koniec diesli
1 | Data: Lipiec 07 2016 15:12:34 |
Temat: koniec diesli | |
Autor: J.F. | koniec diesli ? 2 |
Data: Lipiec 07 2016 15:17:25 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: twistedme | W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze: koniec diesli ?Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie co¶ na zasadzie dĽwięku migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :) 3 |
Data: Lipiec 07 2016 15:23:25 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: sirapacz |
Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie co¶ na zasadzie dĽwiękurobia tak. glosniki emituj± dzwieki silnika :) 4 |
Data: Lipiec 07 2016 15:29:04 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Chris | W dniu 2016-07-07 o 15:23, sirapacz pisze:
I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy nie słysz±c silnika mog± wej¶ć na jednię prosto pod koła. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 5 |
Data: Lipiec 07 2016 15:39:48 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Myjk | Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcyCiekawe czy w samochodach elektrycznych bÄ™dzie coĹ› na zasadzie dĽwiÄ™kurobia tak. Raczej tutaj chodziło właĹ›nie o symulowanie dĽwiÄ™ku dla kierowcy, ale to chyba najgłupsze, w dobie powszechnego hałasu, co można zrobić, żeby ten hałas dodatkowo emitować prosto do uszu użytkownika tylko po to by zadowolić jego "motoryzacyjnÄ… smykałkÄ™" (czyt. tego co myĹ›li że im bardziej hałasuje, bardziej Ĺ›mierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie). tylko wzglÄ™dy bezpieczeĹ„stwa dla niewidomych którzy Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie: https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI -- Pozdor Myjk 6 |
Data: Lipiec 07 2016 16:55:03 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: T. | W dniu 2016-07-07 o 15:39, Myjk pisze: Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris Co on za szajsem jeĽdzi, że mu siÄ™ tak półka (chyba) z tyłu telepie? To Tesla? Ten niewidomy najpierw tÄ™ półkÄ™ usłyszy... :-) T. 7 |
Data: Lipiec 19 2016 04:16:20 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: | W dniu czwartek, 7 lipca 2016 15:17:30 UTC+2 użytkownik twistedme napisał: W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze: Mysle ze moze byc ale niewiele tego potrzeba. U mnie w starym fordowskim dieslu przy 80-90km/h silnik słuchać mniej niz czałoroczne opony (kleber quadraxer). Z zewnÄ…trz pewnie podobnie. Dla mniejszych prÄ™dkoĹ›ci pewnie jakiĹ› głoĹ›nik z szumieniem/brumem jednak zamocować by trzeba. Choć jak melex jedzie to go słychac dosyć dobrze i to nawet z daleka :) 8 |
Data: Lipiec 19 2016 10:16:29 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: robot | W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze: koniec diesli ? VW przechodzi na elektryki Ja słyszałem, że to wszystko, to s± odgórne nakazy rz±dów ¶wiatowych. Koncerny samochodowe s± przymuszane do stopniowego zwiększania ilo¶ci produkowania samochodów elektrycznych. Czy kto¶ może to potwierdzić? 9 |
Data: Lipiec 19 2016 02:03:54 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: | -- Czy ktoĹ› może to potwierdzić? 10 |
Data: Lipiec 19 2016 11:16:13 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik przemek napisał w wiadomoĹ›ci grup -- Czy ktoĹ› może to potwierdzić? Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie. Wczesniej byla Kalifornia, ktora nakazala wprowadzenie elektrycznych G* z tego wyszlo, i wesze spisek, tym razem lobby nafciarskiego :-) Unia chce ograniczyc emisje CO2, USA .. chce i nie chce, Chiny chcialyby, ale jak juz opanuja produkcje elektrykow. No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja. W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor. Wodor daje sie magazynowac. Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach. J. 11 |
Data: Lipiec 19 2016 03:35:44 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: | -- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie. 12 |
Data: Lipiec 19 2016 13:16:31 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci grup -- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie. Jak sie u nich sprawdzi, to na calym cywilizowanym swiecie wejda. -- No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja. No i jak myslisz - nadal beda skuteczni, obnizy sie wymagania, czy Unia sie postawi i nastapi koniec diesli ? ... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu ? Hm, jak ma byc wynik dokladny, to i test musi byc dobrze okreslony ... -- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.i fajnie wybucha :-) Slyszales o jakims wybuchu ? Wybucha podobnie jak inne gazy ... i opary benzyny. -- Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych akumulatorach. ABB sie chwali takimi, co sie 15 sekund laduja ... gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz brak wiarygodnych A to nie wiem, fakt, ze teraz samochody duzo czystsze, ale sumarycznie cos tam jednak emituja. Te alarmy smogowe sie zdarzaja. W sumie, to nie mam nic przeciwko, abym za miast dieslem jezdzil oszczedna hybryda beznynowa, a po miescie to w dodatku na prad z gniazdka. Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ... J. 13 |
Data: Lipiec 19 2016 04:48:25 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: | -- Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ... 14 |
Data: Lipiec 19 2016 07:32:01 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich wystarczy miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow. 15 |
Data: Lipiec 19 2016 16:58:28 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich wystarczy miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow. Jasna sprawa. Tylko ze nawet jak raz na 3 miesiace jada gdzies dalej, to sie zrobi klopot, bo trzeba drugi samochod. Z wypozyczalni ? A tym na kilkanascie km dziennie to wystarczy tramwaj, autobus lub rower :-P J. 16 |
Data: Lipiec 19 2016 08:14:01 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy elektrykow. Elektryk na dzisiejszym poziomie rozwoju technicznego to samochod miejski. W USA musi byc o wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie wielu musi zrobic. 17 |
Data: Lipiec 19 2016 17:45:12 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy elektrykow. No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im dystans do przejechania rosnie. Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi. A kto ma mniej, to tramwaj lepszy :-) 20km niby niewiele, ale jak nie bedzie gniazdka na parkingu to trzeba 40, a biorac pod uwage zuzycie akumulatorow przez lata pracy, to szukalbym minimum 80 km. I teraz jeszcze pytanie - liczymy sie z ryzykiem niedojechania, liczymy na rozbudowe stacji ladujacych gdzies po drodze, czy wymagamy samochodu z awaryjnym zrodlem zasilania ? J. 18 |
Data: Lipiec 19 2016 09:03:42 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | Nie moj problem tylko tych co sie wyprowadzaja za miasto. Miastowy jestem od wielu pokolen. Napisalem wczesniej o jakim zasiegu potrzebuje samochodu. 19 |
Data: Lipiec 20 2016 14:16:50 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: T. | W dniu 2016-07-19 o 17:45, J.F. pisze: Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyĹ› zbiorkomem jeĽdzić. Wyszło jak w Zmiennikach - najpierw 1200 m autem do przystanku autobusowego, potem pół godziny autobusem podmiejskim, potem przesiadałem siÄ™ w tramwaj, potem w metro, jeszcze 600 m na piechotÄ™ i już byłem na miejscu. Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-) T. 20 |
Data: Lipiec 22 2016 18:50:22 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: __Maciek | Wed, 20 Jul 2016 14:16:50 +0200 "T." napisał: Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedy¶ zbiorkomem jeĽdzić. Wyszło jak[...] Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-) To było w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz": https://www.youtube.com/watch?v=UtE_EloCpSU A w "Zmiennikach" było to: https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4 :-) 21 |
Data: Lipiec 22 2016 10:25:47 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Marek | On Tue, 19 Jul 2016 17:45:12 +0200, "J.F." wrote: No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto iim dystans do przejechania rosnie. Nie przesadzajmy z tym 20km. Kilka dni temu na gierkowce w stronÄ™ Wawy na wysokoĹ›ci Rawy Maz wyprzedziła mnie Tesla S 85D na wrocławskch blachach. Laska która jÄ… prowadziła nie wyglÄ…dała na takÄ… co jakimĹ› ładowaniem zaprzÄ…ta sobie głowÄ™ (szarpanie siÄ™ ze wtyczkÄ… niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km wiÄ™c widać prÄ…du starcza na wiÄ™cej niż 20km.... -- Marek 22 |
Data: Lipiec 22 2016 10:46:14 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomoĹ›ci No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im dystans do przejechania rosnie. Nie przesadzajmy z tym 20km. Kilka dni temu na gierkowce w stronÄ™ Wawy na wysokoĹ›ci Rawy Maz wyprzedziła mnie Tesla S 85D na wrocławskch blachach. Laska która jÄ… prowadziła nie wyglÄ…dała na takÄ… co jakimĹ› ładowaniem zaprzÄ…ta sobie głowÄ™ (szarpanie siÄ™ ze wtyczkÄ… niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km wiÄ™c widać prÄ…du starcza na wiÄ™cej niż 20km.... Tesla zasieg podaje, co prawda on jest "orientacyjny", a jak sie wyprzedza innych to pewnie spada :-) 200km powinna przejechac, ale do Warszawy to nie wiem czy zajedzie. A potem trzeba ladowac i paznokcie niszczyc. Poza tym przeciez wiesz jak to u nas - tablice niewiele mowia, moze leasing z wroclawskiej firmy, moze sluzbowe. Tak czy inaczej - przecietny czlowiek na codzien nie potrzebuje zasiegu Tesli. Znacznie mniej mu wystarczy. A jak sie wypusci w dluzsza trase, to Tesla zdechnie ... Z tym, ze jak pisalem - to "znacznie mniej" z transportem w dwie strony i rezerwa na zuzycie baterii to sie z 20km robi wymaganie na 80 .... J. 23 |
Data: Lipiec 22 2016 04:23:48 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien. Poza tym skad takie wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo. Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych akumulatorach a nie zlomach. Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci sa jeszcze dobre chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily 20% pojemnosci. 24 |
Data: Lipiec 22 2016 13:32:31 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien. Nie mowie nie, ale 20 km dojazdu jeszcze mnie nie zdziwi w duzym miescie. I nawet jak komus wystarczy 5km, to przeciez trafi sie czasem checz czy koniecznosc pojechania na drugi koniec miasta, i co - taksowke brac, bo pradu nie starczy ? Poza tym skad takie wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo. No coz, jesli producent zagwarantuje, ze po 5 latach pojemnosc akumulatorow nie spadnie ponizej 80% poczatkowej, to swietnie. Znasz takiego producenta ? Gwarancja ma byc, tzn ze jak spadnie ponizej, to wymienia akumulatory na nowe, a nie "no to ma pan pecha" ... Niektorym by moze wystarczyly 3 lata, bo i tak czesciej samochody zmieniaja, ale ja jestem oszczedny ... J. 25 |
Data: Lipiec 22 2016 05:02:59 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy. Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne. Elektryk to nie samochod dla wszystkich. Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy. Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany. W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie. 26 |
Data: Lipiec 22 2016 14:50:01 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci grup Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy. Wole gwarancje od deklaracji. No dobra - inni producenci tez nie gwarantuja, ze silnik 200kkm wytrzyma. Chyba, ze w USA... Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne. Dla ciebie akceptowalne, dla kogos kto potrzebuje tych 30km - juz nieakceptowalne. A przeciez producent okreslil, ze na 40km powinno starczyc :-) Dlatego, zakladajac trase 20 km w jedna strone, dodalem margines bezpieczenstwa i stwierdzilem, ze trzeba szukac takiego, ktoremu producent obiecuje 80 km :-) Elektryk to nie samochod dla wszystkich. Dania czy Holandia maja inne zdanie. Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy. No i OK, tylko to ogranicza zastosowanie ... i sprzedaz. Moze jednak warto pomyslec o hybrydowym ? Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany. Tylko zobaczysz, ze najpierw sie pojawia w Londynie :-) I akurat mieszkanca Zyrardowa podejrzewalbym o prace gdzies dalej (Warszawa ?), i koniecznosc sporego zasiegu. J. 27 |
Data: Lipiec 22 2016 06:58:12 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Zenek Kapelinder | Jaki widzisz problem. Idziesz do sklepu i kupujesz tesle. W wersji z najslabszymi akumulatorami ma wystarczajacy dla Ciebie zasieg. Wystarczy miec od 350 tysiecy wzwyz. Morawiecki klepnal przy jakiejs okazji ze doplat do elektrykow nie bedzie. I slusznie bo w takiej sytuacji biedni by placili bogatym. 28 |
Data: Lipiec 19 2016 21:42:12 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania satysfakcjonuje nie musisz po fajki jeĽdzić autem. możesz z buta -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 29 |
Data: Sierpien 02 2016 03:14:29 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: RafaĹ‚ P | W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik napisał: diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu ? No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie sÄ… w stanie spełnić auta z silnikiem diesla czyli od roku 2010...
Benzyna wybucha bardziej a nikt siÄ™ tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo sie zmieniło ;)
TroszkÄ™ szperałem w sieci na ten temat i nie do koĹ„ca tak jest. Generalnie chodzi o pyły PM2.5 i PM10 oba sÄ… generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej EURO4....czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstajÄ… także przez Ĺ›cieranie siÄ™ opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :) W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma Ľródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to pyły zwiÄ…zane z oponami samochodów - najwiÄ™cej ciÄ™żarowych a TYLKO 20% ma zwiÄ…zek ze spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpoĹ›rednim wtryskiem także emitujÄ… pyły i ich iloć jest tak duża/mała że nie przeszły by norm EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle... generalnie ciekawe wnioski siÄ™ nasuwajÄ…... Pozdrawiam Rafał 30 |
Data: Sierpien 04 2016 01:59:59 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: laisar | W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 12:14:32 UTC+2 użytkownik Rafał P napisał: EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle.... Nieprawda - właĹ›nie przy wtrysku bezpoĹ›rednim PM jest sprawdzane w benzyniakach od czasu Euro5 (wrzesieĹ„ 2009): https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars 31 |
Data: Sierpien 03 2016 13:20:18 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Miroo | W dniu 2016-07-19 o 12:35, pisze: -- Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych u siebie. Mimo iż w Holandii wszyscy jeżdżÄ… rowerami to autostrad majÄ… ponad 2300km (w Polsce docelowo ma być nieco ponad 2000km, obecnie < 1700km). I to przy powierzchni oĹ›miokrotnie mniejszej, z czego i tak blisko 20% to woda. JakbyĹ›my u nas mieli tak gÄ™stÄ… sieć, to do prawie każdej pipidówy dojechałoby siÄ™ autostradÄ…. -- W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor. Akumulatory też wybuchajÄ… :) Akumulatory majÄ… wciÄ…ż bardzo dużo wad, ale kierunek jest już chyba ustalony. Może w koĹ„cu ktoĹ› zbuduje ZPM i nasze problemy energetyczne siÄ™ skoĹ„czÄ…. Pozdrawiam 32 |
Data: Lipiec 19 2016 13:09:33 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., -- Czy ktoĹ› może to potwierdzić?Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec Policz sprawnoć... Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko Tu też. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 33 |
Data: Lipiec 20 2016 13:19:44 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: robot | W dniu 2016-07-19 o 11:03, pisze: -- Czy ktoĹ› może to potwierdzić?Wiedziałem, że jakiĹ› geniusz siÄ™ bÄ™dzie do słówek przypierdalał. To może tak: Ja słyszałem, że to wszystko, to sÄ… odgórne nakazy rzÄ…dów najbardziej wpływowych krajów na Ĺ›wiecie. ZrozumiałeĹ› teraz? 34 |
Data: Lipiec 20 2016 18:24:38 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Marcin N | W dniu 2016-07-20 o 13:19, robot pisze: W dniu 2016-07-19 o 11:03, pisze: Ĺ»e niby co zrozumiał? On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz dowcipów. Ale nie pÄ™kaj - da siÄ™ z tym żyć. -- MN 35 |
Data: Lipiec 21 2016 03:03:49 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: | -- Ĺ»e niby co zrozumiał? On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz dowcipów. Ale nie pÄ™kaj - da siÄ™ z tym żyć. 36 |
Data: Lipiec 22 2016 20:46:24 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Maciek | Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:03:54 -0700 (PDT), -- Czy kto¶ może to potwierdzić? Producenci wtrysków, dwumas, fapów i pomp wzniec± powstanie. Będzie mi brakowalo tego zapachu ¶wieczki, tego dĽwięku bociana uwięzionego w blaszanym wiadrze.... W każdej podlaskiej i mazurskiej wsi stanie pomnik golfa tedei i passerati... -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus 37 |
Data: Lipiec 20 2016 14:01:50 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: robot | W dniu 2016-07-19 o 10:16, robot pisze: W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze: "The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That’s when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric." http://machinedesign.com/blog/can-government-force-feed-us-electric-cars http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131 http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pressures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-after-emissions-c We suggest 15 per cent of carmakers' sales in Europe should be ultralow carbon vehicles (including electric quadricycles). Companies that sell more, that overachieve, should be rewarded with an easier overall CO2 target. Those companies selling less ultralow carbon cars would have a tougher overall target. The proposal could feature in Europe's next CO2 standards for cars and vans that should set limits for 2025, and in the process give EV sales a real push that's urgently needed. https://www.transportenvironment.org/newsroom/blog/electric-vehicles-are-gaining-momentum-and-china-could-be-next 38 |
Data: Lipiec 20 2016 15:24:05 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "robot" napisał w wiadomoĹ›ci grup Ja słyszałem, że to wszystko, to sÄ… odgórne nakazy rzÄ…dów Ĺ›wiatowych. "The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That’s when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric." Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy", ale samochodow jezdzi znacznie wiecej niz w Polsce, a nowych to sie sprzedaje znacznie^2 wiecej :-) Przy czym ... Kalifornia juz raz taki zapis wprowadzila, to bylo gdzies w 199x. Producenci olali, z wyjatkiem GM, ktory zrobil EV1 (Electric Vehicle 1). Pare tysiecy tego zrobil. EV1 nie sprzedawal, tylko leasingowal. Klienci byli nawet zadowoleni. Po czym ... Kalifornia sie z przepisu wycofala. Pod naciskiem zycia chyba, bo takich samochodow nie bylo ... z wyjatkiem EV1. A GM wszystkie pojazdy z leasingu odebral i zaoral projekt dokladnie. Samochody zniszczono, dzial samochodow elektrycznych bodajze zlikwidowano. Czemu tak - trudno dociec. Czy sie obrazil na Kalifornie, czy przepisy nakladaly dodatkowe obowiazki, typu zapewnienie czesci i serwisu, i taniej bylo zaorac wszystko. A moze kupil udzialy w polu naftowym. Konkurencja w tym czasie tez juz zaczela rozwijac elektryczne samochody, a raczej hybrydy. https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 A po latach GM wrocil i zaczal robic Volta. J. 39 |
Data: Lipiec 20 2016 16:36:17 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: robot | W dniu 2016-07-20 o 15:24, J.F. pisze: Użytkownik "robot" napisał w wiadomoĹ›ci grup Też siÄ™ bÄ™dziesz słówek czepiał tak? To jak siÄ™ tak czepiasz to powiedz mi co znaczÄ… te słówka "and nine other states" 40 |
Data: Lipiec 20 2016 18:14:00 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Użytkownik "robot" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2016-07-20 o 15:24, J.F. pisze: "The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets closer. That’s when 15% of the cars any auto company sells in California and nine other states must be all-electric." Też siÄ™ bÄ™dziesz słówek czepiał tak? Znacza "kilka stanow USA" ... nawet nie "wiekszosc". J |