Grupy dyskusyjne   »   konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24

konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24



1 Data: Styczen 09 2013 10:42:58
Temat: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Pozdro.



2 Data: Styczen 09 2013 10:47:45
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 

Jeszcze zdanie komentarza, mojego.

Jak się w mediach /tvn24/ przez pare dni zrobił szum odnośnie fotoradarów, ITD etc. rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

3 Data: Styczen 09 2013 10:50:20
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 10:47, BaX pisze:

Jeszcze zdanie komentarza, mojego.

Jak się w mediach /tvn24/ przez pare dni zrobił szum odnośnie
fotoradarów, ITD etc. rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Eureka!
Podali, że 60% wypadków na drogach powodują kierowcy!
A niby kto by miał powodować?

Ilość ofiar śmiertelnych spadła o 15% w 2012 bez dodatkowych fotoradarów.


--
MN

4 Data: Styczen 09 2013 01:51:45
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Aron 

sniezny grudzien to spada liczba wypadkow, bo w deszczu nikt nie
zwalnia a jak snieg to jednak wiekszosc ludzi jedzie wolno

5 Data: Styczen 09 2013 11:06:53
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 09 Jan 2013 10:50:20 +0100, Marcin N napisał(a):

Ilość ofiar śmiertelnych spadła o 15% w 2012 bez dodatkowych fotoradarów.

Mylisz się - fotoradary są aż tak skuteczne, że zmniejszyły ilość wypadków
już w zeszłym roku jak ich jeszcze nie było ;)

6 Data: Styczen 09 2013 12:28:28
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Maciek 

W dniu 2013-01-09 10:50, Marcin N pisze:

Ilość ofiar śmiertelnych spadła o 15% w 2012 bez dodatkowych fotoradarów.
No i co teraz powiedzą przeciwnicy jazdy na światłach?? :->



--
Pozdrawiam
Maciek

7 Data: Styczen 09 2013 13:12:16
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

Eureka!
Podali, że 60% wypadków na drogach powodują kierowcy!
A niby kto by miał powodować?

Piesi, konie, dziki :-)
Z rowerzystami klopot, bo to w zasadzie kierujacy a nie kierowcy.

Ilość ofiar śmiertelnych spadła o 15% w 2012 bez dodatkowych fotoradarów.

No, te FR to zaczeto instalowac, a wstepne dane zazwyczaj okazuja zanizone.

J.

8 Data: Styczen 09 2013 10:46:16
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Myjk 

Wed, 9 Jan 2013 10:47:45 +0100, BaX

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Borze. Uciśnieni atakują!

--
Pozdor Myjk

9 Data: Styczen 09 2013 11:00:20
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Borze. Uciśnieni atakują!


Słuchasz tej argumentacji którą rząd się posługuje? Nawet dziennikarze parskają śmiechem na sali.

"Jak będziemy jeździli wolniej będzie mniej wypadków" - genialne w swojej prostocie, proponuje wstrzymać ruch nie będzie wypadków. LOL

10 Data: Styczen 09 2013 11:07:30
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 11:00, BaX pisze:

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Borze. Uciśnieni atakują!


Słuchasz tej argumentacji którą rząd się posługuje? Nawet dziennikarze
parskają śmiechem na sali.

"Jak będziemy jeździli wolniej będzie mniej wypadków" - genialne w
swojej prostocie, proponuje wstrzymać ruch nie będzie wypadków. LOL

Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz poruszania się po drogach.

--
MN

11 Data: Styczen 09 2013 11:10:54
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 


rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Borze. Uciśnieni atakują!


Słuchasz tej argumentacji którą rząd się posługuje? Nawet dziennikarze
parskają śmiechem na sali.

"Jak będziemy jeździli wolniej będzie mniej wypadków" - genialne w
swojej prostocie, proponuje wstrzymać ruch nie będzie wypadków. LOL

Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz poruszania się po drogach.


Bo on pitoli jak potłuczony, odwracają uwagę od maszynki do robienia kasy jaką jest ITD, mydląc oczy wypadkami, statystykami i kosztami leczenia.

12 Data: Styczen 09 2013 13:47:22
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz poruszania się po drogach.

No nie calkiem - podobny cel maja w bodajze w Szwecji..

I da sie zrealizowac - np ograniczywszy predkosc do 70, dopuszczajac tylko "bezpieczne" samochody, i separujac ruch pieszy od drogowego betonowa bariera ...

J.

13 Data: Styczen 09 2013 14:11:31
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 13:47, J.F pisze:

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości
Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o
celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz
poruszania się po drogach.

No nie calkiem - podobny cel maja w bodajze w Szwecji..

I da sie zrealizowac - np ograniczywszy predkosc do 70, dopuszczajac
tylko "bezpieczne" samochody, i separujac ruch pieszy od drogowego
betonowa bariera ...

A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
O to właśnie chodzi, że się nie da, a dążenie do "zerowej wypadkowości" winduje koszty do nieskończoności.


--
MN

14 Data: Styczen 09 2013 05:20:13
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Aron 

On 9 Sty, 14:11, Marcin N  wrote:



A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?

beda czuwaki jak w puciongach i bedziesz wciskal co 15 sekund zeby nie
pikalo

15 Data: Styczen 09 2013 15:27:17
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Aron"  napisał w wiadomości grup
On 9 Sty, 14:11, Marcin N  wrote:

A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
beda czuwaki jak w puciongach i bedziesz wciskal co 15 sekund zeby nie
pikalo

Nie, bo to jest 15s ryzyka.
Wstawi sie ekologiczny silnik z ekologicznym ogranicznikiem, i chocbys nie wiadomo jak mocno wciskal, to szybciej niz 70 nie pojedziesz.
A zderzenie przy 70 sie przezywa, a moze nawet wypadku nie ma (tzn rannych) :-)

Elektronika ma zreszta coraz wiecej mozliwosci, czuwak moze byc automatyczny i analizowac na podstawie innych czujnikow i kamer czy kierowca nie spi, w samochodzie moga byc radary sprzezone z hamulcami, itp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero

Szwedzi to dziwny kraj ... ale tez demokratyczny :-)

J.

16 Data: Styczen 09 2013 20:55:28
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F"

A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
beda czuwaki jak w puciongach i bedziesz wciskal co 15 sekund zeby nie
pikalo

Nie, bo to jest 15s ryzyka.
Wstawi sie ekologiczny silnik z ekologicznym ogranicznikiem, i chocbys nie wiadomo jak mocno wciskal, to szybciej niz 70 nie pojedziesz.

To się nazywa komunikacja publiczna

17 Data: Styczen 09 2013 14:21:33
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Maciek 

W dniu 2013-01-09 14:11, Marcin N pisze:

A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
O to właśnie chodzi, że się nie da,
Jak się nie da? Trzeba wyeliminować zawały i wylewy :->


--
Pozdrawiam
Maciek

18 Data: Styczen 09 2013 14:31:15
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 09 Jan 2013 14:11:31 +0100, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-01-09 13:47, J.F pisze:
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości
Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o
celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz
poruszania się po drogach.

No nie calkiem - podobny cel maja w bodajze w Szwecji..

I da sie zrealizowac - np ograniczywszy predkosc do 70, dopuszczajac
tylko "bezpieczne" samochody, i separujac ruch pieszy od drogowego
betonowa bariera ...

A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
O to właśnie chodzi, że się nie da, a dążenie do "zerowej wypadkowości"
winduje koszty do nieskończoności.

Chcieć to móc - zresztą Szwedzi już na takie pomysły wpadają, bo u nich po
praktycznym wyeliminowaniu wielu głównych przyczyn wypadków, teraz
przymierzają się do takich, bo na te 300 ofiar które tam nadal mają tego
typu przyczyny zaczynają się wybijać jako znaczące.

Zamontują w samochodach czujniki świadomości kierowcy i będa hamować
podejrzane samochody.

Tylko to oczywiście też wymaga znaczącego ograniczenia prędkości.
Z 30/70/110 zejdą do 20/50/90, do tego oczywiście system egzekwowania tych
ograniczeń, wysokie wymagania bezpieczeństwa od sprzętu i dróg i pewnie do
tego zera się zbliżą.

19 Data: Styczen 09 2013 05:36:51
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Aron 

w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie

20 Data: Styczen 09 2013 14:45:14
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 05:36:51 -0800 (PST), Aron napisał(a):

w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie

Wzmocni się słupki, ograniczy prędkość do 60 i łoś będzie groźny tylko z
powodu wścieklizny ;)

21 Data: Styczen 09 2013 15:20:48
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Aron"  napisał w wiadomości

w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie

Wstawi sie pancerna szybe, auto rozbite, a wypadku nie ma :-)

J.

22 Data: Styczen 09 2013 15:21:49
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 14:31, Tomasz Pyra pisze:

Tylko to oczywiście też wymaga znaczącego ograniczenia prędkości.
Z 30/70/110 zejdą do 20/50/90, do tego oczywiście system egzekwowania tych
ograniczeń, wysokie wymagania bezpieczeństwa od sprzętu i dróg i pewnie do
tego zera się zbliżą.

Od tego to już tylko krok do człowieka, który idzie przed samochodem z flagą i ostrzega, że Pan jedzie.

--
MN

23 Data: Styczen 09 2013 21:15:58
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: The_EaGle 

W dniu 2013-01-09 11:07, Marcin N pisze:

Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o
celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz
poruszania się po drogach.

0 ofiar na drogach a na chodnikach i ścieżkach dalej będą ginąć ludzie noo i te kilkaset osób rocznie co ginie we własnych domach... A gdzie 250tys umierających na nowotwory rocznie! Co to przy 3.5tys którzy giną na drogach...

Politycy sobie znaleźli nowy powód gnębienia ludzi zamiast budować drogi to każÄ… im przestrzegać gorliwie przepisów.

Tymczasem każda nowa dwupasmówka klasy trasy ekspresowej albo autostrady eliminuje zabitych z tego odcinka niemal do zera. Wystarczy spojrzeć do statystyk.

--
Pozdrawiam
Rafał


-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

24 Data: Styczen 10 2013 13:29:02
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

0 ofiar na drogach a na chodnikach i ścieżkach dalej będą ginąć ludzie noo i te kilkaset osób rocznie co ginie we własnych domach... A gdzie 250tys umierających na nowotwory rocznie! Co to przy 3.5tys którzy giną na drogach...

Wiek podaj. Na cos trzeba w koncu umrzec, wyleczysz nowotwory, to sie okaze ze pol miliona na serce schodzi.

Politycy sobie znaleźli nowy powód gnębienia ludzi zamiast budować drogi to każÄ… im przestrzegać gorliwie przepisów.

No, coz, uzdrawianie emerytow jest nieoplacalne:-)

Tymczasem każda nowa dwupasmówka klasy trasy ekspresowej albo autostrady eliminuje zabitych z tego odcinka niemal do zera. Wystarczy spojrzeć do statystyk.

Ktorych ?  U nach chyba jeszcze nie ma takich publikowanych,
ale na swiecie sa, i ludzie na autostradach gina.

J.

25 Data: Styczen 09 2013 22:28:38
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: vvvvvv 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz poruszania się po drogach.


albo likwidację dróg.

26 Data: Styczen 09 2013 11:21:01
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Myjk 

Wed, 9 Jan 2013 11:00:20 +0100, BaX

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.
Borze. Uciśnieni atakują!
Słuchasz tej argumentacji którą rząd się posługuje?

Nie, nie słucham.

Nawet dziennikarze parskają śmiechem na sali.

Nawet? Niby oni lepsi są od polityków?

--
Pozdor Myjk

27 Data: Styczen 09 2013 22:23:06
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: DoQ 

W dniu 2013-01-09 10:46, Myjk pisze:

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje
odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.
Borze. Uciśnieni atakują!

a dzisiaj widziałem efekty jednego z ucieśnionych http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,staranowal-10-barier-500-zl-mandatu,72692.html

Szybko i bezpiecznie!


Pozdr.

28 Data: Styczen 09 2013 13:10:24
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "BaX"  napisał w wiadomości grup

Jeszcze zdanie komentarza, mojego.
Jak się w mediach /tvn24/ przez pare dni zrobił szum odnośnie fotoradarów, ITD etc. rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje odwrócić uwagę od niewygodnego tematu.

Ale to zle ?
Niedawno zarzucalismy rzadowi ze sie nie umie medialne zachowac .. no to sie zachowuje :-)

J.

29 Data: Styczen 10 2013 12:51:56
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-01-09 10:47, BaX pisze:

Jeszcze zdanie komentarza, mojego.

Jak się w mediach /tvn24/ przez pare dni zrobił szum odnośnie fotoradarów, ITD etc.

W reżimowych mediach? To musiała byc z góry zaplanowana, przebiegła gra...

rzad organizuje konferencje którą usilnie próbuje odwrócić uwagę

Jasna sprawa: i jedno i drugie to teatrzyk odwracania uwagi od Wiadomo Czego...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

30 Data: Styczen 09 2013 10:59:59
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Jacek 

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Pozdro.

Są 3 prawdy:
prawda, gó..o prawda i statystyka.
Tendencyjne to strasznie.
Jako kierowcy mamy teraz do wyboru (bo nie mamy dostępu do mediów):
A. uszy po sobie i słuchać rządzących (plus ewentualnie wyżalić się tutaj)
B. zorganizować się w jakąś partię czy coś i naprawić to, co jest zepsute
JAcek

31 Data: Styczen 09 2013 12:30:27
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Maciek 

W dniu 2013-01-09 10:59, Jacek pisze:

Jako kierowcy mamy teraz do wyboru (bo nie mamy dostępu do mediów):
A. uszy po sobie i słuchać rządzących (plus ewentualnie wyżalić się tutaj)
B. zorganizować się w jakąś partię czy coś i naprawić to, co jest zepsute
No. Do tego partia rodziców dzieci chodzących do szkół, partia płatników
podatków, partia płatników VAT .... i jakoś to będzie :->

--
Pozdrawiam
Maciek

32 Data: Styczen 09 2013 11:10:23
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Teraz Nowak gada o "administracyjności kary", żeby była nieuchronna. Czyli chcą karać właściciela a nie sprawcę. Mają nad tym pracować w 2013.


--
MN

33 Data: Styczen 09 2013 11:14:06
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 


Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:
Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Teraz Nowak gada o "administracyjności kary", żeby była nieuchronna. Czyli chcą karać właściciela a nie sprawcę. Mają nad tym pracować w 2013.



Taaa i odbierać PJ za podwójne przekroczenie w zabudowanym. /tych na terenach "zabudowany" też jak lasy, łąki pola?/

Czy to już granica absurdów?

34 Data: Styczen 09 2013 02:15:04
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Aron 

ciekawe kiedy u nas beda wsadzac za 100 w zabudowanym jak na Litwie

35 Data: Styczen 09 2013 11:12:05
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

W 2013 mają być zweryfikowane ograniczenia prędkości w całym kraju i te, które "rażą" kierowców - mają zniknąć.


--
MN

36 Data: Styczen 09 2013 11:17:49
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Jacek 

W dniu 2013-01-09 11:12, Marcin N pisze:

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:
Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

W 2013 mają być zweryfikowane ograniczenia prędkości w całym kraju i te,
które "rażą" kierowców - mają zniknąć.
Jak obiecali, to znaczy, że obiecali.
Jacek

37 Data: Styczen 09 2013 11:27:29
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: szufla 

W 2013 mają być zweryfikowane ograniczenia prędkości w całym kraju i te, które "rażą" kierowców - mają zniknąć.

Tak, z 50 na 30 i fotoradar za znakiem :)

sz.

38 Data: Styczen 09 2013 11:15:08
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 10:42:58 +0100, BaX napisał(a):

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'


Tak słucham i wychodzi z tego że już jest tak dobrze że trudno sobie
wyobrazić żeby mogło być lepiej.
Ale dzięki temu że rządzą nami tak doskonali fachowcy, to pomimo że ja
sobie nie wyobrażam jak to mogłoby być lepiej, to będzie - i to nie 2x
lepiej, a 10x lepiej.

Zero wypadków, zero uciążliwych ograniczeń prędkości, doskonałe drogi,
doskonałe ratownictwo. Wszystko jest już najlepsze, ale będzie jeszcze
najlepsiejsze.

39 Data: Styczen 09 2013 11:22:49
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 11:15, Tomasz Pyra pisze:

Zero wypadków, zero uciążliwych ograniczeń prędkości, doskonałe drogi,
doskonałe ratownictwo. Wszystko jest już najlepsze, ale będzie jeszcze
najlepsiejsze.

Tak, w tym celu planują egzamin na prawku z ratownictwa drogowego. Będą mnie uczyć robić tracheotomię?

Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz. Wezwij pomoc.


--
MN

40 Data: Styczen 09 2013 18:49:27
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu
pogorszysz. Wezwij pomoc.


Nawet jak nie oddycha? Albo jak nie ma pulsu?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
jak pisze się słowo właściwe."   Julian Tuwim

41 Data: Styczen 09 2013 20:04:03
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:22:49 +0100, Marcin N napisał(a):

nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz. Wezwij pomoc.

A cała wiedza w dziedzinie pomocy przedmedycznej, to produkt światowego
spisku wymierzonego w tych lekarzy?

42 Data: Styczen 09 2013 20:45:44
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: szufla 

Tak, w tym celu planują egzamin na prawku z ratownictwa drogowego. Będą mnie uczyć robić tracheotomię?

Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz. Wezwij pomoc.

Sama idea jest sluszna. Uwazam jednak, ze utrzymanych przy zyciu w stanach krytycznych dzieki takim szkoleniom to bedzie jakis smieszny promil. Chyba, ze trafi sie lekarz, ratownik, rozgarniety strazak....:)
Pytanie tez jak mialyby wygladac te szkolenia i egzamin. Ktos kto nie ma predyspozycji w kierunku ratownictwa czy medycyny i cwiczy na manekinie nigdy nie ruszy prawdziwego czlowieka w nieciekawym stanie.
Zauwazylem to wielokrotnie.

sz.

43 Data: Styczen 09 2013 21:19:54
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 20:45, szufla pisze:

 Ktos kto nie ma
predyspozycji w kierunku ratownictwa czy medycyny i cwiczy na manekinie
nigdy nie ruszy prawdziwego czlowieka w nieciekawym stanie.
Zauwazylem to wielokrotnie.

Dlatego właśnie lepiej nie tykać i wezwać pomoc niż pozorować jakieś nieudolne ratowanie, które częściej doprowadzi do śmierci niż uratuje ofiarę.

--
MN

44 Data: Styczen 09 2013 22:09:12
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 20:45:44 +0100, szufla napisał(a):

Tak, w tym celu planują egzamin na prawku z ratownictwa drogowego. Będą mnie uczyć
robić tracheotomię?

Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz.
Wezwij pomoc.

Sama idea jest sluszna. Uwazam jednak, ze utrzymanych przy zyciu w stanach krytycznych
dzieki takim szkoleniom to bedzie jakis smieszny promil.

No jakoś pomocy przedmedycznej to ponoć jedno z tych kryteriów z powodu
której u nas masz większą szansę na zgon w wypadku niż za Odrą.
U nas wielu ludzi twierdzi że "lepiej nie ruszać" i śmiertelność rośnie.
Na zachodzie uczą pomocy przedmedycznej od przedszkola i śmietelność im
maleje.

Jak to powiedziała pewna starsza pani widząc chłopaka z atakiem padaczki
którego z kolegą staraliśmy się ustabilizować:  "łooo... nie warto... to
już koniec" - pewnie to była znajoma Marcina N pani lekarz :)

45 Data: Styczen 09 2013 22:27:23
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: szufla 

No jakoś pomocy przedmedycznej to ponoć jedno z tych kryteriów z powodu
której u nas masz większą szansę na zgon w wypadku niż za Odrą.
U nas wielu ludzi twierdzi że "lepiej nie ruszać" i śmiertelność rośnie.
Na zachodzie uczą pomocy przedmedycznej od przedszkola i śmietelność im
maleje.

Bez konkretnych statystyk to demagogia.
Mnie tam uczono pierwszej pomocy najpierw w harcerstwie, ale trend tej organizacji jest od dawna w odwrocie.
Potem takze na jakichs zajeciach z OC czy PO (przysposobienie obronne :) w liceum, a pozniej dosc obficie na innych zajeciach.
Jak to sie odbywa teraz to nie wiem.

sz

46 Data: Styczen 09 2013 11:25:04
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Pokazali fotoradary we Francji.
Wykres pokazuje, że gwałtownie rosnąca liczba fotoradarów prawie nie ma wpływu na liczbę wypadków. Oczywiście Nowak skomentował to odwrotnie.

--
MN

47 Data: Styczen 09 2013 11:41:32
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor:

W dniu 2013-01-09 11:25, Marcin N pisze:

W dniu 2013-01-09 10:42, BaX pisze:
Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Pokazali fotoradary we Francji.
Wykres pokazuje, że gwałtownie rosnąca liczba fotoradarów prawie nie ma
wpływu na liczbę wypadków. Oczywiście Nowak skomentował to odwrotnie.


Normalnie jakbym oglądał plenum KCPZPR TFUU!!!
tylko teraz multimedialnie ze slajdami wielkim monitorem i masą danych statystycznych interpretowanych żeby udowodnić jacy jesteśmy cool i jaka świetlana przyszłość przed nami...

Przerwali transmisję :-)

Ciekawe czy znajdzie się jakiś redaktorzyna (z tych parskających) co się odważy zadać kilka niewygodnych pytań.

z

PS. A najlepsze było udowadnianie że Tusk to co mówił to mówił dobrze bo się zmieniło i teraz mamy tyle dróg że jest można już kontrolować :-) Ten podlizywacz zrobi karierę :-)

48 Data: Styczen 09 2013 11:42:37
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:25:04 +0100, Marcin N napisał(a):

Wykres pokazuje, że gwałtownie rosnąca liczba fotoradarów prawie nie ma
wpływu na liczbę wypadków. Oczywiście Nowak skomentował to odwrotnie.

Też na to zwróciłem uwagę.
No ale to takie już zadania marketingu politycznego - największe wady
przedstawić jako zalety, mówić że 2+2=5 (w razie gdyby ktoś miał
wątpliwości powtórzyć wielokrotnie) itd. :)

49 Data: Styczen 09 2013 11:51:13
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: onarjusz 

W dniu 2013-01-09 11:42, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:25:04 +0100, Marcin N napisał(a):

Wykres pokazuje, że gwałtownie rosnąca liczba fotoradarów prawie nie ma
wpływu na liczbę wypadków. Oczywiście Nowak skomentował to odwrotnie.

Też na to zwróciłem uwagę.
No ale to takie już zadania marketingu politycznego - największe wady
przedstawić jako zalety, mówić że 2+2=5 (w razie gdyby ktoś miał
wątpliwości powtórzyć wielokrotnie) itd. :)


Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?

50 Data: Styczen 09 2013 13:06:58
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:51:13 +0100, onarjusz napisał(a):

Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?

Trzeba było słuchać Tuska jak straszył że jak wygra PiS, to benzyna będzie
po 4zł ;)

A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby to
wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co w
obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

51 Data: Styczen 09 2013 12:24:42
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: AZ 

On 2013-01-09, Tomasz Pyra  wrote:

Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?

Trzeba było słuchać Tuska jak straszył że jak wygra PiS, to benzyna będzie
po 4zł ;)

A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby to
wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co w
obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

http://zmieleni.pl

Podejrzewam, ze ciezko bedzie...

--
Artur
ZZR 1200

52 Data: Styczen 09 2013 04:38:23
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Aron 

zaleta jazdy na swiatlach jest jedna - ze szarobury samochod w zimie
ma szanse zobaczyc babcia z zacma ktora jedzie na rowerze na wsi

wiecej zalet tego rozwiazania nie ma

53 Data: Styczen 09 2013 14:14:59
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 12:24:42 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

On 2013-01-09, Tomasz Pyra  wrote:
Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?

Trzeba było słuchać Tuska jak straszył że jak wygra PiS, to benzyna będzie
po 4zł ;)

A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby to
wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co w
obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

http://zmieleni.pl

Podejrzewam, ze ciezko bedzie...

Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
wybory gdzie mam opcje:
a) Maciarewicz
b) Niesiołowski
c) Biedroń
+ jakiś tam plankton...

Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
I do tego prowadzi taki system wodzowski.

Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

54 Data: Styczen 09 2013 14:40:06
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: szufla 

Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
wybory gdzie mam opcje:
a) Maciarewicz
b) Niesiołowski
c) Biedroń
+ jakiś tam plankton...

Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
I do tego prowadzi taki system wodzowski.

Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie odpowiednia ilosc podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)
Tuskistan zebral i szybko z tego "zrezygnowal", a po wypowiedzi na ten temat obecnego ministra Nowaka to noz sie sam w kieszeni otwiera.
Mimo, to sprobuje. Zbiore te podpisy i oddam, niewiele to kosztuje.

sz.

55 Data: Styczen 09 2013 13:44:45
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: AZ 

On 2013-01-09, szufla  wrote:


Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie odpowiednia ilosc
podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)
Tuskistan zebral i szybko z tego "zrezygnowal", a po wypowiedzi na ten temat obecnego
ministra Nowaka to noz sie sam w kieszeni otwiera.

http://www.youtube.com/watch?v=XnI2MSbYpT0 zeby bylo TG, to ten co ostatnio
mocno sie fotoradarami interesuje :-)

--
Artur
ZZR 1200

56 Data: Styczen 09 2013 18:49:26
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie
odpowiednia ilosc podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)
Tuskistan zebral i szybko z tego "zrezygnowal", a po wypowiedzi na
ten temat obecnego ministra Nowaka to noz sie sam w kieszeni otwiera.

http://www.youtube.com/watch?v=XnI2MSbYpT0 zeby bylo TG, to ten co
ostatnio mocno sie fotoradarami interesuje :-)

nic się nie wyświetla...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
Henry Louis Mencken

57 Data: Styczen 09 2013 14:52:36
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 14:40:06 +0100, szufla napisał(a):

Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
wybory gdzie mam opcje:
a) Maciarewicz
b) Niesiołowski
c) Biedroń
+ jakiś tam plankton...

Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
I do tego prowadzi taki system wodzowski.

Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie odpowiednia ilosc
podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)

Nie po to budowali "demokrację" w której wyborcy wolno głosować tylko na
kandydatów których wskazali liderzy partii :-)

Poseł obecnie niewiele zawdzięcza wyborcy, dużo zawdzięcza liderowi partii
i to wobec niego ma zobowiązania, a nie wyborców.

58 Data: Styczen 09 2013 15:53:36
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: TM 


Podejrzewam, ze ciezko bedzie...

Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
wybory gdzie mam opcje:
a) Maciarewicz
b) Niesiołowski
c) Biedroń
+ jakiś tam plankton...

Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
I do tego prowadzi taki system wodzowski.

Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

Widzę, że jesteś jednokomórkowcem.

59 Data: Styczen 10 2013 13:07:10
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-01-09 14:14, Tomasz Pyra pisze:

Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
I do tego prowadzi taki system wodzowski.

Nie wiem kiedy i czy doczekamy powstania: jakiejś normalnej konserwatywnej centroprawicy
bez odpałów, centrolewicy bez postkomuny, plus 2-3 marginalnych partii rozszerzających spektrum.
To co jest, naprawdę zasmuca.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

60 Data: Styczen 09 2013 15:53:32
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w
Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:51:13 +0100, onarjusz napisał(a):

Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?
A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby to
wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co w
obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

Jednomandatowe okregi ?

Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ? najsilniejsza grupa inicjatywna tak jak chce, bo zawsze czesc niezaleznych poslow bedzie za, a czesc przeciw,
wiec 5% utworzy rzad ?

Po trzecie, jak powszechnie wiadomo - system taki prowadzi do wyksztalcenia systemu dwupartyjnego. Zadna mniejsza partia po prostu sie nie przebija przez silniejszych kandydatow.
O tyle tylko dobrze, ze obie partie maja bardzo podobny program i staraja sie zadowolic jak najwiecej wyborcow :-)
Aczkolwiek w Niemczech udalo sie Zielonym przebic.

Zadowolenie ma rozne oblicza - np 55mph, 70 mph, 10 mln kamer, itp :-)

J.

61 Data: Styczen 09 2013 16:35:38
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:53:32 +0100, J.F napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w
Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:51:13 +0100, onarjusz napisał(a):
Co zrobić by ich tak terroryzować jak oni nas?
A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby
to
wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co
w
obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

Jednomandatowe okregi ?

Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

No i jest to podstawowa zaleta takiego systemu - że nie będzie im się tak
łatwo dogadać.
Dziś jak ktoś wpada na głupi pomysł, musi przekonać do niego tylko jedną
osobę (szefa partii rządzącej) i pomysł wchodzi w życie.
System gdzie będzie musiał do niego przekonać 230 posłów jest pod tym
względem 230x lepszy :)

Po trzecie, jak powszechnie wiadomo - system taki prowadzi do
wyksztalcenia systemu dwupartyjnego.

System jest raczej zeropartyjny, powstają natomiast 2-3 dość luźne
ugrupowania.
Ale dalko im kształtem do obecnych partii gdzie jest jeden wódz który
niepodzielnie rządzi.

Zadna mniejsza partia po prostu
sie nie przebija przez silniejszych kandydatow.

Zapomnij o partiach - partia była za PRLu, nie było to dobre i czas żeby
zniknęło :)
System partyjny jest zły, bo rządzi wódz partii.
Chodzi o to żeby rządzili wybierani w wyborach reprezentaci wyborców, a nie
partii.

62 Data: Styczen 10 2013 13:14:06
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-01-09 16:35, Tomasz Pyra pisze:

System partyjny jest zły, bo rządzi wódz partii.
Chodzi o to żeby rządzili wybierani w wyborach reprezentaci wyborców, a nie
partii.

Znaczy co - chcesz zakazać kandydowania członkom partii politycznych ;)
To utopia. Nawet jak wybory będą jednomandatowe i formalnie imienne - bez zaznaczonej przynależności
partyjnej, to przecież największe szanse będzie mieli zawsze kandydaci z silnym zapleczem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

63 Data: Styczen 10 2013 13:47:46
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:53:32 +0100, J.F napisał(a):

Jednomandatowe okregi ?
Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

No i jest to podstawowa zaleta takiego systemu - że nie będzie im się tak
łatwo dogadać.

Wcale sie nie dogadaja. Czyli przez pare kadencji bedzie zastoj w prawodawstwie i bedziemy musieli zyc ze starym.

Dziś jak ktoś wpada na głupi pomysł, musi przekonać do niego tylko jedną
osobę (szefa partii rządzącej) i pomysł wchodzi w życie.

No tak nie calkiem, bo jeszcze dobrze jest przekonac pare osob.
Pamietasz jak swiatla wprowadzali ?

System gdzie będzie musiał do niego przekonać 230 posłów jest pod tym
względem 230x lepszy :)

Szefa partii moga przekonywac inni czlonkowie w druga strone.
Bylo sporo projektow rzadowych, ktore nie weszly.

A i przekonanie tych 230 jest mozliwe, wychodzi na mownice taki dziadek, narzeka na piratow drogowych, ze tak nie moze byc, proponuje .... no skad wiesz ze 459 bedzie przeciw ?

Po trzecie, jak powszechnie wiadomo - system taki prowadzi do
wyksztalcenia systemu dwupartyjnego.

System jest raczej zeropartyjny, powstają natomiast 2-3 dość luźne
ugrupowania.

Republikanie i Demokraci :-)
Moze i luzni, ale potrafiacy zorganizowac 2 mld $ na kampanie :-)

Ale dalko im kształtem do obecnych partii gdzie jest jeden wódz który
niepodzielnie rządzi.

Jak widac to nie calkiem tak,

Zadna mniejsza partia po prostu
sie nie przebija przez silniejszych kandydatow.
Zapomnij o partiach - partia była za PRLu, nie było to dobre i czas żeby
zniknęło :)
System partyjny jest zły, bo rządzi wódz partii.
Chodzi o to żeby rządzili wybierani w wyborach reprezentaci wyborców, a nie
partii.

Zapomnij ze system partyjny jest zly - partie byly, sa i beda :-)

J.

64 Data: Styczen 10 2013 18:41:56
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F"

Jednomandatowe okregi ?
Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

No i jest to podstawowa zaleta takiego systemu - że nie będzie im się tak
łatwo dogadać.

Wcale sie nie dogadaja. Czyli przez pare kadencji bedzie zastoj w prawodawstwie i bedziemy musieli zyc ze starym.

A teraz mamy prawo z 1950 bazujące na rzymskim

65 Data: Styczen 10 2013 21:56:48
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 10 Jan 2013, John Kołalsky wrote:

A teraz mamy prawo z 1950 bazujące na rzymskim

  Z tym "bazowaniem na rzymskim" to bym nie przesadzał.
  Jakby starożytni Rzymianie usłyszeli o prawie geologicznym,
autorskim i paru innych drobiazgach, to by zupełnie słusznie
przewidzieli że coś takiego mogło nastąpić wyłącznie
po obaleniu prawa rzymskiego ;)

pzdr, Gotfryd

66 Data: Styczen 12 2013 03:08:47
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"


A teraz mamy prawo z 1950 bazujące na rzymskim

 Z tym "bazowaniem na rzymskim" to bym nie przesadzał.
 Jakby starożytni Rzymianie usłyszeli o prawie geologicznym,
autorskim i paru innych drobiazgach, to by zupełnie słusznie
przewidzieli że coś takiego mogło nastąpić wyłącznie
po obaleniu prawa rzymskiego ;)

Służebność drogi koniecznej to nie z rzymskiego ?

67 Data: Styczen 10 2013 21:47:57
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 10 Jan 2013 13:47:46 +0100, J.F napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:53:32 +0100, J.F napisał(a):
Jednomandatowe okregi ?
Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

No i jest to podstawowa zaleta takiego systemu - że nie będzie im się
tak
łatwo dogadać.

Wcale sie nie dogadaja. Czyli przez pare kadencji bedzie zastoj w
prawodawstwie i bedziemy musieli zyc ze starym.

No to już w ogóle utopijne scenariusze piszesz, prawdę mówiąc aż takim
optymistą to nie jestem :)

A i przekonanie tych 230 jest mozliwe, wychodzi na mownice taki
dziadek, narzeka na piratow drogowych, ze tak nie moze byc, proponuje
... no skad wiesz ze 459 bedzie przeciw ?

Każdy z tych 459 z osobna zostanie rozliczony przez kilkadziesiąt tysięcy
własnych wyborców przy następnych wyborach.
I to w takich wyborach w których dużo trudniej będzie kierować masami za
pomocą straszenia Pisem, Tupolewem itd.

Zapomnij ze system partyjny jest zly - partie byly, sa i beda :-)

A niech sobie będą, ale niech rządzą posłowie i rząd, a nie partie.

68 Data: Styczen 09 2013 20:57:00
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F"


Jednomandatowe okregi ?

Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

O to chodzi, by się nie mogli dogadać co do łupienia obywateli


Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ?

Na drogach ? Kierowcy ! To naturalne.

69 Data: Styczen 10 2013 13:31:34
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: J.F 

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał
Użytkownik "J.F"

Jednomandatowe okregi ?
Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

O to chodzi, by się nie mogli dogadać co do łupienia obywateli

Do tego to sie dogadaja, badz pewny.

Poza tym, jak pisalem - to prowadzi do wyksztalcenia systemu dwupartyjnego.
W ktorym niezaleznie od tego kto wygra, to juz sa dogadani ...

Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ?
Na drogach ? Kierowcy ! To naturalne.

A kto podejmie decyzje ze trzeba zbudowac nowa droge/autostrade ?

J.

70 Data: Styczen 10 2013 18:40:21
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F"

Jednomandatowe okregi ?
Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

O to chodzi, by się nie mogli dogadać co do łupienia obywateli

Do tego to sie dogadaja, badz pewny.

Pewne jest, że będą się starali


Poza tym, jak pisalem - to prowadzi do wyksztalcenia systemu dwupartyjnego.
W ktorym niezaleznie od tego kto wygra, to juz sa dogadani ...

Ja nie postuluję żadego systemu bo to system


Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ?
Na drogach ? Kierowcy ! To naturalne.

A kto podejmie decyzje ze trzeba zbudowac nowa droge/autostrade ?

Ten, kto będzie mógł na niej zarobić

71 Data: Styczen 09 2013 11:55:01
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: BaX 


Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'

Pokazali fotoradary we Francji.
Wykres pokazuje, że gwałtownie rosnąca liczba fotoradarów prawie nie ma wpływu na liczbę wypadków. Oczywiście Nowak skomentował to odwrotnie.

Wystarczy, że linie zmierzają w przeciwnych kierunkach, znaczy jak jedno rośnie, to drugie spada, proporcje bez znaczenia.

Cały przekaz zamglony troską o pieszego i ilość ofiar śmiertelnych, no bo jak krytykować flagowy produkt ITD.

72 Data: Styczen 09 2013 11:25:59
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: szufla 

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'


Alez ta menda nawija makaron na uszy :/

sz.

73 Data: Styczen 09 2013 11:48:24
Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
Autor: onarjusz 

W dniu 2013-01-09 11:25, szufla pisze:

Jak ktoś ma polecam polokać, udowadniają że 'mają rację'


Alez ta menda nawija makaron na uszy :/

sz.

Zasada 4E! Czemu od razu nie zrobić koloni Brytyjskiej z Polski? Ja się pytam! Na co dzieci w szkole uczą się języka Polskiego?! Czy po Angielsku brzmi poważniej?

konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24



Grupy dyskusyjne