Grupy dyskusyjne   »   montaż czujnika EGT w kolektor

monta czujnika EGT w kolektor



1 Data: Listopad 04 2014 22:42:01
Temat: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.

Dla mnie logiczne wydaje się zdjęcie kolektora, odwiert, gwintowanie, oczyszczenie, zaoenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" ktrego spytaem, czy/zaile/jak by mi to zamontowa - chce wiercić na aucie, bez zdejmowania, "co tam panie opiki, się odessa odkurzaczem najwyej, nic turbinie nie zaszkodzi".
No ale e wasztat chce za to 300z - to bez jaj- wiertarkę i dobre wierta mam, gwintownik te, nie mwiąc o odkurzaczu - jak mam wiercić na aucie to sobie mogę sam.

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem kolektora (wiadomo e mona, i  tak jest adniej i porządniej, ale moe wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

(auto ma kolektor "pod silnikiem", opiki do gry, ani do  turbo ani do gowic nie polecą, no ale potem po odpaleniu zostaną wdmuchnięte do turbo)

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Listopad 04 2014 13:56:41
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 22:42:56 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:

Musz wsadzi czujnik EGT, i si zastanawiam nad wykonaniem.

Dla mnie logiczne wydaje si zdjcie kolektora, odwiert, gwintowanie,
oczyszczenie, zaoenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" ktrego
spytaem, czy/zaile/jak by mi to zamontowa - chce wierci na aucie, bez
zdejmowania, "co tam panie opiki, si odessa odkurzaczem najwyej, nic
turbinie nie zaszkodzi".
No ale e wasztat chce za to 300z - to bez jaj- wiertark i dobre
wierta mam, gwintownik te, nie mwic o odkurzaczu - jak mam wierci
na aucie to sobie mog sam.

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo e mona, i  tak jest adniej i porzdniej, ale moe
wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

(auto ma kolektor "pod silnikiem", opiki do gry, ani do  turbo ani do
gowic nie polec, no ale potem po odpaleniu zostan wdmuchnite do turbo)

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Dlaczego musisz zamontowa taki czujnika?

3 Data: Listopad 04 2014 23:28:44
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, e muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w aden sposb widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako bąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez dugi okres czasu powoduje pokazanie się będu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - moe oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące powane uszkodzenia, tylko e to się (producentowi/serwisowi) nie opaca by klient wiedzia od razu, e coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć powaną awarię, ni np. drobną nieszczelno w dolocie.

Jako e czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakcony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na ktrej występują mV napięcia) moe wprowadzić więcej zakceń (robiąc za "antenę") ni sam pomiar, i ECU moe gupieć. Dlatego atwiej prościej jest wstawić niezaleną osobną sondę, ni ruszać istniejące.

wyjaśniem wystarczająco?

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

4 Data: Listopad 04 2014 23:47:31
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisa(a):

Jako e czujniki EGT maj sondy typu termopary, to niezbyt da si
"przypi" do istniejcego czujnika, bo a) pomiar bdzie mocno zakcony
temperatur styku metali b) dopicie czegokolwiek do istniejcej sondy
(na ktrej wystpuj mV napicia) moe wprowadzi wicej zakce
(robic za "anten") ni sam pomiar, i ECU moe gupie. Dlatego atwiej
prociej jest wstawi niezalen osobn sond, ni rusza istniejce.

wyjaniem wystarczajco?

A nie da si odczyta tej temperatury z ECU?
Jaki OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)

5 Data: Listopad 05 2014 00:35:38
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 23:47, Tomasz Pyra pisze:

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jakiś OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwyky wskanik "defi" z ustawianym warningiem i peak - zaatwia sprawę prosto, sprzętowo, i dziaa zawsze, a jak coś będzie się zego dziao - to miganie i PIIIP zwrci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podączyć po bt do auta-do elm327, podączyć do zasilania (bo ciągle poączony - się szybko rozaduje)
c) wączyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowaa gdy ona dzwonia) itd.

Fajnie, jak okazyjnie do sprawdzenia czegoś. Ale to chodzi o profilaktyczne zwiększenie niezawodności, a nie gadet ktrego się po miesiącu zapomni uywać.
Fajnie mogo by być, gdyby zamiast radia w aucie bya "stacja 2din" na androidzie, ktra by to wszystko miaa wbudowane i samo-startujące, ale to znw koszt i przerost formy nad treścią duy, a sens may.

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

6 Data: Listopad 10 2014 01:29:35
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "BartekK"

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jakiś OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwyky wskanik "defi" z ustawianym warningiem i peak - zaatwia sprawę prosto, sprzętowo, i dziaa zawsze, a jak coś będzie się zego dziao - to miganie i PIIIP zwrci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podączyć po bt do auta-do elm327, podączyć do zasilania (bo ciągle poączony - się szybko rozaduje)
c) wączyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowaa gdy ona dzwonia) itd.

Zamiast smartfona moesz sobie zrobić dedykowany sterownik. I tak czymś stacjonarnym musiabyś to monitorować.

7 Data: Listopad 04 2014 15:05:09
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 23:29:39 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:
>> Musz wsadzi czujnik EGT, i si zastanawiam nad wykonaniem.
> Dlaczego musisz zamontowa taki czujnika?
Dlatego, e musz monitorowa temperatur spalin wydostajcych si z
silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
aden sposb widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
logowana jako bd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
temperatura przez dugi okres czasu powoduje pokazanie si bdu w
formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura -
moe oznacza awari sygnalizujc nadchodzce powane uszkodzenia,
tylko e to si (producentowi/serwisowi) nie opaca by klient wiedzia
od razu, e co si dzieje - lepiej niech przyjedzie usun powan
awari, ni np. drobn nieszczelno w dolocie.

Jako e czujniki EGT maj sondy typu termopary, to niezbyt da si
"przypi" do istniejcego czujnika, bo a) pomiar bdzie mocno zakcony
temperatur styku metali b) dopicie czegokolwiek do istniejcej sondy
(na ktrej wystpuj mV napicia) moe wprowadzi wicej zakce
(robic za "anten") ni sam pomiar, i ECU moe gupie. Dlatego atwiej
prociej jest wstawi niezalen osobn sond, ni rusza istniejce.

wyjaniem wystarczajco?

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Niby wyjanie. Ale dalej nie widz potrzeby posiadania takiego czujnika co bdzie wsppracowa z jakim dooonym wskanikiem. Jak jedziesz jak czowiek to masz`czas patrze na taki wskanik ale wtedy nic si nie dzieje. Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrze na cokolwiek poza drog. Sygnay z termopary trudno si przetwarza. No chyba e uyjesz jakiego dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalowa eby nie wyglda jak szankier na kutasie?

8 Data: Listopad 05 2014 00:42:39
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-05 o 00:05,  pisze:

Jak jedziesz jak czowiek to masz`czas patrzeć na taki wskanik ale wtedy nic się nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą.
Sygnay z termopary trudno się przetwarza. No chyba e uyjesz jakiegoś dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalować eby nie wygląda jak szankier na kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, e nie do e do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo dugo linii przekroczona?)

1. Oczywiście e dedykowany miernik (choć zrobić wasną obsugę termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie czegoś, co ju ktoś zrobi i sprzedaje w rozsądnej cenie). I ten dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeenie powyej ustawionego poziomu (robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie poziomu maksymalnego (więc mona sprawdzić, ile to tam byo). Więc spoglądanie na bieąco na wskanik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalować to ju większy problem, zgadzam się, ale ju to rozwiązaem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarw mam coś takiego http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg - nic to nie przeszkadza w sensie zasaniania zegarw fabrycznych czy kontrolek, a po wsadzeniu wskanikw tak samo podświetlanych - wygląda wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

9 Data: Listopad 04 2014 16:07:15
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu roda, 5 listopada 2014 00:43:34 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:

W dniu 2014-11-05 o 00:05,  pisze:
> Jak jedziesz jak czowiek to masz`czas patrze na taki wskanik ale wtedy nic si nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrze na cokolwiek poza drog.
Sygnay z termopary trudno si przetwarza. No chyba e uyjesz jakiego
dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalowa eby nie wyglda jak szankier na
kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, e nie do e do kitu cytujesz,
to ciebie cytowa si nie da, bo dugo linii przekroczona?)

1. Oczywicie e dedykowany miernik (cho zrobi wasn obsug
termopary to dla mnie nie problem, ale po co traci czas na tworzenie
czego, co ju kto zrobi i sprzedaje w rozsdnej cenie). I ten
dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeenie powyej ustawionego poziomu
(robi PIIIIP i miga, wic nie da si przegapi), oraz ma zapamitywanie
poziomu maksymalnego (wic mona sprawdzi, ile to tam byo). Wic
spogldanie na bieco na wskanik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalowa to ju wikszy problem, zgadzam si, ale
ju to rozwizaem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarw mam co
takiego
http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg
- nic to nie przeszkadza w sensie zasaniania zegarw fabrycznych czy
kontrolek, a po wsadzeniu wskanikw tak samo podwietlanych - wyglda
wrcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jako wyglda, fabrycznie nie bo inaczej skale s namalowane. Udao Ci si powikszy otwory, kiedy o to pytae.

10 Data: Listopad 05 2014 01:56:56
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-05 o 01:07,  pisze:

Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udao Ci się powiększyć otwory, kiedyś o to pytaeś.
To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczeg estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgra.

Otwory udao się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by się dao rozciągnąć to, i tworzywo zmusiem. Drewniany koeczek nacięty, śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W - poszo atwiej ni myślaem, ale 2x musiaem robić bo po odpuszczeniu i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyo się.

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Listopad 10 2014 01:33:10
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "BartekK"


(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, e nie do e do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo dugo linii przekroczona?)

Nie jest przekroczona tylko tak zakodowana by waśnie dao się zawijać i cytować.

12 Data: Listopad 05 2014 09:27:18
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisa(a):

Jako e czujniki EGT maj sondy typu termopary, to niezbyt da si
"przypi" do istniejcego czujnika, bo a) pomiar bdzie mocno zakcony
temperatur styku metali b) dopicie czegokolwiek do istniejcej sondy
(na ktrej wystpuj mV napicia) moe wprowadzi wicej zakce
(robic za "anten") ni sam pomiar, i ECU moe gupie.

Niemoliwe. IMO podpicie dwch zrobionych w dzisiejszych standardach
miernikw temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego
wzrostu bdu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdz.
Ovczywiscie, jakie elementarne zasady powinny by zachowane - ekranowanie,
przewody kompensacyjne.
A co do wirw to ja bym jednak nie przepuszcza ich przez turbin :) A co,
jak si jaki wikszy zaklinuje midzy opatk a obudow?
--
Jacek

13 Data: Listopad 05 2014 14:39:51
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, e muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w aden sposb widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako bąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez dugi okres czasu powoduje pokazanie się będu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - moe oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące powane uszkodzenia, tylko e to się (producentowi/serwisowi) nie opaca by klient wiedzia od razu, e coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć powaną awarię, ni np. drobną nieszczelno w dolocie.

Jako e czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakcony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na ktrej występują mV napięcia) moe wprowadzić więcej zakceń (robiąc za "antenę") ni sam pomiar, i ECU moe gupieć. Dlatego atwiej prościej jest wstawić niezaleną osobną sondę, ni ruszać istniejące.

wyjaśniem wystarczająco?


Nic a nic co by wyjaśnio to poswięcenie i ryzykowanie e coś pjdzie nie tak, e o kosztach sameego zakadania takiego czujnika nie wspomnę. No bo po co kierowcy wiedza e spaliny są gorące bąd za mao gorące? W razie za gorących będzie wyącza silnik, bąd ręcznie ruchomi jakieś chodzenie?

14 Data: Listopad 10 2014 01:26:53
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "BartekK"

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, e muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w aden sposb widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako bąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez dugi okres czasu powoduje pokazanie się będu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - moe oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące powane uszkodzenia, tylko e to się (producentowi/serwisowi) nie opaca by klient wiedzia od razu, e coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć powaną awarię, ni np. drobną nieszczelno w dolocie.

Jako e czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakcony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na ktrej występują mV napięcia) moe wprowadzić więcej zakceń (robiąc za "antenę") ni sam pomiar, i ECU moe gupieć. Dlatego atwiej prościej jest wstawić niezaleną osobną sondę, ni ruszać istniejące.

wyjaśniem wystarczająco?

Nie moesz monitorować przez ECU ?

15 Data: Listopad 04 2014 23:21:03
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 22:42:01 +0100, BartekK napisa(a):

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo e mona, i  tak jest adniej i porzdniej, ale moe
wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

Ja bym tam cign dla pewnoci ten kolektor, ale nawet nie tyle ze
wzgldu na turbin (przez ktr wiry faktycznie raczej przelec i szansa
na uszkodzenie jest minimalna), ale na katalizator w ktry pewnie utkn.

16 Data: Listopad 04 2014 23:30:06
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 23:21, Tomasz Pyra pisze:

Ja bym tam ściągną dla pewności ten kolektor, ale nawet nie tyle ze
względu na turbinę (przez ktrą wiry faktycznie raczej przelecą i szansa
na uszkodzenie jest minimalna), ale na katalizator w ktry pewnie utkną.
aa to bez obaw ;) tam by pika golfowa nie utknęa ;>

--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

17 Data: Listopad 05 2014 10:52:01
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Marek 

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo e mona, i  tak jest adniej i porządniej, ale
moe wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?


Kiedys rozwiercalem i gwintowalem krociec od pompy wody.
Ktos mi doradzil, aby wiertlo i gwintownik wlozyc do smaru. Opilki podczas wiercenia przyklejaja sie do smaru.
Mi sie udalo. Od wiercenia auto przejechalo prawie 200kkm i dalej hula.

Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.
--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

18 Data: Listopad 05 2014 12:57:30
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomoci


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.


Teraz to s gwnie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

--
Pozdrawiam,

yabba

19 Data: Listopad 05 2014 14:43:00
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: tck 


Uytkownik "yabba"  napisa w wiadomoci

Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomoci

Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.


Teraz to s gwnie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?


jak nie plastik to aluminium


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

20 Data: Listopad 05 2014 14:25:29
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: AZ 

On 2014-11-05, yabba  wrote:

Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomości


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
kolektorze.

Teraz to są gwnie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

21 Data: Listopad 06 2014 10:11:43
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości

On 2014-11-05, yabba  wrote:
Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomości


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
kolektorze.

Teraz to są gwnie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.



Wątek zboczy na wiercenie przez gazownikw, a oni wiercą w ssącym.


--
Pozdrawiam,

yabba

22 Data: Listopad 06 2014 11:06:41
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: Marek 

Wątek zboczy na wiercenie przez gazownikw, a oni wiercą w ssącym.

Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

23 Data: Listopad 10 2014 10:49:04
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomoci

Wątek zboczy na wiercenie przez gazownikw, a oni wiercą w ssącym.

Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem.



Jak robisz dla siebie, to starasz si zrobi idealnie i nic nie zepsu. Jak robi to jaka firma to moe chcie pj na atwizn i nie przejmowa si dugofalowymi skutkami wpadnicia opika do cylindra lub turbiny.

--
Pozdrawiam,

yabba

24 Data: Listopad 05 2014 22:13:17
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor:

BartekK wrote:

"co tam panie opiki, się odessa odkurzaczem najwyej, nic turbinie nie
zaszkodzi".

Ju wiele silnikw zostao zaatwionych przez takich "fachowcw".
Zdejmij, umyj dokadnie, wywierć, umyj jeszcze raz.

Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zaley, czy masz EGR,
jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle do
lepki brud, więc opiki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
mogą odessać gile z nosa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

25 Data: Listopad 05 2014 22:15:24
Temat: Re: monta czujnika EGT w kolektor
Autor:

tᴏ wrote:

BartekK wrote:

"co tam panie opiki, się odessa odkurzaczem najwyej, nic turbinie nie
zaszkodzi".

Ju wiele silnikw zostao zaatwionych przez takich "fachowcw".
Zdejmij, umyj dokadnie, wywierć, umyj jeszcze raz.

Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zaley, czy masz
EGR, jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle
do lepki brud, więc opiki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to
sobie mogą odessać gile z nosa.

A sorry, Ty o wydechowym i EGT piszesz. Tutaj sytuacja wygląda znacznie
lepiej. Ale chyba i tak bym nie ryzykowa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

montaż czujnika EGT w kolektor



Grupy dyskusyjne