Grupy dyskusyjne   »   milion euro za km trakcji el w jezdni

milion euro za km trakcji el w jezdni



1 Data: Kwiecien 26 2018 23:23:52
Temat: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Pszemol 

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog



2 Data: Kwiecien 27 2018 04:22:05
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 26 Apr 2018 23:23:52 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog

1) nie pamietasz Tesli (Nikoli) ? "A gdzie beda liczniki"

2) szwedzka zima, snieg z sola .. ciekawe ile wytrzyma ...

J.

3 Data: Kwiecien 27 2018 12:03:20
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-27 o 04:22, J.F. pisze:

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog

1) nie pamietasz Tesli (Nikoli) ? "A gdzie beda liczniki"

2) szwedzka zima, snieg z sola .. ciekawe ile wytrzyma ...

Ciekawe kto ma płacić za wkopanie tej trakcji?


Pozdrawiam

4 Data: Kwiecien 27 2018 16:07:38
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-27 o 14:45, Pszemol pisze:

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog

1) nie pamietasz Tesli (Nikoli) ? "A gdzie beda liczniki"

2) szwedzka zima, snieg z sola .. ciekawe ile wytrzyma ...

Ciekawe kto ma płacić za wkopanie tej trakcji?

No jak to kto? Inwestor, który bÄ™dzie współpracował z gminÄ…
przy budowie takiej nowoczesnej drogi... i potem kasował
auta za prÄ…d + wygoda.

Jak inwestor to nie widzÄ™ przeszkód. Niech wkopuje.


Pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 30 2018 10:03:44
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Miroo 

W dniu 2018-04-27 o 16:07, RadoslawF pisze:

Ciekawe kto ma płacić za wkopanie tej trakcji?

No jak to kto? Inwestor, który bÄ™dzie współpracował z gminÄ…
przy budowie takiej nowoczesnej drogi... i potem kasował
auta za prÄ…d + wygoda.

Jak inwestor to nie widzÄ™ przeszkód. Niech wkopuje.

Optymista. Już różni inwestorzy pobudowali u nas autostrady, a ludzie narzekajÄ…, że jest najdrożej w Europie.
Inwestor to zwykle nie frajer i nie altruista. On zainwestuje, ale zapłacÄ… jak zwykle "ci paĹ„stwo".

Pozdrawiam

6 Data: Kwiecien 27 2018 07:45:44
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Pszemol 

"RadoslawF"  wrote in message

W dniu 2018-04-27 o 04:22, J.F. pisze:

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog

1) nie pamietasz Tesli (Nikoli) ? "A gdzie beda liczniki"

2) szwedzka zima, snieg z sola .. ciekawe ile wytrzyma ...

Ciekawe kto ma płacić za wkopanie tej trakcji?

No jak to kto? Inwestor, który bÄ™dzie współpracował z gminÄ…
przy budowie takiej nowoczesnej drogi... i potem kasował
auta za prÄ…d + wygoda.

7 Data: Kwiecien 27 2018 07:45:01
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Dnia Thu, 26 Apr 2018 23:23:52 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog

1) nie pamietasz Tesli (Nikoli) ? "A gdzie beda liczniki"

Pisz± o "autoryzacji" samochodu, więc dogadaj± się jako¶ elektronicznie.
Tak jak dzis się auta elektryczne dogaduj± z ładowarkami po kablu...

2) szwedzka zima, snieg z sola .. ciekawe ile wytrzyma ...

Nie pisz± jakie koszty rocznego utrzymania :-)

8 Data: Kwiecien 30 2018 20:17:21
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2018 o 18:52 Zenek Kapelinder  pisze:

Rozwinieciem bedzie zalozenie do samochodow metalowych kol i puszczenie  ich po szynach. Prad mozna puscic przewodem nad samochodem a nie w  jezdni. Bezpieczniej bedzie i uprosci sie budowa szczotek.


Też obstawiam, że "elektryczne" autostrady to jedyny słuszny kierunek. Ale  jeszcze na to za wczeĹ›nie.
GdzieĹ› kiedyĹ› widziałem grafikÄ™ w której ktoĹ› namalował kwadraciki na  Saharze. Powierzchnia wyznaczona przez te "kwadraciki" wypełniona farmami  solarnymi zaspokoiła by całe Ĺ›wiatowe zapotrzebowanie na energiÄ™. Ja bym  ten rysunek jeszcze rozwinÄ…ł - domalował kolejne kwadraciki na innych  pustyniach na wschód i zachód od Sahary. Te pustynie + plus inne  elektrownie "zielone" zapewniły by czystÄ… energiÄ™ dla całego Ĺšwiata przez  całÄ… dobÄ™.
Ale do tego potrzeba miÄ™dzynarodowego porozumienia i wiÄ™kszej Ĺ›wiadomoĹ›ci  - na razie to utopia.
Ech, pomarzyć...

TG

9 Data: Maj 04 2018 22:41:52
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-04-30 20:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .04.2018 o 18:52 Zenek Kapelinder  pisze:

Rozwinieciem bedzie zalozenie do samochodow metalowych kol i puszczenie ich po szynach. Prad mozna puscic przewodem nad samochodem a nie w jezdni. Bezpieczniej bedzie i uprosci sie budowa szczotek.


Też obstawiam, że "elektryczne" autostrady to jedyny słuszny kierunek. Ale jeszcze na to za wczeĹ›nie.
GdzieĹ› kiedyĹ› widziałem grafikÄ™ w której ktoĹ› namalował kwadraciki na Saharze. Powierzchnia wyznaczona przez te "kwadraciki" wypełniona farmami solarnymi zaspokoiła by całe Ĺ›wiatowe zapotrzebowanie na energiÄ™. Ja bym ten rysunek jeszcze rozwinÄ…ł - domalował kolejne kwadraciki na innych pustyniach na wschód i zachód od Sahary. Te pustynie + plus inne elektrownie "zielone" zapewniły by czystÄ… energiÄ™ dla całego Ĺšwiata przez całÄ… dobÄ™.
Ale do tego potrzeba międzynarodowego porozumienia i większej świadomości - na razie to utopia.
Ech, pomarzyć...


Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co, wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.

--
Tengu

10 Data: Maj 04 2018 22:50:44
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2018-05-04 o 22:41, Tengu pisze:

wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.
LiczÄ…c ich żywot do koĹ„ca?

Robert

11 Data: Maj 04 2018 23:11:20
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-04 22:50, Robert Wańkowski wrote:

W dniu 2018-05-04 o 22:41, Tengu pisze:
wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.
LiczÄ…c ich żywot do koĹ„ca?



Teoretycznie, można panele słoneczne używać 20-30 lat, żeby uzyskać dodatni bilans. Praktyka pokazuje jednak coĹ› innego.

--
Tengu

12 Data: Maj 05 2018 06:43:47
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Shrek 

W dniu 04.05.2018 o 22:41, Tengu pisze:

Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co, wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.

Już nie. Co nie zmienia postać rzeczy, że narazie niewykonalne. PomijajÄ…c technikalia, uzależnienie Ĺ›wiata od Afryki to kiepski pomysł. MusiałbyĹ› tak naprawdÄ™ chyba wczeĹ›niej pozbyć siÄ™ lokalnych inżynierów. Zarówno w samej elektrowni jak i liniach przesyłowych. O tym, że nawet na Saharze słoĹ„ce nie Ĺ›wieci całÄ… dobÄ™ nie wspomnÄ™;)

Shrek

13 Data: Maj 05 2018 09:44:58
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 06:43 Shrek  pisze:

(...) O tym, że nawet na Saharze słoĹ„ce nie Ĺ›wieci całÄ… dobÄ™ nie  wspomnÄ™;)

W pasie miedzy równoleżnikami 30 st. jest od groma wolnego,  nasłonecznionego terenu. A jakby gruntu pod farmy zabrakło - zawsze można  zrobić je na wodzie :-)

TG

14 Data: Maj 05 2018 09:49:52
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Shrek 

W dniu 05.05.2018 o 09:44, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .05.2018 o 06:43 Shrek  pisze:

(...) O tym, że nawet na Saharze słoĹ„ce nie Ĺ›wieci całÄ… dobÄ™ nie wspomnÄ™;)

W pasie miedzy równoleżnikami 30 st. jest od groma wolnego,

Ma tylko zazwyczaj tÄ… wadÄ™, że mieszkajÄ… tam tambylcy czyniÄ…c region mało stabilnym;)

nasłonecznionego terenu. A jakby gruntu pod farmy zabrakło - zawsze można zrobić je na wodzie :-)

Raczej siÄ™ nie zepnie finansowo. No i trzeba to jeszcze do bogatej pólnocy przesłać. Kawał drogi.

Shrek.

15 Data: Maj 05 2018 10:04:21
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 09:49 Shrek  pisze:


nasłonecznionego terenu. A jakby gruntu pod farmy zabrakło - zawsze  można zrobić je na wodzie :-)

Raczej siÄ™ nie zepnie finansowo. No i trzeba to jeszcze do bogatej  pólnocy przesłać. Kawał drogi.


To co siÄ™ 10 lat temu nie opłacało - teraz widocznie spina siÄ™ finansowo  (nie znamy jedynie okresu zwrotu), skoro wiele paĹ„stw idzie w tym kierunku  (łÄ…cznie z Anglikami).

http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie,Offshore/najwieksza-plywajaca-farma-pv-powstala-w-chinach.html

"W chiĹ„skiej prowincji Anhui zbudowano najwiÄ™kszÄ… na Ĺ›wiecie pływajÄ…cÄ…  farmÄ™ fotowoltaicznÄ….

Konstrukcja powstała na terenie zalanej kopalni wÄ™gla. Zagospodarowano  powstały w ten sposób zbiornik wodny, którego nie można wykorzystać w  innych celach, poprzez umieszczenie na nim paneli PV.

Moc tej farmy wynosi 40 MW, co czyni jÄ… najwiÄ™kszÄ… na Ĺ›wiecie w tej  kategorii. Panele umieszczono na zbiorniku, którego głÄ™bokoć siÄ™ga od 4  do 10 metrów.

– Farma fotowoltaiczna nie tylko pozwala na pełne wykorzystanie tej  powierzchni, redukujÄ…c zapotrzebowanie na grunty, ale również zwiÄ™kszony  zostanie uzysk energii dziÄ™ki chłodzeniu paneli – komentuje przedstawiciel  lokalnego rzÄ…du cytowany w komunikacie firmy Sungrow, która dostarczyła  dla tej inwestycji swoje inwertery.

(...)

Natomiast najwiÄ™cej na Ĺ›wiecie pływajÄ…cych farm fotowoltaicznych,  umieszczonych na konstrukcjach nie przytwierdzonych na stałe do morskiego  dna, powstaje w Japonii. WywodzÄ…ca siÄ™ z tego kraju Kyocera buduje na  zbiorniku wodnym Yamakura najwiÄ™kszÄ… na Ĺ›wiecie instalacjÄ™ tego rodzaju o  mocy 13,7 MW. Jej uruchomienie przewidziano do koĹ„ca pierwszego kwartału  przyszłego roku. WczeĹ›niej Kyocera uruchomiła w Japonii trzy podobne  instalacje o mocach rzÄ™du 1,2 MW, 1,7 MW i 2,3 MW."

TG

16 Data: Maj 05 2018 10:07:55
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-05 10:04, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .05.2018 o 09:49 Shrek  pisze:


nasłonecznionego terenu. A jakby gruntu pod farmy zabrakło - zawsze można zrobić je na wodzie :-)

Raczej siÄ™ nie zepnie finansowo. No i trzeba to jeszcze do bogatej pólnocy przesłać. Kawał drogi.


To co siÄ™ 10 lat temu nie opłacało - teraz widocznie spina siÄ™ finansowo (nie znamy jedynie okresu zwrotu), skoro wiele paĹ„stw idzie w tym kierunku (łÄ…cznie z Anglikami).

http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie,Offshore/najwieksza-plywajaca-farma-pv-powstala-w-chinach.html "W chiĹ„skiej prowincji Anhui zbudowano najwiÄ™kszÄ… na Ĺ›wiecie pływajÄ…cÄ… farmÄ™ fotowoltaicznÄ….

Konstrukcja powstała na terenie zalanej kopalni wÄ™gla. Zagospodarowano powstały w ten sposób zbiornik wodny, którego nie można wykorzystać w innych celach, poprzez umieszczenie na nim paneli PV.

Moc tej farmy wynosi 40 MW, co czyni jÄ… najwiÄ™kszÄ… na Ĺ›wiecie w tej kategorii. Panele umieszczono na zbiorniku, którego głÄ™bokoć siÄ™ga od 4 do 10 metrów.


40MW? Please!

Poza tym patrzÄ…c na inne inwestycje w Chinach (gigantyczne miasta-widma), to opłacalnoĹ›ciÄ… bym siÄ™ nie podpierał.

--
Tengu

17 Data: Maj 05 2018 10:12:36
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 10:07 Tengu  pisze:


40MW? Please!

Od czegoĹ› trzeba zacząć. Te marne 40MW i tak jest najwiÄ™kszÄ… takÄ… farma na  Ĺ›wiecie.

TG

18 Data: Maj 05 2018 10:15:04
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-05 10:12, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .05.2018 o 10:07 Tengu  pisze:


40MW? Please!

Od czegoś trzeba zacząć. Te marne 40MW i tak jest największą taką farma na świecie.


Gdyby to było faktycznie opłacalne (jak twierdzisz), to mówilibyĹ›my o gigawatach a nie megawatach.

--
Tengu

19 Data: Maj 05 2018 11:42:21
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Shrek 

W dniu 05.05.2018 o 10:12, Tomasz Gorbaczuk pisze:

40MW? Please!

Od czegoś trzeba zacząć. Te marne 40MW i tak jest największą taką farma na świecie.

Ale to właĹ›nie że 40 megawatów to najwiÄ™ksza instalacja to Ĺ›widczy włÄ…snie o tym, ze technologia siÄ™ nie sprawdza. To tak jakbyĹ› otrzymał bomber o mocy 1% z powiedzmy plastikowych opakowaĹ„ i twierdził, że to zajebista technologia, bo 1% to i tak namocniejszt bimber z plastikowych butelek.

20 Data: Maj 05 2018 09:03:00
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Marek 

On Fri, 4 May 2018 22:41:52 +0200, Tengu  wrote:

Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co, wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.

Ale przynoszÄ… zysk ich producentowi oraz dajÄ… pracÄ™ wielu innym po drodze (sprzedaży) wiÄ™c ten nakład energetyczny zwraca siÄ™ z nawiÄ…zkÄ….

--
Marek

21 Data: Maj 05 2018 09:23:14
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Shrek 

W dniu 05.05.2018 o 09:03, Marek pisze:

Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co, wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.

Ale przynoszÄ… zysk ich producentowi oraz dajÄ… pracÄ™ wielu innym po drodze (sprzedaży) wiÄ™c ten nakład energetyczny zwraca siÄ™ z nawiÄ…zkÄ….

Ale tu się kombinuje skąd prąd wykombinować nie kasę.

Shrek

22 Data: Maj 05 2018 09:39:24
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 22:41 Tengu  pisze:


Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co,  wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny -  tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie  wyprodukowana.


Bezrefleksyjnie powtarzasz stare, nieaktualne slogany na temat  fotowoltaiki.
Ujemny bilans powiadasz? - powiedz to Chinom, które stawiajÄ… coraz to nowe  farmy na morzu. Jak oni to robiÄ… majÄ…c od groma wÄ™gla - to znaczy, że nie  masz racji.
Dodatkowo w  fotowoltaice jest stały choć powolny postÄ™p. Wiesz co bÄ™dzie  za 20-50 lat?
SłoĹ„ce Ĺ›wieci zawsze (patrzÄ…c globalnie), dostarcza stabilny strumieĹ„  energii - trzeba tylko po niÄ… umiejÄ™tnie siÄ™gnąć..
Taki pomysł i tak jest teraz utopiÄ… ze wzglÄ™du na politykÄ™ a nie  technologiÄ™.


TG

23 Data: Maj 05 2018 10:12:37
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-05 10:10, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .05.2018 o 10:01 Tengu  pisze:


Skoro to Chiny, to pewnie zainwestowali z rozmachem ale jeĹ›li siÄ™ popatrzy na udział w całkowitej produkcji, to już nie wyglÄ…da tak imponujÄ…co - wiÄ™c to niczego nie dowodzi.
Gdy ostatnio sprawdzałem, to Polska wytwarzała (procentowo) wiÄ™cej "zielonej" energii niż Chiny.

Statystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi :-)
Chiny w ciÄ…gu ostatnich 10 lat zrobiły spory skok. Za chwilÄ™ wszystkim ucieknÄ… na lata Ĺ›wietlne.
Oprócz Chin w fotowoltaikÄ™ na wodzie inwestuje Japonia.


Na razie nie "inwestujÄ…" tylko "topiÄ…".


Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana. Na pewno jest znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.

No właĹ›nie - a co to jest 10 lat rozwoju technologi w perspektywie 50-100 letniej?


No to wróćmy do dyskusji za 50 lat :)

--
Tengu

24 Data: Maj 05 2018 10:18:41
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 10:12 Tengu  pisze:


Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana. Na pewno jest  znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.
 No właĹ›nie - a co to jest 10 lat rozwoju technologi w perspektywie  50-100 letniej?


No to wróćmy do dyskusji za 50 lat :)


Z takim podejĹ›ciem to byĹ›my nigdy koła nie wynaleĽli..
Za 50 lat powinniĹ›my rozpocząć dyskusjÄ™ jak najtaniej czerpać energiÄ™  bezpoĹ›rednio z gwiazdy :-)

TG

25 Data: Maj 05 2018 10:22:26
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-05 10:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .05.2018 o 10:12 Tengu  pisze:


Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana. Na pewno jest znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.
 No właĹ›nie - a co to jest 10 lat rozwoju technologi w perspektywie 50-100 letniej?


No to wróćmy do dyskusji za 50 lat :)


Z takim podejĹ›ciem to byĹ›my nigdy koła nie wynaleĽli.
Za 50 lat powinniśmy rozpocząć dyskusję jak najtaniej czerpać energię bezpośrednio z gwiazdy :-)


A czy ja napisałem, że technologii nie należy rozwijać (równolegle z innymi)? Sam miałem panel słoneczny na jachcie ale siÄ™ zepsuł :p

--
Tengu

26 Data: Maj 05 2018 21:21:37
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: kk 

W dniu 2018-05-05 o 10:22, Tengu pisze:

On 2018-05-05 10:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .05.2018 o 10:12 Tengu  pisze:


Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana. Na pewno jest znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.
 No właĹ›nie - a co to jest 10 lat rozwoju technologi w perspektywie 50-100 letniej?


No to wróćmy do dyskusji za 50 lat :)


Z takim podejĹ›ciem to byĹ›my nigdy koła nie wynaleĽli.
Za 50 lat powinniśmy rozpocząć dyskusję jak najtaniej czerpać energię bezpośrednio z gwiazdy :-)


A czy ja napisałem, że technologii nie należy rozwijać (równolegle z innymi)? Sam miałem panel słoneczny na jachcie ale siÄ™ zepsuł :p


A ja to myĹ›lałem o panelu na Twizy. Wtedy przy moich jazdach nie musiałbym go ładować wcale.

27 Data: Maj 05 2018 19:12:54
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 05 May 2018 09:39:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Bezrefleksyjnie powtarzasz stare, nieaktualne slogany na temat 
fotowoltaiki.
Ujemny bilans powiadasz? - powiedz to Chinom, które stawiaj± coraz to nowe 
farmy na morzu. Jak oni to robi± maj±c od groma węgla - to znaczy, że nie 
masz racji.

Chinczyki jeszcze jedna noga w socjalizmie, to kto wie ...

Dodatkowo w  fotowoltaice jest stały choć powolny postęp. Wiesz co będzie 
za 20-50 lat?

W tej chwili chyba bardzo powolny, jesli chodzi o krzem.

Ale jesli to prawda z tym bilansem ... to moze trzeba poczekac 20-50
lat na ten postep ?

Słońce ¶wieci zawsze (patrz±c globalnie)

Ale za daleko zeby transportowac :-(

dostarcza stabilny strumień energii - trzeba tylko po ni± umiejętnie sięgn±ć.

Gdzies ponad chmurami :-)

J.

28 Data: Maj 05 2018 10:10:28
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2018 o 10:01 Tengu  pisze:


Skoro to Chiny, to pewnie zainwestowali z rozmachem ale jeĹ›li siÄ™  popatrzy na udział w całkowitej produkcji, to już nie wyglÄ…da tak  imponujÄ…co - wiÄ™c to niczego nie dowodzi.
Gdy ostatnio sprawdzałem, to Polska wytwarzała (procentowo) wiÄ™cej  "zielonej" energii niż Chiny.

Statystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi :-)
Chiny w ciÄ…gu ostatnich 10 lat zrobiły spory skok. Za chwilÄ™ wszystkim  ucieknÄ… na lata Ĺ›wietlne.
Oprócz Chin w fotowoltaikÄ™ na wodzie inwestuje Japonia.


Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana.. Na pewno jest  znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.

No właĹ›nie - a co to jest 10 lat rozwoju technologi w perspektywie 50-100  letniej?

TG

29 Data: Maj 05 2018 10:01:36
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Tengu 

On 2018-05-05 09:39, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .05.2018 o 22:41 Tengu  pisze:


Bezrefleksyjnie powtarzasz mity o energii słonecznej. Póki co, wytwarzanie prÄ…du z paneli słonecznych daje ujemny bilans energetyczny - tzn. że ich wytworzenie pochłania wiÄ™cej energii niż energia przez nie wyprodukowana.


Bezrefleksyjnie powtarzasz stare, nieaktualne slogany na temat fotowoltaiki.
Ujemny bilans powiadasz? - powiedz to Chinom, które stawiajÄ… coraz to nowe farmy na morzu. Jak oni to robiÄ… majÄ…c od groma wÄ™gla - to znaczy, że nie masz racji.

Skoro to Chiny, to pewnie zainwestowali z rozmachem ale jeĹ›li siÄ™ popatrzy na udział w całkowitej produkcji, to już nie wyglÄ…da tak imponujÄ…co - wiÄ™c to niczego nie dowodzi.
Gdy ostatnio sprawdzałem, to Polska wytwarzała (procentowo) wiÄ™cej "zielonej" energii niż Chiny.

Dodatkowo w  fotowoltaice jest stały choć powolny postÄ™p. Wiesz co bÄ™dzie za 20-50 lat?

Nie mówiÄ™ nie - technologia jest cały czas udoskonalana. Na pewno jest znacznie lepiej niż np. 10 lat temu.

SłoĹ„ce Ĺ›wieci zawsze (patrzÄ…c globalnie), dostarcza stabilny strumieĹ„ energii - trzeba tylko po niÄ… umiejÄ™tnie siÄ™gnąć.
Taki pomysł i tak jest teraz utopiÄ… ze wzglÄ™du na politykÄ™ a nie technologiÄ™.


A to już inna bajka - co prawda, już jest NTG ale wchodzenie w dyskusjÄ™ o polityce, to byłaby już przesada :)

--
Tengu

30 Data: Kwiecien 30 2018 09:52:21
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor: Zenek Kapelinder 

Rozwinieciem bedzie zalozenie do samochodow metalowych kol i puszczenie ich po szynach. Prad mozna puscic przewodem nad samochodem a nie w jezdni. Bezpieczniej bedzie i uprosci sie budowa szczotek.

31 Data: Maj 05 2018 11:43:13
Temat: Re: milion euro za km trakcji el w jezdni
Autor:

W dniu 2018-04-27 o 01:23, Pszemol pisze:

I autka elektryczne zadowolone: bateryjki potrzebne duzo mniejsze i tańsze:

https://edition-m.cnn.com/2018/04/26/motorsport/sweden-electrified-road-intl-spt/index.html?sr=fbCNN042618sweden-electrified-road-intl-spt1107AMStoryGal#%7CgigyaMobileDialog


Pszemol lito¶ci.
Byłe¶ kiedy¶ w Lublinie? :-)

z

milion euro za km trakcji el w jezdni



Grupy dyskusyjne