Grupy dyskusyjne   »   kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.

kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.



1 Data: Lipiec 31 2016 13:59:38
Temat: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: ToMasz 

witam
szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedy¶ xsarę kombi hdi, ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach -bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
nie droższe niż 25 ty¶ (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10 lat. Proszę o porady
ToMasz



2 Data: Sierpien 01 2016 12:44:31
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: T. 

W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze:

witam
szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym
silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedy¶ xsarę kombi hdi,
ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach
-bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
nie droższe niż 25 ty¶ (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10
lat. Proszę o porady
ToMasz

Automaty nie maj± dwumasy.
T.

3 Data: Sierpien 02 2016 20:44:10
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: t-1 

W dniu 31.07.2016 o 13:59, ToMasz pisze:

witam
szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym
silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedyĹ› xsarÄ™ kombi hdi,
ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach
-bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
nie droższe niż 25 tyĹ› (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10
lat. ProszÄ™ o porady
ToMasz

Ford Focus II 1.6 TDCi 90 KM (2005-2011)

4 Data: Sierpien 03 2016 01:17:02
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Bolko 

W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 20:43:54 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

W dniu 31.07.2016 o 13:59, ToMasz pisze:
> witam
> szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym
> silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedyĹ› xsarÄ™ kombi hdi,
> ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach
> -bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
> nie droższe niż 25 tyĹ› (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10
> lat. ProszÄ™ o porady
> ToMasz

Ford Focus II 1.6 TDCi 90 KM (2005-2011)

Jak gaz to
Laguna III 2 litrowa 140 KM
Mondeo 2 litrowe 140 KM 16V
Octavia 1,6 litra 105KM MPI

5 Data: Sierpien 04 2016 19:14:03
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

On Wed, 3 Aug 2016 01:17:02 -0700 (PDT), Bolko
wrote:

Mondeo 2 litrowe 140 KM 16V

Dwumasa ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

6 Data: Sierpien 03 2016 10:57:34
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze:

witam
szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym
silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedy¶ xsarę kombi hdi,
ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach
-bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
nie droższe niż 25 ty¶ (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10
lat. Proszę o porady
ToMasz

Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra

Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ile pal± te starsze? Dużo więcej?

z

7 Data: Sierpien 03 2016 04:54:12
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Bolko 

W dniu Ĺ›roda, 3 sierpnia 2016 10:57:36 UTC+2 użytkownik z napisał:

W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze:
> witam
> szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym
> silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedyĹ› xsarÄ™ kombi hdi,
> ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach
> -bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
> nie droższe niż 25 tyĹ› (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10
> lat. ProszÄ™ o porady
> ToMasz

Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra

Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ile palÄ… te starsze? Dużo wiÄ™cej?

Ale nawet Zachar w autocentrum mówil że to auto do miasta.
Bo w trasie to auto pali wiecej ze względu na masę.

8 Data: Sierpien 03 2016 15:18:24
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci

Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra
Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ja tez.
Na pewno autostrada jechales ?
Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ?

I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

J.

9 Data: Sierpien 03 2016 15:27:02
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:

I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

Osobi¶cie nie zaznałem tego zaszczytu.
Go¶ć z Lublina do Brukseli jeĽdzi systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.
To jest ten mocniejszy silnik 1,8.

z

10 Data: Sierpien 03 2016 16:44:42
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Cavallino 

W dniu 03.08.2016 o 15:27, z pisze:

W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

Osobi¶cie nie zaznałem tego zaszczytu.
Go¶ć z Lublina do Brukseli jeĽdzi systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.


Łeeeeee - wierzyć to jedno (byle w ko¶ciele a nie publicznie), ale sprawdzać trzeba.
A do tego momentu nie rozsiewać niesprawdzonych plotek.

W Top Gear testowali Priusa i palił więcej od BMW M5.
Jad±ce razem z nim t± sam± prędko¶ci±.

11 Data: Sierpien 03 2016 14:51:35
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

z wrote:

W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

OsobiĹ›cie nie zaznałem tego zaszczytu.
Goć z Lublina do Brukseli jeĽdzi systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.
To jest ten mocniejszy silnik 1,8.

szczerze mówiÄ…c to byłoby to wbrew prawom fizyki.
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym.
wiÄ™c skÄ…d miałyby siÄ™ brać oszczÄ™dnoĹ›ci?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

12 Data: Sierpien 03 2016 17:04:27
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup z wrote:

W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?
Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

OsobiĹ›cie nie zaznałem tego zaszczytu.
Goć z Lublina do Brukseli jeĽdzi systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.
To jest ten mocniejszy silnik 1,8.

szczerze mówiÄ…c to byłoby to wbrew prawom fizyki.
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym.
wiÄ™c skÄ…d miałyby siÄ™ brać oszczÄ™dnoĹ›ci?

sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-)

J.

13 Data: Sierpien 03 2016 15:16:26
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

z wrote:
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?
Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

OsobiĹ›cie nie zaznałem tego zaszczytu.
Goć z Lublina do Brukseli jeĽdzi systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.
To jest ten mocniejszy silnik 1,8.

szczerze mówiÄ…c to byłoby to wbrew prawom fizyki.
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym.
wiÄ™c skÄ…d miałyby siÄ™ brać oszczÄ™dnoĹ›ci?

sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie
prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-)

a jak dla PE to pewnie 35 :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

14 Data: Sierpien 03 2016 22:26:07
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mie¶cie.

Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obci±żeń.
Przyspieszenia lec± z aku na silnik elektryczny.
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest gleb±, na której wyrasta nienawi¶ć do obcych, a
jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert

15 Data: Sierpien 03 2016 21:00:20
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.

Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciÄ…żeĹ„.
Przyspieszenia lecÄ… z aku na silnik elektryczny.

to przecież nie jest elektrowóz.
Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Sierpien 04 2016 12:27:05
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciÄ…żeĹ„.
Przyspieszenia lecÄ… z aku na silnik elektryczny.

to przecież nie jest elektrowóz.
Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

Ktory silnik ?

Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i falownikow.
Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki sobie - i daleki od optymalnosci.
A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna, ale moze sie myle ..

Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec czy nie umiec...

J.

17 Data: Sierpien 04 2016 10:44:42
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie
obciÄ…żeĹ„.
Przyspieszenia lecÄ… z aku na silnik elektryczny.

to przecież nie jest elektrowóz.
Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

Ktory silnik ?

Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i
falownikow.

ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce
przy turlaniu się po mieście i to powoli
czyli nie ma ukłÄ…du silnik->generator->elektryk->koła
który pozwalałby na pracÄ™ silnika na stałych w optymalnych warunkach

Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
sobie - i daleki od optymalnosci.

a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczajÄ… dużo możliwoĹ›ci
silnika elektrycznego wiÄ™c musisz jechać na spalinówce. wiÄ™c nie ma
zysków z wspomagania elektrykiem.
WiÄ™c 3l/100 to można miÄ™dzy bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
ale moze sie myle ..

wiÄ™ksze to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.


Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec
czy nie umiec...

J.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

18 Data: Sierpien 04 2016 13:10:43
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F. wrote:

Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
Ktory silnik ?
Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i
falownikow.

ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce
przy turlaniu się po mieście i to powoli
czyli nie ma ukłÄ…du silnik->generator->elektryk->koła
który pozwalałby na pracÄ™ silnika na stałych w optymalnych warunkach

Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego doklada, a prad czerpie z MG2.

Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.

Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
sobie - i daleki od optymalnosci.
a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczajÄ… dużo możliwoĹ›ci
silnika elektrycznego wiÄ™c musisz jechać na spalinówce. wiÄ™c nie ma
zysków z wspomagania elektrykiem.

bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male, wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt optymalnej pracy.

WiÄ™c 3l/100 to można miÄ™dzy bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

Tez mi sie cos takiego wydaje.
Komisjny pomiar ?

A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
ale moze sie myle ..
wiÄ™ksze to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.

Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i falowniki.
To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

J.

19 Data: Sierpien 04 2016 12:16:35
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

J.F. wrote:
Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
Ktory silnik ?
Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic
i
falownikow.

ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma
miejsce
przy turlaniu się po mieście i to powoli
czyli nie ma ukłÄ…du silnik->generator->elektryk->koła
który pozwalałby na pracÄ™ silnika na stałych w optymalnych warunkach

Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

no i?

I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
doklada, a prad czerpie z MG2.

ale mówiliĹ›my o lataniu na szosie. nie start stop w mieĹ›cie

Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.

Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
sobie - i daleki od optymalnosci.
a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczajÄ… dużo możliwoĹ›ci
silnika elektrycznego wiÄ™c musisz jechać na spalinówce. wiÄ™c nie ma
zysków z wspomagania elektrykiem.

bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
optymalnej pracy.

WiÄ™c 3l/100 to można miÄ™dzy bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

Tez mi sie cos takiego wydaje.
Komisjny pomiar ?

A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla
reczna,
ale moze sie myle ..
wiÄ™ksze to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.

Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
falowniki.
To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

ano

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

20 Data: Sierpien 04 2016 14:33:01
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F. wrote:

Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

no i?

No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.

I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
doklada, a prad czerpie z MG2.

ale mówiliĹ›my o lataniu na szosie. nie start stop w mieĹ›cie

Nawet na szosie.

Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?

To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.

W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na autostradzie to raczej nie.

J.

21 Data: Sierpien 04 2016 13:02:55
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

J.F. wrote:
Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

no i?

No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.

I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z
niego
obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
doklada, a prad czerpie z MG2.

ale mówiliĹ›my o lataniu na szosie. nie start stop w mieĹ›cie

Nawet na szosie.

Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w
skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?

To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.

W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na
autostradzie to raczej nie.

ale na autostradzie i tak cała moc jest brana ze spalinóki wraz z
ładowaniem aku itd.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

22 Data: Sierpien 03 2016 12:36:30
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

W dniu Ĺ›roda, 3 sierpnia 2016 15:18:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik "z"  napisał w wiadomoĹ›ci
>Prius. 2010 1,8.
>Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra
>Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ja tez.
Na pewno autostrada jechales ?
Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ?

I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

J.

JeĽdziłem hybrydÄ…, wynik możliwy do osiÄ…gniÄ™cia jak siÄ™ pozna dobrze samochód ALE trudny do osiÄ…gniÄ™cia. Trzeba naprawdÄ™ wielkÄ… uwagÄ™ poĹ›wiÄ™cić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prÄ™dkoć 100 - 110 km/h, w długich trasach to doć mÄ™czÄ…cy sposób podróżowania.

23 Data: Sierpien 03 2016 21:46:42
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Cavallino 

W dniu 03.08.2016 o 21:36,  pisze:

JeĽdziłem hybrydÄ…, wynik możliwy do osiÄ…gniÄ™cia jak siÄ™ pozna dobrze samochódALE trudny do osiÄ…gniÄ™cia. Trzeba naprawdÄ™ wielkÄ… uwagÄ™ poĹ›wiÄ™cić na
eco-driving, na autostradzie utrzymywać prÄ™dkoć 100 - 110 km/h, w długich trasach to doć mÄ™czÄ…cy sposób podróżowania.

100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie siÄ™ i przeszkadzanie w ruchu, a nie żadna podróż.

24 Data: Sierpien 03 2016 22:04:14
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino  pisze:


100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie siÄ™ i przeszkadzanie  w ruchu, a nie żadna podróż.

Od paru lat obserwujÄ™ ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżÄ… coraz wolniej i  coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana  pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich  zachowaĹ„ zdecydowanie mniej.

TG

25 Data: Sierpien 03 2016 13:17:42
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

-- Jeszcze 5 lat temu było takich zachowaĹ„ zdecydowanie mniej.

5 lat temu było wiÄ™cej Niemców w Niemczech :-)

26 Data: Sierpien 04 2016 12:39:56
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino  pisze:

100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie siÄ™ i przeszkadzanie  w ruchu, a nie żadna podróż.

Od paru lat obserwujÄ™ ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżÄ… coraz wolniej i  coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana  pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich  zachowaĹ„ zdecydowanie mniej.

IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
Teraz przyspieszyli.

Blokowanie lewego pasa ... w zaleznosci jak to rozumiec - nawet 15 lat widzialem scenki, ze wsystkie osobowe wloka sie lewym pasem, a prawy prawie pusty, wiec  tiry je wyprzedzaja.
A to dlatego, ze oni wszyscy uwazali "my chcemy te ciezarowki wyprzedzic", predkosc kolumny byla jaka byla, co je tam z przodu blokowalo nie mam pojecia - kolumna po horyzont, a predkosc tirow jak to tirow - ~90.
Nie wiem czy przepis mieli, ze prawa wyprzedzic nie wolno, czy bali sie, ze ich do kolumny nie wpuszcza, ale tak to wygladalo.
Musze przyznac, ze srednia predkosc tej kolumny byla jednak wieksza niz tirmanow i tak w perspektywie kilkunastu minut  to sie te tiry wyprzedzalo.

J.

27 Data: Sierpien 04 2016 19:19:15
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .08.2016 o 12:39 J.F.  pisze:


IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
Teraz przyspieszyli.

Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. MiesiÄ…c temu  tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR.
We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR.


Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżÄ™, może mam błÄ™dne obserwacje.
Ale jeżdżÄ™ od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy.
Gdy nie ma ograniczeĹ„ jadÄ™ te swoje 150km/h. Na poczÄ…tku wyskakujÄ…c z takÄ…  prÄ™dkoĹ›ciÄ… na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać. Teraz  przeważnie wlokÄ™ siÄ™ przez naĹ›cie kilometrów za Niemcem, który wyprzedza  "kolumnÄ™ z Ĺ›rodkowego" (z odstÄ™pami na co najmniej dwa zestawy) z  prÄ™dkoĹ›ciÄ… pi*razy drzwi o 5km/h wiÄ™cej.

Dużo gorzej mi siÄ™ tam jeĽdzi niż kiedyĹ› (mniej płynnie), choć ruch i  korki identyczne.

TG

28 Data: Sierpien 04 2016 19:34:55
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu .08.2016 o 12:39 J.F.  pisze:

IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
Teraz przyspieszyli.
Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. MiesiÄ…c temu tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR.
We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR.

Ale pare lat temu bylo drogie. Wszedzie zreszta bylo drogie.

Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżÄ™, może mam błÄ™dne obserwacje.

Ja tez niezbyt duzo i moze byc kwestia miejsca/czasu.

Ale jeżdżÄ™ od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy.
Gdy nie ma ograniczeĹ„ jadÄ™ te swoje 150km/h. Na poczÄ…tku wyskakujÄ…c z takÄ…  prÄ™dkoĹ›ciÄ… na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać.

A ja tak wlasnie pamietam, ze pare lat temu, to przy tych 140 na liczniku juz malo kto mnie wyprzedzal, wiekszosc jechala po prawej.
Teraz to kolumna na lewym pasie (z trzech) jedzie 140-160 ...

Jeszcze wczesniej czesto byly tylko 2 pasy, to bylo ladnie widac - jakis maly zator, kolumienka sie zebrala na lewym, wyprzedza jakas ciezarowke, kolumna przyspiesza - pierwsi odpadaja przy ~120, ostatni przy ~160 na liczniku. Rzadko kiedy ktos jechal szybciej.
No ale moce silnikow tez mieli wtedy mniejsze.

J.

29 Data: Sierpien 04 2016 17:39:10
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

W dniu 2016-08-03 o 21:36,  pisze:

JeĽdziłem hybryd±, wynik możliwy do osi±gnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE trudny do osi±gnięcia. Trzeba naprawdę wielk± uwagę po¶więcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędko¶ć 100 - 110 km/h, w długich trasach to do¶ć męcz±cy sposób podróżowania.


Czy mogę przyj±ć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?

Bior±c pod uwagę podobno dobrze wykonany pojazd, mniej wysilony silnik i baterie które nie psuj± się tak jak wróżyli malkontenci to kalkulacja zakupu za te 30 tys. zaczyna być atrakcyjna zamiast coraz bardziej problematycznych diesli.

z

30 Data: Sierpien 04 2016 08:48:18
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor:

SprawdĽ po prostu na spritmonitor.de dla pierwszego Priusa Ĺ›rednie to nieco ponad 5 litrów

31 Data: Sierpien 04 2016 18:12:51
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Cavallino 

W dniu 04.08.2016 o 17:39, z pisze:

W dniu 2016-08-03 o 21:36,  pisze:
JeĽdziłem hybryd±, wynik możliwy do osi±gnięcia jak się pozna dobrze
samochód ALE trudny do osi±gnięcia. Trzeba naprawdę wielk± uwagę
po¶więcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędko¶ć 100 -
110 km/h, w długich trasach to do¶ć męcz±cy sposób podróżowania.


Czy mogę przyj±ć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?

Nie.
Przyjmij tyle ile pali normalny samochód - bo ile energii chcesz odzyskać przy ci±głej jeĽdzie na autostradzie przy hamowaniu?
Promil?

A cała reszta to sk±d się ma wzi±ć, jak nie z silnika spalinowego?
To co masz wcze¶niej w aku wystarcza na kilka km.
A potem t± energię trzeba mu dostarczyć z jedynego możliwego Ľródła - czyli z BENZYNY.
Każdy diesel zrobi to sprawniej.

To nie perpetum mobile i z powietrza pr±du nie weĽmie.

32 Data: Sierpien 04 2016 18:26:33
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):

Prius spali 5 litrów?

Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
hybryda musi być lepsza, nie?
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest gleb±, na której wyrasta nienawi¶ć do obcych, a
jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert

33 Data: Sierpien 05 2016 17:05:24
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: T. 

W dniu 2016-08-04 o 18:26, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):

Prius spali 5 litrów?

Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
hybryda musi być lepsza, nie?


Konstrukcja Priusa jest tak pomy¶lana, że pali mniej w mie¶cie niż na trasie. W tym cały myk, że to auto do miasta. Poza miastem silnik napędza jeszcze generator, więc ma dodatkowe opory ruchu.
T.

34 Data: Sierpien 04 2016 14:28:29
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Autor: Tadeusz 

W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:

Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci
Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra




Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

w 2010 nie było wersji plug-in więc z pewno¶ci± nie doładowywał z gniazdka tylko tyle co z silnika spalinowego i hamowania czyli samej jazdy :-)

kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.



Grupy dyskusyjne