za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także
wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o
unijnej dyrektywie.
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny,
zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez
utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też
na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej
zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w
salonach.
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać
zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld
zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
baranki :)
--
Picasso
2 |
Data: Marzec 12 2010 10:48:11 |
Temat: Re: koniec GVO |
Autor: P_ablo |
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na
Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej
wielkie, szklane salony zieja pustka...
--
Picasso
3 |
Data: Marzec 12 2010 11:00:25 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: Cavallino |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde.
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
4 |
Data: Marzec 13 2010 11:12:47 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: P_ablo |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do
nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy
sprzedazy i salony sa osobno.
--
Picasso
5 |
Data: Marzec 13 2010 23:47:42 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: Cavallino |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
Chyba jeszcze Jaguar.
O widzisz.
A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.
6 |
Data: Marzec 12 2010 13:39:02 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: J.F. |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości
za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach.
Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo zakazywania.
A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i wylacznosci w umowach z dealerami.
Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet jak bedzie wielobrandowy.
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia".
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)
To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
J.
7 |
Data: Marzec 13 2010 11:14:53 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: P_ablo |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do
odrzucenia".
Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis
alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.
To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.
--
Picasso
8 |
Data: Marzec 12 2010 19:18:01 | Temat: Re: koniec GVO | Autor: LEPEK |
P_ablo pisze:
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o wartość swoich firm :)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
| | | | | | |