kierownica krzywo - pytanie
1 | Data: Lipiec 20 2007 09:04:18 |
Temat: kierownica krzywo - pytanie | |
Autor: | Witam, 2 |
Data: Lipiec 20 2007 09:30:36 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: JAM | On Jul 20, 12:04 pm, wrote: Witam, Jak ci to przeszkadza to jest o co walczyc. Uklady kierownicze sa strojone tak, aby pomimo "wypuklosci" typowej drogi kierowca nie potrzebowal skrecac kierownicy tak aby to bylo widoczne. Powodem twojego problemu jest geometria a najprawdopodbniej zbieznosc. Ze wzgledu na to, ze rowniez zauwazasz roznice "wypuklosci" drogi moze tez byc kat wyprzedzenia zwrotnicy lub w mniejszym stopniu pochylenia. Czasami takie objawy wywoluje niepoprawna roznica tych katow pomiedzy lewa a prawa strona pojazdu nawet gdy mieszcza sie w granicach tolerancji. Jezeli miales tak od momentu gdy ci "ustawili" zbieznosc pol roku temu, to nie byla ona ustawiona poprawnie. Elementem poprawnego ustawienia zbieznosci jest upewnienie sie, ze zbieznosc jest ustawiana przy kierownicy do jazdy na wprost (poziomo) a katy pochlenia i wyprzedzenia poprawne. Przestawianie kierownicy o "zabek" to nieporozumienie i amatorska, niepoprawna, naprawa problemu. Uklad kierowniczy jest celowo nieliniowy i ma minimum przelozenia w polozeniu do jazdy na wprost. Jezeli kierownic jest skrecona to znaczy, ze geometria ukladu jest zaklocona i wytracona z optymalnego polozenia. Przestawienie kierownicy "o zabek" jedynie maskuje problem a nie go usuwa. Pojedz do warsztatu, ktory potrafi poprawnie zmieryzc geometrie, zdiagnozowac problem i go usunac poprawnie. Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie, ze 60 zl to nie jest znowu taki ogromny koszt zakladajac, ze zrobia to poprawnie. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 3 |
Data: Lipiec 20 2007 19:28:31 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: nowy140 | <ciach> 4 |
Data: Lipiec 20 2007 12:08:31 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: JAM | On Jul 20, 1:28 pm, "nowy140" wrote: <ciach> Nie :-), nie zajmuje sie faza naprawiania zawieszen samochodow i nie mieszkam w Polsce, wiec nie moge polecic warsztatu, ale napewno jak spytasz wprost o polecany warsztat w danym miescie to ci ktos z grupy pomoze. WYkorzystam wiedze i zadam pytanie. Auto mb sprinter. Wszystko z kolami ok Zakladam, ze nie masz luzow na przegubach zawieszenia. Wyglada na zbyt duza zbieznosc i/lub kat pochylenia kol. Poniewaz masz to po obu stronach pojazdu, stawiam raczej na zbieznosc. Zwlaszcza, ze wydaje mi, sie, ze Sprinter ma chyba rodzaj McPhersona z przodu, czyli dosyc odpornego na bledy kata pochylenia. Tak czy siak, takie zuzycie opon to praktycznie dzwonek alarmowy, ze geometria wymaga regulacji. Jest tez mozliwosc, ze albo przeladowujesz swojego sprintera, albo ze siadly w nim sprezyny zawieszenia. Jezeli sprezyny sa stare, to pod nominalnym ladunkiem zawieszenie ugina sie bardziej niz to przewidzial producent. Kazde zawieszenie poza sztywna osia zmienia kat pochylenia w funkcji ugiecia. Jezeli sprezyna dopuszcza wiecej niz to przewidzial producent (lub klient przeladowuje pojazd) to kat pocylenia zmienia sie poza obszar optymalny i efektem jest wtedy taki typ zuzycia opon. Ale tu tez McPherson jest jednym z zaieszen, ktore nie sa zbyt czule na ten typ awarii. Dlatego nadal obstaje ze masz zle ustawiona zbieznosc. dzieki JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 5 |
Data: Lipiec 20 2007 13:36:38 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: | Dzięki wielkie za informacje :-) 6 |
Data: Lipiec 22 2007 22:02:19 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: J.F. | On Fri, 20 Jul 2007 12:08:31 -0700, JAM wrote: Jest tez mozliwosc, ze albo przeladowujesz swojego sprintera, albo ze Hm .. a belka skretna/wahacz wleczony ? A poprzeczne wahacze gorny i dolny ? [trilink to chyba kiedys nazywales] Ale tu tez McPherson jest jednym z zaieszen, ktore nie sa zbyt czule Hm a nie jest jednak jednym z bardziej wrazliwych ? [choc nie najbardziej] Przeciez tam jednak dolny wahacz pracujac przestawia kolo w bok, i musi sie wraz z kolumna przechylic. J. 7 |
Data: Lipiec 20 2007 19:08:09 | Temat: Re: kierownica krzywo - pytanie | Autor: Jacek | Podreguluj na drążkach kierowniczych. Jeden wydłuż a drugi skróć. Z reguły |