kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa
1 | Data: Wrzesien 25 2007 12:37:52 |
Temat: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | |
Autor: Plewka |
2 |
Data: Wrzesien 25 2007 14:16:22 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Luke | No to spoko. 3 |
Data: Wrzesien 25 2007 14:18:39 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Luke | aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanie 4 |
Data: Wrzesien 25 2007 14:38:50 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Plewka | dziękuję Ci serdecznie 5 |
Data: Wrzesien 25 2007 13:55:02 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: alex | aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanieMan silnik 1800 typ4 AN który czeka na swoją kolej.Czy to tyczy się również jego i czy wiatrak od 1600 da radę Pozdrawiam -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Wrzesien 25 2007 18:26:54 | Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Krzysztof Szweda |
aha jescze jedno. Silnik kanciakowy ma specyficzne dolne oblachowanieMan silnik 1800 typ4 AN który czeka na swoją kolej.Czy to tyczy się również jego i czy wiatrak od 1600 da radę silnik typ4 ma blaszki niezapominajki choc innej konstrukcji niz typ1 Co do adaptacji typ4 do garba to jest to zupelnie cos innego niz adaptacja zilnika CT lub CZ, ktory niewiele odbiega budowa od garbowego (tak jak opisal Luke). Operacja duzo bardziej skomplikowana i potencjalnie bardziej kosztowna. Co do silnika ktory posiadasz (AN) jest to bodajze najlepszy typ4 (zaraz po serii Gx (GA, GB, GC - 914/2.0) stosowany w 412LS oraz w Porsche 914. Przy sprezaniu 8,6:1 "robil" 85PS@5000RPM. Masz wersje z L-Jettronic'em czy gaznikowca? z czego ten silnik pochodzi? pozdrawiam type4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 7 |
Data: Wrzesien 25 2007 19:41:41 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: | kupiłem go jako garbowy.Był cały zasyfiony (olej od spodu z osłon popychaczy)i bez osprzętu.Umyłem go i rozebrałem.Wał,panewki głowice, zawory itp były ok,uszkodzony jeden tłok. Na ebayu kupiłem od niemca tłoki,twierdził ze z jednego silnika chmm... ,trzy wypukłe jeden wklęsły!Dało się wybrać 4 dobre i będę dorabiał do nich teraz pierścienie,wyważał i składał.W tej chwili brak koncepcji czy będzie na gazniku, gaznikach (mam 2x dellorto dlra36) czy wtrysku (trzeba by to całe ustrojstwo kupić).Pochodzenie jego jest nn.Brak koła zamachowego i sprzęgła. Trzeba trochę kasy i pracy aby zrobić z niego sprawny silnik. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 8 |
Data: Wrzesien 25 2007 20:23:46 | Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: Krzysztof Szweda | głowice, zawory itp były zakladam,ze tloki bedziesz mial wypukle? Glowice sa oryginalne od tego silnika? masz moze numery czesci? bedzie z tego kawal silnika:) co do zasilania - jesli nie masz wtrysku a gazniki juz masz to lepiej chyba skusic sie na gazniki. Delle 36 doskonale beda sobie radzic. gdybys potrzebowal zamach to mam jeszcze jeden zbedny 210mm - pozwala bezproblemowo wlozyc ten silnik do garba. pozdrawiam type4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 9 |
Data: Wrzesien 26 2007 15:34:09 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: alex | >głowice, zawory itp byłytłoki oczywiście wypukłe,właśnie z nimi był największy kłopot.Wklęsłe czy płaskie to można dostać prawie w każdym sklepie na rogu.:) Głowice jednakowe z dużymi zaworami o numerze 021101371S. Koło zamachowe 210 do rozważenia, czy sprzęgło do niego dostanę? Remoncik posuwa się powoli bo nie mam ciśnienia a i brak koncepcji na chłodzenie silnika.oryginał nie wchodzi w rachube bo i tak go nie mam.Pewnie trzeba bEdzie coś werzeźbić lub szukać jakies okazji. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Wrzesien 26 2007 18:59:37 | Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: Krzysztof Szweda | tłoki oczywiście wypukłe,właśnie z nimi był największy kłopot. elegancko:) Głowice jednakowe z dużymi zaworami o numerze 021101371S. 41x34 lub 39,3x34 (wystepowaly dwa modele z tym samym numerem czesci w dwoch wariantach w zaleznosci od tego czy silnik byl na wtrysku (mniejszy zawor dolot.) czy na gaznikach (wiekszy dolot). W sumie zawor dolotowy jest w type4 mniej istotny niz wydechowy. 1mm na wydechu wzgledem glowic 1.7 lub 2.0 sporo daje. Koło zamachowe 210 do rozważenia, czy sprzęgło do niego dostanę? W Focie mozna kupic i tarcze i docisk. Jesli nie "od reki" to spokojnie zamowic mozna. Mam nawet gdzies numery czesci Sachs gdybys potrzebowal. Remoncik posuwa się powoli Karol zaproponowal Ci tanio pierscienie:) brak koncepcji na chłodzenie silnika a do czego ma byc ten silnik? do garba czy ogorka? (czy moze jeszcze czegos innego??;) pozdrawiam type4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 11 |
Data: Wrzesien 26 2007 19:29:58 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: alex |
do garba i dlatego łeb boli... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 12 |
Data: Wrzesien 26 2007 19:37:10 | Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: Krzysztof Szweda |
Moze bede mial do sprzedania "upright kit" do typ4.. Moge Ci podeslac foto jak to wyglada. tak czy inaczej jednak - najprosciej kupic w CSP pozdrawiam typ4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 13 |
Data: Wrzesien 26 2007 17:24:38 | Temat: Re: kupi3em silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garb usa | Autor: Karol Wanelik | Dało się wybrać 4 dobre i będę dorabiał do nich teraz jak chcesz pierścienie do 1,8 type4 to mam w garażu nowy komplet Granta, cena70 zeta, już się nie przydadzą bo złożyłem 2,0 pozdrawiam Karol -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 14 |
Data: Wrzesien 25 2007 23:27:33 | Temat: RE: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Krzysztof Szweda | Witam kupiłem silnik od kanciaka 1,6 wiatrak masz chyba na mysli T3 a nie Typ3:) bo to nie jest silnik typ3. Silnik od typ3 mianowicie, rozni sie od garbowego tylko kilkoma szczegolami - np. brak gwintu na czujnik cisnienia oleju (w typ3 wkreca sie go w chlodnice), brak otworu na bagnet (zdaje sie, ze wklada sie go w wlew oleju) i moze cos jeszcze. Nie pamietam od reki. Co istotne, nie trzeba nic obcinac zeby wlozyc go do garba i mocowanie chlodnicy oleju jest w tym samym miejscu. Slowem - jest to blok garbowy z niemal kosmetycznymi tylko roznicami. pozdrawiam type4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 15 |
Data: Wrzesien 26 2007 13:26:51 | Temat: Re: kupiłem silnik typ3 od kanciaka przeróbka pod Garbusa | Autor: Plewka | wiem że jest to silnik z filtrem oleju, odbieram go za tydzień więc jak |