Grupy dyskusyjne   »   konczacy sie lpg -> wiecej mocy

konczacy sie lpg -> wiecej mocy



1 Data: Grudzien 12 2008 01:43:44
Temat: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: Pilu 

Witam
Zawsze gdy butla jest juz prawie pusta, moj samochod zaczyna "lepiej" jeździć. Po około 20-25 kilometrach zaczyna się dławić (wtedy już butla jest pusta). W ciągu tych 20 kilometrów jazda jest nieodróżnialna na benzynie od lpg. Czy ktoś może mi wytłumaczyć mechanizm działania tego zjawiska? Chciałbym oczywiście dojść do takiego stanu, by zawsze jeździło się podobnie do jazdy na benzynie.
Instalka IIgen BRC, silnik 1.4 16V 4E-FE Toyota. Parownik jest na max. 100kW, przy czym silnik ma 75KM. Czy czasem tu nie jest pies pogrzebany?

Pilu



2 Data: Grudzien 12 2008 01:54:14
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 12 Dec 2008 01:43:44 +0100, "Pilu"
wrote:

Instalka IIgen BRC, silnik 1.4 16V 4E-FE Toyota. Parownik jest na max.
100kW, przy czym silnik ma 75KM. Czy czasem tu nie jest pies pogrzebany?

Nie. Raczej pogrzebany jest w źle wyregulowanej instalacji/padającym
parowniku.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

3 Data: Grudzien 12 2008 02:17:50
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: Pilu 

Nie. Raczej pogrzebany jest w źle wyregulowanej instalacji/padającym
parowniku.

Parownik wyremontowałem niedawno(bardzo starannie i na oryginalnych gumach), więc myślę że odpada.
Kabelek do kompa posiadam, ale niestety kiedyś przestał sobie działać RX w kompie BRC. Mogę tylko podglądać co się dzieje, ale nic nie zmieniać :( . Oczywiście kabelek z innymi urzadzeniami działa idealnie.
Pozostaje autokalibracja, ale to juz robilem wiele razy na roznych ustawieniach śruby imbusowej w parowniku i zawsze podobnie wychodzi. Zakłady LPG jakoś nigdy z żadnym autem mi nie pomogły. Albo mam szczęście do niekompetentnych ludzi, albo tak już jest.
Pilu

4 Data: Grudzien 12 2008 07:22:26
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: Samotnik 

Dnia 12.12.2008 Pilu  napisał/a:

Witam
Zawsze gdy butla jest juz prawie pusta, moj samochod zaczyna "lepiej"
jeździć. Po około 20-25 kilometrach zaczyna się dławić (wtedy już butla jest
pusta).

Masz po prostu 'przegazowany' silnik na codzień. Za bogata mieszanka.
--
Samotnik

5 Data: Grudzien 12 2008 08:31:44
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: Despek 


Użytkownik "Pilu"  napisał w wiadomości

Witam
Zawsze gdy butla jest juz prawie pusta, moj samochod zaczyna "lepiej"
jeździć. Po około 20-25 kilometrach zaczyna się dławić (wtedy już butla
jest pusta). W ciągu tych 20 kilometrów jazda jest nieodróżnialna na
benzynie od lpg. Czy ktoś może mi wytłumaczyć mechanizm działania tego
zjawiska?


Samochód jest lżejszy przy pustej butli to lepiej przyśpiesza.

6 Data: Grudzien 12 2008 09:53:52
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: AGA 

> Samochód jest lżejszy przy pustej butli to lepiej przyśpiesza.


he he dobre

7 Data: Grudzien 12 2008 10:11:45
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: yaro 

Witam
Zawsze gdy butla jest juz prawie pusta, moj samochod zaczyna "lepiej"

A ja mam calkiem odmienne spostrzezenia.
U mnie zaraz po zanatkowaniu gazu samochod ma odczuwalnego kopa.
W miare ubytku gazu w butli dynamika spada ... przynajmniej tak mi sie wydaje, to jedynie subiektywne odczucia nie majace poparcia zadnymi testami.

yaro

8 Data: Grudzien 13 2008 21:39:18
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: JanuSz 


Przy końcu zbiornika jest większy procent butanu, który ma większą wartość opałową, więc silnik jest mocniejszy? Regulacja zbyt uboga i przy lżejszym gazie na początku zbiornika jest zbyt słaby?

9 Data: Grudzien 13 2008 21:51:28
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: J.F. 

On Sat, 13 Dec 2008 21:39:18 +0100,  JanuSz wrote:

Przy końcu zbiornika jest większy procent butanu, który ma większą
wartość opałową, więc silnik jest mocniejszy? Regulacja zbyt uboga i
przy lżejszym gazie na początku zbiornika jest zbyt słaby?

Nic z tego - gaz wyplywa plynny ze zbiornika.

Pod koniec byc moze zaczyna lapac bable gazu - spodziewalbym sie
regulacji zbyt bogatej ..

J.

10 Data: Grudzien 16 2008 07:21:17
Temat: Re: konczacy sie lpg -> wiecej mocy
Autor: JanuSz 

J.F. pisze:

On Sat, 13 Dec 2008 21:39:18 +0100,  JanuSz wrote:
Przy końcu zbiornika jest większy procent butanu, który ma większą wartość opałową, więc silnik jest mocniejszy? Regulacja zbyt uboga i przy lżejszym gazie na początku zbiornika jest zbyt słaby?

Nic z tego - gaz wyplywa plynny ze zbiornika.

Pod koniec byc moze zaczyna lapac bable gazu - spodziewalbym sie
regulacji zbyt bogatej ..

J.


A, tego nie wiedziałem, miałem albo benzynę albo diesla. Gaz to obce ciało w samochodzie.
A mój wniosek wziął się z eksploatacji butli gazowej do kuchni :)
Tam właśnie tak jest.

Pozdrawiam

Janusz

konczacy sie lpg -> wiecej mocy



Grupy dyskusyjne