Witam!
ostatnio ku mojemu zaskoczeniu (przerażeniu?) zauważyłem znaczny
wzrost pochłaniania paliwa.
o ile miesiąc temu na trasie Garb spalał 7,3-7,6 l/100km
teraz mi wychodzi około 17 l/100km (słownie nie będe pisał ;) ) fakt
faktem że przeważnie jeżdże po mieście wtedy 10-12 litrów by mnie
jeszcze nie wgniotło w fotel. . .
narazie pare takich faktów:
próbowałem ustawiać gaźnik (tylko regulacja obrotów i składu
mieszanki, nic nie otwierałem)- może być to?
zauważyłem że na zakrętach czuć paliwo (brak radio i dziura do
przestrzeni bagażnikowej), zacząłem szperać i zauwazyłem rurke z
układu wlewu paliwa. Zastanawia mnie jak to jest u Was.
u mnie jeden gruby przewód (ten gdzie zasadniczo wkłada się końcówke
dystrybutora), do niego tuż przed gwintem na korek dochodzi drugi
przewód około 3cm średnicy wychodzący z baku. I tu się jeszcze gdzieś
pałęta cienka rurka około 0.8cm średnicy- sterczy w góre ale nie jest
w rzaden sposób zatkana czy zabezpieczona.
napiszcie co wg Was może być jeszcze powodem takiej różnicy na
przestrzeni 1000 km- co ewentualnie sprawdzić?
1200, 73'
pozdrawiam i z wyrazami szacunku
Kuba Postawka
2 |
Data: Pa?dziernik 10 2008 07:45:06 |
Temat: Re: konsumpcja paliwa |
Autor: żółwik |
ello.
Co do spalania , to na bank nie pomogę :) , ale wiem na pewno że na Grupie
jest sporo osób znających bardzo dokładnie temat.
Jeżeli chodzi i "miły zapach" to :
1. rura która wchodzi do baku (wlew) powinna wchodzić stożkiem w otwór w
baku , a następnie jest na nią nasunięty odcinek rury gumowej zbrojonej i
całość zabezpieczona opaskami (tak jest u mnie od kiedy mam garba
przynajmniej)
2. kruciec który jest wkręcany w rurę wlewu a który łączy się z drugim
otworem w baku - to odpowietrzenie zbiornika
3. ta cienka rurka 0.8 to także odpowietrzenie , lepiej jeżeli wystaje poza
auto ( mniej wali )
Sprawdź szczelność wszystkich połączeń , wymień opaski na nowe ( najlepiej
te droższe) wąż odpowietrzenia nie może być załamany.
Sprawdź czy istnieje jeszcze uszczelka przy króćcu wkręcanym w rurę wlewu.
( musi byc odporna na benzynę , u mnie np wyparowała :))
Sprawdź uszczelkę przy czujniku paliwa ( u mnie na przyklad to jest główny
powód )
Fakt że wali głownie na zakrętach i wybojach jest spowodowany brakiem
przedziałów wewnątrz baku w chyba wszystkich garbach.
Pozdrawiam Serdecznie
Żółw
3 |
Data: Pa?dziernik 10 2008 12:34:44 | Temat: Re: konsumpcja paliwa | Autor: kendy |
Pozdrawiam Serdecznie
Żółw
Kobznal sie Garbem Wro-Zadar-Wro i madry :D
hehe
Jestes wielki :D
k.
| |