ma³e wozid³o do pracy
1 | Data: Czerwiec 20 2008 19:04:33 |
Temat: ma³e wozid³o do pracy | |
Autor: icek | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 20 2008 19:56:45 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: gothicus | Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali. 3 |
Data: Czerwiec 20 2008 20:02:20 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: icek | gothicus pisze: Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali. tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te 50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e wiêksza od Seicento.dobrze wiedziec. -- pozdros icek 4 |
Data: Czerwiec 20 2008 20:18:48 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Marcin | Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek napisa³: gothicus pisze: Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento... 5 |
Data: Czerwiec 20 2008 20:28:45 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: icek | Marcin pisze: Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek napisa³:to prawda, ale trasa przejazdu z miasta A do B to trasa alternatywna a nie g³ówna :) nie jezdza tam tiry bo... jest za w±sko z duzych rzeczy to autobus raz na godzine -- pozdros icek 6 |
Data: Czerwiec 20 2008 20:30:33 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | icek pisze: Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento...to prawda, ale trasa przejazdu z miasta A do B to trasa alternatywna a nie g³ówna :) Pijany wie¶niak w swoim peloponezie bywa gorszy ni¿ autobus z trze¼wym szoferem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Bia³y Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 7 |
Data: Czerwiec 20 2008 21:29:43 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Marcin wrote: Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek napisa³: Chyba tylko czysto teoretycznie. Tam jest tak ma³o miejsca na nogi, ¿e najmniejsze przesuniêcie wnêtrza musi siê wi±zaæ z ich uszkodzeniem. Seicento, tak przy okazji, jest zdecydowanie lepszy dla osoby o wzro¶cie ok. 1.7-1,8 m. Sam siê zastanawia³em kiedy¶ nad takim zakupem, wiêc sprawdza³em. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/kabriolet 8 |
Data: Czerwiec 20 2008 21:27:06 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | icek wrote: gothicus pisze: Chyba raczej 0.9, ale opinie o tym silniku s± raczej negatywne. Co innego 1.1 - "nie do zajechania". Mia³em to w Punto I i by³ ca³kiem ¿wawy, a na pewno bezproblemowy. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/kabriolet 9 |
Data: Czerwiec 20 2008 20:59:49 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Fri, 20 Jun 2008 19:04:33 +0200, icek wrote: czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims Z³a. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Czerwiec 20 2008 23:21:35 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: z³oty | icek pisze: Witam, ...lepiej rozwa¿ co¶ innego - choæby stare clio I (jak ci siê uda, to nawet z klim± i skór± w tej cenie dostaniesz). Du¿o tañsze, du¿o lepsze, sporo ci na ew. naprawy zostanie (o ile bêdzie siê psu³o.. to du¿o lepszy model ni¿ megane czy laguna i nie bardzo ma siê co psuæ) no i ...komfort nieporównywalny. Sporo jest wersji z LPG (a je¶li nie - to zamontujesz i nadal jeszcze sporo do tych 10 tys. ci zostanie). Poszukaj czego¶ od wersji RT "w górê" ..to i sporo dodatków bêdzie. ...no chyba, ¿e Ty z tych, co to rocznik nie jako¶æ siê liczy.. pzdr A. 11 |
Data: Czerwiec 20 2008 23:58:34 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Roki | czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims Np. ryzykiem ¶mierci przy starciu z innym pojazdem przy prêdko¶ci 50km/h. mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do pracy, codzienie po ~50km w jedn± stronê Za auto, które ma 3,5m d³ugo¶ci, zero komfortu z jazdy i zero osi±gów to imho bardzo z³a cena. Ps - Maj±c 10kpln mo¿na kupiæ naprawdê fajny samochód, wiêkszy, który niekoniecznie bêdzie dro¿szy w utrzymaniu. To jest mit, ¿e ma³e auto kosztuje du¿o mniej na codzieñ (mo¿e kilkana¶cie procent na tym OC, oponach, akumulatorze czy tarczach ale komfort jazdy i bezpieczeñstwo jest bezcenne). 12 |
Data: Czerwiec 21 2008 09:58:48 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: icek | Roki pisze: clio I odpada - mial to kuzyn i psu³o siê na potêgeczy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims ponad standardowym ryzykiem? dla mnie auto moze miec i 10 lat, wazne bym po zakupie i zrobieniu napraw zmiescil sie w tych ~10 tys i mial z grubsza spokój na 3 lata (tzn. tylko wymiana ekslopatacji, oleje, klocki etc) w te 3 lata zrobie tym autem pewnie z 75 tys km i bede nim jezdzi³ tanio do pracy, nawet nie szybko, bo szybko siê nie da - gdybym chcial jechac "szybk±" tras± to na drugi koniec miasta o 7-8 rano :) to w te 30-45 min bede juz w pracy, bo akurat mieszkanko wysz³o na wylocie miasta, ale przy tej "wolnej" trasie -- pozdros icek 13 |
Data: Czerwiec 21 2008 11:02:52 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: z³oty | icek pisze: clio I odpada - mial to kuzyn i psu³o siê na potêge ...no có¿ - jak kupi³ parcha to siê i psu³o. To samo bêdzie dotyczy³o innych marek - równie¿ seicento i pandy. pzdr A. 14 |
Data: Czerwiec 21 2008 17:14:15 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Roki | dla mnie auto moze miec i 10 lat, Tak to tylko w Erze:) A na powa¿nie to ryzyko istnieje zawsze. Najwa¿niejsze, ¿eby do³o¿yæ wszelkich starañ przy zakupie auta i kupiæ co¶ w dobrym stanie. Ma³e nie oznacza tanie w eksploatacji. (tzn. tylko wymiana ekslopatacji, oleje, klocki etc) Odpal Allegro, za 75% kwoty kup samochód w bardzo dobrym stanie technicznym a resztê zostaw na naprawy. O ile nie kupisz czego¶ egzotycznego powinno byæ oki. 15 |
Data: Czerwiec 23 2008 07:54:36 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Roki wrote: dla mnie auto moze miec i 10 lat, Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko mniejszy akumulator (a wiêc i tañszy). Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba trochê przespali lekcje fizyki. Opory powietrza, masa do "ruszenia" - na to trzeba energii. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/kabriolet 16 |
Data: Czerwiec 23 2008 11:34:24 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Roki | Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko Jasne, dlatego nie napisa³em, ¿e koszty bêd± takie same (te kilkana¶cie procent ró¿nicy zawsze bêdzie) ale komfort i bezpieczeñstwo jest bezcenne. Je¿eli mia³bym kupiæ za 10k seicento, to wola³bym za 7k kupiæ o niebo lepsze auto i resztê zostawiæ na to "dro¿sze utrzymanie". Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba Niekoniecznie. Ja je¿d¿ê Fordem Scorpio 2.0 z 93r LPG edition i na trasies schodzê do 8l gazu. Du¿o mniejsze auta pal± podobnie albo wiêcej. Wiêcej zale¿y od techniki jazdy ni¿ gabarytów pojazdu, 17 |
Data: Czerwiec 23 2008 20:04:32 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Roki wrote: Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko Czasem to nie jest kwestia "¿ywego pieni±dza", ale tak¿e ca³ego zachodu zwi±zanego z serwisowaniem. Seicento raczej do k³opotliwych nie nale¿y. Nie naprawiaj± go chyba tylko na stacjach Neste, bo s± samoobs³ugowe :-) Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba No widzisz. A ja Cors± 1.2 na trasie palê 8l i nawet siê nie zastanawiam, czy jadê ekonomicznie. Jakbym siê zastanawia³, to by by³o 6.5. I gdzie ten komfort? :-) Ca³y czas trzeba g³ówkowaæ i siê powstrzymywaæ. Tak na zapas: I na pewno nie je¼dzisz z porównywalnymi prêdko¶ciami przy tych 8, w to ju¿ nie uwierzê. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 18 |
Data: Czerwiec 23 2008 20:13:54 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Prêdki |
No widzisz. A ja Cors± 1.2 na trasie palê 8l i nawet siê nie zastanawiam, No widzisz, a ja Volvo 850 2,5 170KM, na trasie bez zadnego oszczedzania, czyli czeste wyprzedzanie, utrzymywanie przelotowej okolo 120km/h, klima wlaczona spalam 10-11l LPG/100km. Ciekwe ktore auto wygodniejsze:) I ciekowostka, moja byla dziewczyna tym Volvo na trasie 250km zrobila spalanie 8,5l/100km, ale ona jechala max 90km/h :) Pozdrawiam 19 |
Data: Czerwiec 23 2008 21:31:43 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Grzegorz Prêdki wrote:
I jeszcze mi powiesz, ¿e jazda 170-konnym Volvo z prêdko¶ci± ok. 120 jest normalna? Gdybym tyle je¼dzi³ swoj± Cors±, to na pewno nie pisa³bym tu o 8 litrach. Swoj± drog±: tu na p.m.s. wszyscy tak grzecznie je¿d¿±. "Na trasie" jako¶ inaczej to wygl±da... Dobra, zaraz kto¶ jeszcze rzuci przyk³adem takim a siakim i bêdziemy siê tu licytowaæ a¿ wyjdzie za chwilê, ¿e niektórzy je¿d¿± na stacjê upuszczaæ paliwo, ¿eby im baku nie rozsadzi³o, bo im siê generuje 3 litry na setkê. Ale prawda jest taka, ¿e fizyki siê nie da oszukaæ. Jak chcemy porównania, to mo¿e wypowie siê posiadacz A3 1.9 TDI i A6 1.9 TDI. Szybko oka¿e siê, ¿e zbêdnych kilogramów za darmo siê nie wozi. Nie wspomnê o porównaniu np. A2 1.4 TDI z A4 lub A6 1.9 TDI, gdzie jeszcze mamy dodatkow± dysproporcjê w pojemno¶ci silnika, która jest ca³kowicie naturalna przy takim zestawieniu klas samochodów. I na koñcu, ale nie najmniej wa¿ne: kolega pyta o samochód za 10k i rozgl±da siê za 3 latkiem. Kto mu sprzeda du¿y samochód spe³niaj±cy te dwa warunki? Ja nie. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 20 |
Data: Czerwiec 23 2008 19:07:07 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 23 Jun 2008 07:54:36 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko mniejszy C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale w duzym jest tak samo. Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±, za to dro¿szy serwis. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Czerwiec 23 2008 20:07:25 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Adam P³aszczyca wrote: On Mon, 23 Jun 2008 07:54:36 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Naprawdê potrafisz zej¶æ Sierr± do 6-6.5l / 100? Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±,Dlaczego niby? S± mniejsze, maj± mniejsz± powierzchniê, ale trzymaj± te¿ mniejsz± masê. za to dro¿szy serwis.Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz bior±c czê¶ci do ma³ych aut s± tañsze (choæby dlatego, ¿e s± mniej materia³och³onne, ale te¿ dlatego, ¿e s± pod biedniejszego klienta), a serwis jest taki sam. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 22 |
Data: Czerwiec 23 2008 23:44:03 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 23 Jun 2008 20:07:25 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale wNaprawdê potrafisz zej¶æ Sierr± do 6-6.5l / 100? Ta któr± mam nie, jakbym mia³ silnik 1.6, to bez problemu, nawet z moj±, ciêzka nog±. W 2.0 DOHC by mnie szlag trafi³, jakbym sie mia³ 70km/h turlaæ ;) Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±,Dlaczego niby? S± mniejsze, maj± mniejsz± powierzchniê, ale trzymaj± te¿ Tyle, ¿e powierzchnia maleje z kwadratem promienia.... za to dro¿szy serwis.Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz Mhm. Szczególnie w aspekcie braku miejsca pod mask±. A ceny czê¶ci? Có¿, ca³a zawiecha do Sierry to 200z³. Ile kosztuje w Pandzie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Czerwiec 24 2008 00:23:16 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Adam P³aszczyca wrote: On Mon, 23 Jun 2008 20:07:25 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿ trochê przypomina normaln±.
2 pi er razy szeroko¶æ opony = powierzchnia cierna :-) Chyba, ¿e liczymy powierzchniê boczn±. Ale elementy wiêksze, wiêc czasem ciê¿ej co¶ zrobiæ. Co do miejsca - zgoda,za to dro¿szy serwis.Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz ale to samo dotyczy wszystkich minivanów - maski króciutkie, a do komory palca siê nie da w³o¿yæ. A ceny czê¶ci? Tego nie wiem. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 24 |
Data: Czerwiec 24 2008 12:08:09 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Tue, 24 Jun 2008 00:23:16 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿ No to ma³e auto tyle samo spali, co du¿e, a niekiedy nawet wiêcej - Panda na autostradzie przy 120km/h pali 11-12 l/100km, sierra w tych samych warunkach 9-10 l/100km Tyle, ¿e powierzchnia maleje z kwadratem promienia.... Racja. Mhm. Szczególnie w aspekcie braku miejsca pod mask±.Ale elementy wiêksze, wiêc czasem ciê¿ej co¶ zrobiæ. Co do miejsca - zgoda, Elementy takie same... To¿ silniki ³adowane s± te same i do ma³ych, i do du¿ych... Dopisz zero...A ceny czê¶ci?Tego nie wiem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 25 |
Data: Czerwiec 24 2008 18:55:19 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Adam P³aszczyca wrote: On Tue, 24 Jun 2008 00:23:16 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Panda jest chyba jakim¶ specyficznym przypadkiem. Punto z tym samym silnikiem spali³o mi tylko raz 10 l/100km przy prêdko¶ci 170 (max. z ksi±¿ki 150). A w cyklu mieszanym - jak w ksi±¿eczce 7,8 l. Polecam Seicento - nie powinno byæ takich jaj. -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 26 |
Data: Czerwiec 24 2008 19:44:04 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Alex81 | Adam P³aszczyca wrote:Inna sprawa ¿e Panda jest autem _miejskim_ o aerodynamice kiosku Ruchu przeniesionego z przysz³o¶ci - po prostu nie by³a projektowana do jazd autostradowych. No a jeszcze inna sprawa ¿e niektórzy tego nie pojmuj± ;) -- pzdr Alex 27 |
Data: Czerwiec 24 2008 21:49:01 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Alex81 pisze: Inna sprawa ¿e Panda jest autem _miejskim_ o aerodynamice kiosku Ruchu przeniesionego z przysz³o¶ci - po prostu nie by³a projektowana do jazd autostradowych. No a jeszcze inna sprawa ¿e niektórzy tego nie pojmuj± ;) Ojj, Adama pracodawca by siê zez³o¶ci³ na takie stwierdzenie jak twoje ostatnie. Dla niego Panda to typowe All in One. Czyli po³±czenie czo³gu, jachtu, torowego ¶cigacza i wygodnej taksówki. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Bia³y Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 28 |
Data: Czerwiec 25 2008 13:03:32 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Tue, 24 Jun 2008 18:55:19 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz Panda jest chyba jakim¶ specyficznym przypadkiem. Punto z tym samym Nie, bêda wiêksze :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Czerwiec 21 2008 10:04:54 | Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy | Autor: Adam P³aszczyca | On Fri, 20 Jun 2008 23:58:34 +0200, "Roki" Za auto, które ma 3,5m d³ugo¶ci, zero komfortu z jazdy i zero osi±gów to Za te pieni±dze mo¿na kupiæ: 1. Sierrê w bardzo dobrym stanie 2. Jak kto¶ chce, to jeszcze j± dopie¶ciæ 3. Za resztê pojechaæ na Teneryfê. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |