klimatyzacja manualna
1 | Data: Maj 01 2007 20:55:15 |
Temat: klimatyzacja manualna | |
Autor: Agent | Mam pare pytań z klimatyzacji w aucie: 2 |
Data: Maj 01 2007 22:18:52 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: ! NIKLAÓS ! ! KÓPERNIK ! | Agent napisał(a): Mam pare pytań z klimatyzacji w aucie:jedz do serwisu, sam nic nie sprawdzisz koszty konserwacji nie sa duze -- ! MIKÓŁÓJ ! KÓPERNIK ! NÓJWIÓNKSZY ! STRÓNG ! MÓN ! ! WSZÓCHCZÓSÓW ! ZÓCZYMÓŁ ! SŁÓŃCE ! RÓSZÓŁ ! ZIÓMIÓ ! 3 |
Data: Maj 01 2007 23:23:17 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: JanuSz | Użytkownik ! NIKLAÓS ! ! KÓPERNIK ! napisał: Agent napisał(a):Wczoraj w ramach przeglądu gwarancyjnego zapłaciłem za uzupełnienie czynnika 8 zł (koszt 200 g czynnika). Za przegląd zapłaciłem 180 zł (sama robocizna). Olej, filtry, hamulce, kontrola na stanowisku, podłączenie do kompa, kontrola klimy. Kontrola klimy polega na podłączeniu auta do automatu, który wypompowuje cały czynnik, waży go, sprawdza szczelność, pompuje odpowiednią ilość czynnika do układu, sprawdza skuteczność chłodzenia. 4 |
Data: Maj 02 2007 00:13:35 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Agent wrote: Mam pare pytań z klimatyzacji w aucie:Ano to zależy od tego, jak masz ustawione to "grzanie". Jaki to samochód? W większości (podejrzewam, że zdecydowanej) jest jedno porkętło(lub ich zespół, jedno w sensie spełnia funkcję regulacji i zimna i ciepła naraz) do regulacji temperatury. Wiem że je osusza ale czy poza tymPodkręcając w kierunku cieplejszego, powodujesz, że miesza sie chłodne powietrze z klimatyzacji (imho na większość nawet upalnych dni nieco za chłodne przynajmniej po kilku minutach jazdy) z ciepłym z nagrzewnicy, uzyskujesz zatem powietrze optymalne do utrzymania sensownej temperatury w aucie (tak, żeby nie było zbyt zimno). Jak ciepło musi być, żeby przy włączonej klimie w ogóle nie dorzucać odrobinki ciepłego powietrza? Mnie się nie zdarzyło jeszcze ZTCP. Przy wyłączonej klimie, będzie się mieszać odpowiednio "chłodne" bezpośrednio z zewnątrz z ogrzewanym, ot, cała filozofia. 2. Czy sprężarka i ew. inne klimatyzacyjne urządzenia są smarowane olejemWszystko można samodzielnie, ale trzeba mieć sprzęt oraz "know- how" ;)))) -- Michał 5 |
Data: Maj 02 2007 18:20:09 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: Gostek! | Michal_K napisał(a): Our newsgroup friend Agent wrote: Ale ciekawe czy to pokrętło obejmuje klimę?? U mnie w Maryśce miernik temp mam w stopniach więc teoretycznie jeżeli ustawie sobie na 25 stopni w zimie to klima w ogóle nie powinna dmuchać. A ona jeżeli się ją włączy *zawsze* oziębia. I szczerze mówiąc nie spotkałem się z samochodem który działa inaczej (nie licząć Climatroniców itp.). -- pozdrawiam Michał Magryta gg:2634612 6 |
Data: Maj 02 2007 20:02:34 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Gostek! wrote: Ale ciekawe czy to pokrętło obejmuje klimę?? U mnie w Maryśce miernikHmmmmmmmm, w Mercedesie 124 też są pokrętła z napisanymi na nich temperaturami, ale to taki nieco pic na wodę. W W210 (czyli popularny "okular" jest identycznie)Po prostu odpowiednia nastawa pokrętła powoduje, że powietrze staje się cieplejsze lub zimniejsze. To, czy to zimne jest faktycznie zimne zależy od tego, czy aktywny jest przycisk EC, AC czy jak tam go zwą (w zależności od auta). W Hondach z manualną klimą jest tak samo- jeden suwak od temperatury (w lewo zimniej w prawo cieplej, japońce podarowali sobie napisy z temperaturą w stopniach) i z włączoną AC po prostu wieje bardzo zimne zimne lub cieplejsze, a bez AC w skrajnie zimnej pozycji dostajesz powietrze z zewnątrz. Reasumując: z włączoną klimatyzacją, suwak miesza powietrze bardzo zimne z klimy z ciepłym z nagrzewnicy. Można zatem otrzymać w skrajnej zimnej pozycji bardzo chłodne powietrze z klimatyzacji, a w skrajnie ciepłej i tak dość ciepłe (przy temperaturze zewnętrznej pozwalającej spreżarce na załączenie się, rzecz jasna ;) ). Z wyłączoną klimą, suwak miesza powietrze z zewnątrz z powietrzem z nagrzewnicy. Teraz już wszystko jasne? :) A ona jeżeli się ją włączyNie, nie zawsze. Ustaw grzanie na maksa, to poleci ciepłe powietrze, które klimatyzacja osuszy. I w Mercedesie i w Hondzie mam identycznie, jeśli o to chodzi. -- Michał 7 |
Data: Maj 02 2007 13:22:46 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: loli |
1. Czy jak ma się włączoną klimatyzację i ustawione na grzanie toZazwyczaj klima chlodzi a nagrzewnica nagrzewa (2 oddzielne uklady). 2. Czy sprężarka i ew. inne klimatyzacyjne urządzenia są smarowane olejem czy czynnikiem chłodzniczym.To zalezy od ukladu, roznie bywa. 3. Czy można/należy sprawdzać samodzilenie czy nie jest za mało czynnika chłodniczego lub oleju. Wiem, że koszty naprawy klimatyzacji są duże i lepiej o nią dbać więc pytam jak i co sprawdzać.Do spr. ilosci czynnika raczej musisz miec specjalny cisnieniomierz. Olej (o ile jest smarowany kompresor olejem) mozna samemu sprawdzic. 8 |
Data: Maj 02 2007 13:28:02 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: JanuSz | Użytkownik loli napisał: Do spr. ilosci czynnika raczej musisz miec specjalny cisnieniomierz. Ciśnieniomierz nie wskaże niczego sensownego, chyba że czynnika już nie ma. Trzeba zważyć czynnik. A najpierw wypompować z układu. 9 |
Data: Maj 02 2007 15:50:47 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: loli |
Użytkownik loli napisał: Owszem wskaze i to wszystko czego potrzebujesz - czy jest uklad pelny, ewentualne usterki itp. Przeciez jak z ukladu ubedzie Ci nawet niewielka ilosc odczynnika, to zmniejszy sie cisnienie. Wcale nie twierdze, ze wypompowywanie odczynnika jest zle - wrecz przeciwnie. Zazwyczaj automaty ktore odpompowuja srodek rowniez go odwadniaja, a sam "pomiar" zawartosci jest dokladniejszy. Pozdrawiam! 10 |
Data: Maj 03 2007 00:15:45 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: BartekK | loli napisał(a): Niestety - nie. Tak samo jak zupelnie bez sensu jest pomiar cisnienia w butli LPG - az do wyparowania odstatkow gazu cisnienie jest w zasadzie stale. Podobnie w klimatyzacji - w instalacji znajduje sie czynnik w postaci cieklej i gazowej, czesc ciekla odparowuje w temperaturach "pokojowych", wiec zmiana cisnienia w funkcji ilosci czynnika bedzie nieznaczna i pomiar o niczym sensownym nie poinformuje (moze jedynie o temperaturze otoczenia)Ciśnieniomierz nie wskaże niczego sensownego, chyba że czynnika już nie ma. Trzeba zważyć czynnik. A najpierw wypompować z układu.Owszem wskaze i to wszystko czego potrzebujesz - czy jest uklad pelny, -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 11 |
Data: Maj 03 2007 08:58:40 | Temat: Re: klimatyzacja manualna | Autor: loli | Niestety - nie. Tak samo jak zupelnie bez sensu jest pomiar cisnienia w butli LPG - az do wyparowania odstatkow gazu cisnienie jest w zasadzie stale. Podobnie w klimatyzacji - w instalacji znajduje sie czynnik w postaci cieklej i gazowej, czesc ciekla odparowuje w temperaturach "pokojowych", wiec zmiana cisnienia w funkcji ilosci czynnika bedzie nieznaczna i pomiar o niczym sensownym nie poinformuje (moze jedynie o temperaturze otoczenia) Akurat pomiar dokonuje sie, gdzie w obydwu miejscach jest postac gazowa. I rzeczywiscie macie racje ten pomiar cisnienia nie sprawdzi ile mam odczynnika :/ Przekonalem sie :-). Pozdrawiam |