begin Picia
Jaki jest wpływ temperatury zewnÄ™trznej na moc silnika w przypadku
silników wolnossÄ…cych i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub
bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków --
przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.
Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
5 |
Data: Listopad 10 2011 07:26:23 |
Temat: Re: moc a temperatura zew. |
Autor: Agent |
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków -- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.
Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.
Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z temeraturÄ… to może już być trudniej.
6 |
Data: Listopad 10 2011 23:15:30 | Temat: Re: moc a temperatura zew. | Autor: Lewis |
W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków
-- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też
ciśnienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.
Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.
Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni
mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se
myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie
inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z
temeraturÄ… to może już być trudniej.
U mnie gdy temp otoczenia siÄ™ga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam nie mały. Wówczas ECU doć mocno cofa zapłon aby uniknąć stuków i lekko liczÄ…c jakieĹ› 40-50KM ucieka.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
| |