Grupy dyskusyjne   »   kontrolna ładowania akumulatora

kontrolna ładowania akumulatora



1 Data: Styczen 07 2008 11:56:19
Temat: kontrolna ładowania akumulatora
Autor: lukebe 

Witam,

mam pytanie z gatunku lamerskich ;)

Co oznacza zapalająca się podczas jazdy kontrolka ładowania akumulatora?   Dodam że ostatnio nie odpaliłem i musiałem podładować akumulator, od tamtego czasu pali ok ale od czasu do czasu podczas jazdy zapala się wspomniana kontrolka. Samochód to CC700 '92r.

Pozdrawiam,
lukebe.



2 Data: Styczen 07 2008 18:30:20
Temat: Re: kontrolna ładowania akumulatora
Autor: ici 

Co oznacza zapalająca się podczas jazdy kontrolka ładowania akumulatora?

Ano, pewno kłopoty.
I całkiem nie muszą być oczywiste.
Można podejrzewać:
- ślizgajacy się pasek napędowy - powinien piszczeć po zapaleniu silnika,
- coś w obwodzie wzbudzenia, np szczotki chwilami nie stykają, lub regulator
(często bywa zintegrowany ze szczotkami),
- coś upierdliwego do znalezienia w alternatorze.

Sprawdź kiedy kontrolka błyska?
Jak przy przegazowaniu na obciążeniu (światła, szyba grzejna, stop, itp) to
stawiam na luźny pasek.
Jak błyska nawet bez obciążenia prądem, to coś w obwodzie wzbudzenia,
ewentualnie altek szykuje się na stół.
Swoją drogą to sprawdź pasek, może już czas na niego?
W drodze będzie pewniej.
Często pasek się ślizga jak dostanie wilgoci/wody, wtedy piszczy - wystarczy
naciągnąć.

Zanim zaczniesz mocno grzebać sprawdź prąd ładowaia pod obciązeniem i
napięcia na akumulatorze pod- i bez- obciążenia prądem.
Prąd ładowania dobrze jest mierzyć zaraz po długim rozruchu silnika, wtedy
altek wali na maxa ile ma pary w płucach. Wcześniej podpiąć woltomierz na
klemy i kontrolować jednocześnie prąd ładowania i napięcie.
Prąd ma być taki jak w instrukcji lub tabliczce znamionowej altka (coś
między 30 a 40A pewnie?).
Napięcie w nieprzekraczalnych granicach 13,9 - 14,5V bezpośrednio na
akumulatorze. Najlepiej jak trzyma powyżej 14 V na światłach, - bez świateł
do 14,4V.

Jak nie masz amperomierza o dużym zakresie (ewentualnie bocznika) można
mierzyć napięcie mili-voltomierzem na kablu masowym akumulatora (klema (-) -
śruba do masy).
Wcześniej zmierzyć sobie jakiś mały prąd amperomierzem np świateł, a
jednocześnie mierzyć napięcie na kablu, potem z proporcji szacujesz pełne
obciązenie prądowe (np. 10A to odp. 10mV na kablu, to x A będzie miało 40mV,
x=~40A). Oczywiście w naturze nie będzie aż tak prostacko, ale przykład do
rozeznania.
Zwykłą uniwersalką, można w ten sposób zmierzyć spore prądy, które w
normalny sposób zrobily by z niej grila.

Jak będziesz już wiedział na czym stoisz / leżysz, to pogadamy dalej.

3 Data: Styczen 07 2008 18:58:37
Temat: Re: kontrolna ładowania akumulatora
Autor: Jerry 


Użytkownik "lukebe"  napisał w wiadomości

Witam,

mam pytanie z gatunku lamerskich ;)

Co oznacza zapalająca się podczas jazdy kontrolka ładowania akumulatora?
Dodam że ostatnio nie odpaliłem i musiałem podładować akumulator, od
tamtego czasu pali ok ale od czasu do czasu podczas jazdy zapala się
wspomniana kontrolka. Samochód to CC700 '92r.


poza paskami itp możesz mieć urypaną którąś złączke.
Ja tak miałem - jak pociągnąłem za kabel (ten najgrubszy) to wylazł. Styk
był niepewny i czasami go nie było.

pozdrawiam

Jerry

kontrolna ładowania akumulatora



Grupy dyskusyjne