i olej jest jasny, ale nie wiem kiedy był wymieniany.
Chciałbym poczekać ze 2-3 miesiące bo staram się olej wymieniać zawsze
przed
zimą. A w tym czasie i tak nie przejedzie wiecej niż 2 tys.
Chyba nic się nie stanie?

nie ma tam jakieś plakietki odnośnie wymiany oleju?


Zalać do Mobilem 10W40 czy może Lotosem (nie mam pewności na 100%, że
taki jest w środku)

zlej to co masz teraz i zalej Mobilem

jak wygląda przepracowany olej?



Grupy dyskusyjne