Grupy dyskusyjne »
masa nieresorowana
masa nieresorowana
1 | Data: Marzec 28 2010 12:05:39 |
Temat: masa nieresorowana | |
Autor: J.F. | Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote: http://www.penskeshocks.com/PRESS_2008-08-19.php Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach w F1. Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase nieresorowana kola. Czyzby ona nie byla taka zla ? J. 2 |
Data: Marzec 28 2010 03:17:21 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Olleo | Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Niechcialo mi sie czytac, ale F1 raczej po wertepach nie jezdza ;) -- Olleo 3 |
Data: Marzec 28 2010 14:33:08 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: J.F. | On Sun, 28 Mar 2010 03:17:21 -0700 (PDT), Olleo wrote: Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Wyjasnienie jest w tym ostatnim - te bialoczerwone "krawezniki" w zakretach sa skosne. J. 4 |
Data: Marzec 28 2010 13:47:23 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote: Może w przypadku F1 pozwala to jakoĹ› lepiej wykorzystać tłumienie samej opony, które sÄ… tam głównym elementem amortyzacji pojazdu. To jest konstrukcja obliczona na pokonanie jednego typu przeszkody - może być tak że okazało siÄ™ że lepiej jak krawÄ™żnik weĽmie na siebie opona, a zawieszenie dopiero w opóĽnieniem odbierze energie od ugiÄ™tej opony gaszÄ…c jej sprÄ™żynowanie. 5 |
Data: Marzec 28 2010 13:40:34 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Irek N. | Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Tego typu rozwia;zanie be;dzie t?umi?o szybkozmienne obcia;z.enia jak sa;dze;. W efekcie bolid nie be;dzie sie; buja? - analogia do testu ?osia? ;) Jes'li jednak si?a be;dzie przy?oz.ona d?ugo (d?ugi zakre;t?), to uk?ad ulegnie, póz'niej tez. wróci po ustaniu si?y. Nie znam sie; na zawieszeniach, ale wydaje mi sie; z.e nieresorowana masa (mówimy o kole, pies'cie i otoczeniu) be;dzie inaczej sie; zachowywa?a. Przyk?adowo - ko?a z o?owiu, kierowca robi ruch wahad?owy kierownica;, bolid sie; buja bez problemu. Z takim t?umikiem natomiast - juz. nie. Czym toto sie; róz.ni w takim razie od mocnego amortyzatora? Nie wiem, moz.e tym, z.e jest pieron'sko sztywne, a w amortyzatorze zawsze jest jakis' skok ja?owy. Mi?ego, __ Pzd, Irek.N. 6 |
Data: Marzec 28 2010 14:35:30 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: J.F. | On Sun, 28 Mar 2010 13:40:34 +0200, Irek N. wrote: Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza maseTego typu rozwia;zanie be;dzie t?umi?o szybkozmienne obcia;z.enia jak sa;dze;. Tylko ze wlasnie to sie zachowuje jak masa - wiec nie tlumi, tzn nie rozprasza energii :-) J. 7 |
Data: Marzec 28 2010 14:48:26 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Irek N. |
Tylko ze wlasnie to sie zachowuje jak masa - wiec nie tlumi, tzn nie No kiedy właĹ›nie nie. Patrzysz od strony podłoża - drogi. Z tego punktu faktycznie wyglÄ…da to na dużÄ… masÄ™ nieresorowanÄ…. Popatrz od strony karoserii, dojdziesz do innych wniosków. SwojÄ… drogÄ…, dÄ…żenie do możliwie małej masy nieresorowanej jest dla mnie trochÄ™ niezrozumiałe. JeĹ›li nie mamy żadnych ograniczeĹ„ co do masy całkowitej pojazdu, to masa nieresorowana w niczym nam nie przeszkadza. JeĹ›li natomiast mamy założenie że nie przekroczymy ileĹ› tam, to faktycznie wiÄ™kszy komfort uzyskamy przy możliwie dużej masie resorowanej, a wiÄ™c małej nieresorowanej. Dobrze kombinujÄ™? Miłego. __ Pzd, Irek.N. 8 |
Data: Marzec 28 2010 17:25:02 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Tomasz Pyra | Irek N. pisze:
Samochód który miałby resorowany tylko fotel (powiedzmy że udałoby siÄ™ uzyskać dziÄ™ki temu podobny komfort) prowadziłby siÄ™ fatalnie. 9 |
Data: Marzec 28 2010 19:20:41 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Irek N. |
Samochód który miałby resorowany tylko fotel (powiedzmy że udałoby siÄ™ uzyskać dziÄ™ki temu podobny komfort) prowadziłby siÄ™ fatalnie. Pewnie tak, masz racjÄ™. Z drugiej strony wszystko w samochodzie mocno cierpi jak karoseriÄ™ poddać dużym drganiom. Wyobrażam sobie merca w którym nic nie położysz na desce z powodu jej ciÄ…głych podskakiwaĹ„, a od kierownicy wrÄ™cz rÄ™ce cierpnÄ…. ;) Miłego. __ Pzd, Irek.N. ps. ciÄ…gniki majÄ… czÄ™sto tylko budÄ™ amortyzowanÄ…, wie ktoĹ› jak tam z komfortem? 10 |
Data: Marzec 28 2010 19:53:09 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Artur MaĹ›lÄ…g | Irek N. pisze: ps. ciÄ…gniki majÄ… czÄ™sto tylko budÄ™ amortyzowanÄ…, wie ktoĹ› jak tam z komfortem? Jeżeli masz na myĹ›li ciÄ…gnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, niż w znakomitej wiÄ™kszoĹ›ci osobówek :) -- Jutro to dziĹ› - tyle że jutro. 11 |
Data: Marzec 28 2010 21:46:32 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: MaseĹ‚ | On 2010-03-28 19:53, Artur MaĹ›lÄ…g wrote: ps. ciÄ…gniki majÄ… czÄ™sto tylko budÄ™ amortyzowanÄ…, wie ktoĹ› jak tam zJeżeli masz na myĹ›li ciÄ…gnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, We wspolczesnych "rolniczych" zreszta tez. Powoli standardem staje sie np. lodowka do napojow na pokladzie kombajnu... Pozdro Maseł 12 |
Data: Marzec 29 2010 01:40:51 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: to | Artur MaĹ›lÄ…g wrote: Jeżeli masz na myĹ›li ciÄ…gnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, Szczególnie akustyczny. -- cokolwiek 13 |
Data: Marzec 28 2010 18:43:48 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: J.F. | On Sun, 28 Mar 2010 14:48:26 +0200, Irek N. wrote: Swoj± drog±, d±żenie do możliwie małej masy nieresorowanej jest dla mnie Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien felgi nie rozwalil. A podrzucone przez niego kolo wymaga silniejszej sprezyny zeby znow dotknelo asfaltu, a to z kolei powoduje wieksze wstrzasy karoserii.. J. 14 |
Data: Marzec 28 2010 19:16:50 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: Irek N. |
Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien Tak, to jest argument. Większa bezwładno¶ć wymaga większej siły je¶li chcemy zachować czas odpowiedzi układu. Pytanie tylko czy naprawdę chcemy? Czy takie _ułamkosekundowe_ oderwanie się opony wnosi cokolwiek do trakcji? Zastanawiam się, bo przecież amortyzator podbity na kamieniu przedłuża oderwanie koła od podłoża. Może więc należało by dawać amortyzatory tylko tak słabe/mocne, aby jedynie nie dopu¶cić do oscylacji układu zawieszenie-opona? Miłego. __ Pzd, Irek.N. 15 |
Data: Marzec 28 2010 20:31:40 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: J.F. | On Sun, 28 Mar 2010 19:16:50 +0200, Irek N. wrote: Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien jak sie odrywa to nie trzyma. A jak akurat jest zakret to trzymanie ciagle potrzebne. Trzeba by policzyc ile to moze trwac. Zastanawiam się, bo przecież amortyzator podbity na kamieniu Niekoniecznie - bo tez zapobiega uzyskaniu duzej predkosci przez podbite kolo. Chyba sie w koncu zmobilizuje, wyciagne spice i zasymuluje :-) Może więc należało by dawać Tak na oko to sa dobrane raczej tak zeby tlumic oscylacje calego pojazdu. I wbrew temu co tu niektorzy pisza o miekkim zawieszeniu, bardzo mile wspominam dacie, ktora byla mieciutka, a tlumienie amorow miala dobrane idealnie - chyba akurat trafili w krytyczne. Buda sie nie bujala wcale - raz nacisnieta wracala blyskawicznie do rownowagi. J. 16 |
Data: Kwiecien 04 2010 02:51:41 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: hdoruch | On 28 Mar, 12:05, J.F. wrote: Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote: -NA POCHYLYCH OGRANICZNIKACH ZAKRETOW
-przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia : F=b*(a1-a2) b-inertancja[kG] 17 |
Data: Kwiecien 04 2010 15:27:43 | Temat: Re: masa nieresorowana | Autor: J.F. | On Sun, 4 Apr 2010 02:51:41 -0700 (PDT), hdoruch wrote: On 28 Mar, 12:05, J.F. wrote: Owszem, aczkolwiek dalej pisza ze ten element daje teraz wieksza swobode ksztaltowania ch-ki zawieszenia. Mozna zbudowac filtry ciekawiej dobrane. Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase -przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia : Nic z tego - masy nadwozia przeciez nie moze powiekszyc, chyba ze dostanie zewnetrzny punkt podparcia - np opony, dla przypadkow opadania calego nadwozia. To symuluje wieksza mase kola - dzieki czemu stawia ono wiekszy "opor" przy probach podbicia, ale tez potem idzie dalej w gore, po czym i w opadaniu przeszkadza. J. |
masa nieresorowana
Galerie zdjęć
Newsletter