Grupy dyskusyjne   »   klimatyzacja - dziwne objawy

klimatyzacja - dziwne objawy



1 Data: Sierpien 16 2007 15:37:09
Temat: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: mac 

witam

po spaleniu elektromagnesu w pompie klimatyzacji
wymieniłem cała pompę
-uzupełniłem olej
-sprawdziłem szczelność azotem
-zrobiłem próznię (-25inch)
-napełniłem czynnikiem

sprzet mam (oprócz wagi)

objaw niestety jest taki:
widac pianę w osuszaczu
ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi
na stronie wysokiej i che wiecej.

to dane przy temp 30stC

nie che dopuścić wiecej czynnika gdyż rośnie ciśnienie w skraplaczu
spryskanie skraplacza wodą skutkuje lekkim obniżeniem ciśnienia

dodaję ze wczesniej przedmuchałem skraplacz spręzonym azotem.

czy winny może byc osuszacz?
czy moze zapchany zawór rozprężny?

osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej strony..tylko dlatego nie wymieniłem...

podzieli sie ktos uwagami?

--
piotr
xantia & ZX
poznań



2 Data: Sierpien 16 2007 18:18:04
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: PaweL 

....

-zrobiłem próznię (-25inch)

ile to jest po naszemu? (mieszkasz w USA?)

....
widac pianę w osuszaczu
ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi
na stronie wysokiej i che wiecej.

27 psi to po europejsku ile? Ssanie jest po stronie niskiego ciśnienia. Co
jest po wysokiej?



to dane przy temp 30stC

nie che dopuścić wiecej czynnika gdyż rośnie ciśnienie w skraplaczu
spryskanie skraplacza wodą skutkuje lekkim obniżeniem ciśnienia

mokry skraplacz zawsze działa skuteczniej


dodaję ze wczesniej przedmuchałem skraplacz spręzonym azotem.

czy winny może byc osuszacz?
czy moze zapchany zawór rozprężny?

osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej
strony..tylko dlatego nie wymieniłem...

może i sprężarkę kupiłeś nie taką?


podzieli sie ktos uwagami?


trochę mało przypadkowych danych podałeś żeby zrozumieć co dzieje się w
twojej instalacji.
Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej
klimatyzacja przestała działać to zastanów się co zepsułeś  przy naprawie.

Paweł

3 Data: Sierpien 16 2007 21:10:59
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: mac 

PaweL pisze:

...
-zrobiłem próznię (-25inch)

ile to jest po naszemu? (mieszkasz w USA?)

760mmHg=30inHg=1Bar w przybliżeniu
pisze tak bo mam takie manometry a poza tym przywykłem do tych jednostek
czyli -30inchHg to próznia


...
widac pianę w osuszaczu
ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi
na stronie wysokiej i che wiecej.

ups chochlik 250PSI po wysokiej
30PSI to 0stC dla r134a
dopuszczanie czynnika powoduje dalszy wzrost ciśnienia po wysokiej
wczesniej doszedłem do 300 i bombelków juz nie było.


osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej
strony..tylko dlatego nie wymieniłem...

może i sprężarkę kupiłeś nie taką?

po co sarkazm?
spręzarka ma ten sam numer świadczacy o wydajności SD7v16 i ten sam o konsrukcji mechanicznej 1227F

podzieli sie ktos uwagami?


Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej
klimatyzacja przestała działać to zastanów się co zepsułeś  przy naprawie.


hipotezy są dwie. (co najmniej)
a)kompresor jest cały czasc właczony ze wzgledu na to ze temp. pow. wyjsciowego nie osiaga założonej temp. elektromagnes jest załaczony ciągle i przeciąża się, w efekcie spalił się.
b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?)
c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co?

czy istnieje mozliwość takiego zapchania osuszacza by powodował w/w efekty?

jezeli nie to pozostaje zawór rozpręzny
ale dmuchałem azotem przez parownik oraz skraplacz (oddzielnie) wiez niby drożny jest.


--
Piotr.

4 Data: Sierpien 17 2007 10:50:49
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: PaweL 


ups chochlik 250PSI po wysokiej
30PSI to 0stC dla r134a
dopuszczanie czynnika powoduje dalszy wzrost ciśnienia po wysokiej
wczesniej doszedłem do 300 i bombelków juz nie było.


dalej nie rozumiem jakie masz ciśnienia. Mniej więcej i na oko w każdej instalacji A/C podczas pracy na wolnych obrotach i wentylatorze włączonym na max. powinno być ~2 atm na niskim ciśnieniu i ~10-12 atm na wysokim. Dokładne wartości sa w serwisówce do konkretnego modelu auta. Jeżeli podczas napełniania jedno z ciśnień wyraźnie odstaje od normy, albo klima wciąż nie chłodzi to trzeba szukać usterki.


osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej
strony..tylko dlatego nie wymieniłem...

może i sprężarkę kupiłeś nie taką?

po co sarkazm?
spręzarka ma ten sam numer świadczacy o wydajności SD7v16 i ten sam o konsrukcji mechanicznej 1227F

podzieli sie ktos uwagami?


Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej
klimatyzacja przestała działać to zastanów się co zepsułeś  przy naprawie.


hipotezy są dwie. (co najmniej)
a)kompresor jest cały czasc właczony ze wzgledu na to ze temp. pow. wyjsciowego nie osiaga założonej temp. elektromagnes jest załaczony ciągle i przeciąża się, w efekcie spalił się.

Ciągle działająca sprężarka podczas dużych upałów to jej normalna praca. (W nowszych i lepszych samochodach stosuje się sprężaki o zmiennej wydajności - one w każdych warunkach działają non stop)

b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?)

jaki ruchomy rdzeń? Sprzęgła jakie ja widziałem to blacha przyciskana elektromagnetycznie do koła pasowego i łączaca je z wirnikiem sprężarki
c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co?

Wszystko kiedyś może się zepsuć. może do układu dostał się brud?

5 Data: Sierpien 17 2007 11:26:53
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: mac 




b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?)

jaki ruchomy rdzeń? Sprzęgła jakie ja widziałem to blacha przyciskana

ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.

Wszystko kiedyś może się zepsuć. może do układu dostał się brud?

obstawiam powietrze dzisiaj wymianiam osuszacz i sprawdze raz jeszcze

ciśnienia:

http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/

6 Data: Sierpien 17 2007 13:56:27
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: PaweL 


ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.


Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego rdzeń silnie przyciąga blachę.

Paweł

7 Data: Sierpien 17 2007 14:51:18
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello PaweL,

Friday, August 17, 2007, 1:56:27 PM, you wrote:

ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.
Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego
rdzeń silnie przyciąga blachę.

Czyli przyciąga kotwicę.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

8 Data: Sierpien 17 2007 17:06:41
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: mac 

RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello PaweL,

Friday, August 17, 2007, 1:56:27 PM, you wrote:

ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.
Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego
rdzeń silnie przyciąga blachę.

Czyli przyciąga kotwicę.

nie znałem budowy sprzegła
ale praw fizyki nie przeskoczymy

w stanie załaczonym obwód magnetyczny ma mniejsza rezystancję magnetyczną dzieki temu prąd w cewce jest mniejszy.

chyba ze tak nie jest ;-)

wracając do klimy
przedmuchałem odcinki pompa->parownik->osuszacz oraz pompa->skraplacz->osuszacz
przy pomocy czynnika r134a

wymieniłem osuszacz
wytwórzyłem próznię (praktycznie zero)
napełniłem
widać intensywne pienienie się w osuszaczu
ciśnienie wysokie 250psi
niskie 30psi

przyzałaczonej klimie ciśnienie wysokie ma tendencje do narastania po załaczeniu przez wyłacznik ciśnieniowy wyzswzego biegu wentylatorów dość szybko spada
reakcja wydaje sie szybsza niż poprzednio

hmm..zaczynam podejrzewac ze wolny bieg wentylatorów jest zbyt wolny.

9 Data: Sierpien 17 2007 17:17:15
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello mac,

Friday, August 17, 2007, 5:06:41 PM, you wrote:

ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.
Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego
rdzeń silnie przyciąga blachę.
Czyli przyciąga kotwicę.
nie znałem budowy sprzegła
ale praw fizyki nie przeskoczymy
w stanie załaczonym obwód magnetyczny ma mniejsza rezystancję
magnetyczną dzieki temu prąd w cewce jest mniejszy.
chyba ze tak nie jest ;-)

Byłoby. Dla prądu zmiennego.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

10 Data: Sierpien 18 2007 13:25:03
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: PaweL 

ciśnienie wysokie 250psi
niskie 30psi

przyzałaczonej klimie ciśnienie wysokie ma tendencje do narastania po
załaczeniu przez wyłacznik ciśnieniowy wyzswzego biegu wentylatorów dość
szybko spada
reakcja wydaje sie szybsza niż poprzednio

hmm..zaczynam podejrzewac ze wolny bieg wentylatorów jest zbyt wolny.


Masz za wysokie ciśnienie po wysokiej stronie (przy dzisiejszych ~20stC w
Polsce).
Albo za dużo czynnika, albo - co bardziej prawdopodobne masz mocno
zabrudzoną chłodnicę.Trzeba ją dobrze umyć z zewnątrz.
Z reguły bardziej zapycha się chłodnica silnika i ogranicza przepływ przez
skraplacz klimatyzacji. Dlatego przy wentylatorach na max jest trochę
lepiej.

Paweł

11 Data: Sierpien 18 2007 13:58:51
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: Grzegorz 

mac wrote:
.....

-zrobiłem próznię (-25inch)


ile to jest po naszemu? (mieszkasz w USA?)


760mmHg=30inHg=1Bar w przybliżeniu
pisze tak bo mam takie manometry a poza tym przywykłem do tych jednostek
czyli -30inchHg to próznia

Powinno być max 5 mbar !!!!! Za mała próżnia.
..

widac pianę w osuszaczu

Osuszacza nie widzisz przecie, co najwyżej okienko, i to chyba za osuszaczem ????

Najważniejsze - ile wepchnąłeś R134a ? Wystarczy butlę zważyć. I porównaj z danymi dla tego auta.

ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi
na stronie wysokiej i che wiecej.


ups chochlik 250PSI po wysokiej
30PSI to 0stC dla r134a
dopuszczanie czynnika powoduje dalszy wzrost ciśnienia po wysokiej
wczesniej doszedłem do 300 i bombelków juz nie było.

Jeszcze raz - ile tego gazu zadałeś ????

Dalej :
1. Zawór rozprężny czysty ???? Myty ????
2. Podgrzej zawór rozprężny suszarką albo przyciśnij od strony membranki (jak jest) i zobacz, czy spada temp. powrotu z parpwnika.


osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej
strony..tylko dlatego nie wymieniłem...

A przemyłeś ? I przedmuchałeś ? Mycie jest bardzo ważne !!!

Dalej - ile masz oleju w instalacji ? Ale całego, tj. sprężarka, skraplacz, parownik, rurki .... To też BARDZO ważne !!! Jak za dużo, słabiej chłodzi ....
.....
po co sarkazm?
spręzarka ma ten sam numer świadczacy o wydajności SD7v16 i ten sam o konsrukcji mechanicznej 1227F

Jak sprawna ..... Nowa była czy regenerowana ?

.....

Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej
klimatyzacja przestała działać to zastanów się co zepsułeś  przy naprawie.

Sprzęgło jest tak prymitywne, że nie ma wpływu na resztę, i może pracować non stop.



hipotezy są dwie. (co najmniej)
a)kompresor jest cały czasc właczony ze wzgledu na to ze temp. pow. wyjsciowego nie osiaga założonej temp. elektromagnes jest załaczony ciągle i przeciąża się, w efekcie spalił się.

NIE ! Elektromagnes bierze ok. 1 A i może pracować non stop.

b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?)

Bzdura.

c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co?

Nooo, jak by to ująć, możesz mieć rację. Ja bym poszukał dobrego fachowca, ale o takich trudno. Znam tylko jednego w okolicy Katowic.

czy istnieje mozliwość takiego zapchania osuszacza by powodował w/w efekty?

Tak.

jezeli nie to pozostaje zawór rozpręzny

Przemyć benzyną dokładnie.

ale dmuchałem azotem przez parownik oraz skraplacz (oddzielnie) wiez niby drożny jest.

Bez benzyny nie usuniesz wszystkiego. Ja na płukanie instalacji bez kompresora zużyłem dobre 10 litrów. Benzyna pod ciśnieniem do wszystkich rurek, potem przedmuch.

Jak nie uzyskasz max 5 mbar absolutnego ciśnienia, to dobrze by byąo przedmuchać instalację freonem. Niewiele tego trzeba, a niepotrzebne powietrze i wilgoć przeszkadzają.

Kiedyś złożyłem klimę na używanych częściach, ale niestety zaskoczyło za drugim razem. Wiele się nauczyłem, ale zatarłem jeden kompresor. Uwierzyłem "fachowcowi" i to był mój błąd. Acha - osuszacz miałem praktycznie padnięty, ale dokładnie przemyty !!!! Ale w sumie to wszystko jest proste, ale .... no właśnie, zawór rozprężny reguluje malutką iglicą przepływ w funkcji temp. na rurkach. Jak brudny, to fatalnie.Jak uszkodzony ... też. A ciśnienie po stronie wysokiej może dojść do ok. 20 bar i wyżej przy gorącym skraplaczu.

HTH i powodzenia !
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

12 Data: Sierpien 17 2007 08:09:21
Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-16 18:18,  *PaweL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

widac pianę w osuszaczu
ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi
na stronie wysokiej i che wiecej.

27 psi to po europejsku ile?

Use google :)
http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=27psi+in+bar&btnG=Szukaj&lr=
http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=250psi+in+bar&btnG=Szukaj&lr=

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

klimatyzacja - dziwne objawy



Grupy dyskusyjne