Grupy dyskusyjne   »   kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa

kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa



1 Data: Wrzesien 25 2007 12:37:52
Temat: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Plewka 


  Witam kupiłem silnik od kanciaka 1,6 wiatrak i chcę go zamontować na
jednym gaźniku do Garbusa powiedzcie mi co i jak trzeba przerobić bo wiem że
trochę tego jest...

Pozdrawiam Plewka



2 Data: Wrzesien 25 2007 14:16:22
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Luke 

No to spoko.
Po pierwsze wywalasz całe oblachowanie, kolektor dolotowy, gaźnik,
alternator, cały wydech łącznie z nagrzewnicami.
Teraz ściagasz koło pasowe z wiatrakiem oraz wlew oleju. Przygotowujesz
sobie uszcelkę pod gaźnik solex30/31 oraz wycięty fragment grubiej blachy
(doskonale nadaje się stary dekiel pompy olejowej) o rozmiarach doklądnie
tej usczelki i zaślepiasz, przy pomocy tejże blachy i usczleki pod gaźnik,
niepotrzebny wlew oleju.
Twoim oczom ukazuje sie blok całkiem garbowy z kilkoma zbędnymi
dodatkami.... Zatem bierzesz szlifierkę kątowa i delikatnie odcinasz
podstawę alternatora z cechą rodowodową, obrabiasz szlifierką nieco blok pod
kołem pasowym, tak aby weszła blacha pod koło pasowe z garba no i samo koło
pasowe też.
Następnie bierzesz się za chlodnicę oleju. Demontujesz kanciakową i
dokonujesz pomiarów podstawki pod chlodnicę pionową - podstawka- adapter coś
na kształt litery L patrząc od boku.
Do wykonania podstawki będzie potrzebna blacha grubości  7-8mm, blacha 4mm
oraz 2 rurki cienkościenne fi10 lub fi12. Najlepiej całość lutować na
mosiądz! Pamiętaj o odpowiednim kształcie tak aby chłodnica mieściła się do
oblachowania a jednocześnie zapewniała przejście rurce na linkę gazu!
zdjęcia na priv!
Potem zakładasz całe oblachowanie garbowe, alternator/prądnicę z podstawką z
garba, kolanka kolektora na opak i gaźnik, aparat zapłonowy, wydech
garbowy... I cieszysz się jazdą bez regulacji przerywacza (elektroniczny
zapłon) i regulacji zaworów (hydrauliczne kasowanie luzów) - tutaj uważaj bo
jak ściągniesz dekle zaworow to WYDA Ci się że zawory są totalnie
rozregulowane.
Z istotnych rzeczy jeszcze:
w silnikach kanciakowych jest sprzęgło 215mm, koło zamachowe ma tą samą
wielkość co w garbie (większe wyżłobienie dla tarczy). Koło zamchowe wchodzi
bez problemu do suchych półosi i nowszych skrzyń na mokrych, w staruchach
trzeba piłować...
W kanciakach były dwa rodzaje docisku, jeden węższy drugi nieco szerszy, Jak
masz ten szerszy to moze być tak że silnik bedzie przez cały czas
wysprzęglony....
Pozdrawiam i miłego dlubania!
Luke

3 Data: Wrzesien 25 2007 14:18:39
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Luke 

aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanie
cylindrów które eliminuje wykorzystanie blaszek niezapominajek i
deflektorków
Luke

4 Data: Wrzesien 25 2007 14:38:50
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Plewka 

dziękuję Ci serdecznie

--
Pozdrowienia
Plewka

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
VW 1302 i VW 1300

5 Data: Wrzesien 25 2007 13:55:02
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: alex 

aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanie
cylindrów które eliminuje wykorzystanie blaszek niezapominajek i
deflektorków
Luke
z przyjemnościa przeczytałem ten krótkiwykład.
Man silnik 1800 typ4 AN który czeka na swoją kolej.Czy to tyczy się również
jego i czy wiatrak od 1600 da radę
Pozdrawiam

 


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Wrzesien 25 2007 18:26:54
Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Krzysztof Szweda 



aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanie
cylindrów które eliminuje wykorzystanie blaszek niezapominajek i
deflektorków
Luke
z przyjemnościa przeczytałem ten krótkiwykład.
Man silnik 1800 typ4 AN który czeka na swoją kolej.Czy to tyczy się również
jego i czy wiatrak od 1600 da radę


silnik typ4 ma blaszki niezapominajki choc innej konstrukcji niz typ1
Co do adaptacji typ4 do garba to jest to zupelnie cos innego niz adaptacja
zilnika CT lub CZ, ktory niewiele odbiega budowa od garbowego (tak jak
opisal Luke). Operacja duzo bardziej skomplikowana i potencjalnie bardziej
kosztowna.

Co do silnika ktory posiadasz (AN) jest to bodajze najlepszy typ4 (zaraz po
serii Gx (GA, GB, GC - 914/2.0) stosowany w 412LS oraz w Porsche 914. Przy
sprezaniu 8,6:1 "robil" 85PS@5000RPM. Masz wersje z L-Jettronic'em czy
gaznikowca?

z czego ten silnik pochodzi?

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

7 Data: Wrzesien 25 2007 19:41:41
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor:



> aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanie
> cylindrów które eliminuje wykorzystanie blaszek niezapominajek i
> deflektorków
> Luke
> z przyjemnościa przeczytałem ten krótkiwykład.
Man silnik 1800 typ4 AN który czeka na swoją kolej.Czy to tyczy się również
jego i czy wiatrak od 1600 da radę


silnik typ4 ma blaszki niezapominajki choc innej konstrukcji niz typ1
Co do adaptacji typ4 do garba to jest to zupelnie cos innego niz adaptacja
zilnika CT lub CZ, ktory niewiele odbiega budowa od garbowego (tak jak
opisal Luke). Operacja duzo bardziej skomplikowana i potencjalnie bardziej
kosztowna.

Co do silnika ktory posiadasz (AN) jest to bodajze najlepszy typ4 (zaraz po
serii Gx (GA, GB, GC - 914/2.0) stosowany w 412LS oraz w Porsche 914. Przy
sprezaniu 8,6:1 "robil" 85PS@5000RPM. Masz wersje z L-Jettronic'em czy
gaznikowca?

z czego ten silnik pochodzi?

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

kupiłem go jako garbowy.Był cały zasyfiony (olej od spodu z osłon popychaczy)i
bez osprzętu.Umyłem go i rozebrałem.Wał,panewki głowice, zawory itp były
ok,uszkodzony jeden tłok.
Na ebayu kupiłem od niemca tłoki,twierdził ze z jednego silnika chmm... ,trzy
wypukłe jeden wklęsły!Dało się wybrać 4 dobre i będę dorabiał do nich teraz
pierścienie,wyważał i składał.W tej chwili brak koncepcji czy będzie na
gazniku, gaznikach (mam 2x dellorto dlra36) czy wtrysku (trzeba by to całe
ustrojstwo kupić).Pochodzenie jego jest nn.Brak koła zamachowego i sprzęgła.
Trzeba trochę kasy i pracy aby zrobić z niego sprawny silnik.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Wrzesien 25 2007 20:23:46
Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: Krzysztof Szweda 

głowice, zawory itp były
ok,uszkodzony jeden tłok.

zakladam,ze tloki bedziesz mial wypukle? Glowice sa oryginalne od tego
silnika? masz moze numery czesci?

bedzie z tego kawal silnika:) co do zasilania - jesli nie masz wtrysku a
gazniki juz masz to lepiej chyba skusic sie na gazniki. Delle 36 doskonale
beda sobie radzic.

gdybys potrzebowal zamach to mam jeszcze jeden zbedny 210mm - pozwala
bezproblemowo wlozyc ten silnik do garba.

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

9 Data: Wrzesien 26 2007 15:34:09
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: alex 

>głowice, zawory itp były
>ok,uszkodzony jeden tłok.

zakladam,ze tloki bedziesz mial wypukle? Glowice sa oryginalne od tego
silnika? masz moze numery czesci?

bedzie z tego kawal silnika:) co do zasilania - jesli nie masz wtrysku a
gazniki juz masz to lepiej chyba skusic sie na gazniki. Delle 36 doskonale
beda sobie radzic.

gdybys potrzebowal zamach to mam jeszcze jeden zbedny 210mm - pozwala
bezproblemowo wlozyc ten silnik do garba.

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy
tłoki oczywiście wypukłe,właśnie z nimi był największy kłopot.Wklęsłe czy
płaskie to można dostać prawie w każdym sklepie na rogu.:)
Głowice jednakowe z dużymi zaworami o numerze 021101371S.
Koło zamachowe 210 do rozważenia, czy sprzęgło do niego dostanę?
Remoncik posuwa się powoli bo nie mam ciśnienia a i brak koncepcji na
chłodzenie silnika.oryginał nie wchodzi w rachube bo i tak go nie mam.Pewnie
trzeba bEdzie coś werzeźbić lub szukać jakies  okazji.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Wrzesien 26 2007 18:59:37
Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: Krzysztof Szweda 

tłoki oczywiście wypukłe,właśnie z nimi był największy kłopot.

elegancko:)

Głowice jednakowe z dużymi zaworami o numerze 021101371S.

41x34 lub 39,3x34 (wystepowaly dwa modele z tym samym numerem czesci w dwoch
wariantach w zaleznosci od tego czy silnik byl na wtrysku (mniejszy zawor
dolot.) czy na gaznikach (wiekszy dolot). W sumie zawor dolotowy jest w
type4 mniej istotny niz wydechowy.  1mm na wydechu wzgledem glowic 1.7 lub
2.0 sporo daje.

Koło zamachowe 210 do rozważenia, czy sprzęgło do niego dostanę?

W Focie mozna kupic i tarcze i docisk. Jesli nie "od reki" to spokojnie
zamowic mozna. Mam nawet gdzies numery czesci Sachs gdybys potrzebowal.

Remoncik posuwa się powoli

Karol zaproponowal Ci tanio pierscienie:)


brak koncepcji na chłodzenie silnika

a do czego ma byc ten silnik? do garba czy ogorka? (czy moze jeszcze czegos
innego??;)

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

11 Data: Wrzesien 26 2007 19:29:58
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: alex 



do garba i dlatego łeb boli...

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Wrzesien 26 2007 19:37:10
Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: Krzysztof Szweda 




do garba i dlatego łeb boli...

Moze bede mial do sprzedania "upright kit" do typ4.. Moge Ci podeslac foto
jak to wyglada.

tak czy inaczej jednak - najprosciej kupic w CSP


pozdrawiam

typ4 albin


--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

13 Data: Wrzesien 26 2007 17:24:38
Temat: Re: kupi3em silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa
Autor: Karol Wanelik 

Dało się wybrać 4 dobre i będę dorabiał do nich teraz
pierścienie,wyważał i składał.

jak chcesz pierścienie do 1,8 type4 to mam w garażu nowy komplet Granta,
cena70 zeta, już się nie przydadzą bo złożyłem 2,0

pozdrawiam Karol

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

14 Data: Wrzesien 25 2007 23:27:33
Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Krzysztof Szweda 

Witam kupiłem silnik od kanciaka 1,6 wiatrak

masz chyba na mysli T3 a nie Typ3:) bo to nie jest silnik typ3. Silnik od
typ3 mianowicie, rozni sie od garbowego tylko kilkoma szczegolami - np. brak
gwintu na czujnik cisnienia oleju (w typ3 wkreca sie go w chlodnice), brak
otworu na bagnet (zdaje sie, ze wklada sie go w wlew oleju) i moze cos
jeszcze. Nie pamietam od reki. Co istotne, nie trzeba nic obcinac zeby
wlozyc go do garba i mocowanie chlodnicy oleju jest w tym samym miejscu.
Slowem - jest to blok garbowy z niemal kosmetycznymi tylko roznicami.

pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

15 Data: Wrzesien 26 2007 13:26:51
Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
Autor: Plewka 

wiem że jest to silnik z filtrem oleju, odbieram go za tydzień więc jak
odbiorę to będe wszystko wiedział, ale wiem jedno: pochodzi od transportera
:)

--
Pozdrowienia
Plewka

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
VW 1302 i VW 1300

kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa



Grupy dyskusyjne