Grupy dyskusyjne   »   jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50



1 Data: Luty 25 2009 00:16:42
Temat: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: greg 

W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych
dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze zebym
ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W
dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z
przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo
szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na cene,
latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to
proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko
ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A moze
wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge np
50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to w
ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na pewno
tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One
oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z
przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie
chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali.
Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam
rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to tez
prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu
finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((


pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg



2 Data: Luty 24 2009 16:39:06
Temat: Re: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: Albin 

On 25 Lut, 00:16, "greg"  wrote:

W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych
dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze zebym
ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W
dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z
przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo
szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na cene,
latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to
proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko
ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A moze
wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge np
50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to w
ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na pewno
tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One
oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z
przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie
chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali.
Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam
rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to tez
prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu
finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((

pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

pzdr

3 Data: Luty 25 2009 09:44:41
Temat: Re: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: RobertB 

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

A jak tam z alternatorem ??
Nie pada czasem. Potrafi doładować aku?

Pzdr

4 Data: Luty 25 2009 11:16:39
Temat: Re: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: greg 


Użytkownik "RobertB"  napisał w wiadomości

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

A jak tam z alternatorem ??
Nie pada czasem. Potrafi doładować aku?



Alternator to sobie musisz policzyc - u mnie ma 310 watów - powinien
spokojnie wytrzymać.
 greg

5 Data: Luty 25 2009 11:20:21
Temat: Re: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: greg 


Użytkownik "Albin"  napisał w wiadomości

On 25 Lut, 00:16, "greg"  wrote:

W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych
dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze
zebym
ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W
dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z
przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo
szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na
cene,
latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to
proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko
ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A
moze
wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge
np
50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to
w
ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na
pewno
tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One
oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z
przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie
chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali.
Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam
rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to
tez
prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu
finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((

pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

pzdr




No to lipa bo daleko to moje drogowe oswietlaja wystarczająco - mi chodzi o
dodatkowe swiatlo do normalnej jazdy, zeby sie to dalo swiecic caly czas.


dzieki i pozdro

greg

6 Data: Luty 25 2009 12:01:46
Temat: Re: jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Autor: de Fresz 

On 2009-02-25 11:20:21 +0100, "greg"  said:

No to lipa bo daleko to moje drogowe oswietlaja wystarczająco - mi chodzi o
dodatkowe swiatlo do normalnej jazdy, zeby sie to dalo swiecic caly czas.

Ja myślałem o kupieniu dwóch Helli - tej krótkiej i długiej i podłączeniu ich z osobnymi włącznikami. Na razie niestety pozostało w sferze konceptu, bo w najbliższym czasie raczej nie zapowiada się, żebym się gdzieś dalej wybierał. W każdym razie jak dla mnie 2xMicro do jazdy szosowej, po obejżeniu na żywo okazało się lekkim zawodem - mocno doświetla krótkodystansowo i na boki, słabiutko w średnim dystansie, który jak dla mnie do jazdy nocą po asfalcie jest istotniejszy.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50



Grupy dyskusyjne