jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
1 | Data: Kwiecien 29 2009 13:55:36 |
Temat: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Autor: Wojtek | u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że 2 |
Data: Kwiecien 29 2009 12:54:43 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: kamil |
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, V-power jako takie moge polecic, zalalem dwa razy pod korek benzyne i roznica byla rzedu 1l/100km w stosunku do BP 98 na tej samej trasie co zwykle. Pozdrawiam Kamil 3 |
Data: Kwiecien 29 2009 13:59:22 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: .Peeter | Użytkownik "Wojtek" napisał: u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, Mnie po 300 kilometrach przejechanych też się wydaje, że auto mniej pali, a generalnie nie żałuję sobie i moje nie żałowanie jest dość równomierne. :) Pozdrawiam ..Peeter 4 |
Data: Kwiecien 29 2009 06:49:40 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: | On 29 Kwi, 13:59, ".Peeter" wrote: Użytkownik "Wojtek" napisał: nie od dziś wiadomo, że marketing czyni cuda. (wystarczy spojrzeć na opinie użytkowników magnetyzerów i ich sprzedaż na alledrogo) 5 |
Data: Kwiecien 29 2009 20:42:34 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion |
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że Wyglada, ze GTL to naprawde przelomowa technologia w produkcji paliw. Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce) to bedzie mieszanka zwyklej ropy i komponentu GTL w proporcji 90/10 % moze 80/20 %. Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo). Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ). Pozdrawiam 6 |
Data: Kwiecien 29 2009 22:13:46 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Przemek V |
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie. Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL) Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie mozna dostac na stacjach Shella Ile za takie posty teraz płacą? 7 |
Data: Kwiecien 29 2009 23:19:20 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion | W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali Chyba mylisz pojecia, w RPA w latach 30-40 mogli stosowac najwyzej craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, Natomiast Niemcy (pod konic II wojny) pracowali nad sucha destylacja drzewa i wegla kamiennego. To sa dwie rozne sprawy, Zupelnie trzecia rzecza jest SYNTEZA ON z weglowodorow. Wedle mnie synteza ON z prostych weglowodorow nienasyconych (metan, propan, butan i CO) jest mozliwa dzieki procesom katalitycznymi (o czym dyskutowano jakos w latach 60- 70) i nie ma nic wspolnego z badaniami z latami 30-40. Nie jestem chemikiem ale kiedy sie tym interesowalem....moze niech zajmie stanowisko ktos ze specjalizacja z petrochemii? 8 |
Data: Kwiecien 30 2009 00:15:23 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Przemek V |
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali OD 30-40 lat a nie w latach 30-40. mogli stosowac najwyzej craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą produkowanych Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy naftowej. 9 |
Data: Kwiecien 30 2009 18:27:20 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion | W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Sprawdzilem dokladnie. Metoda Fischera Tropscha rozni sie zasadniczo od SynFuel Shell-GtL W metodzie Fischera Tropscha pierwszy etap syntezy oparty jest spaleniu wegla w atmosferze tlenu i pary wodnej czyli (jezeli dobrze pamietam) 3C+O2+H20-> 3CO+H2 Natomiast w metodzie SynFuel Shell-GtL, pierwszy etap syntezy polega na spaleniu metanu(gazu ziemnego) w atmosferze ubogiej w tlen, czyli 2CH4+02->2CO+4H2 Wegiel to nie gaz ziemny! 10 |
Data: Kwiecien 30 2009 21:43:40 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Przemek V |
W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując Ja tam chemikiem nie jestem ale trochę przy tym dłubałem od strony bardziej biznesowej - patrzyliśmy na ile na bazie CTL dałoby się zrobić z Polski drugi Kuwejt. Gdyby ceny ropy były na poziomie $150 / baryłkę przez dziesiąt lat to jak najbardziej. Przy okazji może górnictwo stało by się rentowne. Niestety ropa potaniała :( GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL. 11 |
Data: Kwiecien 30 2009 22:31:59 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion |
GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) To tak jak bys powiedzial, ze trasa do Krakowa z Lodzi autostarda to to samo co trasa Gdansk- Szczecin- Lodz- Krakow drogami lokalnymi. Bo osiagnieto ten sam punkt docelowy. Reasumujac Trzymajac sie tej samochodowej analogii, Fischer Tropsch w drodze do Krakowa startowal z Gdanska i jechal po wioskach a SynFuel Shell-GtL z pedzi z Lodzi autostrada. 12 |
Data: Kwiecien 30 2009 08:17:56 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: inz.mamon | Użytkownik "Przemek V" napisał w Ile za takie posty teraz płacą? On ma to w zakresie obowiązków. Wliczone w stawkę miesięcznego zaszeregowania... Rozumiem go, pewnie też na rodzinę na utrzymaniu i coś do garnka musi włożyć. PS: pomyśleć, że z zażenowaniem i rozbawieniem oglądam stare kroniki filmowe. Po jakie licho sięgać tak daleko?? ;) 13 |
Data: Kwiecien 30 2009 08:46:05 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: J.F. | On Wed, 29 Apr 2009 22:13:46 +0200, Przemek V wrote: Użytkownik "Bastion" napisał w wiadomości Wiesz, koledze tez naraz spadlo spalanie o ~10% i skojarzyl ze zatankowal ostatnio "cos lepszego". Dziwne, ale kto wie - wymaga sprawdzenia. Moje bydle niestety okazalo sie odporne na "lepsze" paliwo. J. 14 |
Data: Kwiecien 29 2009 21:19:28 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Hinek | A w moim aucie to nawet rysy zniknely z przedniej szyby po zatankowaniu 15 |
Data: Kwiecien 29 2009 21:40:51 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Rafał "SP" Gil | Wojtek pisze: u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie. Zatarłem tym silnik, który dawał radę sprężać nawet wodę. Odradzam - gówna jakich mało. Nie mówię o "dowcipie" mechanika, który powiedział, że dodatkowo mam do wymiany większość uszczelek bo je jakiś kwas z tego gówna pożarł. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 16 |
Data: Kwiecien 29 2009 22:35:48 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion |
Wojtek pisze:Czy mozna zatrzec silnik paliwem? 17 |
Data: Kwiecien 30 2009 22:57:57 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: bratPit |
Zatarłem tym silnik, który dawał radę sprężać nawet wodę.Czy mozna zatrzec silnik paliwem? oczywiście, i nie tylko, wrzucałem tutaj niedawno fotki co się może stać silnikowi jeżeli uwierzy się marketingoidom, brat 18 |
Data: Maj 01 2009 20:47:16 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: Bastion |
Foty widzialem, te z rozwalonym blokiem silnika(fajne!). No ale co te foty maja wspolnego z zatarciem silnika? Duza zawartosc siarki w ropie moze przyczyniac sie do zacieracia pompy wtryskowej(pompa smarowana jest ropa). OK. Tylko jak paliwo syntetyczne z 0% zawartosci siarki i weglowodorow aromatycznych moze zatrzec silnik? To chyba jakis zart. Na tej grupie sa wyrazne podzialy na krytykujacych/chwalacych: - jazde na swiatlach - diesle - benzyniaki - LPG - auta na F - kapeluszniczy styl jazdy Cos czuje ze GTL bedzie nastepny. 19 |
Data: Maj 01 2009 22:11:21 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: bratPit |
Tylko jak paliwo syntetyczne z 0% zawartosci siarki i weglowodorow oczywiście że tak, ironia z lekką nutką dekadencji, Na tej grupie sa wyrazne podzialy na krytykujacych/chwalacych: staram się być z dala od takich podziałów, lubie albo pogadać rzeczowo albo pożartować, idiotyczne dyskusje dla sztuki na wzór politycznych z TV mnie nie bawią, brat 20 |
Data: Kwiecien 30 2009 07:33:43 | Temat: Re: jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | Autor: MichałG | Wojtek pisze: u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.v-pover i podobne wynalazki to po prostu zwyczajne paliwo sprzedawane w całej europie na kazdej stacji ..... oprócz tego Płock produkuje takie 'całkiem zwyczajne'.... ;-) . Niestety znów nas ktos (od dawna) dyma.... Pozdrawiam Michał |