"OkO" wrote in message
Witam,
Nie wiem czy podobny wątek juz był, ale mam pytanie do osob orientujacych
sie w temace.
Zastanawiam sie nad zakupem LAND ROVERA RANGE ROVER w wrsji TD z silnikem
2,5 rocznik 97-99.
Chciałbym uzyskac opinie kierowcow ktorzy posiadja podobne auto. Jakie
jest rzeczywiste spalanie,
czesci - jak jest z dostepnoscia i kosztami napraw...ogolnie chodzi mi o
wszelkie mozliwe informacje
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go nie
kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i awaryjny),
kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL). Jeśli już chcesz
wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i wyłącznie Discovery, który
nie jest w środku tak wypasiony jak Range, ale jego eksploatacja jest o
niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
A tak naprawdę jak chcesz sobie kupić fajną terenówkę, która Cię finansowo
nie zje z butami - kup Nissana albo Toyotę.
Jurand.
3 |
Data: Maj 10 2007 10:07:34 |
Temat: Re: land rover range rover |
Autor: Marcin P. |
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
"OkO" wrote in message
Witam,
Nie wiem czy podobny wątek juz był, ale mam pytanie do osob orientujacych
sie w temace.
Zastanawiam sie nad zakupem LAND ROVERA RANGE ROVER w wrsji TD z silnikem
2,5 rocznik 97-99.
Chciałbym uzyskac opinie kierowcow ktorzy posiadja podobne auto. Jakie
jest rzeczywiste spalanie,
czesci - jak jest z dostepnoscia i kosztami napraw...ogolnie chodzi mi o
wszelkie mozliwe informacje
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go nie
kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i awaryjny),
kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL). Jeśli już chcesz
wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i wyłącznie Discovery, który
nie jest w środku tak wypasiony jak Range, ale jego eksploatacja jest o
niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
Byłem o krok od zakupu Freelandera, ale jeżdzę CR-V.
Jeśli masz znajomego mechanika od 4x4, albo sam masz warsztat,
a dodatkowo takie pojazdy i grzebanie w nich to Twoja pasja,
masz cierpliwość i fundusze, żeby szukać części i ściągać je
z drugiego końca Internetu, to gorąco polecam Land Rovery.
Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0 kat LS, 150 KM, `
4 |
Data: Maj 10 2007 10:10:30 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: Jurand |
"Marcin P." wrote in message
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go
nie kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i
awaryjny), kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL).
Jeśli już chcesz wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i
wyłącznie Discovery, który nie jest w środku tak wypasiony jak Range,
ale jego eksploatacja jest o niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
Byłem o krok od zakupu Freelandera, ale jeżdzę CR-V.
Jeśli masz znajomego mechanika od 4x4, albo sam masz warsztat,
a dodatkowo takie pojazdy i grzebanie w nich to Twoja pasja,
masz cierpliwość i fundusze, żeby szukać części i ściągać je
z drugiego końca Internetu, to gorąco polecam Land Rovery.
Serdeczne pozdrowienia
Khem khem no z całym szacunkiem, ale nie porównuj CR-V do Range albo
Discovery ;)))
Jurand.
5 |
Data: Maj 10 2007 10:24:57 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: Marcin P. |
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
"Marcin P." wrote in message
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go
nie kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i
awaryjny), kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL).
Jeśli już chcesz wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i
wyłącznie Discovery, który nie jest w środku tak wypasiony jak Range,
ale jego eksploatacja jest o niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
Byłem o krok od zakupu Freelandera, ale jeżdzę CR-V.
Jeśli masz znajomego mechanika od 4x4, albo sam masz warsztat,
a dodatkowo takie pojazdy i grzebanie w nich to Twoja pasja,
masz cierpliwość i fundusze, żeby szukać części i ściągać je
z drugiego końca Internetu, to gorąco polecam Land Rovery.
Serdeczne pozdrowienia
Khem khem no z całym szacunkiem, ale nie porównuj CR-V do Range albo
Discovery ;)))
Porównuję do Freelandera :) Nie śmiałbym inaczej :)
Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0 kat LS, 150 KM, `04
6 |
Data: Maj 10 2007 11:11:43 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: OkO |
Użytkownik "Jurand" napisał +
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go nie
kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i awaryjny),
kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL). Jeśli już chcesz
wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i wyłącznie Discovery, który
nie jest w środku tak wypasiony jak Range, ale jego eksploatacja jest o
niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
no a jak wyglada sprawa z czesciami ktore mozna dostac w necie np. na
allegro.
szybko przegladałem i troszke tam maja czesci do sprzedazy.
A tak naprawdę jak chcesz sobie kupić fajną terenówkę, która Cię finansowo
nie zje z butami - kup Nissana albo Toyotę.
np.?
i czy tutaj mowisz o czesciach zamiennych czy moze o kosztach zwiazanych z
jazda (czyt. paliwo).?
intersuja mnie tylko diesle
7 |
Data: Maj 10 2007 13:41:17 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: Jurand |
"OkO" wrote in message
Użytkownik "Jurand" napisał +
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go
nie kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i
awaryjny), kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL).
Jeśli już chcesz wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i
wyłącznie Discovery, który nie jest w środku tak wypasiony jak Range,
ale jego eksploatacja jest o niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
no a jak wyglada sprawa z czesciami ktore mozna dostac w necie np. na
allegro.
szybko przegladałem i troszke tam maja czesci do sprzedazy.
Jakich? Klocki, filtry, tarcze - to do wszystkich aut teraz kupisz. Problem
będzie, jak np. pójdzie Ci pneumatyczne zawieszenie w RR, skrzynia
automatyczna, pompa wtryskowa w silniku, itp. Nie mówię już o tym, jakbyś go
przypadkiem gdzieś przytarł... trochę elementów aluminiowych jest ;)
A tak naprawdę jak chcesz sobie kupić fajną terenówkę, która Cię
finansowo nie zje z butami - kup Nissana albo Toyotę.
np.?
i czy tutaj mowisz o czesciach zamiennych czy moze o kosztach zwiazanych
z jazda (czyt. paliwo).?
intersuja mnie tylko diesle
O wszystkim. Patrol GR II (po roku 1998) zaczyna mieć ceny porównywalne do
RR 97-99, ma diesla 2.8, który jest o niebo mniej problematyczny i
łatwiejszy (tańszy) w naprawie niż Rendżowski 2.5, napędy ma nie do
zajechania (w odróżnieniu od RR), części wszelkiego sortu pod dostatkiem.
Podobnież Land Cruiser - to auto zaczyna być bardzo przystępne cenowo, np.
modele 90 ( http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2539732), mają
zarówno trwałe napędy jak i trwałe silniki, z częściami - żadnych problemów.
Z dużych terenówek moim zdaniem najtańszy w serwisie jest Patrol,
szczególnie wersje z poprawionym 3-litrowym turbodieslem. Natomiast to
wydatek rzędu 55 tysięcy za wersję Long 3.0 TD.
8 |
Data: Maj 11 2007 08:34:00 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: OkO |
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
"OkO" wrote in message
Użytkownik "Jurand" napisał +
Ogólnie można powiedzieć, że jeśli możesz NIE kupować tego auta, to go
nie kupuj. Cholernie droga eksploatacja, fatalny silnik (słaby i
awaryjny), kiepska dostępność części (znikoma sieć serwisowa w PL).
Jeśli już chcesz wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i
wyłącznie Discovery, który nie jest w środku tak wypasiony jak Range,
ale jego eksploatacja jest o niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
no a jak wyglada sprawa z czesciami ktore mozna dostac w necie np. na
allegro.
szybko przegladałem i troszke tam maja czesci do sprzedazy.
Jakich? Klocki, filtry, tarcze - to do wszystkich aut teraz kupisz.
Problem
będzie, jak np. pójdzie Ci pneumatyczne zawieszenie w RR, skrzynia
automatyczna, pompa wtryskowa w silniku, itp. Nie mówię już o tym, jakbyś
go
przypadkiem gdzieś przytarł... trochę elementów aluminiowych jest ;)
A tak naprawdę jak chcesz sobie kupić fajną terenówkę, która Cię
finansowo nie zje z butami - kup Nissana albo Toyotę.
np.?
i czy tutaj mowisz o czesciach zamiennych czy moze o kosztach zwiazanych
z jazda (czyt. paliwo).?
intersuja mnie tylko diesle
O wszystkim. Patrol GR II (po roku 1998) zaczyna mieć ceny porównywalne do
RR 97-99, ma diesla 2.8, który jest o niebo mniej problematyczny i
łatwiejszy (tańszy) w naprawie niż Rendżowski 2.5, napędy ma nie do
zajechania (w odróżnieniu od RR), części wszelkiego sortu pod dostatkiem.
Podobnież Land Cruiser - to auto zaczyna być bardzo przystępne cenowo, np.
modele 90 (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2539732), mają
zarówno trwałe napędy jak i trwałe silniki, z częściami - żadnych
problemów.
Z dużych terenówek moim zdaniem najtańszy w serwisie jest Patrol,
szczególnie wersje z poprawionym 3-litrowym turbodieslem. Natomiast to
wydatek rzędu 55 tysięcy za wersję Long 3.0 TD.
no a co myslisz o DISCAVERY? poruszyłes ten watek we wxczesniejszym poscie.
9 |
Data: Maj 11 2007 07:50:04 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: OkO |
Jeśli już chcesz wsiadać w Land Rovera - to moim zdaniem tylko i wyłącznie
Discovery, który
nie jest w środku tak wypasiony jak Range, ale jego eksploatacja jest o
niebo tańsza, jak przyjdzie co do czego.
ok, juz prawie namowiles mnie na DISCOVERY. Tylko mam prosbe jak bys mogl
rozwinac ten temat.
Chodzi mi o to czy czesci zamienne sa łatwiej dostepne i w lepszych cenach?
a jesli chodzi o silnik?...to nie montuja tej samej jednostki (2,5 TD?)
A tak naprawdę jak chcesz sobie kupić fajną terenówkę, która Cię finansowo
nie zje z butami - kup Nissana albo Toyotę.
NISSAn TERRANO?
TOYOTA LANDCRUISER czy jaks inna?
pozdro_
11 |
Data: Maj 10 2007 11:03:58 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: OkO |
Użytkownik "OkO" napisał w wiadomości
Witam,
Nie wiem czy podobny wątek juz był, ale mam pytanie do osob orientujacych
sie w temace.
Zastanawiam sie nad zakupem LAND ROVERA RANGE ROVER w wrsji TD z silnikem
2,5 rocznik 97-99.
Chciałbym uzyskac opinie kierowcow ktorzy posiadja podobne auto. Jakie
jest rzeczywiste spalanie,
czesci - jak jest z dostepnoscia i kosztami napraw...ogolnie chodzi mi o
wszelkie mozliwe informacje
dotyczace uzytkowanie takiego autka i jakie najczestsze awarie czy
problemy mozna z nim miec.
w takim razie odpuscic zakup tego samochodu?
przy cenach w necie i wyposazeniu wydawal mi sie dobrym
rozwiazaniem, od jakiegos czasu przymieram sie do zakupu
autka "terenowego" i mysllem ze to bedzie wlasnie to.
Potrzebuje drugie auto do domu - dla mnie do jezdzenia do
pracy i od czasu do czasu zeby wyskoczyc pojezdzic sobie
gdzies na lonie natury.
drugi samochod pozostaje do dyspozycji zony i na jakies dluzsze wyjazdy w
trasy.
mysllem rowniez o zakupie OPLA FRONTERY SPORT - ale podobny
rocznik jest znacznie drozszy z owiele gorszym wyposazeniem.
co o tym myslicie?
12 |
Data: Maj 10 2007 11:32:50 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: Agent 0700 |
Cześć
Ja chciałem kupić Freelandera i cieszę się, że nie kupiłem, oststecznie mam
Pajero Pinin i jestem zadowolony.
mysllem rowniez o zakupie OPLA FRONTERY SPORT - ale podobny
rocznik jest znacznie drozszy z owiele gorszym wyposazeniem.
co o tym myslicie?
Mówią, że się psuje, ale IMHO to 100 razy lepszy wybór od LR.
Pozdrawiam
Jacek
13 |
Data: Maj 10 2007 13:42:56 | Temat: Re: land rover range rover | Autor: Jurand |
"OkO" wrote in message
w takim razie odpuscic zakup tego samochodu?
przy cenach w necie i wyposazeniu wydawal mi sie dobrym
rozwiazaniem, od jakiegos czasu przymieram sie do zakupu
autka "terenowego" i mysllem ze to bedzie wlasnie to.
Potrzebuje drugie auto do domu - dla mnie do jezdzenia do
pracy i od czasu do czasu zeby wyskoczyc pojezdzic sobie
gdzies na lonie natury.
drugi samochod pozostaje do dyspozycji zony i na jakies dluzsze wyjazdy w
trasy.
mysllem rowniez o zakupie OPLA FRONTERY SPORT - ale podobny
rocznik jest znacznie drozszy z owiele gorszym wyposazeniem.
co o tym myslicie?
Dobrym rozwiązaniem dla Ciebie mogłaby być Vitara 2.0 HDI - oferuje całkiem
rozsądny komfort na asfalcie, ma dobre zdolności terenowe, oszczędnego
diesla i nie przysparza problemów eksploatacyjnych. Opel Frontera Sport -
jeśli już - to wybierz silnik DTI - Opel nie miał we Fronterach dobrych
benzynówek.
| | | | | | | | | |