Grupy dyskusyjne   »   307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie

307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie



1 Data: Luty 03 2008 21:14:40
Temat: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Witam!
Przejrzałem trochę postów z googlownicy, ale mętlik w głowie straszny. Praktycznie na temat każdego auta można znaleźć mnóstwo negatywnych opinii, więc... pewnie chcę następnych :) Ale do rzeczy.
Chcę kupić jakiś samochód rocznik 2003-2005 (albo i nowszy, o ile kasy starczy), 5-ciodrzwiowy, najchętniej hatchback, najchętniej ekonomiczny diesel (czyli w granicach 5-6 l/100, albo mniej ;-)), z klimą. Wielkości plus-minus Astra II. Do 30kPLN (plus minus parę stówek). Astra odpada ;-)
Clio miałem, ale benzynę i wersję 3-drzwiową. Przez pięć lat miał tylko jedną usterkę - uszkodzony silniczek pompki spryskiwacza tylnej szyby, koszt naprawy < 80 zł :) Nieco mały bagażnik, ale od biedy może być. Rozważałem też Modusa, ale ze względu na jego małą popularność jakoś mnie to auto nie przekonuje.
307 ma kolega, i chwali sobie. Ma jednak benzynę, zagazowaną, ja chciałbym diesla. Jednak bardzo dużo jest w necie opinii negatywnych na temat tego samochodu, jakieś dwie wady fabryczne (abs chyba i coś jeszcze), poza tym 'jedyny samochód, w którym tarcze zużywają się szybciej niż klocki', problemy z zamkiem (zamkami), problemy jakies z zawieszeniem itp.
Megane (starsza, bez karty, coś mnie ta karta nie przekonuje), jest całkiem całkiem, ale .. nie znalazłem wielu pochlebnych opinii. Słaba, tradycyjna itd, itp.
Do powyższego mam kilka pytań:
Renault Clio II
1.  - z tego co wiem, jest z dieslem tylko jednym, 1.5l, dość słabym chyba silnikiem jak na klimatyzację. Czy to prawda, czy mi się tylko zdaje?
2. Jak z awaryjnością tego samochodu? Sam mam wrażenia pozytywne, ale mogę być wyjątkiem :)
Peugeot 307
3. Jakie wady są usuwane gratis nawet po gwarancji?
4. Jakie silniki diesla brać pod uwagę zarówno od strony ekonomiki, jak i trwałości/awaryjności itp?
5. Turnina w dieslach ponoć się non-stop poci, i podobno ten typ tak ma. Prawda?
Renault Megane (II chyba :D)
6. Jakie silniki diesla.. itd, jak w pytanku 4

Do każdego z tych autek chciałbym Waszej negatywnej opinii, czyli dlaczego nie to auto i co w zamian, oraz oczywiście - dlaczego. Dodatkowo - jakich niespodzianek, trudnych do sprawdzenia od ręki, się spodziewać w takich autach?

I pytanko bonusowe - a może coś innego w tych pieniądzach i w tych wymaganiach, które podałem?


Z góry dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi:)

ps.



2 Data: Luty 03 2008 21:37:02
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ps pisze:

307 ma kolega, i chwali sobie. Ma jednak benzynę, zagazowaną, ja chciałbym diesla. Jednak bardzo dużo jest w necie opinii negatywnych na temat tego samochodu, jakieś dwie wady fabryczne (abs chyba i coś jeszcze), poza tym 'jedyny samochód, w którym tarcze zużywają się szybciej niż klocki', problemy z zamkiem (zamkami), problemy jakies z zawieszeniem itp.

mam 2.5 miesiaca 307 2.0hdi 90koni '2002 (13 grudzien 2002 rejestracja) przebieg obecnie 173kkm, kupiony przy przebiegu 163kkm, kombi, wersja wyposazenia XS (klima automatyczna, el szyby przod, podgrzewane lusterka, abs, swiatla przeciwmgielne, alu 15" na lato + opony, na zime stalowki ) - dalem za niego 28tys brutto
przez te 2 miesiace padla pompka spryskiwacza i teraz kolo pasowe alternatora dostalo bicia. ale obie awarie to TTTM (ten typ tak ma).

z zawieszeniem w moim egzemplarzu nie ma problemow, nalezy zwrocic uwage na przelacznik zespolony (przy wylaczaniu bodjarze lewego kierunku lubi przeskakiwac). a takze we wczesniejszych modelach na BSI (staruje w uacie wszystkim - swiatlami, kierunkami, szybami - wszystkim) - przez blady konstrukcyjne w pierszych modelach woda go dosc czesto zalewa. Kolejny problem (poprawiony poziej) to woda wlewajaca sie do linek od recznego i zamarazajca w zimie - rozwiaznie to wymiana na nowe wzmocnione linki recznego - 122zl brutto za sztuke (lini sa diwe). zdarzaja sie piszczace plastiki. W 307 zawieszenie jest dosc twarde i auto wg mnie prowadzi sie lepiej niz focus (mowa o kombi)

Nie mam problemow z przejechaniem 1100km jednym ciagiem - nic mnie nie boli, etc. Dzis po 250km focusem bolal mnie kregoslup.

Drugi raz 307 bym... kupil ale z ESP i szklanym dachem :-)

<cut>
Peugeot 307
3. Jakie wady są usuwane gratis nawet po gwarancji?

akcje serwisowe na ABS/ESP ostanio byly

4. Jakie silniki diesla brać pod uwagę zarówno od strony ekonomiki, jak i trwałości/awaryjności itp?

90 koni z wirusem na 115-120, bo 90konny jest ciut za slaby do takiego auta.
110 koni (107 katalogow) ma filtr FAP ktory powoduje problemu.

5. Turnina w dieslach ponoć się non-stop poci, i podobno ten typ tak ma.

nie wiem.

3 Data: Luty 04 2008 10:50:02
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

ps pisze:
(..)
przez te 2 miesiace padla pompka spryskiwacza i teraz kolo pasowe alternatora dostalo bicia. ale obie awarie to TTTM (ten typ tak ma).


Koszt naprawy?

z zawieszeniem w moim egzemplarzu nie ma problemow, nalezy zwrocic uwage na przelacznik zespolony (przy wylaczaniu bodjarze lewego kierunku lubi przeskakiwac). a takze we wczesniejszych modelach na BSI (staruje w uacie wszystkim - swiatlami, kierunkami, szybami - wszystkim) - przez blady konstrukcyjne w pierszych modelach woda go dosc czesto zalewa.

Interesują mnie roczniki 2003-2004, czy w nich też ten problem występuje?

Kolejny problem (poprawiony poziej) to woda wlewajaca sie do linek od recznego i zamarazajca w zimie - rozwiaznie to wymiana na nowe wzmocnione linki recznego - 122zl brutto za sztuke (lini sa diwe). zdarzaja sie piszczace plastiki.

jw. tyczy się to egzemplarzy wcześniejszych niż 2003 czy wszystkich?

(..)
Drugi raz 307 bym... kupil ale z ESP i szklanym dachem :-)


:)


(..)
akcje serwisowe na ABS/ESP ostanio byly


O tym wszystkim powinni mi, jakby coś, chyba powiedzieć w serwisie w sumie... czy się mylę?

90 koni z wirusem na 115-120, bo 90konny jest ciut za slaby do takiego auta.
110 koni (107 katalogow) ma filtr FAP ktory powoduje problemu.


Jakie problemy (i co to za filtr)?


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, czekam na jeszcze :)

4 Data: Luty 04 2008 11:19:47
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ps pisze:

(..)
przez te 2 miesiace padla pompka spryskiwacza i teraz kolo pasowe alternatora dostalo bicia. ale obie awarie to TTTM (ten typ tak ma).


Koszt naprawy?

pompka 30zł, wymiana razem przy przeglądzie typu C (warsztat robiacy francuzy) - calosc bodajrze 100zl (wymiana filtrow+pompki)
kolo pasowe - nie wiem, dopiero dzis odbieram auto, bo w piatek nie bylo kola nigdzie we wroclawiu.

z zawieszeniem w moim egzemplarzu nie ma problemow, nalezy zwrocic uwage na przelacznik zespolony (przy wylaczaniu bodjarze lewego kierunku lubi przeskakiwac). a takze we wczesniejszych modelach na BSI (staruje w uacie wszystkim - swiatlami, kierunkami, szybami - wszystkim) - przez blady konstrukcyjne w pierszych modelach woda go dosc czesto zalewa.

Interesują mnie roczniki 2003-2004, czy w nich też ten problem występuje?

po FL problemu z BSI i przelacznikiem zespolonym zostaly wyeliminowane

Kolejny problem (poprawiony poziej) to woda wlewajaca sie do linek od recznego i zamarazajca w zimie - rozwiaznie to wymiana na nowe wzmocnione linki recznego - 122zl brutto za sztuke (lini sa diwe). zdarzaja sie piszczace plastiki.

jw. tyczy się to egzemplarzy wcześniejszych niż 2003 czy wszystkich?

nie umiem powiedizec, ale chyba wczesniejszych 2003

akcje serwisowe na ABS/ESP ostanio byly


O tym wszystkim powinni mi, jakby coś, chyba powiedzieć w serwisie w sumie... czy się mylę?

po VIN mozna sprawdzic w ASO czy samochod podlega darmowym akcjom serwisowym.

90 koni z wirusem na 115-120, bo 90konny jest ciut za slaby do takiego auta.
110 koni (107 katalogow) ma filtr FAP ktory powoduje problemu.


Jakie problemy (i co to za filtr)?

filtr FAP to filtr czastek stalych. co 60-80tys dolewka plynu + czyszczenie filtra. Pierwotnie koszt serwisowania fap'a to 2000pln, teraz pojawil sie sam plyn i koszt dolewki to okolo 400zl.

5 Data: Luty 04 2008 11:34:28
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Marcin J. Kowalczyk pisze:


(..)

Jakie problemy (i co to za filtr)?

filtr FAP to filtr czastek stalych. co 60-80tys dolewka plynu + czyszczenie filtra. Pierwotnie koszt serwisowania fap'a to 2000pln, teraz pojawil sie sam plyn i koszt dolewki to okolo 400zl.


No poczytałem sobie o tym FAP trochę w międzyczasie, i jestem lekko zdegustowany... :/


W każdym razie serdeczne dzięki za odpowiedzi :)

6 Data: Luty 04 2008 21:18:09
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Koszt naprawy?

pompka 30zł, wymiana razem przy przeglądzie typu C (warsztat robiacy francuzy) - calosc bodajrze 100zl (wymiana filtrow+pompki)
kolo pasowe - nie wiem, dopiero dzis odbieram auto, bo w piatek nie bylo kola nigdzie we wroclawiu.

koło 280,00 wymiana 100,00 alternator bosh

7 Data: Luty 04 2008 08:28:12
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: JohnyK 

Dnia 2008-02-03, o godz. 21:14:40
ps  napisał(a):


Renault Clio II
1.  - z tego co wiem, jest z dieslem tylko jednym, 1.5l, doć słabym
chyba silnikiem jak na klimatyzację. Czy to prawda, czy mi się tylko
zdaje? 2. Jak z awaryjnością tego samochodu? Sam mam wrażenia
pozytywne, ale mogę być wyjątkiem :)

Słaby to może jest ten w wersji 65koników ale ten 80koni to na Clio
luzem styka. Miałem Benzynę 1.2 16V 75km- i jeździła naprawde sprawnie.
Więc diesel tym bardziej będzie śmigał.

JK

8 Data: Luty 04 2008 10:13:01
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Cavallino 

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości news:

Francuskie to bym sobie odpuścił w całości.
A z w/w (mimo że też chyba najgorszy model wybrałeś) lepszy byłby już Peugeot - przynajmniej koszta serwisu i części będą mniejsze.

9 Data: Luty 04 2008 10:46:15
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Cavallino pisze:

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości news:

Francuskie to bym sobie odpuścił w całości.

Bo?

10 Data: Luty 04 2008 11:21:00
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Cavallino 

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości

Cavallino pisze:
Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości news:

Francuskie to bym sobie odpuścił w całości.

Bo?

Bo nie oferują nic więcej czego by nie miały np. Fiaty, za to przy okazji oferują kosmiczne koszty obsługi i przynajmniej w moim przypadku dużo większą awaryjność i kiepskie (tanie) wykonanie.
Niż we Fiacie - warto to powtórzyć.

11 Data: Luty 04 2008 11:35:43
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Cavallino pisze:
(..)

Francuskie to bym sobie odpuścił w całości.

Bo?

Bo nie oferują nic więcej czego by nie miały np. Fiaty, za to przy okazji oferują kosmiczne koszty obsługi i przynajmniej w moim przypadku dużo większą awaryjność i kiepskie (tanie) wykonanie.


Aha. Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia :) Ale są to jednostkowe doświadczenia, więc jak by nie patrzył - dzięki za info i Twój punkt widzenia :)

12 Data: Luty 04 2008 12:19:16
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Cavallino 

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości news:

Bo nie oferują nic więcej czego by nie miały np. Fiaty, za to przy okazji oferują kosmiczne koszty obsługi i przynajmniej w moim przypadku dużo większą awaryjność i kiepskie (tanie) wykonanie.


Aha. Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia :)

Z Renault z lat w okolicach 2003?
Bo to że poprzednie wersje były daleko lepsze jest chyba bezdyskusyjne.

Gdyby nie dobre opinie o Megane I nie skusiłbym się na MII.
Która jednak nijak do tych opinii już nie pasowała, wręcz przeciwnie, większego gniota to ja w życiu nie miałem.
A miałem już prawie 20 samochodów, w tym 7 od nowości.

13 Data: Luty 04 2008 12:34:52
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Cavallino pisze:(..)

Gdyby nie dobre opinie o Megane I nie skusiłbym się na MII.
Która jednak nijak do tych opinii już nie pasowała, wręcz przeciwnie, większego gniota to ja w życiu nie miałem.
A miałem już prawie 20 samochodów, w tym 7 od nowości.

Ok, rozumiem. Czyli meganka dwójka odpada :) Peżocik niby też odpada, więc.. co? Odpadają jak dla mnie VW, Opel, Audi, Ford ...
Nissan Almera? Czy też nie bardzo? :)

14 Data: Luty 04 2008 12:44:06
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ps pisze:

Nissan Almera? Czy też nie bardzo? :)

almera z tych rocznikow to renault :D

15 Data: Luty 04 2008 12:59:16
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: ps 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

ps pisze:
Nissan Almera? Czy też nie bardzo? :)

almera z tych rocznikow to renault :D

Ale Nissan nie jest na F... ;-0

W takim razie co polecacie z tych roczników, kurka mizeria? :D

16 Data: Luty 04 2008 13:00:37
Temat: Re: 307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ps pisze:

Nissan Almera? Czy też nie bardzo? :)

almera z tych rocznikow to renault :D

Ale Nissan nie jest na F... ;-0

W takim razie co polecacie z tych roczników, kurka mizeria? :D

ja bym bral 307.

307, Megane, Clio, a może coś innego? - długie



Grupy dyskusyjne