Grupy dyskusyjne   »   moc a temperatura zew.

moc a temperatura zew.



1 Data: Listopad 09 2011 14:16:11
Temat: moc a temperatura zew.
Autor: Picia 

Jaki jest wpływ temperatury zewnętrznej na moc silnika w przypadku silników wolnoss±cych i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?

--
Piotr



2 Data: Listopad 09 2011 13:22:47
Temat: Re: moc a temperatura zew.
Autor: AZ 

On 2011-11-09, Picia  wrote:

Jaki jest wpływ temperatury zewnÄ™trznej na moc silnika w przypadku silników
wolnossÄ…cych i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub bez)? Czy jest
to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?

Ciezko okreslic bo zalezy od silnika, sposobu zasilania itp. Fakty sa
takie:
- zimniej - wiecej "powietrza w powietrzu" wiec zaciagajac ta sama ilosc
  (objetosciowo) powietrza, mozemy z nia spalic wiecej paliwa,
- cieplej - odwrotnie jw.

Mysle ze roznica moze byc w kilku, gora kilkunastu KM. Dlatego na hamowniach
zawsze podaje sie temperature powietrza.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Listopad 09 2011 13:37:33
Temat: Re: moc a temperatura zew.
Autor: to 

begin AZ

Mysle ze roznica moze byc w kilku, gora kilkunastu KM.

Może być dużo wiÄ™ksza w przypadku mocniejszych silników.

Tutaj jest trochÄ™ na ten temat:
http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=14

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Listopad 09 2011 13:36:23
Temat: Re: moc a temperatura zew.
Autor: to 

begin Picia

Jaki jest wpływ temperatury zewnÄ™trznej na moc silnika w przypadku
silników wolnossÄ…cych i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub
bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?

Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków --
przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.

Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

5 Data: Listopad 10 2011 07:26:23
Temat: Re: moc a temperatura zew.
Autor: Agent 


Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków -- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.

Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.

Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z temeraturÄ… to może już być trudniej.

6 Data: Listopad 10 2011 23:15:30
Temat: Re: moc a temperatura zew.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:


Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków
-- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też
ciśnienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.

Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.

Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni
mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se
myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie
inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z
temeraturÄ… to może już być trudniej.

U mnie gdy temp otoczenia siÄ™ga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam nie mały. Wówczas ECU doć mocno cofa zapłon aby uniknąć stuków i lekko liczÄ…c jakieĹ› 40-50KM ucieka.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

moc a temperatura zew.



Grupy dyskusyjne