Grupy dyskusyjne   »   moto na O2

moto na O2



1 Data: Listopad 08 2012 06:36:59
Temat: moto na O2
Autor: grzech 

Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz


____
grzech
tdm



2 Data: Listopad 08 2012 16:38:49
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-08 15:36, grzech pisze:

Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz

¦wietny, jednak trudno mi uwierzyæ, ¿e móg³bym takiego kupiæ w sklepie.

To¿ koszty eksploatacji s± znikome wiêc nikomu siê to nie op³aca.


--
MN

3 Data: Listopad 09 2012 03:15:08
Temat: Re: moto na O2
Autor: grzech 

¦wietny, jednak trudno mi uwierzyæ, ¿e móg³bym takiego kupiæ w sklepie.

To¿ koszty eksploatacji s± znikome wiêc nikomu siê to nie op³aca.


Ju¿ mafie koncernowe by odpowiednio zareagowa³y gdyby spróbowaæ siê
tym wbiæ na rynek:(

______
grzech
tdm

4 Data: Listopad 09 2012 13:27:05
Temat: Re: moto na O2
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-11-08 16:38, Marcin N pisze:

W dniu 2012-11-08 15:36, grzech pisze:
Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz

Åšwietny, jednak trudno mi uwierzyć, ¿e móg³bym takiego kupić w sklepie.

To¿ koszty eksploatacji sÄ… znikome wiÄ™c nikomu siÄ™ to nie op³aca.



Oczywiscie. Bo sprezone powietrze otrzymuje sie czerpiac energie kosmosu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

5 Data: Listopad 09 2012 13:36:28
Temat: Re: moto na O2
Autor: Roger from Cracow 


U¿ytkownik "Kuczu"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2012-11-08 16:38, Marcin N pisze:
W dniu 2012-11-08 15:36, grzech pisze:
Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz

Åšwietny, jednak trudno mi uwierzyć, ¿e móg³bym takiego kupić w sklepie.

To¿ koszty eksploatacji sÄ… znikome wiÄ™c nikomu siÄ™ to nie op³aca.



Oczywiscie. Bo sprezone powietrze otrzymuje sie czerpiac energie kosmosu.


oczywiÅ›cie, ¿e koszty sÄ… znikome problem pewnie tutaj stanowi co innego.
Dochody koncernów paliwowych, podatki i akcyzy na paliwo itd. Jak oakcyzować
w bandycki sposób komuÅ› w domu stacjÄ™ do sprÄ™¿ania powietrza ?
MyÅ›lisz, ¿e kupisz taki motor i zaoszczÄ™dzisz co najmniej miesiÄ™cznie kilkaset
z³otych na paliwie? Uhm zaraz po tym jak dojdzie do koÅ„ca Å›wiata...

R

6 Data: Listopad 09 2012 13:59:30
Temat: Re: moto na O2
Autor: Omo 



U¿ytkownik "Roger from Cracow"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup oczywiÅ›cie, ¿e koszty sÄ… znikome problem pewnie tutaj stanowi co innego.
Dochody koncernów paliwowych, podatki i akcyzy na paliwo itd. Jak oakcyzować
w bandycki sposób komuÅ› w domu stacjÄ™ do sprÄ™¿ania powietrza ?
MyÅ›lisz, ¿e kupisz taki motor i zaoszczÄ™dzisz co najmniej miesiÄ™cznie kilkaset
z³otych na paliwie? Uhm zaraz po tym jak dojdzie do koÅ„ca Å›wiata...

Do końca świata nie dojdzie, bo na tym trudno będzie zaoszczędzić.
Koszt nape³nienia butli nurkowej 300 bar O2 to 7-8 z³/litr.
Butla zainstalowana w tym moto, tak na oko 10 l, wystarcza na 100 km. Zatem
cena tlenu to 70-80 z³ + k³opot z nape³nieniem. Benzyna, no, niech pali ok. 5
l/100 km - to nieca³e 30 z³...

Pozdrawiam - Omo

7 Data: Listopad 09 2012 13:02:34
Temat: Re: moto na O2
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Omo  wrote:


Do końca świata nie dojdzie, bo na tym trudno będzie zaoszczędzić.
Koszt nape³nienia butli nurkowej 300 bar O2 to 7-8 z³/litr.
Butla zainstalowana w tym moto, tak na oko 10 l, wystarcza na 100 km. Zatem
cena tlenu to 70-80 z³ + k³opot z nape³nieniem. Benzyna, no, niech pali ok.
5
l/100 km - to nieca³e 30 z³...

No a niektorzy mysla, ze powietrze za darmo to butle pompka se napompuja
a bogatsi sprezarka z Castoramy...

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Listopad 09 2012 14:23:26
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-09 13:59, Omo pisze:

Do końca świata nie dojdzie, bo na tym trudno będzie zaoszczędzić.
Koszt nape³nienia butli nurkowej 300 bar O2 to 7-8 z³/litr.
Butla zainstalowana w tym moto, tak na oko 10 l, wystarcza na 100 km. Zatem
cena tlenu to 70-80 z³ + k³opot z nape³nieniem. Benzyna, no, niech pali
ok. 5
l/100 km - to nieca³e 30 z³...

A ja znalaz³em cenÄ™ 1 z³ za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko powietrze. W googlach.



--
MN

9 Data: Listopad 09 2012 13:38:17
Temat: Re: moto na O2
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Marcin N  wrote:

Do końca świata nie dojdzie, bo na tym trudno będzie zaoszczędzić.
Koszt nape³nienia butli nurkowej 300 bar O2 to 7-8 z³/litr.
Butla zainstalowana w tym moto, tak na oko 10 l, wystarcza na 100 km. Zatem
cena tlenu to 70-80 z³ + k³opot z nape³nieniem. Benzyna, no, niech pali
ok. 5
l/100 km - to nieca³e 30 z³...

A ja znalaz³em cenÄ™ 1 z³ za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko
powietrze. W googlach.

Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
200-300 bar?

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Listopad 09 2012 13:42:43
Temat: Re: moto na O2
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 9 Nov 2012 13:38:17 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

A ja znalaz³em cenê 1 z³ za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko
powietrze. W googlach.

Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
200-300 bar?

A nie przera¿a Ciê trzymanie przy jajach benzyny, która mo¿e wybuchn±æ? :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

11 Data: Listopad 09 2012 13:47:15
Temat: Re: moto na O2
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Piotr Klimek  wrote:

A ja znalaz³em cenÄ™ 1 z³ za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko
powietrze. W googlach.

Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
200-300 bar?

A nie przera¿a CiÄ™ trzymanie przy jajach benzyny, która mo¿e wybuchnąć? :)

Benzyna nie wybucha a jedynie jej opary, trzeba sie bardziej postarac
niz z urwaniem zaworu czy cus ;-)

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Listopad 09 2012 14:10:46
Temat: Re: moto na O2
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 9 Nov 2012 13:47:15 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
200-300 bar?

A nie przera¿a Ciê trzymanie przy jajach benzyny, która mo¿e wybuchn±æ? :)

Benzyna nie wybucha a jedynie jej opary, trzeba sie bardziej postarac
niz z urwaniem zaworu czy cus ;-)

Na jednym i drugim mo¿na wjechaæ w drzewo, wiêc lepiej nie wsiadaæ wcale
:)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

13 Data: Listopad 09 2012 05:56:43
Temat: Re: moto na O2
Autor: grzech 

A nie przera a Ci trzymanie przy jajach benzyny, kt ra mo e wybuchn ? :)


Gdyby przera¿a³o to na bmw abo v-maxa by siê przesiad³ - tam jest pod
dupom:)

____
grzech
tdm

14 Data: Listopad 09 2012 14:03:22
Temat: Re: moto na O2
Autor: AZ 

On 2012-11-09, grzech  wrote:

A nie przera a Ci trzymanie przy jajach benzyny, kt ra mo e wybuchn ? :)


Gdyby przera¿a³o to na bmw abo v-maxa by siÄ™ przesiad³ - tam jest pod
dupom:)

Przynajmniej jaj nie urwie, ew opali ;-)

--
Artur
ZZR 1200

15 Data: Listopad 09 2012 05:24:41
Temat: Re: moto na O2
Autor: grzech 

Zatem cena tlenu to 70-80 z³ + k³opot z nape³nieniem.

Projekt w nazwie ma O2 ale w artykule pisz± o sprê¿onym powietrzu nie
za¶ o tlenie,
a to chyba ró¿nica jest:)


_____
grzech
tdm

16 Data: Listopad 09 2012 12:41:18
Temat: Re: moto na O2
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Kuczu  wrote:

W dniu 2012-11-08 15:36, grzech pisze:
Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz

Åšwietny, jednak trudno mi uwierzyć, ¿e móg³bym takiego kupić w sklepie.

To¿ koszty eksploatacji sÄ… znikome wiÄ™c nikomu siÄ™ to nie op³aca.



Oczywiscie. Bo sprezone powietrze otrzymuje sie czerpiac energie kosmosu.

Jak wiekszosc spala na fizyce w podstawowce to co sie dziwic? A pozniej wielka
euforia bo zrobili samochod/motocykl na prad, wodor, powietrze...

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Listopad 09 2012 14:12:03
Temat: Re: moto na O2
Autor: Piotr Rezmer 

AZ pisze:

Jak wiekszosc spala na fizyce w podstawowce to co sie dziwic? A pozniej wielka
euforia bo zrobili samochod/motocykl na prad, wodor, powietrze...

Ja tam nic nie pali³em.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

18 Data: Listopad 09 2012 13:29:35
Temat: Re: moto na O2
Autor: Roger from Cracow 


U¿ytkownik "grzech"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Nie wiem czy by³o;)
http://tinyurl.com/bubdpyz



kurcze zasiêg 100km nie¼le. ¯yczê temu Panu wiele powodzenia i trzymam kciuki
za wdro¿enie. Niestety jak to w ¿yciu bywa jaka¶ mafia motoryzacyjno paliwowa
zamknie ten projekt w biurku pewnie. Skoro student da³ radê to takie motory
powinny juz je¼dziæ po drogach od co najmniej paru lat. Szkoda.

Roger

19 Data: Listopad 09 2012 14:35:44
Temat: Re: moto na O2
Autor: RadoslawF 

Dnia 2012-11-09 13:29, U¿ytkownik Roger from Cracow napisa³:


kurcze zasiêg 100km nie¼le. ¯yczê temu Panu wiele powodzenia i trzymam kciuki
za wdro¿enie. Niestety jak to w ¿yciu bywa jaka¶ mafia motoryzacyjno paliwowa
zamknie ten projekt w biurku pewnie. Skoro student da³ radê to takie motory
powinny juz je¼dziæ po drogach od co najmniej paru lat. Szkoda.

Z podobnym napêdem je¼dzi go¶æ w Indiach, na bazie Enfilda.
Tyle ¿e jakby wszystkim zmotoryzowanym odpowiada³ zasiêg rzêdu
100 kilometrów to mieliby¶my na drogach zatrzêsienie pojazdów
elektrycznych. Dlaczego nie mamy, bo wiêkszo¶æ woli mieæ
zasiêg kilkuset kilometrów który mo¿na w kilka minut zwiêkszyæ
np. przez dolanie paliwa o kolejne kilkaset kilometrów.


Pozdrawiam

20 Data: Listopad 09 2012 14:41:34
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-09 14:35, RadoslawF pisze:

Z podobnym napêdem je¼dzi go¶æ w Indiach, na bazie Enfilda.
Tyle ¿e jakby wszystkim zmotoryzowanym odpowiada³ zasiêg rzêdu
100 kilometrów to mieliby¶my na drogach zatrzêsienie pojazdów
elektrycznych. Dlaczego nie mamy, bo wiêkszo¶æ woli mieæ
zasiêg kilkuset kilometrów który mo¿na w kilka minut zwiêkszyæ
np. przez dolanie paliwa o kolejne kilkaset kilometrów.

Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.

--
MN

21 Data: Listopad 11 2012 12:52:10
Temat: Re: moto na O2
Autor: Roger from Cracow 


Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas
do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.


po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
itp. Czyli tak naprawdê 80% potrzeb wiêkszo¶ci ludzi, którzy ¿yj± i pracuj±
w obrêbie jednego miasta prawda ?

Roger

22 Data: Listopad 11 2012 13:06:49
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-11 12:52, Roger from Cracow pisze:


Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas
do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd
elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.


po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
itp. Czyli tak naprawdê 80% potrzeb wiêkszo¶ci ludzi, którzy ¿yj± i pracuj±
w obrêbie jednego miasta prawda ?

Pozostaje te 20% potrzeb, które tak¿e KA¯DY ma. Czasem pojechaæ dalej, do rodziny, na ¶wiêta, na wakacje. I co? I klapa.

--
MN

23 Data: Listopad 11 2012 20:49:42
Temat: Re: moto na O2
Autor: Magic 

W dniu 2012-11-11 13:06, Marcin N pisze:

W dniu 2012-11-11 12:52, Roger from Cracow pisze:

Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas
do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd
elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.


po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
itp. Czyli tak naprawdê 80% potrzeb wiêkszo¶ci ludzi, którzy ¿yj± i
pracuj±
w obrêbie jednego miasta prawda ?

Pozostaje te 20% potrzeb, które tak¿e KA¯DY ma. Czasem pojechaæ dalej,
do rodziny, na ¶wiêta, na wakacje. I co? I klapa.


W wiêkszo¶ci rodzin jest ju¿ wiêcej ni¿ 1 samochód.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

24 Data: Listopad 11 2012 21:21:35
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-11 20:49, Magic pisze:

W dniu 2012-11-11 13:06, Marcin N pisze:
W dniu 2012-11-11 12:52, Roger from Cracow pisze:

Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas
do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd
elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.


po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
itp. Czyli tak naprawdê 80% potrzeb wiêkszo¶ci ludzi, którzy ¿yj± i
pracuj±
w obrêbie jednego miasta prawda ?

Pozostaje te 20% potrzeb, które tak¿e KA¯DY ma. Czasem pojechaæ dalej,
do rodziny, na ¶wiêta, na wakacje. I co? I klapa.


W wiêkszo¶ci rodzin jest ju¿ wiêcej ni¿ 1 samochód.

Zgoda, powiedzmy, ¿e taki elektryczny mia³by byæ drugim w rodzinie. Zawê¿a to dramatycznie liczbê potencjalnych klientów. Poza tym - po co jako samochód wy³±cznie do miasta kupowaæ brykê za ponad 100 tys? Je¶li ma to byæ wozide³ko na 20-50 km, to kto wyda na to tak± kasê?
Ekonomicznie zupe³nie bez sensu.

--
MN

25 Data: Listopad 11 2012 21:29:56
Temat: Re: moto na O2
Autor: Magic 

W dniu 2012-11-11 21:21, Marcin N pisze:> W dniu 2012-11-11 20:49, Magic pisze:
>> W dniu 2012-11-11 13:06, Marcin N pisze:
>>> W dniu 2012-11-11 12:52, Roger from Cracow pisze:
>>>>
>>>>> Zasiêg w napêdzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Wiêksza - to czas
>>>>> do³adowania liczony w godzinach. Razem obie powoduj±, ¿e napêd
>>>>> elektryczny PÓKI CO nie nadaje siê do typowych zastosowañ samochodu.
>>>>
>>>>
>>>> po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
>>>> itp. Czyli tak naprawdê 80% potrzeb wiêkszo¶ci ludzi, którzy ¿yj± i
>>>> pracuj±
>>>> w obrêbie jednego miasta prawda ?
>>>
>>> Pozostaje te 20% potrzeb, które tak¿e KA¯DY ma. Czasem pojechaæ dalej,
>>> do rodziny, na ¶wiêta, na wakacje. I co? I klapa.
>>>
>>
>> W wiêkszo¶ci rodzin jest ju¿ wiêcej ni¿ 1 samochód.
>
> Zgoda, powiedzmy, ¿e taki elektryczny mia³by byæ drugim w rodzinie.
> Zawê¿a to dramatycznie liczbê potencjalnych klientów. Poza tym - po co
> jako samochód wy³±cznie do miasta kupowaæ brykê za ponad 100 tys? Je¶li
> ma to byæ wozide³ko na 20-50 km, to kto wyda na to tak± kasê?
> Ekonomicznie zupe³nie bez sensu.
>

Romet 4E ma byæ dostêpny za ok 30 tys. Poza tym pamiêtajmy ¿e to dopiero pocz±tki tej ga³êzi motoryzacji w obecnej formie. Wszystko bêdzie stawa³o siê wydajniejsze i tañsze. Jedyne czego siê tak naprawdê obawiam to nieczyste zagrania koncernów naftowych i motoryzacyjnych zainteresowanych utrzymaniem prymatu silników spalinowych przez nastêpne 100 lat. General Motors ju¿ parê lat temu zabi³o projekt EV-1, a to by³ w pe³ni funkcjonalny, du¿y i sprawny samochód elektryczny.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

26 Data: Listopad 11 2012 21:32:30
Temat: Re: moto na O2
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-11-11 21:29, Magic pisze:

 Poza tym pamiêtajmy ¿e to dopiero
pocz±tki tej ga³êzi motoryzacji w obecnej formie.

Zgoda. Dlatego na wstêpie napisa³em, ¿e PÓKI CO - te samochody s± prawie bezwarto¶ciowe.


--
MN

27 Data: Listopad 11 2012 23:02:47
Temat: Re: moto na O2
Autor: RadoslawF 

Dnia 2012-11-11 21:29, U¿ytkownik Magic napisa³:

Romet 4E ma byæ dostêpny za ok 30 tys. Poza tym pamiêtajmy ¿e to dopiero pocz±tki tej ga³êzi motoryzacji w obecnej formie. Wszystko bêdzie stawa³o siê wydajniejsze i tañsze. Jedyne czego siê tak naprawdê obawiam to nieczyste zagrania koncernów naftowych i motoryzacyjnych zainteresowanych utrzymaniem prymatu silników spalinowych przez nastêpne 100 lat. General Motors ju¿ parê lat temu zabi³o projekt EV-1, a to by³ w pe³ni funkcjonalny, du¿y i sprawny samochód elektryczny.

Jako drugi w rodzinie jest w wielu przypadkach niewystarczaj±cy.
Jak masz do podwiezienia dwójkê dzieci to ten Romet odpada, jak
masz ma³e dziecko to w tym wynalazku brak drugiego rzêdu siedzeñ.


Pozdrawiam

28 Data: Listopad 11 2012 22:56:25
Temat: Re: moto na O2
Autor: ursyn 

W dniu niedziela, 11 listopada 2012 21:30:00 UTC+1 u¿ytkownik Magic napisa³:

Romet 4E ma by� dost�pny za ok 30 tys.

Prêdko¶æ max. 62/42 km/h
Zasiêg 90/180km

Cykl pracy akumulatorów ~400, to daje 36ty¶ km przejechanych w trybie turbo, po których trzeba wy³o¿yæ 8ty¶ na akumulatory.

Pozdrawiam
    ursyn

29 Data: Listopad 12 2012 08:31:57
Temat: Re: moto na O2
Autor: Magic 

W dniu 2012-11-12 07:56, ursyn pisze:

W dniu niedziela, 11 listopada 2012 21:30:00 UTC+1 u¿ytkownik Magic napisa³:
Romet 4E ma by� dost�pny za ok 30 tys.

Prêdko¶æ max. 62/42 km/h
Zasiêg 90/180km

Cykl pracy akumulatorów ~400, to daje 36ty¶ km przejechanych w trybie turbo, po których trzeba wy³o¿yæ 8ty¶ na akumulatory.


To samo mia³e¶ do tej pory dostêpne za 80-100 tys z³ wiêc chyba jest postêp? I powtarzam - to dopiero pocz±tki.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

30 Data: Listopad 12 2012 00:10:39
Temat: Re: moto na O2
Autor: ursyn 

W dniu poniedzia³ek, 12 listopada 2012 08:32:01 UTC+1 u¿ytkownik Magic napisa³:

W dniu 2012-11-12 07:56, ursyn pisze:

> W dniu niedziela, 11 listopada 2012 21:30:00 UTC+1 u¿ytkownik Magic napisa³:

>> Romet 4E ma by� dost�pny za ok 30 tys.

>

> Prêdko¶æ max. 62/42 km/h

> Zasiêg 90/180km

>

> Cykl pracy akumulatorów ~400, to daje 36ty¶ km przejechanych w trybie turbo, po których trzeba wy³o¿yæ 8ty¶ na akumulatory.

To samo mia³e¶ do tej pory dostêpne za 80-100 tys z³ wiêc chyba jest

postêp? I powtarzam - to dopiero pocz±tki.

Postêp jest to na pewno, ale w tej cenie(30ty¶) mo¿na kupiæ auto które ma podobne koszty utrzymania, o komforcie nawet nie wspomnê.
A jakby porównaæ 4e do Tata Nano, to Romet wypada moim zdaniem cieniutko. Mo¿e za 10 lat...

Pozdrawiam
    ursyn

31 Data: Listopad 13 2012 00:16:53
Temat: Re: moto na O2
Autor: kakmar 

Dnia 11.11.2012 Magic  napisa³/a:


Romet 4E ma być dostÄ™pny za ok 30 tys. Poza tym pamiÄ™tajmy ¿e to dopiero
poczÄ…tki tej ga³Ä™zi motoryzacji w obecnej formie. Wszystko bÄ™dzie
stawa³o siÄ™ wydajniejsze i taÅ„sze.

CiÄ…gle nie ma technologi gromadzenia energii która by³aby alternatywÄ… dla
wÄ™glowodorów.

Jedyne czego siÄ™ tak naprawdÄ™ obawiam
to nieczyste zagrania koncernów naftowych i motoryzacyjnych
zainteresowanych utrzymaniem prymatu silników spalinowych przez nastÄ™pne
100 lat. General Motors ju¿ parÄ™ lat temu zabi³o projekt EV-1, a to by³
w pe³ni funkcjonalny, du¿y i sprawny samochód elektryczny.

Nie by³, ani du¿y (2 osoby), ani sprawny, itd...

Nie ma, zwyczajnie nie ma, dobrej alternatywy dla wÄ™glowodorów, mo¿e
kiedyÅ›. Jest za to wiele napÄ™dzanych irracjonalnymi za³o¿eniami i opartymi
na niedomówieniach "genialnych" projektów, które zdychajÄ… po zderzeniu
z rzeczywistością. Zostają tylko legendy, zmarnowany czas i pieniądze,
oraz ludzie którym namieszano w g³owach.

Sam z ciekawością czasem czytam o takich projektach, niestety gdy zacznę
siÄ™ zastanawiać czy wyda³bym na to w³asne pieniÄ…dze, to wychodzi jak
zwykle.

Dopóki nie bÄ™dzie przynajmniej tak samo wygodnej i taniej jak obecnie
metody gromadzenia energii dla pojazdów, nie bÄ™dzie alternatywy.
Oczywiście jeśli obecnie stosowane paliwa staną się drogie, czy w inny
sposób ma³o dostÄ™pne, alternatywy siÄ™ upowszechniÄ…. Tyle ¿e ze szkodÄ…
dla wygody, do której siÄ™ wszyscy przyzwyczailiÅ›my.

Tu nie ma spisku, jest smutna prawda, o braku prze³omu w technice.
Tak jak silniki parowe powoli stajÄ…c siÄ™ coraz doskonalsze, zastÄ™powa³y
ko³a wodne i wiatraki, oraz znajdowa³y nowe zastosowania. Tak jak silniki
spalinowe zastÄ…pi³y parowe, znalaz³y nowe zastosowania i ciÄ…gle stajÄ… siÄ™
coraz doskonalsze. Tak kiedyÅ› ktoÅ› napisze, ¿e prze³omowy by³ projekt
"jakiÅ›tam" który zastÄ…pi³ spalinowe. Tyle ¿e my mo¿emy siÄ™ ju¿ nie zdÄ…¿yć
dowiedzieć który to, nawet jeÅ›li ju¿ taki jest.

No chyba ¿e siÄ™ coÅ› naprawdÄ™ ruszy w fizyce.

--
kakmaratgmaildotcom

moto na O2



Grupy dyskusyjne