Grupy dyskusyjne   »   koniec GVO

koniec GVO



1 Data: Marzec 12 2010 10:39:45
Temat: koniec GVO
Autor: P_ablo 

za onetem:

W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także
wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o
unijnej dyrektywie.


Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny,
zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez
utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też
na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej
zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w
salonach.



Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać
zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld
zł rocznie.


Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
baranki :)

--
Picasso



2 Data: Marzec 12 2010 10:48:11
Temat: Re: koniec GVO
Autor: P_ablo 



Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na
Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej
wielkie, szklane salony zieja pustka...

--
Picasso

3 Data: Marzec 12 2010 11:00:25
Temat: Re: koniec GVO
Autor: Cavallino 

Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości



Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde.

A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

4 Data: Marzec 13 2010 11:12:47
Temat: Re: koniec GVO
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do
nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy
sprzedazy i salony sa osobno.

--
Picasso

5 Data: Marzec 13 2010 23:47:42
Temat: Re: koniec GVO
Autor: Cavallino 

Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

Chyba jeszcze Jaguar.

O widzisz.
A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.

6 Data: Marzec 12 2010 13:39:02
Temat: Re: koniec GVO
Autor: J.F. 

Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości

za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.

Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach.

Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo zakazywania.
A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i wylacznosci w umowach z dealerami.

Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet jak bedzie wielobrandowy.
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia".

Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)

To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.

J.

7 Data: Marzec 13 2010 11:14:53
Temat: Re: koniec GVO
Autor: P_ablo 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości



Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do
odrzucenia".


Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis
alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.



To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.


Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.

--
Picasso

8 Data: Marzec 12 2010 19:18:01
Temat: Re: koniec GVO
Autor: LEPEK 

P_ablo pisze:

Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :)

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o wartość swoich firm :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

koniec GVO



Grupy dyskusyjne