Grupy dyskusyjne   »   kopci... pytanko przed rozbiórką..

kopci... pytanko przed rozbiórką..



1 Data: Pa?dziernik 11 2007 23:02:57
Temat: kopci... pytanko przed rozbiórką..
Autor: J@ro 

Witam!
Mitsubishi Colt 1,5 SOHC 12V.
Pojawił sie problem - auto zaczęło niemiłosiernie "kopcić". Po uruchomieniu
silnika przez jakis czas jest ok,  a jak sie nagrzeje to z rury wydechowej
wydobywa sie bardzo dużo dymu koloru jasnego. Dodatkowo coś się leje z rury.
Ciecz ta się pali (po podpaleniu zapalniczką na zemi oczywiście :) ).
Silnik zaczyna pracować trochę nierówno ale w zasadzie auto jedzie jeszcze
całkiem przyzwoicie.

Obstawiałem pękniętą uszczelkę pod głowicą, chociaż zacząłem mieć
wątpliwości ponieważ:
1. nie słychać typowego dla takiej usterki "furkotania"
2. jakiś czas temu tez kopcił tak samo ale po przejechaniu kilku kilometrów
przestał i jeszcze miesiac jeździłem normalnie. Dziwne bo uszczelka się
razej nie naprawiła na miesiąc...

Cieżko tez jest mi sprawdzić czego ubywa oleju czy chłodzącego bo nie chcę
jeżdzić i narażac sie na utrate dowodu rejestracyjnego...

Jakie są wasze opinie? co to może być?

Pozdrawiam
Jaro



2 Data: Pa?dziernik 11 2007 23:52:49
Temat: Re: kopci... pytanko przed rozbiórką..
Autor: Bartek 

Użytkownik "J@ro"  napisał w wiadomości

Witam!
Mitsubishi Colt 1,5 SOHC 12V.
Pojawił sie problem - auto zaczęło niemiłosiernie "kopcić". Po
uruchomieniu
silnika przez jakis czas jest ok,  a jak sie nagrzeje to z rury wydechowej
wydobywa sie bardzo dużo dymu koloru jasnego. Dodatkowo coś się leje z
rury.
Ciecz ta się pali (po podpaleniu zapalniczką na zemi oczywiście :) ).

no to jak się pali, to moim zdaniem jest to poprostu paliwo;)
 czy te spaliny jakos specyficznie nie smirdza?
mnie sie kiedys udalo tak "wyregulowac" gaznik w maluchu;) to tak w ramach
testu co sie da dziwnego zrobic w maluchu;)
tam masz gaznik?
moze to to?
paliwo ci jakos nie ubywa szybko?

jesli by to byl olej, czy plyn chlodniczy, to przy kapaniu z wydechu i
jednego i drugiego ubytek zobaczyl bys dosc szybko.

Cieżko tez jest mi sprawdzić czego ubywa oleju czy chłodzącego bo nie chcę
jeżdzić i narażac sie na utrate dowodu rejestracyjnego...

to odpal auto, rozgrzej, poczekaj aż wystapi ten efekt, przegazuj, zonacz
efekty.
jak zgasisz taki silnik  przy takich objawach jestes w stanie go zapalić
zaraz?

daj znać co się okazało.

--
Pozdrawiam, Bartek

3 Data: Pa?dziernik 12 2007 08:29:46
Temat: Re:
Autor: michaça 

tam masz gaznik?
1,5 SOHC 12V to chyba nie gaznik ;-) (przynajmniej w mojej toyocie 1,5 SOHC 12V nie ma gaznika)

4 Data: Pa?dziernik 12 2007 14:08:27
Temat: Re: Re:
Autor: Bartek 

Uzytkownik "michaça"  napisal w wiadomosci

tam masz gaznik?
1,5 SOHC 12V to chyba nie gaznik ;-) (przynajmniej w mojej toyocie 1,5
SOHC 12V nie ma gaznika)

no to wtrysk albo cos z ukladem paliwowym/dolotem sie dzieje zlego. a gaznik
widzialem w jakiejs hondzie civic 12 zaworowej. bodaj 1.3;)
dlatego dopytuje, bo w tych japonskich wynalazkach to wszystko jest mozliwe.
[nie ze mam cos przeciw, nawet wrecz przeciwnie bardzo lubie i cenie:)]

--
Pozdrawiam, Bartek

5 Data: Pa?dziernik 12 2007 09:17:06
Temat: Re: kopci... pytanko przed rozbiórką..
Autor: Grzegorz 

Hello J@ro !:


Mitsubishi Colt 1,5 SOHC 12V.
Pojawił sie problem - auto zaczęło niemiłosiernie "kopcić". Po uruchomieniu
silnika przez jakis czas jest ok,  a jak sie nagrzeje to z rury wydechowej
wydobywa sie bardzo dużo dymu koloru jasnego. Dodatkowo coś się leje z rury.
Ciecz ta się pali (po podpaleniu zapalniczką na zemi oczywiście :) ).
Silnik zaczyna pracować trochę nierówno ale w zasadzie auto jedzie jeszcze
całkiem przyzwoicie.

Obstawiałem pękniętą uszczelkę pod głowicą, chociaż zacząłem mieć
wątpliwości ponieważ:
1. nie słychać typowego dla takiej usterki "furkotania"
2. jakiś czas temu tez kopcił tak samo ale po przejechaniu kilku kilometrów
przestał i jeszcze miesiac jeździłem normalnie. Dziwne bo uszczelka się
razej nie naprawiła na miesiąc...

Cieżko tez jest mi sprawdzić czego ubywa oleju czy chłodzącego bo nie chcę
jeżdzić i narażac sie na utrate dowodu rejestracyjnego...

Sprawdź wszytskie czujniki na silniku, jeśli to wtrysk, to czujnik temp. do kompa. Wygląda, że dostaje za dużo paliwa. Tak jak na zimnym silniku.

Acha - i potencjometr przepustmnicy i inne elementy zasilania. Zakładam, że to nie wtrysk !

Jak nie ubywa dramatycznie oleju (ale i nie przybywa !!!!) czy płynu, to raczej nis strasznego.

--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

6 Data: Pa?dziernik 12 2007 09:10:02
Temat: Re: kopci... pytanko przed rozbiórką..
Autor: Capone 

Proponuję potraktować poważnie ten problem i nie ignorować tych
objawów. Jeśli jest to paliwo to jego nadmiar w układzie tłok-cylinder
spowoduje wymywanie filmu olejowego, doprowadzi to do rozszczelnienia
tego układu, po pewnym czasie silnik zacznie kopcić na siwo, straci
moc i zacznie jeszcze więcej palić.
Artur - Accord 2.0

kopci... pytanko przed rozbiórką..



Grupy dyskusyjne