Grupy dyskusyjne   »   klocki z tylu

klocki z tylu



1 Data: Lipiec 14 2011 02:53:27
Temat: klocki z tylu
Autor: seweryn 

chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?



2 Data: Lipiec 14 2011 01:17:18
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: to 

begin seweryn

chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ?

Oczywiście. Jeśli zużycie nie następuje w tym samym czasie z dokładnością
do tygodnia to auto należy wyrzucić.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ?

Wymiana wymiana, ale ciesz się, że Ci klocek nie wypadł. To też się
zdarza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

3 Data: Lipiec 14 2011 08:34:51
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Albercik 

W dniu 14.07.2011 02:53, seweryn pisze:

chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2 razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz planuję wymienić również tył.

4 Data: Lipiec 14 2011 09:16:25
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Axel 

"Albercik"  wrote in message


Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2
razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz
planuję wymienić również tył.

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

--
Axel

5 Data: Lipiec 14 2011 10:07:43
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Hants 

"Axel"  wrote in message

"Albercik"  wrote in message


Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

-- Axel

??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?

U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

6 Data: Lipiec 14 2011 23:29:17
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Hants"

czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

-- Axel

??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?

U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

Ja wymieniałem w tym roku cały tył łÄ…cznie z tarczami, a przód jeszcze wytrzyma do przyszłego roku - również VC

7 Data: Lipiec 14 2011 11:43:52
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 09:16, Axel pisze:

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się mniej więcej w podobnym czasie :)

Pozdrawiam
Paweł

8 Data: Lipiec 14 2011 11:47:38
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: mleko 

On 2011-07-14 11:43, DoQ wrote:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)


O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale 90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

9 Data: Lipiec 14 2011 11:48:52
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 11:47, mleko pisze:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

Wtedy może się okazać, że tył skończy się nieco wcześniej niż przód. Jednak dalej nie będzie to jakaś wielka różnica.


Pozdrawiam
Paweł

10 Data: Lipiec 14 2011 12:19:22
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-07-14, DoQ  wrote:

Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)

W życiu.

Krzysiek Kiełczewski

11 Data: Lipiec 14 2011 12:40:50
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 12:19, Krzysiek Kielczewski pisze:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak najbardziej normalne.

Pozdrawiam
Paweł

12 Data: Lipiec 14 2011 11:42:15
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:40:50 +0200, DoQ napisał(a):

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
najbardziej normalne.

zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

13 Data: Lipiec 14 2011 12:45:04
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 12:42, Waldek Godel pisze:

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
najbardziej normalne.
zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu przyjebać?


Pozdrawiam
Paweł

14 Data: Lipiec 14 2011 11:52:52
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu
przyjebać?

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.

W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

15 Data: Lipiec 14 2011 12:54:34
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

Nie. Wygłupy z włączonym systemem ESP.

Pozdrawiam
Paweł

16 Data: Lipiec 14 2011 12:09:04
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:54:34 +0200, DoQ napisał(a):

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
Ciągniki rolnicze pomiń.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

17 Data: Lipiec 14 2011 13:12:48
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 13:09, Waldek Godel pisze:

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
Ciągniki rolnicze pomiń.

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce niż znaczna część z przodu.


Pozdrawiam
Paweł

18 Data: Lipiec 14 2011 12:14:26
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:12:48 +0200, DoQ napisał(a):

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.

WTF? Dobrze się czujesz?
Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to
znaczy, że hamuje się przy pomocy przyczepy?
Może daruj sobie takie teksty z dupy wzięte...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

19 Data: Lipiec 14 2011 13:21:04
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 13:14, Waldek Godel pisze:

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?

Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to

Przecież miało nie być ciągników? Mam rozumieć że celowo napisałeś "ciągników rolniczych" żeby za chwilę wyciągnąć jakiś z d. wzięty przykład siodłowego?


Pozdrawiam
Paweł

20 Data: Lipiec 14 2011 14:46:55
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Robert_J 

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?

Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).

21 Data: Lipiec 14 2011 18:59:42
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 14:46, Robert_J pisze:

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.
WTF? Dobrze się czujesz?
Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.
Nie, to Ty tradycyjnie napisałeś głupotę ;-).

O RLY? Że są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?


Pozdrawiam
Paweł

22 Data: Lipiec 14 2011 22:26:29
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: AZ 

On 2011-07-14, DoQ  wrote:


O RLY? Ĺťe są samochody które mają z tyłu większe tarcze/hamulce niż W.G
ma z przodu i wcale nie są to ciągniki rolnicze ani dostawczaki?

Naprawde jestes tak malo rozumny czy tylko udajesz? Pytanie dotyczylo
samochodow ktore maja na tylnej osi wieksze hamulce niz na przedniej a
nie ze jeden samochod ma wieksze hamulce z tylu niz inny z przodu.

--
Artur

23 Data: Lipiec 14 2011 11:58:42
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: AZ 

On 2011-07-14, DoQ  wrote:


Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna częć z przodu.

Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?

--
Artur

24 Data: Lipiec 14 2011 19:20:35
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 13:58, AZ pisze:

Twoja glupota siegnela zenitu. Tylko jakie te samochody maja hamulce z
przodu i jak w nich rozklada sie zuzycie klockow?

Twój prymitywizm również, z betonem nie dyskutuje.


Pozdrawiam
Paweł

25 Data: Lipiec 14 2011 14:46:01
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: CeSaR 

Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
niż znaczna część z przodu.

No tak.
Np Prosiak 911 ma dużo większe hamulce z tyłu niż CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodzić?

C

26 Data: Lipiec 14 2011 19:03:25
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 14:46, CeSaR pisze:

No tak.
Np Prosiak 911 ma du�o wi�ksze hamulce z ty�u ni� CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodziďż˝?

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłÄ… rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła napędzane).


Pozdrawiam
Paweł

27 Data: Lipiec 15 2011 09:45:02
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-07-14, DoQ  wrote:

No tak.
Np Prosiak 911 ma du�o wi�ksze hamulce z ty�u ni� CC 900 z przodu. Tylko
czego to niby ma dowodziďż˝?

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłÄ…
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).

ROTFL.

Krzysiek Kiełczewski

28 Data: Lipiec 15 2011 14:32:33
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 15-07-2011 09:45, Krzysiek Kielczewski pisze:

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.

Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie? Hamowanie układu napędowego w czasie działania kontroli trakcji też mają pewnie odwalać przednie hamulce?


Pozdrawiam
Paweł

29 Data: Lipiec 15 2011 14:55:39
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-07-15, DoQ  wrote:

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.

Ale co cię tak bawi?

Twoja pseudologika.

Krzysiek Kiełczewski

30 Data: Lipiec 15 2011 15:03:45
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 15-07-2011 14:55, Krzysiek Kielczewski pisze:

Ano temu, że dzięki np. elektronicznemu korektorowi, rozłożeniu mas itp
tył może aktywniej hamować niż w przypadku mechanicznego więc siłą
rzeczy mocny hamulec z tyłu się przydaje (tym bardziej że hamuje koła
napędzane).
ROTFL.
Ale co cię tak bawi?
Twoja pseudologika.

Aha, czyli nie zgadasz się "bo tak" - typowe.


Pozdrawiam
Paweł

31 Data: Lipiec 18 2011 13:50:11
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Robert_J 

Ale co cię tak bawi? Własna niewiedza czy zakuty umysł? Każda 3ka od E46 wzwyż ma z tyłu duże, wentylowane tarcze - ciekawe po co, przecież hamuje się przodem nie?

Kurde, facet, daruj już sobie. Nie prościej przyznać się że napisało się nieprawdę? Ale Ty wolisz dalej brnąć i w swoje urojenia, bo żeby się przyznać trzeba mieć jaja ;-).
Ja ponawiam pytanie: pokaż mi przeciętne auto, które ma z tyłu większe hamulce niż z przodu? JEDNO auto, a nie porównanie tylnych hamulców auta A z przednimi hamulcami auta B. Bo to cały czas z wielkim uporem robisz...

32 Data: Lipiec 14 2011 14:45:43
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Robert_J 

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

Ile znasz takich aut?

33 Data: Lipiec 14 2011 19:04:22
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 14:45, Robert_J pisze:

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
Ile znasz takich aut?

Dwa.

34 Data: Lipiec 18 2011 13:51:09
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Robert_J 

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
Ile znasz takich aut?

Dwa.

Hmm... to faktycznie znaczny odsetek ;-))). Daruj już sobie dalszą dyskusję...

35 Data: Lipiec 14 2011 14:02:15
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: kamil 

On 14/07/2011 11:54, DoQ wrote:

W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.>
W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich
rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa razy tyle tłoczków?


--
Pozdrawiam,
Kamil

36 Data: Lipiec 14 2011 19:06:01
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:

Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
razy tyle tłoczków?

No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?


Pozdrawiam
Paweł

37 Data: Lipiec 14 2011 19:06:59
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 19:06, DoQ pisze:

W dniu 14-07-2011 15:02, kamil pisze:
Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?
A z przodu co wtedy, bębny, czy jeszcze większe nacinane tarcze i dwa
razy tyle tłoczków?

No a dlaczego miały by być mniejsze niż z przodu?

Odwrotnie ;) - dlaczego z przodu miały by być mniejsze? Zawsze są większe.


Pozdrawiam
Paweł

38 Data: Lipiec 14 2011 16:51:51
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-07-14 12:52, Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):

Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu
przyjebać?

ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.

W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
konstrukcji samych hamulców.

Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

39 Data: Lipiec 14 2011 16:00:16
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Jul 2011 16:51:51 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Tylne hamulce są znacznie mniej obciążone, co jest oczywiste. Dlatego, gdyby miały
takie same klocki jak przednie, to by się zużywały dużo wolniej.
Ale tak się składa że tylne kocki są mniejsze i cieńsze, czyli po prostu dopasowane
do mniejszego obciążenia. I dlatego nie widzę powodu, dla którego w danym typie auta
nie miałyby się zużywać z prędkością podobną do przednich. Sam miewałem różnie.

Powodem jest choćby korektor siły hamowania, który powoduje, że klocki będą
się mniej zużywały niż to obliczone.
Siłą rzeczy klocki muszą być gotowe na pełne obciążenie auta, maksymalne
jakie dopuszcza konstrukcja plus pewnie jakiś niewielki zapas.
To znaczy, że jeżdząc z obciążeniem mniejszym od maksymalnego (czyli dla
większości aut 99% ich życia) zużywamy tylne klocki wolniej.
A to tylko jeden z czynników.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

40 Data: Lipiec 14 2011 13:06:48
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-07-14, DoQ  wrote:

Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
mniej więcej w podobnym czasie :)
W życiu.

Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
najbardziej normalne.

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Krzysiek Kiełczewski

41 Data: Lipiec 14 2011 13:15:34
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie.


Pozdrawiam
Paweł

42 Data: Lipiec 14 2011 13:46:46
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Albercik 

W dniu 14.07.2011 13:15, DoQ pisze:

W dniu 14-07-2011 13:06, Krzysiek Kielczewski pisze:

Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś
najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają
się w podobnym tempie.


A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich, tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.

43 Data: Lipiec 14 2011 19:19:26
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 13:46, Albercik pisze:

A nie jest tak że okładzina tylnych klocków jest cieńsza niż przednich,
tak, aby wystarczyła właśnie mniej więcej tyle ile wytrzymują przednie
klocki? Ale to są już niuanse danej konstrukcji.

Też. Poza tym (jak już chyba napisałem) ABS z elektronicznym korektorem hamowania (w zasadzie teraz stał się już standardem - choć nadal nie we wszystkich modelach) dużo skuteczniej wykorzystuje tylną oś niż układ z mechanicznym korektorem. Stąd jeszcze szybsze zużycie i porównywalna trwałość z przednimi hamulcami.



Pozdrawiam
Paweł

44 Data: Lipiec 14 2011 14:48:33
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: Robert_J 

Teraz tył i przód zużywają się w podobnym tempie.

Że też kurcze nie mam takiego szczęścia i wymieniam przednie klocki przynajmniej dwa razy częściej niż tylke :-)

45 Data: Lipiec 14 2011 23:29:24
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: DoQ 

W dniu 14-07-2011 23:27, Przemysław Czaja pisze:

Ja potwierdzę stwierdzenie Axela - w mojej VC tył już wymieniony razem z
tarczami a przód poczeka na wymianę do przyszłego roku

Nie może być, wszyscy kłamiecie - ze mną na czele :)

Pozdrawiam
Paweł

46 Data: Lipiec 14 2011 14:03:25
Temat: Re: klocki z tylu
Autor: AL 

W dniu 2011-07-14 02:53, seweryn pisze:

chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
rzadziej niz hamulce przednie.

Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

w poprzednim aucie wczesniej wymienialem klocki z tylu niz z przodu
(xsara break)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

klocki z tylu



Grupy dyskusyjne