Grupy dyskusyjne   »   kat wtrysku w dizlu

kat wtrysku w dizlu




1 Data: Styczen 30 2011 18:46:13
Temat: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a do tej pory byl na 7 ?
Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby pomierzyc przed rozbiorka :/




2 Data: Styczen 30 2011 19:48:16
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 18:46, sth pisze:

jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
do tej pory byl na 7 ?
Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
pomierzyc przed rozbiorka :/

Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc subtelne).
No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie odczujesz roznicy.
A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

--
Karolek

3 Data: Styczen 30 2011 20:04:20
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc subtelne).
No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie odczujesz roznicy.
A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo. sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje zwiekszenie tem komory spalania.

4 Data: Styczen 30 2011 20:09:10
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: J.F. 

On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100,  sth wrote:

silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
zwiekszenie tem komory spalania.

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

J.

5 Data: Styczen 30 2011 20:14:17
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

jest podzialka na obudowie rozrzadu. od lewej 0 do 9. przy zero jest TDC.
w kazdym razie przy 7 lub przy 9 mam miec na czujniku zegarowym 0,97-1,03 mm
ustawie tak i tak i opisze na grupie wrazenia :)

6 Data: Styczen 30 2011 20:17:27
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ? Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ? Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg

7 Data: Styczen 30 2011 20:30:29
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 20:09, J.F. pisze:

On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100,  sth wrote:
silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
zwiekszenie tem komory spalania.

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?


Tak wlasnie jest.

Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?


Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.


--
Karolek

8 Data: Styczen 30 2011 20:45:40
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?


Tak wlasnie jest.

w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.

Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?


Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.

problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo.

9 Data: Styczen 30 2011 20:54:55
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 20:45, sth pisze:

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?


Tak wlasnie jest.

w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.


Nie jest.
To jest poczatek tloczenia.
A tloczyc zaczyna troche wczesniej niz GMP (jak J.F. juz wspomnial, wyprzedzenie poczatku wtrysku), zatem 9 jest wczesniej niz 7 :>

Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?


Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.

problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie
wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w
miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo.

Moze glowica od wersji bez turbo jest zamontowana... no nic, ustaw 7 stopni, a jakby ciezko odplal na zimnym to mozesz przestawic na 9.


--
Karolek

10 Data: Styczen 30 2011 20:47:21
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?


Tak wlasnie jest.

9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg

chyba ze ja czegos nie rozumiem ?

11 Data: Styczen 30 2011 21:06:37
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 20:47, sth pisze:

A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?


Tak wlasnie jest.

9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011013020154.jpg

chyba ze ja czegos nie rozumiem ?

A widzisz, nie zwrocilem uwagi, ze w tym Twoim linku jest ATDC, w autodacie mam BTDC :>
Ale olej te stopnie.
I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie interesuja.

--
Karolek

12 Data: Styczen 30 2011 21:12:19
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

Ale olej te stopnie.
I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie interesuja.

szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P

przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)

13 Data: Styczen 30 2011 21:45:11
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 21:12, sth pisze:

Ale olej te stopnie.
I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
interesuja.

szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P

przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)

Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy, ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia.

--
Karolek

14 Data: Styczen 30 2011 21:57:15
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

    > Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.

Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy, ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia.

kurde pokreciles strasznie.
Ustawiasz wal na 0.
Cofasz ~30st w lewo
Zerujesz czujnik
Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji, jak nie ma to nastepnie
ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9

15 Data: Styczen 30 2011 23:10:59
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 21:57, sth pisze:

kurde pokreciles strasznie.
Ustawiasz wal na 0.
Cofasz ~30st w lewo

Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w calosci :>
Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie bedzie 30 stopni?

Zerujesz czujnik
Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji,
jak nie ma to nastepnie
ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9


Tyle, co widze z tej instrukcji, ktora wrzuciles to niewiele wynika.
Normalnie to sie robi tak, ze ustwiasz wal w GMP, pompe z grubsza, krecisz walem i szukasz najnizszego wskazania, zerujesz w tym miejscu, ustawiasz wal w odpowiednim miejscu (zazwyczj jest to GMP, a u Ciebie 7 albo 9 stopni) i regulujesz pompa na zadana wartosc i to tyle filozofii.
Wrzuc calosc tej instrukcji, bo z tego kawalka, ktory da sie odczytac to tylko zamieszanie wynika.


--
Karolek

16 Data: Styczen 30 2011 23:47:19
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w calosci :>

http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot2011013023451.jpg

Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie bedzie 30 stopni?

approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :)

17 Data: Styczen 31 2011 07:47:58
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 23:47, sth pisze:

Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze
jej w calosci :>

http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot2011013023451.jpg


No, teraz to cos widac.
Czyli tak jak pislem, nie wiem po co w tej instrukcji tak komplikuja prosta regulacje.

Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
bedzie 30 stopni?

approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby
koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :)

To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
Oni po prostu orientacyjnie podaja (te 30 stopni) gdzie powinienes miec poziom 0 na zegarze. Po prostu zamiast krecic dookola, to szukasz w okolicy 30 stopni minimalnego wskazania, w ktorym wskazowka ztrzymuje sie na chwile i tam go zerujesz. Potem jedziesz na znak 7 lub 9 i ustawiasz pompe. Czyli zadnej filozofii.

--
Karolek

18 Data: Styczen 31 2011 18:25:41
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.

a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)

19 Data: Styczen 31 2011 18:29:24
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: J.F. 

On Mon, 31 Jan 2011 18:25:41 +0100,  sth wrote:

To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.

a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem
dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)

Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
jedna wlasciwa.

J.

20 Data: Styczen 31 2011 18:40:47
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: sth 

Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
jedna wlasciwa.

czuc bylo taka pulsacje jakby kompresja sie robila w pewnym polozeniu :P

21 Data: Luty 01 2011 00:00:22
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-31 18:40, sth pisze:

Skoro sie dalo bez oporow to chyba nie szkodzi.
Za to przy regulacjach luzy sa z innej strony i lepiej krecic tylko w
jedna wlasciwa.

czuc bylo taka pulsacje jakby kompresja sie robila w pewnym polozeniu :P

Bo w pompie jest cos tkiego jak fala po ktorej chodza rolki.
Ta fala to wlasnie takie krzywki, ktore odpychaja rolki podczas obrotu i powoduja, ze tlokorozdzielcz wykonuje ruch obrotowy i zrazem posuwisto zwrotny.

--
Karolek

22 Data: Styczen 31 2011 23:53:27
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-31 18:25, sth pisze:

To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.

a orientujesz sie czy szkodzi pompie krecenie sie do tylu? pokrecilem
dzisiaj troche w lewo i sie tak zastanawiam :)

Nie szkodzi.


--
Karolek

23 Data: Styczen 30 2011 20:24:37
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Karolek 

W dniu 2011-01-30 20:04, sth pisze:

Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace
silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
subtelne).
No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze
sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie
odczujesz roznicy.
A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie
dzialo. sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej
pory gdyz zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji
przy stromym podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny
wtrysk powoduje zwiekszenie tem komory spalania.

9 bedzie wczesniejszy niz 7.
Teoretycznie moze sie grzac, przy zbyt wczesnym, ale czy az tak mocno miales przestawiony...?
Wedlug moich informacji to wersja A/B ma 7 stopni, a C/D 9 stopni, ale to w wersjch z turbosprezarka, czyli 4d56t.
Musisz zatem zobaczyc jak Ty tam masz oznaczone i odpowiednio ustawic (odpowiednia literke powinienes znalezc na glowicy).
No chyba, ze to silnik bez turbo, czyli jak pisales 4d56 z L200 czy cos takiego to wtedy ustwiasz 9 stopni.

--
Karolek

24 Data: Styczen 30 2011 22:22:20
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:ii4cnm$gt$1inews.gazeta.pl...

silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych

Zajrzyj i ew. zapytaj na :
http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php
Są tam też mechanicy, ktoś powinien wiedzieć.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

25 Data: Styczen 31 2011 11:12:59
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Autor: kamil 

On 30/01/2011 17:46, sth wrote:

jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
do tej pory byl na 7 ?
Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
pomierzyc przed rozbiorka :/

Calkiem mozliwe, ze paliwo sprzedawane na rynku angielskim ma inna liczbe cetanowa od dostepnego standardowo na kazdej hiszpanskiej stacji, stad roznica.

Identyczna sytuacja jest w przypadku PB RON, na wyspach znajdziesz 95, 97 i 100, nie ma 98 wiec bywaja silniki nieco inaczej strojone na rynek UK i EU.



--
Pozdrawiam
Kamil

kat wtrysku w dizlu



Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Citroen sprawdzał DS3 WRC przed Rajdem Monte Carlo 2015