[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
1 | Data: Marzec 03 2010 17:51:40 |
Temat: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Autor: WMP | Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość? 2 |
Data: Marzec 03 2010 19:20:22 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: peter | Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość? wyglada na konczace sie szczotki w altku (zawieszaja sie) ewentualnie na slizgajacy pasek ale to bys slyszal. 3 |
Data: Marzec 03 2010 19:43:42 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur Maśląg | WMP pisze: Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Pewnie zależy od obciążenia i naładowania akumulatora. Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość? Ekhem - zmierzyłeś napięcie, a nie prąd ładowania. To dwie różne rzeczy. Zasadniczo za mało, jeżeli nie ma obciążenia. Pytanie jeszcze, gdzie zrobiłeś ten pomiar (tylko nie pisz, że w garażu). Powinno być nieco powyżej 14V. Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania, i ewidentnie nie ładuje (jak włączę kierunkowskaz to wariuje obrotościomierz), jak przygazuję, objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich objawów, a nieraz jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś innego? Wszystko wskazuje na alternator - przyczyn może być wiele. Począwszy od uszkodzonego regulatora, po uszkodzenie któregoś z uzwojeń. Mogą być szczotki, uszkodzona któraś z diód itd. W pierwszej kolejności sprawdziłbym połączenia/szczotki/regulator, później pojechał do elektryka :) Jeśli to alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A? Kupić możesz dowolny, ale lepiej 70A. (te 55A to w ogóle w Polonezów wkładali?) Czy jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić taki sam? Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie, elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były różne. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 4 |
Data: Marzec 03 2010 20:16:00 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Michał Gut | ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie. 5 |
Data: Marzec 03 2010 21:03:29 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Krzysztof 45 | Michał Gut napisał(a): ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.Dokładnie. Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy. Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty. -- Krzysiek 6 |
Data: Marzec 03 2010 21:27:53 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur Maśląg | Krzysztof 45 pisze: Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy. W jakim celu? To co jest fabrycznie w zupełności wystarczy. Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty. 10 lat to dużo? Straty na przewodzie masowym? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 7 |
Data: Marzec 04 2010 08:17:29 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Krzysztof 45 | Artur Maśląg napisał(a): Krzysztof 45 pisze:Dokładnie. Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika i budy. Przekonasz sie. -- Krzysiek 8 |
Data: Marzec 04 2010 10:33:45 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Krzysztof 45 pisze: Dokładnie. Mierzyłem - nie ma takiej potrzeby. 9 |
Data: Marzec 03 2010 21:25:34 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur Maśląg | Michał Gut pisze: ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie. Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym połączenia..." nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone". Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"? oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:) Można, ale w Poldku problem w z tym połączeniem to rzadkość. to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i zlote dzielo:) Nie zaszkodzi, ale szczerze wątpię by miało jakiś większy wpływ na opisywane objawy. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 10 |
Data: Marzec 04 2010 10:27:33 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Michał Gut | ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem. nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"? odpowiedz powinna byc na jego post nie twoj bo nie pilem do twojej odpowiedzi tylko akurat tutaj nieodparta sila nakazala mi nacisnac przycisk odpowiedz. czepiasz sie:) to tez wskazalem precyzyjnie na bazie swoich doswiadczen sir 11 |
Data: Marzec 04 2010 10:52:32 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Michał Gut pisze: ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem. Niczego się nie czepiam - obrotomierz może wariować z wielu przyczyn. 12 |
Data: Marzec 04 2010 20:43:52 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze: Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16). Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6. Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko ok weryfikowac instalacje. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE 13 |
Data: Marzec 04 2010 21:00:48 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Artur Maśląg | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16). Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie. Tu masz na szybko typoszereg http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych 1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii. Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6. A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje. Dlatego też wysłałem kolegę do elektryka :) W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko ok weryfikowac instalacje. Wszytko się zgadza - jak ktoś się na tym w zasadzie prawie nie zna, to niech pojedzie do elektryka, który to dość sprawnie naprawi. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 14 |
Data: Marzec 05 2010 06:16:58 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-03-04 21:00, Artur Maśląg pisze: > A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P Ok, masz racje :) Dla jasnosci: caly czas piszemy o 1.4 16V 103KM Rovera, a nie jakby sie moglo wydawac z oznaczenia silnika 1.6 GSi - ktore jest polskim silnikiem ze zmodyfikowana głowicą. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE 15 |
Data: Marzec 05 2010 08:11:16 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prÄ
d ładowania ? | Autor: kan | On 2010-03-04 20:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote: O ile pamietam w To źle pamiÄtasz, bo brany jest z kompa. -- Pozdrawiam, kan 16 |
Data: Marzec 05 2010 09:48:15 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Cyneq | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze: Głupoty Waść pierdzielisz. > O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wi Jeszcze większe głupoty Waść pierdzielisz. Kończ Waść, wstydu oszczędź -- Cyneq 17 |
Data: Marzec 03 2010 21:32:24 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki pršd ładowania ? | Autor: J.F. | On Wed, 3 Mar 2010 17:51:40 +0000 (UTC), WMP wrote: Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem, Powiedzmy ze dolna granica stanow akceptowalnych. Akumulator jest ladowany, ale prad moze sie okazac za maly zeby bilans w trudnych warunkach byl dodatni. Ja tam wole troche wieksze napiecie, ale niektorzy producenci je zmniejszaja - takie lepsze w bezobslugowym aku. Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania Byc moze to tylko szczotki sie zuzyly. J. 18 |
Data: Marzec 03 2010 21:44:27 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki pršd ładowania ? | Autor: Artur Maśląg | J.F. pisze: i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość? Za niska na obrotach bez obciążenia itd. Akumulator jest ladowany, ale prad moze sie okazac za maly zeby bilans Nie będzie naładowany, a bilans z całą pewnością będzie w końcu ujemny. Ja tam wole troche wieksze napiecie, ale niektorzy producenci je Którzy i do ilu? takie lepsze w bezobslugowym aku. Teraz to już przesadziłeś. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 19 |
Data: Marzec 06 2010 20:23:45 | Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 3 Mar 2010 17:51:40 +0000 (UTC), WMP napisał(a): Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem, Zła. Szczególnie, że powinny byc ampery, a nie wolty. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |