Grupy dyskusyjne   »   motocykl a środowisko

motocykl a środowisko



1 Data: Listopad 23 2008 11:16:28
Temat: motocykl a środowisko
Autor:

Działania, które należy podjąć by przeciwdziałać zanieczyszczeniom środowiska
naturalnego wg Wikipedii:

Recykling
Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, pyłów, do atmosfery
Ograniczenie wydobycia paliw kopalnych
Promowanie odnawialnych źródeł energii (elektrownia słoneczna, elektrownia
wiatrowa itp.)
Produkcja towarów nadających się do powtórnego użytku
Promowanie komunikacji miejskiej


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Listopad 23 2008 11:55:43
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Budyń 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Działania, które należy podjąć by przeciwdziałać zanieczyszczeniom
środowiska
naturalnego wg Wikipedii:


nudzi ci sie, tak?




b.

3 Data: Listopad 23 2008 14:04:43
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

 pisze:

Działania, które należy podjąć by przeciwdziałać zanieczyszczeniom środowiska naturalnego wg Wikipedii:

Recykling Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, pyłów, do atmosfery Ograniczenie wydobycia paliw kopalnych Promowanie odnawialnych źródeł energii (elektrownia słoneczna, elektrownia wiatrowa itp.) Produkcja towarów nadających się do powtórnego użytku Promowanie komunikacji miejskiej
Nie no jeżeli komunikacja miejska zacznie udostępniać motocykle, to jak najbardziej. Ale wydaje mi się, że bardziej ekologiczne jest jak jedna osoba jedzie przez Warszawę np GS500 niż wielkim GMC z zapiętym na stałe napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

4 Data: Listopad 23 2008 15:55:43
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: maverik 


Użytkownik "Cezary"  napisał w wiadomości


wielkim GMC z zapiętym na stałe
napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

dodaj 10 to sie zgodze ;-) ale to fajne jest, wlewasz za 50 zl i szukasz od
razu nastepnej stacji ;-)

5 Data: Listopad 23 2008 19:29:31
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Sqeeb 

>wielkim GMC z zapiętym na stałe
> napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

dodaj 10 to sie zgodze ;-) ale to fajne jest, wlewasz za 50 zl i
szukasz od razu nastepnej stacji ;-)

Taki 'orlen tour' albo 'tur de tank sztela'? ;-)

6 Data: Listopad 23 2008 23:16:19
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

maverik pisze:

Użytkownik "Cezary"  napisał w wiadomości


wielkim GMC z zapiętym na stałe
napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

dodaj 10 to sie zgodze ;-) ale to fajne jest, wlewasz za 50 zl i szukasz od
razu nastepnej stacji ;-)



No tak... Nie chciałem palnąć jakiejś liczby z kosmosu przyzwyczajony do spalania ok 4,5l przeciętnej 500-tki w normalnej jeździe ;)
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

7 Data: Listopad 25 2008 08:30:27
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: zbigi 

Cezary napisał(a):
[...]

Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

Yyy... A dlaczego?
Ja, na przyklad, nie tankuje 98 i teraz nie wiem, czy ktos moze mi cos zarzucic, czy mam sie ogladac za siebie podejrzliwie, czy jak?

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

8 Data: Listopad 25 2008 18:39:16
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

zbigi pisze:

Cezary napisał(a):
[...]
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

Yyy... A dlaczego?
Ja, na przyklad, nie tankuje 98 i teraz nie wiem, czy ktos moze mi cos zarzucic, czy mam sie ogladac za siebie podejrzliwie, czy jak?

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

9 Data: Listopad 25 2008 19:00:40
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Kefir 

Elou!
Cezary wrote:

zbigi pisze:
Cezary napisał(a):
[...]
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

Yyy... A dlaczego?
Ja, na przyklad, nie tankuje 98 i teraz nie wiem, czy ktos moze mi cos zarzucic, czy mam sie ogladac za siebie podejrzliwie, czy jak?

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Acha. A mozesz podac zrodlo tej wiedzy?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
Ci ktorzy strzelali  w powietrze to byli Esperale. Mowili w Esperanto.
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?

10 Data: Listopad 25 2008 19:36:06
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: donia 

"Kefir"  wrote

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Acha. A mozesz podac zrodlo tej wiedzy?

ale Ty Kef tenpy jesteś, ;>
przeca wiadomo że '95' ma tylko 95% energii w objętości,

pzdv
--
Donia i VyFRotka 800
       =Wrocław=

11 Data: Listopad 25 2008 19:44:31
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Kefir 

Elou!
donia wrote:

"Kefir"  wrote

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Acha. A mozesz podac zrodlo tej wiedzy?

ale Ty Kef tenpy jesteś, ;>
przeca wiadomo że '95' ma tylko 95% energii w objętości,

Cicho siec, gupku. Sie nie dowiem sie czy inzeniera czy ekuloga ploszysz ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
Ci ktorzy strzelali  w powietrze to byli Esperale. Mowili w Esperanto.
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?

12 Data: Listopad 26 2008 08:00:06
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: zbigi 

Cezary napisał(a):

zbigi pisze:

Cezary napisał(a):
[...]
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

Yyy... A dlaczego?[...]

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Hmm... A jak mam traktowac emotke na koncu? Naprawde zartujesz, czy nie jestes pewien?

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

13 Data: Listopad 27 2008 00:07:04
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

zbigi pisze:

Cezary napisał(a):
zbigi pisze:

Cezary napisał(a):
[...]
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

Yyy... A dlaczego?[...]

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Hmm... A jak mam traktowac emotke na koncu? Naprawde zartujesz, czy nie jestes pewien?


Uważasz, że jest odwrotnie?

14 Data: Listopad 27 2008 00:30:31
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: de Fresz 

On 2008-11-27 00:07:04 +0100, Cezary  said:

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Hmm... A jak mam traktowac emotke na koncu? Naprawde zartujesz, czy nie jestes pewien?

Uważasz, że jest odwrotnie?

Ide o zaklad, ze Zbigi nie uwaza, a _wie_ ze jest odwrotnie ;-)

Zanim koledzy Cie tu zjedza razem z kapciami, sugeruje douczyc sie troszke:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

15 Data: Listopad 28 2008 14:27:02
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

de Fresz pisze:

On 2008-11-27 00:07:04 +0100, Cezary  said:

Bo z takiej samej jednostki objętości 95 i 98 z 98 uzyskasz więcej energii ;)

Hmm... A jak mam traktowac emotke na koncu? Naprawde zartujesz, czy nie jestes pewien?

Uważasz, że jest odwrotnie?

Ide o zaklad, ze Zbigi nie uwaza, a _wie_ ze jest odwrotnie ;-)

Zanim koledzy Cie tu zjedza razem z kapciami, sugeruje douczyc sie troszke:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

No zaraz, zaraz. Wg tego co jest w Twoim linku napisane to benzyna 98 jest o te 3% bliższa najlepiej się spalającemu izooktanowi. A, przynajmniej z tego co pamiętam ze szkoły, efektywność spalania węglowodorów przekłada się na ilość uzyskanej energii. Nie?

16 Data: Listopad 28 2008 14:22:04
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Jasio 


Użytkownik "Cezary"  napisał w wiadomości

de Fresz pisze:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

No zaraz, zaraz. Wg tego co jest w Twoim linku napisane to benzyna 98 jest o te 3% bliższa najlepiej się spalającemu izooktanowi. A, przynajmniej z tego co pamiętam ze szkoły, efektywność spalania węglowodorów przekłada się na ilość uzyskanej energii. Nie?

I tak i nie. Dokładny cytat:

"Dokładna wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo."

Izooktan może więc mieć większą wartość opałową [czy jak nazwać ilośc energii uzyskiwaną z określonej jednostki masy] niż benzyna. Nie w tym rzecz. Izooktan zmieszany z n-heptanem wywołuje zjawisko spalania stukowego. I przez to, że mieszając go w określonym stężeniu z n-heptanem można dokładnie określić ilość stuków powstała liczba oktanowa.

95 oktanowa benzyna wywołuje takie spalanie stukowe jak 95% mieszanina izooktanu i n-heptanu.
Nie jest więc benzyna, zależnie od LO,  bliższa w składzie ani wartości opałowej izooktanowi, tylko w identyczny sposób wywołuje zjawisko spalania stukowego.
Tzn. może jest i bliższa, ale nie jest to powiązane tak ściśle jak odporność na spalanie detonacyjne.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

17 Data: Listopad 28 2008 17:45:14
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: de Fresz 

On 2008-11-28 14:27:02 +0100, Cezary  said:

Ide o zaklad, ze Zbigi nie uwaza, a _wie_ ze jest odwrotnie ;-)

Zanim koledzy Cie tu zjedza razem z kapciami, sugeruje douczyc sie troszke:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

No zaraz, zaraz. Wg tego co jest w Twoim linku napisane to benzyna 98 jest o te 3% bliższa najlepiej się spalającemu izooktanowi. A, przynajmniej z tego co pamiętam ze szkoły, efektywność spalania węglowodorów przekłada się na ilość uzyskanej energii. Nie?

Naukowo ladnie to opisal Jasio, a ja Ci napisze troche bardziej lopatologicznie, jak to zapamietalem z takiej jednej, starej ksiazki. Stuk to samoczynny zaplon pod wplywem cisnienia i temperatury panujacej w komorze spalania, tak? A wiec jak najlatwiej sprawic, aby to zjawisko nie zachodzilo? Proste, zrobic mniej "latwopalna" benzyne. A ze jak sie bedzie trudniej zapalac, to i bedzie dawac mniej energii? No trudno, wazne ze silnik nie bedzie sie szybciej zuzywal, a ze ma wyzszy stopnien sprezania, to jakos to nadrobi. Zreszta nie mowimy tu o jakichs kolosalnych roznicach - pomiedzy 95 a 98 to bedzie, strzelam - gora kilka procent.
ZTCP kiedys w wykreconych silnikach wyscigowych uzywalo sie jako paliwa alkoholu, ktory liczbe oktanowa mial powyzej 100. Zreszta nie wiem czy do dzisiaj zuzlowcy nie lataja na jakims etanolu czy czyms podobnym.



--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

18 Data: Listopad 28 2008 18:53:05
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Cezary 

de Fresz pisze:

On 2008-11-28 14:27:02 +0100, Cezary  said:

Ide o zaklad, ze Zbigi nie uwaza, a _wie_ ze jest odwrotnie ;-)

Zanim koledzy Cie tu zjedza razem z kapciami, sugeruje douczyc sie troszke:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

No zaraz, zaraz. Wg tego co jest w Twoim linku napisane to benzyna 98 jest o te 3% bliższa najlepiej się spalającemu izooktanowi. A, przynajmniej z tego co pamiętam ze szkoły, efektywność spalania węglowodorów przekłada się na ilość uzyskanej energii. Nie?

Naukowo ladnie to opisal Jasio, a ja Ci napisze troche bardziej lopatologicznie, jak to zapamietalem z takiej jednej, starej ksiazki. Stuk to samoczynny zaplon pod wplywem cisnienia i temperatury panujacej w komorze spalania, tak? A wiec jak najlatwiej sprawic, aby to zjawisko nie zachodzilo? Proste, zrobic mniej "latwopalna" benzyne. A ze jak sie bedzie trudniej zapalac, to i bedzie dawac mniej energii? No trudno, wazne ze silnik nie bedzie sie szybciej zuzywal, a ze ma wyzszy stopnien sprezania, to jakos to nadrobi. Zreszta nie mowimy tu o jakichs kolosalnych roznicach - pomiedzy 95 a 98 to bedzie, strzelam - gora kilka procent.
ZTCP kiedys w wykreconych silnikach wyscigowych uzywalo sie jako paliwa alkoholu, ktory liczbe oktanowa mial powyzej 100. Zreszta nie wiem czy do dzisiaj zuzlowcy nie lataja na jakims etanolu czy czyms podobnym.



Ok, dzięki Panowie za rozjaśnienie. Zwracam honor.

Niby kilka procent, ale na tankowaniu 20 litrów to różnica jedynie 2 zł.
A to jeszcze zapytam. Można zacząć lać 98 do kilkuletniego motocykla, jeżdżącego całe życie na 95, bez żadnych zabiegów?

19 Data: Listopad 28 2008 20:00:28
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: de Fresz 

On 2008-11-28 18:53:05 +0100, Cezary  said:

Niby kilka procent, ale na tankowaniu 20 litrów to różnica jedynie 2 zł.

Do tego dochodzi taka mala obserwacja praktyczna, ze w naszym piknym, nadwislanskim kraju nierzadko sie zdaza, ze 98 jest mniej chrzczona, wiec na kiepskich stacjach faktycznie moze zachodzic zjawisko: zalanie 98 - odczucie wiekszej mocy. Ale to nie jest efekt liczby oktanowej, tylko sukinsynow szczajacych do paliwa.


A to jeszcze zapytam. Można zacząć lać 98 do kilkuletniego motocykla, jeżdżącego całe życie na 95, bez żadnych zabiegów?

Ja nigdy nie slyszalem o zadnych przeciwskazaniach, ale moze o czyms nie wiem.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

20 Data: Listopad 28 2008 23:52:43
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:

ZTCP kiedys w wykreconych silnikach wyscigowych uzywalo sie jako paliwa alkoholu, ktory liczbe oktanowa mial powyzej 100. Zreszta nie wiem czy do dzisiaj zuzlowcy nie lataja na jakims etanolu czy czyms podobnym.

Nadal sie smiga na metanolu. A w dragracingu nawet na silnie wybuchowym nitrometanolu. Odpalac trzeba na benzynie bo by sie korby wygiely w banany. Ale zywotnosc tych silnikow liczy sie w minutach wiec to inna bajka.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Grudzien 01 2008 14:02:56
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Jacot 

Kuczu  wrote:

Nadal sie smiga na metanolu. A w dragracingu nawet na silnie wybuchowym
nitrometanolu. Odpalac trzeba na benzynie bo by sie korby wygiely w
banany. Ale zywotnosc tych silnikow liczy sie w minutach wiec to inna bajka.

Kiedys takze paliwo handlowe bylo mieszanina benzyny i alkoholu (ca
20%) - to wysokooktanowe o LO ok 71.;) Etylina weszla pod koniec lat
50tych.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

22 Data: Listopad 27 2008 13:33:08
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Monster 


Użytkownik "Cezary"  napisał w wiadomości

No tak... Nie chciałem palnąć jakiejś liczby z kosmosu przyzwyczajony do
spalania ok 4,5l przeciętnej 500-tki w normalnej jeździe ;)
Więc w świetle tego motocykle nie są jeszcze takie złe. A jeśli się
tankuje 98 to już w ogóle nie można nam nic zarzucić :D

No nie wiem,policz ile km masz z pracy samochodem a ile robisz wracając
motocyklem i przy takim powrocie nie zuzywasz więcej 98 niz przykładoway
V8:-)

Monster
BMW R1100S

23 Data: Listopad 23 2008 23:53:27
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: metalbeast 


Nie no jeżeli komunikacja miejska zacznie udostępniać motocykle, to jak
najbardziej. Ale wydaje mi się, że bardziej ekologiczne jest jak jedna osoba jedzie przez Warszawę np GS500 niż wielkim GMC z zapiętym na stałe napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

15 to moje mondeo pali jak mu przycisne.  35 to ten GMC z 4x4 pewnie wezmie realnie

24 Data: Listopad 26 2008 10:03:30
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: Mat S 

Użytkownik "metalbeast"  napisał w wiadomości


Nie no jeżeli komunikacja miejska zacznie udostępniać motocykle, to jak
najbardziej. Ale wydaje mi się, że bardziej ekologiczne jest jak jedna osoba jedzie przez Warszawę np GS500 niż wielkim GMC z zapiętym na stałe napędem na 4 i spalaniem rzędu 15l/100... ?

15 to moje mondeo pali jak mu przycisne.  35 to ten GMC z 4x4 pewnie wezmie realnie

GMC Typhoon, czyli mały Blazer V6 ze sprężarką (taki sportowy SUV z lat 90tych): 30 w ruchu miejskim (jak się jeździ tak, jak on lubi ;-) )

Wie ktoś jaki jest związek między spalaniem i emisją szkodliwych substancji?
Zastanawiam się czy mój stary TurboD 2.8, palący w mieście koło 8,5, ale nieco dymiący, zatruwa bardziej czy mniej niż nowoczesny samochód z silnikiem np 4 litry, palący koło 20...

MS

25 Data: Listopad 24 2008 08:35:45
Temat: Re: motocykl a środowisko
Autor: jeDrASS 

 pisze:

....

Produkcja towarów nadających się do powtórnego użytku

patrząc po allegro to motocykle podpadają pod ten punkt ;-)

--
jeDrASS

motocykl a środowisko



Grupy dyskusyjne