Grupy dyskusyjne   »   Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód

Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd



1 Data: Listopad 09 2011 08:27:40
Temat: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] 

Pewnie ju niedugo będę mia okazję sprawdzić przydatno mojego C-fünf do zabaw na śliskim, ale pki co napiszcie, proszę, czego mona się w tym względzie spodziewać po hamulcu ręcznym dziaającym na kola przednie.

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjay[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!



2 Data: Listopad 09 2011 08:37:49
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

Pewnie ju niedugo bd mia okazj sprawdzi przydatno mojego C-fnf
do zabaw na liskim, ale pki co napiszcie, prosz, czego mona si w
tym wzgldzie spodziewa po hamulcu rcznym dziaajcym na kola przednie.

Naprawe rzeczonego z AC

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

3 Data: Listopad 09 2011 09:52:37
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] 

W dniu 2011-11-09 08:37, MarcinJM pisze:

W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pewnie ju niedugo bd mia okazj sprawdzi przydatno mojego C-fnf
do zabaw na liskim, ale pki co napiszcie, prosz, czego mona si w
tym wzgldzie spodziewa po hamulcu rcznym dziaajcym na kola przednie.

Naprawe rzeczonego z AC

cototonie! Czyli co - rka precz od rcznego dopki koa w ruchu?


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjay[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYU - TAK POWIEDZIA!

4 Data: Listopad 09 2011 15:16:38
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: J.F 

Uytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"  napisa w
W dniu 2011-11-09 08:37, MarcinJM pisze:

do zabaw na liskim, ale pki co napiszcie, prosz, czego mona si w
tym wzgldzie spodziewa po hamulcu rcznym dziaajcym na kola przednie.

Naprawe rzeczonego z AC

cototonie! Czyli co - rka precz od rcznego dopki koa w ruchu?

Nie wiem jak to tam zrobione ... ale patrzac na coraz to "nowoczesniejsze rozwiazania - da sie to w ogole uruchomic w czasie jazdy ?


P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)

J.

5 Data: Listopad 09 2011 14:23:39
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, J.F  wrote:


P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie
sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic
sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)

Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
;-)).

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Listopad 09 2011 14:27:06
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:23:39 +0000 osobnik zwany AZ wystuka:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miaoby suyć?




--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

7 Data: Listopad 09 2011 14:30:53
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, masti  wrote:


i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miaoby suyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Listopad 09 2011 14:37:51
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:30:53 +0000 osobnik zwany AZ wystuka:

On 2011-11-09, masti  wrote:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miaoby suyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

a w jaki to sposb?




--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

9 Data: Listopad 09 2011 15:42:57
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na prz d
Autor: DoQ 

W dniu 09-11-2011 15:30, AZ pisze:

i wcisnal gaz do oporu
a czemu to miaoby suyć?
Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Pozdrawiam
Pawe

10 Data: Listopad 09 2011 14:46:45
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, DoQ  wrote:


A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Listopad 09 2011 15:50:54
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na prz d
Autor: DoQ 

W dniu 09-11-2011 15:46, AZ pisze:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??
Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

Pomijając sens otwierania przepustnicy,  jak zatkasz wydech to go zdusisz czy uatwisz mu pracę?


Pozdrawiam
Pawe

12 Data: Listopad 09 2011 18:27:35
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Michał Baszyński 

W dniu 2011-11-09 15:46, AZ pisze:

On 2011-11-09,   wrote:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

--
Pozdr.
Micha

13 Data: Listopad 09 2011 19:09:21
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "Micha Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadeś?

14 Data: Listopad 09 2011 19:21:21
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-11-09 19:09, Przemysaw Czaja pisze:


Uytkownik "Micha Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?

Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

> z choinki spadeś?

Chyba Ty...

PS - na choinkę to jeszcze trochę czasu zostao...

15 Data: Listopad 09 2011 23:08:05
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: DoQ 

W dniu 09-11-2011 19:21, Artur Maśląg pisze:

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?
Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie, zamyka dopyw powietrza.

Pozdrawiam
Pawe

16 Data: Listopad 09 2011 23:21:29
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-11-09 23:08, DoQ pisze:

W dniu 09-11-2011 19:21, Artur Maśląg pisze:

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?
Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopyw powietrza.

Nie bardzo.

17 Data: Listopad 09 2011 23:28:37
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: DoQ 

W dniu 09-11-2011 23:21, Artur Maśląg pisze:

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopyw powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopywu powietrza?

Pozdrawiam
Pawe

18 Data: Listopad 13 2011 18:37:48
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: nazgul 


Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopyw powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopywu powietrza?

nie bardzo
czyli zamyka ale sabo.

19 Data: Listopad 13 2011 19:07:28
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-11-13 18:37, nazgul pisze:


Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopyw powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopywu powietrza?

nie bardzo
czyli zamyka ale sabo.

Silnik diesla z zamkniętą cakowicie przepustnicą dziaa tylko na wolnych obrotach - zero mocy i biaa chmura z niespalonego ON...
Przerabiaem :(

--
                      Wojciech Smagowicz

20 Data: Listopad 09 2011 19:27:21
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-09 19:09, Przemysaw Czaja pisze:


Uytkownik "Micha Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadeś?

LOL :)

Ciągle mam nadzieje e artujesz :)

--
Pozdrawiam
Rafa

21 Data: Listopad 10 2011 16:18:53
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "The_EaGle"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadeś?

LOL :)

Ciągle mam nadzieje e artujesz :)

W dieslu jest urządzenie, ktre nosi dumną nazwę "przepustnica" i wyobra sobie ona przepuszcza powietrze - cud nie?

;-)

22 Data: Listopad 10 2011 17:11:25
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-09 19:27, The_EaGle pisze:

W dniu 2011-11-09 19:09, Przemysaw Czaja pisze:

Uytkownik "Micha Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadeś?

LOL :)

Ciągle mam nadzieje e artujesz :)

Sa, sa. Dieslowi do normalnej pracy potrzebne to jak druga dziura w dupie, ale ekolodzy...
Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu ;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac z katalizatora.
Ciekawi mnie tylko, ile sprawnosci diesla zabiera przepustnica (wprowadza dodoatkowe opory).

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

23 Data: Listopad 10 2011 17:34:55
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Michał Baszyński 

W dniu 2011-11-10 17:11, MarcinJM pisze:

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadeś?

LOL :)

Ciągle mam nadzieje e artujesz :)

Sa, sa. Dieslowi do normalnej pracy potrzebne to jak druga dziura w
dupie, ale ekolodzy...
Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu
;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac
z katalizatora.


jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa przepustnica, tylko zawr EGR. Dawanie przepustnicy byoby raczej bez sensu, zwaszcza jak się jeszcze wprowadza doadowanie silnika(czyli celowo zwiększa ilo wpychanego do cylindrw powietrza).
A zawr EGR jak sama nazwa wskazuje suy do dawkowania do kolektora dolotowego odpowiedniej ilości gazw wylotowych (czyli spalin) aby zredukować ilo powstających tlenkw azotu.
Gdyby diesle miay przepustnicę, to na przykad w moim staruszku nie byoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko podciśnienie byoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.

--
Pozdr.
Micha

24 Data: Listopad 11 2011 10:33:26
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "Micha Baszyński"

jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa przepustnica, tylko zawr EGR.

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

25 Data: Listopad 13 2011 18:30:09
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Michał Baszyński 

W dniu 2011-11-11 10:33, Przemysaw Czaja pisze:


http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

jakiś wymys, do dziaania diesla kompletnie niepotrzebny

--
Pozdr.
Micha

26 Data: Listopad 13 2011 18:34:35
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-13 18:30, Micha Baszyński pisze:

W dniu 2011-11-11 10:33, Przemysaw Czaja pisze:


http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html


jakiś wymys, do dziaania diesla kompletnie niepotrzebny

A co ja napisalem? umiesz czytac?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

27 Data: Listopad 13 2011 19:05:14
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-11-10 17:34, Micha Baszyński pisze:

jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa
przepustnica, tylko zawr EGR. Dawanie przepustnicy byoby raczej bez
sensu, zwaszcza jak się jeszcze wprowadza doadowanie silnika(czyli
celowo zwiększa ilo wpychanego do cylindrw powietrza).
A zawr EGR jak sama nazwa wskazuje suy do dawkowania do kolektora
dolotowego odpowiedniej ilości gazw wylotowych (czyli spalin) aby
zredukować ilo powstających tlenkw azotu.
Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo) dawiąca przepyw powietrza aby silnik zassa więcej spalin...

Gdyby diesle miay przepustnicę, to na przykad w moim staruszku nie
byoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko
podciśnienie byoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w
benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.
Pompę podciśnienia te mam na pokadzie - obsuguje: hamulce, sterownie turbospręarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanaach gowicy.

Due diesle - w cięarwkach te mają coś na ksztat przepustnicy - hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

--
                      Wojciech Smagowicz

28 Data: Listopad 13 2011 20:45:28
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-13 19:05, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Due diesle - w cięarwkach te mają coś na ksztat przepustnicy -
hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.


Ale na wydechu.


--
Karolek

29 Data: Listopad 09 2011 18:34:51
Temat: Re: ¦lizgawka a hamulec rêczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello AZ,

Wednesday, November 9, 2011, 3:23:39 PM, you wrote:

P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie
sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic
sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)
Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
;-)).

Nie ma czasu na takie kombinacje.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

30 Data: Listopad 09 2011 10:00:05
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz d
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

Pewnie ju niedugo będę mia okazję sprawdzić przydatno mojego C-fünf do zabaw na śliskim, ale pki co napiszcie, proszę, czego mona się w tym względzie spodziewać po hamulcu ręcznym dziaającym na kola przednie.

Niczego szczeglnie zabawnego, niestety.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

31 Data: Listopad 09 2011 10:04:47
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: Robert_J 

O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koa?? Jakieś 20 lat temu robiem coś przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyśla e nadal to robią ;-).

32 Data: Listopad 09 2011 10:28:31
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz d
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:

O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koa?? Jakieś 20 lat temu robiem coś przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyśla e nadal to robią ;-).

No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

33 Data: Listopad 09 2011 10:49:33
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: Robert_J 

No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

i często amie się linka ;-)

34 Data: Listopad 09 2011 11:00:51
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz d
Autor: lleeoo 

W dniu 2011-11-09 10:28, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koa?? Jakieś
20 lat temu robiem coś przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak
zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyśla e nadal to
robią ;-).

No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

Wywalone gay diagnosty na przeglądzie, bezcenne

35 Data: Listopad 09 2011 11:37:49
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 09:28, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
O matko! To oni nadal robi hamulec rczny na przednie koa?? Jakie
20 lat temu robiem co przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak
zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyla e nadal to
robi ;-).

No ale skd ten szok? Wg mnie rczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawi si na lizgawce nie pozwala...


A ma jakie zalety?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

36 Data: Listopad 09 2011 12:51:19
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

No ale skd ten szok? Wg mnie rczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawi si na lizgawce nie pozwala...

A ma jakie zalety?

Skuteczno porwnywalna z hamulcem gwnym
Brak ryzyka zarzucenia po gwatownym zacigniciu
Czeg oczekiwa wicej?

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

37 Data: Listopad 09 2011 11:54:44
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

No ale skd ten szok? Wg mnie rczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawi si na lizgawce nie pozwala...

A ma jakie zalety?

Skuteczno porwnywalna z hamulcem gwnym

Jeszcze nigdy nie miaem problemu ze skutecznoci rcznego na postoju. Podczas jazdy nie widz sensu uywania go.

Brak ryzyka zarzucenia po gwatownym zacigniciu

I po co miabym go zaciga w ryzykownej sytuacji?

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystaj. Aha..


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

38 Data: Listopad 09 2011 13:06:45
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze:

On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

No ale skd ten szok? Wg mnie rczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawi si na lizgawce nie pozwala...

A ma jakie zalety?

Skuteczno porwnywalna z hamulcem gwnym

Jeszcze nigdy nie miaem problemu ze skutecznoci rcznego na postoju. Podczas jazdy nie widz sensu uywania go.

Uwielbiam teksty o tym e kto nigdy czego nie uy.

Brak ryzyka zarzucenia po gwatownym zacigniciu

I po co miabym go zaciga w ryzykownej sytuacji?

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tob traktor, to pocignicie
za dwigni bez obawy e zaraz wyldujesz w rowie bdzie jednak bdzie nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystaj. Aha..

Skoro klienci nie i tak doceni - jak wida powyej - to po co przepaca?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

39 Data: Listopad 09 2011 12:11:35
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, Jakub Witkowski  wrote:


Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
za dwignię bez obawy e zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

--
Artur
ZZR 1200

40 Data: Listopad 09 2011 13:33:26
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na p rzd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 13:11, AZ pisze:

On 2011-11-09, Jakub   wrote:

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
za dwignię bez obawy e zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

W dwch przypadkach osobiście trenowanych byo to do zudne.
Poza tym nie zawsze jest na krzy. A jak pada sekcja przednia (elastyczne przewody!)
to tylnia, dziaa, o ile dziaa, ze wszystkimi wadami hamowania tylem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

41 Data: Listopad 09 2011 18:24:36
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jakub,

Wednesday, November 9, 2011, 1:33:26 PM, you wrote:

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tob traktor, to pocignicie
za dwigni bez obawy e zaraz wyldujesz w rowie bdzie jednak bdzie nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?
Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.
W dwch przypadkach osobicie trenowanych byo to do zudne.

Bardzo zudne :(

Poza tym nie zawsze jest na krzy. A jak pada sekcja przednia
(elastyczne przewody!) to tylnia, dziaa, o ile dziaa, ze
wszystkimi wadami hamowania tylem.

Z tyu te masz odcinki elastyczne...


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

42 Data: Listopad 09 2011 15:25:07
Temat: Re: Slizgawka a hamulec reczny... na przod
Autor: J.F 

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości grup On 2011-11-09, Jakub Witkowski  wrote:

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
za dwignię bez obawy e zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

No, z tymi pompami to roznie bywa, przy najblizej okazji radze sprawdzic jak wyglada hamowanie z wykreconym jednym przewodem, ale niezaleznie od tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie istotnie lepiej niz tylne ?

Kolega sie pobawi na slizgawce i zda nam relacje :-)

J.

43 Data: Listopad 09 2011 16:19:28
Temat: Re: Slizgawka a hamulec reczny... na przod
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-09 15:25, J.F pisze:

tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie
istotnie lepiej niz tylne ?

blokujac tylne mamy jeszcze jakas sterownosc w poslizgu, mozna sterowac i kiera i gazem.
blokujac przod nie mamy kompletnie zadnej sterowalnosci.
Wiec: jako hamujec postojowy przod jest ok, jako awaryjny na suchym, tez ok. Natomiast na sliskim moze nie byc juz kolorowo.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

44 Data: Listopad 09 2011 12:12:44
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 12:06, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze:
On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

No ale skd ten szok? Wg mnie rczny na przd ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droszy, i pobawi si na lizgawce nie pozwala...

A ma jakie zalety?

Skuteczno porwnywalna z hamulcem gwnym

Jeszcze nigdy nie miaem problemu ze skutecznoci rcznego na
postoju. Podczas jazdy nie widz sensu uywania go.

Uwielbiam teksty o tym e kto nigdy czego nie uy.

Brak ryzyka zarzucenia po gwatownym zacigniciu

I po co miabym go zaciga w ryzykownej sytuacji?

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tob traktor, to
pocignicie
za dwigni bez obawy e zaraz wyldujesz w rowie bdzie jednak bdzie
nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

A jakby tam byo przedszkole obok w przyszoci i hamujc samymi przednimi koami wywiniesz bczka i rozjedziesz przedszkolaka, to kto za to zapaci?

Powiem ci kto - pan zapaci, pan, i pani te, spoeczestwo zapaci.






--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

45 Data: Listopad 09 2011 13:27:03
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 13:12, kamil pisze:

hamujc samymi przednimi koami wywiniesz bczka

Tego wanie prawie na pewno nie zrobisz.

No wic ciebie zadowala hamulec rczny uywany tylko do postoju.
Tymczasem przedni peni te cakiem dobrze funkcj awaryjnego.
Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie adna, dla mnie do istotna.
Co nie znaczy e zaraz bym chcia za to dopaca (zaley ile) albo,
bro cuthulhu, nakazywa takie rozwizanie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

46 Data: Listopad 09 2011 13:49:16
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Robert_J 

No wic ciebie zadowala hamulec rczny uywany tylko do postoju.

Dokadnie :-).


Tymczasem przedni peni te cakiem dobrze funkcj awaryjnego.

Oczywicie, zdaj sobie spraw z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadkw e wanie ta funkcja si komu przydaa? Czyli e walny hamulce zasadnicze i kto musia OSTRO hamowa rcznym? Bo ja nie znam. Znam par przypadkw uszkodzenia hamulcw (np. koledze w "serwisie" wlano dziwaczny pyn hamulcowy, ktry zear mu uszczelki  pompie), ale stwierdzone to zostao praktycznie po ruszeniu i pierwszym naciniciu pedau. I spokojnie dao si auto zatrzyma tylnym awaryjnym :-). Nie widz adnego sensu aby komplikowa ycie montujc go na przedniej osi...
Rwnie dobrze auta naleaoby wyposaa w spadochrony awaryjne, bo pewnie zdarzyo si par razy e samochd wpad w przepa...


Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie adna, dla mnie do istotna.

Rozumiem e czsto hamujesz awaryjnym? Jak czsto?

47 Data: Listopad 09 2011 14:04:09
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:

No wic ciebie zadowala hamulec rczny uywany tylko do postoju.

Dokadnie :-).


Tymczasem przedni peni te cakiem dobrze funkcj awaryjnego.

Oczywicie, zdaj sobie spraw z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadkw e wanie ta funkcja si komu przydaa? Czyli e walny hamulce zasadnicze i kto musia OSTRO hamowa rcznym? Bo ja nie znam. Znam par przypadkw uszkodzenia hamulcw (np. koledze w "serwisie" wlano dziwaczny pyn hamulcowy, ktry zear mu uszczelki pompie), ale stwierdzone to zostao praktycznie po ruszeniu i pierwszym naciniciu pedau. I spokojnie dao si auto zatrzyma tylnym awaryjnym :-). Nie widz adnego sensu aby komplikowa ycie montujc go na przedniej osi...

Przypadek miaem nastpujcy. Jad ze znajom (do wiey kierowca).
Zjedamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za ni skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Troch za pno na nauki, e w takie sytuacji trzeba byo nacisn raz i a mocno.
Troch za mao czasu na instrukta hamowania silnikiem.
Wic wsplnie za rczny - pomagam jej. Ale nie tylko e sabo hamuje, to jeszcze
pojazd tyem zaczyna rzuca, a mokro byo. Szczliwie si udao, ledwo co.
Byoby o wiele atwiej gdyby rczny by na przd.

Tylko jeden przypadek, ale dla mnie osobicie wielce "istotnym" mg si okaza.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

48 Data: Listopad 09 2011 13:12:06
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, Jakub Witkowski  wrote:


Przypadek miaem następujący. Jadę ze znajomą (do świey kierowca).
Zjedamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Trochę za pno na nauki, e w takie sytuacji trzeba byo nacisnąć raz i a mocno.
Trochę za mao czasu na instrukta hamowania silnikiem.
Więc wsplnie za ręczny - pomagam jej. Ale nie tylko e sabo hamuje, to jeszcze
pojazd tyem zaczyna rzucać, a mokro byo. Szczęśliwie się udao, ledwo co.
Byoby o wiele atwiej gdyby ręczny by na przd.

Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

--
Artur
ZZR 1200

49 Data: Listopad 09 2011 14:13:47
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na p rzd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 14:12, AZ pisze:

Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz e naley dbać... no naley, jasne :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

50 Data: Listopad 09 2011 13:17:49
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, Jakub Witkowski  wrote:


Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz e naley dbać... no naley, jasne :)

Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-))
Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

--
Artur
ZZR 1200

51 Data: Listopad 09 2011 17:47:38
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-09 14:17, AZ pisze:

On 2011-11-09, Jakub   wrote:

Pknicie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz e naley dba... no naley, jasne :)

Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-))
Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

Bo jka sie wywali pewne "drobiazgi" to jest kasa na bajery. Jakies swiecidelko, paciorek, etc.
A im wiecej bajerow, to auto jest bardziej "full wypas cale w pradzie".

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

52 Data: Listopad 09 2011 18:33:07
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello AZ,

Wednesday, November 9, 2011, 2:17:49 PM, you wrote:

Pknicie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz e naley dba... no naley, jasne :)
Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-))
Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

Te przewody s zbrojone. Ale to niczego nie zmienia - wystarczy
minimalna nieszczelno, eby peda wjecha w podog.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

53 Data: Listopad 12 2011 10:47:17
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: Jacek Politowski 

In article
AZ  wrote:

Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie.

Moe dlatego? ;->
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=147070


--
Jacek Politowski

54 Data: Listopad 09 2011 18:31:56
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello AZ,

Wednesday, November 9, 2011, 2:12:06 PM, you wrote:

Przypadek miaem nastpujcy. Jad ze znajom (do wiey kierowca).
Zjedamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za ni skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Troch za pno na nauki, e w takie sytuacji trzeba byo nacisn raz i a mocno.
Troch za mao czasu na instrukta hamowania silnikiem.
Wic wsplnie za rczny - pomagam jej. Ale nie tylko e sabo hamuje, to jeszcze
pojazd tyem zaczyna rzuca, a mokro byo. Szczliwie si udao, ledwo co.
Byoby o wiele atwiej gdyby rczny by na przd.
Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pknicie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafi zrozumie, dlaczego wstawiaj stalowe
przewody :(


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

55 Data: Listopad 09 2011 19:28:22
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-11-09 18:31, RoMan Mandziejewicz pisze:

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pknicie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafi zrozumie, dlaczego wstawiaj stalowe
przewody :(

A ten przewd to si jeszcze wieci z nowoci, czy jednak chociaby na jaki byle przegldach informowali, e przewody hamulcowe zaczyna bra?
Albo mechanik nie wspomina co o tym? :)

Bo nie chce mi si wierzy, e jednego dnia wygldaj elegancko zakonserwowane od nowoci, a drugiego pkaj jak gdyby nic...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

56 Data: Listopad 09 2011 19:42:01
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Artur Malg 

W dniu 2011-11-09 19:28, Dykus pisze:

Witam,

W dniu 2011-11-09 18:31, RoMan Mandziejewicz pisze:

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pknicie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafi zrozumie, dlaczego wstawiaj stalowe
przewody :(

A ten przewd to si jeszcze wieci z nowoci, czy jednak chociaby na
jaki byle przegldach informowali, e przewody hamulcowe zaczyna bra?
Albo mechanik nie wspomina co o tym? :)

Moe taki mechanik, waciciel, bd te "przegldy"?

Bo nie chce mi si wierzy, e jednego dnia wygldaj elegancko
zakonserwowane od nowoci, a drugiego pkaj jak gdyby nic...

Twoja wiara ma do due wsparcie praktyczne ;)
Przewd hamulcowy pk mi raz (powiedzmy na 30 lat jazdy).
W starej Warszawie. Dodatkowo pk zdaje si nie tylko z racji wieku,
a dodatkowo z racji niezamocowania go opaskami do tylnego mostu,
co spowodowao jego dynamiczne skrcenia. Problem w tym, e Warszawa
miaa jednoobwodowy system hamulcowy, a nie jak samochody typu
maluch/kwadrat, gdzie systemy byy dwuobwodowe i padnicie jednego
nie koczyo si brakiem hamowania/wypryskaniem caego pynu
hydraulicznego.

BTW - ukadu hamulcowe starszych VW s podatne na korozj i w takich
kilkunastoletnich golferach/paskach naley wymieni przewody sztywne.

57 Data: Listopad 09 2011 20:49:29
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Dykus,

Wednesday, November 9, 2011, 7:28:22 PM, you wrote:

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pknicie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafi zrozumie, dlaczego wstawiaj stalowe
przewody :(
A ten przewd to si jeszcze wieci z nowoci, czy jednak chociaby na
jaki byle przegldach informowali, e przewody hamulcowe zaczyna bra?

W drugim przypadku poinformowali ale byo cigle "w przyszym
miesicu".
W pierwszym przypadku (Polonez) pko pod opask mocujc przewd do
posi - prawdopodobnie drgania pomogy.

W obu przypadkach przewody pky przy gwatownym przyhamowaniu ale o
tym, e peky dowiadywaem si dopiero przy hamowaniu kolejnym :(

Albo mechanik nie wspomina co o tym? :)
Bo nie chce mi si wierzy, e jednego dnia wygldaj elegancko
zakonserwowane od nowoci, a drugiego pkaj jak gdyby nic...

I wanie dlatego nie powinny by stalowe. Bo nie okrelisz ich
trwaoci w aden sposb pod warstw rdzy i brudu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

58 Data: Listopad 09 2011 15:29:26
Temat: Re: Slizgawka a hamulec reczny... na przod
Autor: J.F 

Uytkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomoci grup

Przypadek miaem nastpujcy. Jad ze znajom (do wiey kierowca).
Zjedamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za ni skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Troch za pno na nauki, e w takie sytuacji trzeba byo nacisn raz i a mocno.

Hm, raczej szybko kilka razy, moze ktorys zadziala.

Wic wsplnie za rczny - pomagam jej. Ale nie tylko e sabo hamuje, to jeszcze

Niektore slabo dzialaja z natury, ale to samo grozi przedniemu.
Tylko wtedy nie ma zastosowania ciag dalszy.

pojazd tyem zaczyna rzuca, a mokro byo. Szczliwie si udao, ledwo co.
Byoby o wiele atwiej gdyby rczny by na przd.

Jestes pewien ze byloby lepiej ?

Poza tym o co chodzi - postawic bokiem i brak hamulcow nie straszny :-)

J.

59 Data: Listopad 09 2011 18:30:43
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jakub,

Wednesday, November 9, 2011, 2:04:09 PM, you wrote:

[...]

Oczywicie, zdaj sobie spraw z teoretycznej jego funkcji, czyli
hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadkw e wanie
ta funkcja si komu przydaa? Czyli e walny hamulce zasadnicze
i kto musia OSTRO hamowa rcznym? Bo ja nie znam. Znam par
przypadkw uszkodzenia hamulcw (np. koledze w "serwisie" wlano
dziwaczny pyn hamulcowy, ktry zear mu uszczelki pompie), ale
stwierdzone to zostao praktycznie po ruszeniu i pierwszym
naciniciu pedau. I spokojnie dao si auto zatrzyma tylnym
awaryjnym :-). Nie widz adnego sensu aby komplikowa ycie
montujc go na przedniej osi...

Przypadek miaem nastpujcy. Jad ze znajom (do wiey kierowca).
Zjedamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za ni skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Troch za pno na nauki, e w takie sytuacji trzeba byo nacisn raz i a mocno.

Nic nie daje - peda wjeda do podogi i dupa. Pompowanie troch
pomaga ale z kadym nacinicie z nieszczelnego obwodu wylewa si
pyn...

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

60 Data: Listopad 10 2011 07:52:24
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-09 14:04, Jakub Witkowski pisze:

Wic wsplnie za rczny - pomagam jej. Ale nie tylko e sabo hamuje, to
jeszcze
pojazd tyem zaczyna rzuca, a mokro byo. Szczliwie si udao, ledwo co.
Byoby o wiele atwiej gdyby rczny by na przd.

Poslizg tylny mniej lub bardziej opanowuje sie instynktownie. Przedni nie.
Przy zblokowaniu przednich kol auto po prostu pojechaloby po biezacej wypadkowej, bez dania czasu na refleksje.
Przednie kola kieruja samochodem pod jednym warunkiem: ze sie kreca.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

61 Data: Listopad 09 2011 14:22:36
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:

Tylko pytanie: ile znasz przypadkw e wanie ta
funkcja si komu przydaa? Czyli e walny hamulce zasadnicze i kto
musia OSTRO hamowa rcznym? Bo ja nie znam.

Osobiscie mialem dwa razy taki przypadek.
Pierwszy to w kaszlaku kiedy to wymienione szczeki hamulcowe zuzyly sie calkowicie po jakis 3 miesiacach wskutek czego wyskoczyl tloczek i pedal wpadl w podloge, niestety reczny mnie nie uratowal bo jak to w starym kaszlaku tez nie dzialal, ale uratowala mnie gorka i krzaki :>
A drugi to w golfie kiedy to tylna tarcza hamulcowa zaczela sie grzac przez zapieczony zacisk, a ja to olalem i jechalem do momentu az zagotowal sie plyn hamulcowy, skutek taki, ze pedal wpadl w podloge i uratowal sytuacje hamulec reczny, bo miejsca na hamowanie silnikiem juz nie bylo.
Takze czasami sie przydaje.


--
Karolek

62 Data: Listopad 09 2011 18:28:32
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert_J,

Wednesday, November 9, 2011, 1:49:16 PM, you wrote:

No wic ciebie zadowala hamulec rczny uywany tylko do
postoju.
Dokadnie :-).

Do czasu, gdy bdziesz musia go uy w sytuacji awaryjnej...

Tymczasem przedni peni te cakiem dobrze funkcj
awaryjnego.
Oczywicie, zdaj sobie spraw z teoretycznej jego funkcji,
czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz
przypadkw e wanie ta funkcja si komu przydaa? Czyli
e walny hamulce zasadnicze i kto musia OSTRO hamowa
rcznym? Bo ja nie znam.

Za mao jedzisz. Mi osobicie si ju dwukrotnie si trafio :(
W dwch rnych samochodach - uprzedzajc.

[...]

Rozumiem e czsto hamujesz awaryjnym? Jak czsto?

2 razy na sporo ponad 400kkm.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

63 Data: Listopad 10 2011 13:27:16
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Robert_J 

Do czasu, gdy bdziesz musia go uy w sytuacji awaryjnej...

:-)


Za mao jedzisz. Mi osobicie si ju dwukrotnie si trafio :(
W dwch rnych samochodach - uprzedzajc.

Ja miaem bodaje 4 samochody i w adnym mi si to nie zdarzyo. A mao wcale nie jed :-)


2 razy na sporo ponad 400kkm.

Tyle tylko przejechae? To nie wytykaj mi e ja mao jed ;-))). Swoimi prywatnymi autami przejechaem ok. 600.000 km, nie liczc dawno temu subowych...

64 Data: Listopad 09 2011 14:16:39
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Kowal 


I po co miabym go zaciga w ryzykownej sytuacji?

Bo jak ci pjdzie przewd przy 100km/h, a przed tob traktor, to
pocignicie
za dwigni bez obawy e zaraz wyldujesz w rowie bdzie jednak bdzie
nieco
prostsze, ni prba hamowania kolejnymi biegami?

Koa tylne si zblokuj, a auto leeeci.
Niestety, sprawdzalem osobicie.

65 Data: Listopad 09 2011 13:41:49
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Robert_J 

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

Tak, a przednie nie s ;-). Na pierwszy ogie podam amice si pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koa w samochodach s z reguy skrtne, a co za tym idzie linka rcznego musi take pracowa we wszystkich kierunkach :-). W cytrynie o ktrej pisaem wczeniej byo wanie dokadnie tak, czyli poamany przy kole pancerz linki.

66 Data: Listopad 09 2011 13:51:13
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 13:41, Robert_J pisze:

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

Tak, a przednie nie s ;-). Na pierwszy ogie podam amice si pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koa w samochodach s z reguy skrtne, a co za tym idzie linka rcznego musi take pracowa we wszystkich kierunkach :-). W cytrynie o ktrej pisaem wczeniej byo wanie dokadnie tak, czyli poamany przy kole pancerz linki.

Ale zdaj sobie z tego spraw, ale to dla mnie nie s wady "z zaoenia",
czytaj: nie jest to ograniczenie fizyczne, tylko wykonawcze, i jestem
pewien, e niestety wida to w kosztach.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

67 Data: Listopad 09 2011 15:17:09
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: P.B. 

Dnia Wed, 9 Nov 2011 13:41:49 +0100, Robert_J napisa(a):

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.

Tak, a przednie nie s ;-). Na pierwszy ogie podam amice
si pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koa
w samochodach s z reguy skrtne, a co za tym idzie linka
rcznego musi take pracowa we wszystkich kierunkach :-).

A koa z tylu przyspawane s do nadwozia i linki nie pracuj na
nierwnociach...

W
cytrynie o ktrej pisaem wczeniej byo wanie dokadnie
tak, czyli poamany przy kole pancerz linki.

Na szczcie moja Xantia o tym nie widziaa i linki wymieniaem raz jak si
zapieky ze staroci. Za to rczny potrafi zablokowa koa i dawa cakiem
porzdn si hamujc przy duych prdkociach.

--
Pozdrawiam,

Przemek

68 Data: Listopad 09 2011 16:08:57
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Robert_J 

A koa z tylu przyspawane s do nadwozia i linki nie pracuj na
nierwnociach...

Zauwaasz rnice midzy prac w jednej paszczynie a wyginaniem na wszystkie strony?



Na szczcie moja Xantia o tym nie widziaa i linki wymieniaem raz jak si
zapieky ze staroci. Za to rczny potrafi zablokowa koa i dawa cakiem
porzdn si hamujc przy duych prdkociach.

No to tylko si cieszy :-).

69 Data: Listopad 09 2011 18:25:31
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert_J,

Wednesday, November 9, 2011, 1:41:49 PM, you wrote:

To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.
Natomiast s tanie i proste.
Tak, a przednie nie s ;-). Na pierwszy ogie podam amice
si pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koa
w samochodach s z reguy skrtne, a co za tym idzie linka
rcznego musi take pracowa we wszystkich kierunkach :-). W
cytrynie o ktrej pisaem wczeniej byo wanie dokadnie
tak, czyli poamany przy kole pancerz linki.

Dlatego niektre Cytryny miay hamulce przy skrzyni biegw a nie przy
koach. I to wcale nie jest art, niestety.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

70 Data: Listopad 09 2011 19:00:31
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: P.B. 

Dnia Wed, 9 Nov 2011 18:25:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Dlatego niektre Cytryny miay hamulce przy skrzyni biegw a nie przy
koach.

Cytryny nie kojarz, ale Alfa 75, niektre Ferrari i chyba jakie bolidy F1
tak miay. Zalet jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie si
skrtnych hamowania przez zawieszenie.

I to wcale nie jest art, niestety.

Dlaczego niestety? Cho, moe rzeczywicie: wymiana klockw, czy tarcz
musiaa by niecodziennym wyzwaniem :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

71 Data: Listopad 09 2011 20:43:18
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello P.B.,

Wednesday, November 9, 2011, 7:00:31 PM, you wrote:

Dlatego niektre Cytryny miay hamulce przy skrzyni biegw a nie przy
koach.
Cytryny nie kojarz, ale Alfa 75, niektre Ferrari i chyba jakie bolidy F1
tak miay. Zalet jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie si
skrtnych hamowania przez zawieszenie.

A nie martwi Ci przenoszenie si hamowania przez posie i przeguby?
To s siy klikakrotnie wiksze od si, jakie wystpuj przy
napdzaniu maego Citroena...

I to wcale nie jest art, niestety.
Dlaczego niestety? Cho, moe rzeczywicie: wymiana klockw, czy tarcz
musiaa by niecodziennym wyzwaniem :-)

Klocki bez problemu. Kopotem mogyby by tarcze ale nie miaem okazji
tego obserwowa.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

72 Data: Listopad 10 2011 13:29:00
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Robert_J 

A nie martwi Ci przenoszenie si hamowania przez posie i przeguby?
To s siy klikakrotnie wiksze od si, jakie wystpuj przy
napdzaniu maego Citroena...

Kiedy czytaem o takich patentach. ZTCP to duym problemem w tych rozwizaniach byo chodzenie tarcz hamulcowych. Ukad zamontowany za obudow silnika nie by dostatecznie chodzony. Oczywicie siy o ktrych piszesz te s nie do pominicia :-)

73 Data: Listopad 10 2011 12:47:31
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 9 Nov 2011 19:00:31 +0100, P.B. napisa(a):

Dlatego niektre Cytryny miay hamulce przy skrzyni biegw a nie przy
koach.

Cytryny nie kojarz, ale Alfa 75, niektre Ferrari i chyba jakie bolidy F1
tak miay. Zalet jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie si
skrtnych hamowania przez zawieszenie.


tudzie Jaguar E-type, Lotusy i par innych.
Chodzio zapewne rwnie o moliwo instalacji duych tarcz i zaciskw,
ktre si nie mieciy w wczesnych felgach.
Moce przenoszone przez przeguby i posie byy zapewne - co za
niespodzianka - zupenie podobne do tych przy gwatownym ruszaniu i
hamowaniu silnikiem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochd na zim? Golf TDI
Ma standardowo funkcj samootrzepywania si ze niegu

74 Data: Listopad 09 2011 14:33:39
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Przemysaw Czaja 


Uytkownik "Jakub Witkowski"

A ma jakie zalety?

Skuteczno porwnywalna z hamulcem gwnym

Znaczy mocniej trzymaj klocki tarcze z przodu ni z tyu, czy o co Ci chodzi?

Brak ryzyka zarzucenia po gwatownym zacigniciu

No ale jak ju przodem zarzuci, to pozamiatane. Osobicie wol, gdy ty si krci, a przd mam sterowny.


To raczej tylne s mocno uomne z samego zaoenia.

Rwnie przy cofaniu, czy wtedy przednie s uomne?

Ja niezoliwie - pytam z ciekawoci.

Pozdrwki

75 Data: Listopad 09 2011 12:54:27
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:


A ma jakie zalety?

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.


--
Karolek

76 Data: Listopad 09 2011 12:02:08
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote:

W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:


A ma jakie zalety?

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta moe z jedna osoba na ile milionw i raz na ile lat? :-)



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

77 Data: Listopad 09 2011 12:05:26
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, kamil  wrote:


Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta moe z jedna osoba na ile milionw i raz na
ile lat? :-)

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

--
Artur
ZZR 1200

78 Data: Listopad 09 2011 12:11:02
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 12:05, AZ wrote:

On 2011-11-09,   wrote:

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta moe z jedna osoba na ile milionw i raz na
ile lat? :-)

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!


Czyli dopaca za hamulec rczny na przd warto, ale zwolni o 10km/h jeli to uratuje cho jedno istnienie ludzkie ju nie?

A czy warto instalowa czujniki alkoholu unieruchamiajce samochd, jeli to uratuje cho jedno istnienie? Niedawno sporo osb krzyczao na ten pomys UE, ale za hamulec rczny ju dopac bez mrugnicia okiem?


Jak to jest z tymi wartociami?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

79 Data: Listopad 09 2011 12:13:21
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-09, kamil  wrote:


Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

Czyli dopacać za hamulec ręczny na przd warto, ale zwolnić o 10km/h
jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie ju nie?

Kopnela Cie kiedys w dupsko panna Ironia? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

80 Data: Listopad 09 2011 12:13:43
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 12:13, AZ wrote:

On 2011-11-09,   wrote:

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

Czyli dopaca za hamulec rczny na przd warto, ale zwolni o 10km/h
jeli to uratuje cho jedno istnienie ludzkie ju nie?

Kopnela Cie kiedys w dupsko panna Ironia? ;-)

Ale ja to samo! :-)



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

81 Data: Listopad 09 2011 13:20:07
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-09 13:11, kamil pisze:

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

Czyli dopaca za hamulec rczny na przd warto, ale zwolni o 10km/h jeli to uratuje cho jedno istnienie ludzkie ju nie?

A kto i gdzie pisze e *warto*? Ja tam jestem generalnie zwolennikiem taszych, prostych
rozwiza, nawet jeli s technicznie gorsze pod wieloma wzgldami. Cay ja.

Nie przeszkadza mi to jednak zauway e jaki ukad jest lepszy.

A czy warto instalowa czujniki alkoholu unieruchamiajce samochd, jeli to uratuje cho jedno istnienie? Niedawno sporo osb krzyczao na ten pomys UE, ale za hamulec rczny ju dopac bez mrugnicia okiem?

Oczywicie, e nie warto. Zastanowi bym si te np. nad ABS-em, gdybym tylko mia wybr.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

82 Data: Listopad 09 2011 14:18:18
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: CeSaR 

Czyli dopaca za hamulec rczny na przd warto, ale zwolni o 10km/h
jeli to uratuje cho jedno istnienie ludzkie ju nie?

A wiesz ile jest tej "dopaty" w samochodzie za 80000pln?
Gdyby ten hamullec by na ty to jeste przekonany, e ten samochod o
dokladnie ta wartosc bylby tanszy?
W ten sam sposob mozna kwestionowac polowe wyposazenia samochodu - np
elektrycznie otwierane szyby z tylu w samochodzie z klima. Albo otwor na
narty. Przydatny szczegolnie tym, ktorzy na nartach w zyciu nie jezdzili.

C

83 Data: Listopad 09 2011 13:12:25
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-09 13:02, kamil pisze:

On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:


A ma jakie zalety?

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta moe z jedna osoba na ile milionw i raz na
ile lat? :-)

Nie wiem czy w ogole ktos skorzysta, bo pewnie niewielu wlascicieli w ogole wie, ze ten reczny jest na przednie kola :>



--
Karolek

84 Data: Listopad 09 2011 15:21:36
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: J.F 

Uytkownik "Robert_J"  napisa w wiadomości

O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koa?? Jakieś 20 lat temu robiem coś przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyśla e nadal to robią ;-).

No wiesz - teoretycznie jesli inzynier pomyslal, pomyslal, pomyslal - i wymyslil ze lepiej na przod, to poniewaz samochody sie az tak bardzo nie zmienily, to nalezy sie spodziewac ze 20 lat pozniej nadal lepiej na przod, z powodu tych samych argumentow.

Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co - zamawiaja kolejne pare milionow :-)

J.

85 Data: Listopad 09 2011 16:33:28
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze:

Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo
doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co -
zamawiaja kolejne pare milionow :-)

Takie cuda zdarzaj si praktycznie w kadej marce.
No i to e jaki typ cewki by wadliwy, nie oznacza e caa produkcja jest do d... :)

Pozdrawiam
Pawe

86 Data: Listopad 10 2011 15:54:56
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: J.F 

Uytkownik "DoQ"  napisa w wiadomoci
W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze:

Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo
doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co -
zamawiaja kolejne pare milionow :-)

Takie cuda zdarzaj si praktycznie w kadej marce.
No i to e jaki typ cewki by wadliwy, nie oznacza e caa produkcja jest do d... :)

Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko dalej wciskaja wadliwe czesci.

A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

J.

87 Data: Listopad 10 2011 16:54:20
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 15:54, J.F pisze:

Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko
dalej wciskaja wadliwe czesci.

Generalnie, staraj si poprawia - po wymianie cewek z "nowego sortu" usterki raczej nie powracaj. ATSD w VAGu cewki te si psuj, przebija na obudow jak zapi wilgo. Ale wiadomo VAG wic to temat tabu ;)

A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

Tak jak Fiat z alternatorami? Te tego nie kumam ;)

Pozdrawiam
Pawe

88 Data: Listopad 10 2011 17:14:52
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-10 16:54, DoQ pisze:

Tak jak Fiat z alternatorami? Te tego nie kumam ;)

Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak: drzewiennymi patyczkami!!).
A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

89 Data: Listopad 10 2011 17:16:57
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:

Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak:
drzewiennymi patyczkami!!).
A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata
kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

LOL a tego nie wiedziaem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

Pozdrawiam
Pawe

90 Data: Listopad 10 2011 19:35:03
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:

Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak:
drzewiennymi patyczkami!!).
A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata
kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

LOL a tego nie wiedziaem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli.
W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu same patyki")


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

91 Data: Listopad 13 2011 19:11:16
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-11-10 19:35, MarcinJM pisze:

W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:

Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak:
drzewiennymi patyczkami!!).
A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata
kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

LOL a tego nie wiedziaem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli.
W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego
badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu
same patyki")


Fabrycznie?
Bo moe to dzieo lokalnych szpecw, co to klej bloki silnika na silikon?


--
                      Wojciech Smagowicz

92 Data: Listopad 09 2011 18:27:41
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz d
Autor: AL 

W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:

O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koa?? Jakieś 20
lat temu robiem coś przy hamulcach w BX-ie i byem w szoku jak
zobaczyem ten wynalazek. Ale w yciu bym nie pomyśla e nadal to robią
;-).

no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a skoro nie wiesz dlaczego hamulec byl wlasnie na przednie kola (jak w kazdym innych hydropneumatyku - zwlaszcza bez SCMAC)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

93 Data: Listopad 10 2011 13:30:29
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: Robert_J 

no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a ...

Moe i nie byem :-). To byo auto subowe, a i ja wcześniej za duo nie jedziem. To byo 20 lat temu :-). Zajedziem je dosownie, bo spalio się ;-))

94 Data: Listopad 10 2011 12:32:15
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Franc  

Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM wcznie maja wspomaganie
hamulcw nadcinieniowe, ktre to nadcinienie jest realizowane pomp od
hydrauliki zawiadujcej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i wanie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzga i skrzyni
biegw). Nie ma zwykego pynu hamulcowego, wszdzie jest LHM. Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujce duy wyciek pynu powoduje utrat
wspomagania hamulcw co objawi si sabym hamowaniem - a wtedy zacigamy
awaryjnie rczny i moemy wyhamowa, bez zarzucania tyu i bczkowania.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyrniajcy si IMK P7 - SWB ASS
Szary Modus z D4F
Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

95 Data: Listopad 10 2011 12:55:01
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisa(a):

Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM wcznie maja wspomaganie
hamulcw nadcinieniowe, ktre to nadcinienie jest realizowane pomp od
hydrauliki zawiadujcej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i wanie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzga i skrzyni
biegw). Nie ma zwykego pynu hamulcowego, wszdzie jest LHM. Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujce duy wyciek pynu powoduje utrat
wspomagania hamulcw co objawi si sabym hamowaniem - a wtedy zacigamy
awaryjnie rczny i moemy wyhamowa, bez zarzucania tyu i bczkowania.

Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez cinienia w ukadzie nie
ma hamowania wcale.
Pyn LHM jest w specyfikacji dosy podobny do hamulcowego, tyle, e jest na
bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.

A gwnym powodem montau rcznego z przodu wcale nie byo lepsze hamowanie
- powiedzmy, e to by drugi powd w kolejnoci

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochd na zim? Golf TDI
Ma standardowo funkcj samootrzepywania si ze niegu

96 Data: Listopad 10 2011 13:34:03
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:

Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisa(a):

Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM wcznie maja wspomaganie
hamulcw nadcinieniowe, ktre to nadcinienie jest realizowane pomp od
hydrauliki zawiadujcej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i wanie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzga i skrzyni
biegw). Nie ma zwykego pynu hamulcowego, wszdzie jest LHM. Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujce duy wyciek pynu powoduje utrat
wspomagania hamulcw co objawi si sabym hamowaniem - a wtedy zacigamy
awaryjnie rczny i moemy wyhamowa, bez zarzucania tyu i bczkowania.

Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez cinienia w ukadzie nie
ma hamowania wcale.
Pyn LHM jest w specyfikacji dosy podobny do hamulcowego, tyle, e jest na
bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.

A gwnym powodem montau rcznego z przodu wcale nie byo lepsze hamowanie
- powiedzmy, e to by drugi powd w kolejnoci

Jednym sowem powodem montowania gupiego systemu we francuzach 20 lat temu byo naprawienie drugiego gupiego systemu, ktrego awaria moe mie powane konsekwencje. :>






--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

97 Data: Listopad 10 2011 14:53:50
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: CeSaR 

Jednym sowem powodem montowania gupiego systemu we francuzach 20 lat
temu byo naprawienie drugiego gupiego systemu, ktrego awaria moe mie
powane konsekwencje. :>

A tych awarii bylo tyle, ze doprowadzily citroena na skraj bankructwa.....

C

98 Data: Listopad 10 2011 16:09:26
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: AL 

W dniu 2011-11-10 14:34, kamil pisze:

On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisa(a):

Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM wcznie maja
wspomaganie
hamulcw nadcinieniowe, ktre to nadcinienie jest realizowane pomp od
hydrauliki zawiadujcej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i wanie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzga i skrzyni
biegw). Nie ma zwykego pynu hamulcowego, wszdzie jest LHM.
Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujce duy wyciek pynu powoduje utrat
wspomagania hamulcw co objawi si sabym hamowaniem - a wtedy zacigamy
awaryjnie rczny i moemy wyhamowa, bez zarzucania tyu i bczkowania.

Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez cinienia w
ukadzie nie
ma hamowania wcale.
Pyn LHM jest w specyfikacji dosy podobny do hamulcowego, tyle, e
jest na
bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.

A gwnym powodem montau rcznego z przodu wcale nie byo lepsze
hamowanie
- powiedzmy, e to by drugi powd w kolejnoci

Jednym sowem powodem montowania gupiego systemu we francuzach 20 lat
temu byo naprawienie drugiego gupiego systemu, ktrego awaria moe
mie powane konsekwencje. :>

tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem:
np. BX, CX, Xsantia, XM,

W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia


Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie)
wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow
SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak
malalo cisnienie w ukladzie).
Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu -
przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po
nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono
hamulec reczny na przednie kola.
Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania
samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu)
nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do
zaistnialej sytuacji.

Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

--
pozdr
Adam (AL)
TG

99 Data: Listopad 10 2011 15:12:39
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 10/11/2011 15:09, AL wrote:


Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie)
wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow
SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak
malalo cisnienie w ukladzie).
Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu -
przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po
nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono
hamulec reczny na przednie kola.
Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania
samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu)
nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do
zaistnialej sytuacji.

Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

W kocu jakie rzeczowe wyjanienie. :)

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o przyciskach w VW nie wspominajc.. Jako si to nie przyjo (co do przycisku to akurat zrozumiae, rczny 0-1 pod guzikiem trudno wczu podczas ruszania pod gr itp).




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

100 Data: Listopad 10 2011 15:15:25
Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przd
Autor: AZ 

On 2011-11-10, kamil  wrote:


W końcu jakieś rzeczowe wyjaśnienie. :)

Swoją droga patent z pedaem miay te jakieś mercedesy, o przyciskach w
VW nie wspominając..

Napewno W210 tak ma.

--
Artur
ZZR 1200

101 Data: Listopad 10 2011 17:02:16
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o przyciskach w
VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.

W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)
Co ciekawe W201 (190tka) miaa normalny rczny.

Pozdrawiam
Pawe

102 Data: Listopad 10 2011 20:37:16
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-10 17:02, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o przyciskach w
VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.

W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)


BMW tez.


--
Karolek

103 Data: Listopad 10 2011 20:45:10
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze:

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o
przyciskach w
VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.
W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)
BMW tez.

Ktrych?


Pozdrawiam
Pawe

104 Data: Listopad 10 2011 21:04:37
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-10 20:45, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze:

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o
przyciskach w
VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.
W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)
BMW tez.

Ktrych?

E38


--
Karolek

105 Data: Listopad 12 2011 17:33:42
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 21:04, Karolek pisze:

VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.
W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)
BMW tez.
Ktrych?
E38

No to jedna, a reszta?

Pozdrawiam
Pawe

106 Data: Listopad 12 2011 20:34:09
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-12 17:33, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 21:04, Karolek pisze:

VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.
W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)
BMW tez.
Ktrych?
E38

No to jedna, a reszta?

No wyprodukowali ich wiecej niz jedna (E38) ;>
A potem to juz na guziczek :>


--
Karolek

107 Data: Listopad 10 2011 20:49:24
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Artur Malg 

W dniu 2011-11-10 17:02, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:

Swoj droga patent z pedaem miay te jakie mercedesy, o przyciskach w
VW nie wspominajc..
Napewno W210 tak ma.

W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze caa rzesza ;)

To tak :)

Co ciekawe W201 (190tka) miaa normalny rczny.

No tak, to ju wiem czemu by rednio lubiany ;)

108 Data: Listopad 10 2011 20:51:44
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Malg pisze:

Co ciekawe W201 (190tka) miaa normalny rczny.
No tak, to ju wiem czemu by rednio lubiany ;)

190tka jaka taka .. cienka bya jak na mercedesa wtedy ;>

Pozdrawiam
Pawe

109 Data: Listopad 10 2011 20:54:46
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Artur Malg 

W dniu 2011-11-10 20:51, DoQ pisze:

W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Malg pisze:

Co ciekawe W201 (190tka) miaa normalny rczny.
No tak, to ju wiem czemu by rednio lubiany ;)

190tka jaka taka .. cienka bya jak na mercedesa wtedy ;>

Fakt, do tego ten rczny ;)

110 Data: Listopad 10 2011 15:53:17
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: Micha Baszyski 

W dniu 2011-11-10 13:32, Franc pisze:

Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM wcznie maja wspomaganie
hamulcw nadcinieniowe, ktre to nadcinienie jest realizowane pomp od
hydrauliki zawiadujcej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i wanie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzga i skrzyni
biegw). Nie ma zwykego pynu hamulcowego, wszdzie jest LHM. Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujce duy wyciek pynu powoduje utrat
wspomagania hamulcw co objawi si sabym hamowaniem

nie ma co, pikna konstrukcja..
W moim wspomaganie hamulcw, kierownicy i zawieszenie hydropneumatyczne s cakowicie niezalene - wspomaganie kierownicy chodzi na ATF-ie, zawieszenie na LHM-ie, wspomaganie hamulcw podcinieniowe

--
Pozdr.
Micha

111 Data: Listopad 09 2011 20:30:06
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: venioo 

W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

Pewnie ju niedugo bd mia okazj sprawdzi przydatno mojego C-fnf
do zabaw na liskim, ale pki co napiszcie, prosz, czego mona si w
tym wzgldzie spodziewa po hamulcu rcznym dziaajcym na kola przednie.


W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc zabaw i driftow, to same zalety:
- zawsze mocno trzymal
- hamulec awaryjny
- brak naciagajacej sie linki
- brak szczek i bebnow do wymiany

--
venioo
GG:198909

112 Data: Listopad 10 2011 11:22:27
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: kamil 

On 09/11/2011 19:30, venioo wrote:

W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pewnie ju niedugo bd mia okazj sprawdzi przydatno mojego C-fnf
do zabaw na liskim, ale pki co napiszcie, prosz, czego mona si w
tym wzgldzie spodziewa po hamulcu rcznym dziaajcym na kola przednie.


W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc
zabaw i driftow, to same zalety:
- zawsze mocno trzymal
- hamulec awaryjny
- brak naciagajacej sie linki
- brak szczek i bebnow do wymiany

Jeli nie mwimy o wynalazkach typu tarczobbny z rcznym na bbnie, to chyba wikszo samochodw wikszych ni miejskie toczyda ma dzi tarczowe na kadym kole..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

113 Data: Listopad 10 2011 15:03:41
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: DoQ 

W dniu 10-11-2011 12:22, kamil pisze:

Jeli nie mwimy o wynalazkach typu tarczobbny z rcznym na bbnie, to
chyba wikszo samochodw wikszych ni miejskie toczyda ma dzi
tarczowe na kadym kole..

Japoczyki czsto miewaj bbny i to wcale nie takie tanie modele :P

Pozdrawiam
Pawe

114 Data: Listopad 11 2011 00:30:18
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: venioo 

W dniu 2011-11-10 12:22, kamil pisze:


Jeli nie mwimy o wynalazkach typu tarczobbny z rcznym na bbnie, to
chyba wikszo samochodw wikszych ni miejskie toczyda ma dzi
tarczowe na kadym kole..


Chyba nie

--
venioo
GG:198909

115 Data: Listopad 13 2011 22:15:21
Temat: Re: lizgawka a hamulec rczny... na przd
Autor: nazgul 


W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc
(...)
- brak naciagajacej sie linki

ale za to linka czsto si przeamuje przy zwrotnicy

Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód



Grupy dyskusyjne