lpg i silniki start stop
1 | Data: Styczen 16 2011 14:21:49 |
Temat: lpg i silniki start stop | |
Autor: killeen | coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata 2 |
Data: Styczen 16 2011 14:27:56 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100, killeen wrote: coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu nie na pare sekund ? Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na gazie powyzej -5 stopni C". Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI .. J. 3 |
Data: Styczen 16 2011 14:46:46 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: killeen | W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze: A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ? 4 |
Data: Styczen 16 2011 15:18:49 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100, killeen wrote: W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze: Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra. A tego gazownicy nie opanowali. Ale moze kiedys opanuja. J. 5 |
Data: Styczen 16 2011 15:53:45 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam Szewczak |
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100, killeen wrote: No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da. PZDr Adam 6 |
Data: Styczen 16 2011 16:22:36 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Agent |
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI 7 |
Data: Styczen 16 2011 16:31:53 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam Szewczak |
Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx PZDr Adam 8 |
Data: Styczen 16 2011 16:37:18 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI Zauważ jedno ale, Polak majÄ c na myĹli gazowanie - nie ma na myĹli instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalacjÄ LPG !! WidaÄ jest jakaĹ różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładujÄ fabrycznie instalacji LPG. Pozdrawiam ! 9 |
Data: Styczen 16 2011 16:40:28 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam Szewczak |
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie to zapodalem :P No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka. A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany. Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI. PZDr Adam 10 |
Data: Styczen 16 2011 21:31:15 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-01-16 16:40, Adam Szewczak pisze: Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie Mnie to tam wsio rawno, nie zamierzam siÄ przesiadaÄ z łomota na gazowniÄ :) JeĹli to T5 bÄdzie po dopakowaniu towarem jeździÄ tak jak Iveco na CNG, to nie chciałbym przynajmniej ja czegoĹ takiego :) Iveco brakuje momentu obrotowego szczególnie na starcie. I nie ujmujÄ c przy naszej rozbudowanej sieci stacji, cng raczej siÄ nie opłaca - ruszysz w którÄ Ĺ stronÄ gdzie stacji brak po drodze i tak bÄdziesz popylał na benzynie :) Pozdrawiam ! 11 |
Data: Styczen 16 2011 16:53:03 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote: W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic. Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies 6.3l benzyny. Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie. J. 12 |
Data: Styczen 16 2011 17:05:53 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam Szewczak |
On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote: Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr. Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna): - cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l - cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l - cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie) 21 zl vs 48 zl PZDr Adam 13 |
Data: Styczen 16 2011 21:32:43 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze: Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr. A nie 2,49 ?? Jeździłem w sobotę Kolejową - i zdawało mi się że widziałem właśnie 2,49. Pozdrawiam ! 14 |
Data: Styczen 16 2011 22:36:10 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam Szewczak |
W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze: Wiesz co musze podjechac zobaczyc, ale ostatnio ustawowo bylo podniesione na 2.25. PZDr Adam 15 |
Data: Styczen 16 2011 16:40:05 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: neoniusz | W dniu 11-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI Ale wiesz, ze gaz ziemny, to nie LPG? 16 |
Data: Styczen 16 2011 18:14:35 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Agent |
Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie pewnie jest teraz najwiekszym problemem. 17 |
Data: Styczen 16 2011 19:15:16 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Adam 'Adak' KÄpiĹski | Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia Oj, a Skoda Octavia II z tym małym TFSI (105KM?) - od 1 czy 2 miesiecy oferowana z LPG. Czyli da siÄ. A że drogo i na razie tylko producent? Ha... -- Adam 'Adak' KÄpiĹski GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może byÄ tylko mniejsze zło" 18 |
Data: Styczen 16 2011 19:25:15 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: DJ | a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ? Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych. Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100 km. Pozdrawiam Darek 19 |
Data: Styczen 16 2011 20:00:19 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 19:25:15 +0100, DJ wrote: Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz ? J. 20 |
Data: Styczen 17 2011 00:51:24 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: DJ | Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich Tak. Przy czym szczegolow nie znam i nie wiem, czy jest to pojedynczy wtrysk benzyny czy kilka wtryskow oraz czy chwilowo dzialaja wszystkie wtryskiwacze benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde rozwiazanie jest mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG. Z tego co wiem to na razie tylko nieliczne zaklady sie za takie silniki biora i to raczej na razie bardziej ekperymentalnie jak masowo. W miare jak bedzie tych silnikow przybywac to i montaz instalacji do nich sie upowszechni. Pozdrowienia Darek 21 |
Data: Styczen 17 2011 08:43:15 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Agent |
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach Raz benzynowe a raz lpg to napewno nie. Silnik raczej nie chodził by przy tym równo. Prawie napewno jest to jednoczesny wtrysk gazu i benzyny. No i teraz po co to robić skoro ma spalać tez benzynę, do tego na zimnym pewnie tylko benzynę a dochodzi koszt instalacji i serwisowania, nie mówiąc o problemach z regulacją. 22 |
Data: Styczen 16 2011 20:21:26 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Papkin |
Tez o tym czytalem. W sumie czyni to troche malo oplacalna modyfikacja... a juz na pewno stawia pytanie czy jest sens takiego gazowania? Zapewne instalacja DROZSZA, o ile? Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika, pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste. Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk. Teraz podajesz to "nadmiarowe" 1-3l/100 przy zalozeniu ze auto jedzie 100km bez zatrzymania i bylo juz rozgrzene zanim nie robilismy testu tak? Tj 1-3l/100 jest nieuniknionym nadmiarem w stosunku do instalacji 4 generacji w silnikach o starszej konstrukcji bez tych dotryskow chlodzacych. Nie wliczamy benzyny na rozgrzenie czy pierwsze sekundy pracy silnika od wlaczenia. Jakies linki? 23 |
Data: Styczen 18 2011 01:40:18 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 20:21:26 +0100, Papkin wrote: Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na No wiesz, ja swoja sierre na gazniku zapalalem zawsze na gazie, i tylko ponizej ok -15C byly klopoty. Nie wiem jak tam wtryskiwacze - potrzebuja troche ruchu czy nie .. J. 24 |
Data: Styczen 16 2011 20:06:45 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Mumin | W dniu 2011-01-16 16:22, Agent pisze: 25 |
Data: Styczen 16 2011 23:01:36 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: ALGI | Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a):
FSI już gazują. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL... A GDI to rzeczywiście jest problematyczne... 26 |
Data: Styczen 16 2011 23:20:57 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: J.F. | On Sun, 16 Jan 2011 23:01:36 +0100, ALGI wrote: Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a): Wiem, ale czy porzadny/rozsadny sposob gazuja. Bo tu faktycznie az by sie prosilo doprowadzic ciekly LPG do wtryskiwacza. J. 27 |
Data: Luty 01 2011 03:52:35 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Feromon |
On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100, killeen wrote: Ja w Poldku mialem zepsuta benzyne i na gazie zapalalem BEZ PROBLEMU w ciagu KILKUNASTU sekund krecenia wylacznie na GAZIE. Nawet prz mrozach rzedu -10 stopni. Przy wiekszych musialem krecic kilka razy po kilka sekund. Feromon 28 |
Data: Styczen 16 2011 21:33:54 | Temat: Re: lpg i silniki start stop | Autor: Jarek | W dniu 16.01.2011 14:21, killeen pisze: bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg Start/Stop to ściema. Dodatkowo nieekologiczna. Po pierwsze działa prawidłowo tylko gdy temperatura otoczenia jest na poziomie 18stC. Jak jest cieplej i chodzi klima, to już nie działa, bo klima z aku nie pójdzie. Jak jest zimno i działa ogrzewanie to to samo. Jak stoisz w korku - i co chwila ruszasz na chwilę, to aku szybko się kończy i znów automatyka start/stop wyłączy. Dodatkowo jeśli to diesel z filtrem to jazda w korku szybko załatwi filtr bo niedogrzany nie pracuje (no ale tego na LPG łatwo się nie przerobi...). Jak benzyna to trochę lepiej, z tym że niedogrzany katalizator też nie pracuje i albo truje środowisko albo się zapcha - tyle że tu łatwiej o naprawę. W praktyce można po prostu wyłączyć układ start/stop i traktować samochód jak każdy inny. Zyski z LPG będą na pewno większe niż z układu Start/Stop. I to zarówno dla środowiska jak i dla kieszeni. J. |