motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie
1 | Data: Marzec 17 2008 09:27:09 |
Temat: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | |
Autor: ChOpLaCz | Witam, 2 |
Data: Marzec 17 2008 09:33:12 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a): Co Wy na to ? ma rację Handlarska ściema? nie - szczegolnie ze ten 1,9 to diesel(?) - zależnie czy ten 1,5 to też diesel ktory odnośnie awaryjności w starszych modelach forda ma raczej złe opinie użytkowników - przeszukaj archiwum bylo cos ostatni o tym dieslu. Nie wiem jak ten o ktorym piszesz bo on występuje w nowszych modelach mondeo. -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 3 |
Data: Marzec 17 2008 09:40:13 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz | nie - szczegolnie ze ten 1,9 to diesel(?) - zależnie czy ten 1,5 to też diesel No załóżmy że prównujemy 2 diesle 1.4 i 1.9. Różnica będzie widoczna w spalaniu? A jak sprawa się ma - benzyna vs diesel? Taki sam strzelam - opel załóżmy - diesel 1.6 o ile spali mniej od benzyny 1.6? pozdr 4 |
Data: Marzec 17 2008 09:46:56 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: Robert J. | No załóżmy że prównujemy 2 diesle 1.4 i 1.9. Powiem tak: Mój kolega dostał służbową fabię (nową) 1,4 TDI (czy 1,5, nie pamiętam ile tam jest), a prywatnie ma 1,9 TDI, jedynkę. I jest zaskoczony że ta mała pali tyle samo, a nawet minimalnie więcej niż 1,9 TDI, a odejście z deka słabiutkie Styl jazdy podobny, więc jest to dość miarodajne. Zresztą z danych wynika to samo... A jak sprawa się ma - benzyna vs diesel? Pewnie jakieś 20-40 %, zależy jak będziesz śmigał :-) 5 |
Data: Marzec 17 2008 09:59:42 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz |
Powiem tak: Nooo... czyli prawda. No proszę! To jest naprawdę miarodajna opinia. Bardzo Ci dziękuję. A jak sprawa się ma - benzyna vs diesel? Hmm... nawet 20% to już coś. W takim razie wojenkę czas zacząć :), bo wiem, że zdania są podzielone, a ja nie mam kompletnie doświadczenia. Co lepsze - benzyna, czy diesel? (pod nogą pewnie benzynka) a i naprawy pewnie "łatwiejsze" i tańsze bez pomp, wtrysków i reszty tych dieslowych cudów. Z drugiej strony auto na dieslu odrobinkę droższe, ale spalanie odrobinkę mniejsze. Wbrew pozorom jest nad czym się zastanawiać jeżeli nie ma się samemu nawyków i wyrobionego zdania. Będę wdzięczny z opinie. 6 |
Data: Marzec 17 2008 09:54:41 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a): nie - szczegolnie ze ten 1,9 to diesel(?) - zależnie czy ten 1,5 to też diesel takie porownanie mozna zastosować do np VW Polo - IMHO ten 1,9 spali mniej bo jest lepszy stosunek mocy do masy - silnik się mniej męczy - ale to wszystko zalezy od sposobu jazdy. A jak sprawa się ma - benzyna vs diesel? opel nie ma(?) diesla 1,6 :-P ale teoretycznie diesel spali mniej, jednak koszty jego utrzymania mogą być większe(w przypadku turbo) - jesli robisz bardzo duze przebiegi roczne taniej wyjdzie silnik TD jesli robisz około 10-15 tys km - szukaj "benzyny" oczywiście to jest moje podejscie do sprawy ;-) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 7 |
Data: Marzec 17 2008 09:43:14 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: szerszen |
Co Wy na to ? mniej wiecej prawda, mniejszy silnik musi sie bardziej "wysilic" aby popedzic to samo auto, a co za tym idzie i troche wiecej spalic, to po pierwsze, po drugie, spalanie nie jest wprost proporcjonalne do pojemnosci, wiec roznica w spalaniu pomiedzy tymi dwoma silnikami bedzie nie duza, oczywiscie mowa o silnikach tego samego typu 8 |
Data: Marzec 17 2008 09:51:02 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz |
mniej wiecej prawda, mniejszy silnik musi sie bardziej "wysilic" aby popedzic to no to wyprowadźcie mnie proszę w takim razie z tego galimatiasu :) Inny zawodnik twierdzi, że progi opłat (ubezpieczenia, itd.) też są śladowe i tak naprawdę opłata _do_ pojemności 2.0 - to jeden czort a miedzy 1.4, 1.6, czy 1.9 nie ma różnic w opłatach (byle nie przeskoczyć 2.0). Prawda? Mam nadzieje, że nie :) Bo jeżeli tak, to nie zakumam dlaczego nie mieć pod maska 1.9 skoro i płaci się za niego i pali podobnie jak 1.4. pozdr 9 |
Data: Marzec 17 2008 09:58:46 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a): no to wyprowadźcie mnie proszę w takim razie z tego galimatiasu :) zależnie od ubezpieczyciela - w pzu i axa silniki od 1,0 do 1,5 to ta sama oplata, nastepny prog to 1,6 do 2,0 i kolejny to powyżej 2,0 (AFAIR) dlatego jak chcesz kupić 1,6 to lepiej kup 2,0 - spali tyle samo a mocy zapewne więcej ;-) Prawda? Mam nadzieje, że nie :) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 10 |
Data: Marzec 17 2008 10:05:40 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz |
zależnie od ubezpieczyciela - w pzu i axa silniki od 1,0 Rozumiem. Czyli patrząc na opłaty, to albo 1.4, albo... długo długo nic i jeden czort byle nie przeskoczyc 2.0. A orientujesz się może jak duży jest to "skok". Odczuwalne dla portfela, czy gadka akademicka? Zaznaczam, że jestem całkowita nówka. Zero zniżek itd :( dlatego jak chcesz kupić 1,6 to lepiej kup 2,0 - spali tyle samo a mocy zapewne więcej ;-) No to sporo mi rozjaśniłeś. Dziękuję. pozdr 11 |
Data: Marzec 17 2008 10:12:27 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a):
jak przeskoczysz 2,0 to też za bardzo nic się nie stanie ;-) a moze masz kogoś bliskiego kto ma duże zniżki? ubezpiecz auto na niego i na siebie - ja tak robie ;-) A orientujesz się może jak duży jest to "skok". sprawdz sobie wszystko tu: http://www.axa.pl/ubezpieczenia/4_taryfikator.html lub w innym kalkulatorze ubezpieczen - wszystko jest w sieci :-) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 12 |
Data: Marzec 17 2008 13:46:06 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz | sprawdz sobie wszystko tu: Jasne, jasne... dzięki. To co z tą wojenką - diesel vs benzynka ? ;) Nikt ?!? ;) pozdr 13 |
Data: Marzec 17 2008 13:56:05 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a):
już Ci o tym napisalem. Jeśli robisz duże przebiegi roczne to diesel bedzie OK, w przypadku mniejszych przebiegów (do okolo 20 kkm) benzynka bardziej się opłaca - jak ktos napisał w innym wątku diesel jest silnikiem specjalnej troski... jest droższy w utrzymaniu przy małych przebiegach. IMO benzynka jest ciekawsza - jakoś nie mogę się przyzwyczaić do diesla brejdaka :-P -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 14 |
Data: Marzec 17 2008 14:04:07 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz |
Jeśli robisz duże przebiegi roczne to diesel bedzie OK, w przypadku Zdeeecydowanie malutkie. Zadnych tras. Jakiej wczasy raz do roku. Dzieki. jakoś nie mogę się przyzwyczaić do diesla brejdaka :-P .... a na PL? ;) pozdrawiam 15 |
Data: Marzec 17 2008 14:08:07 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: R. | ChOpLaCz napisał(a):
bierz benzynowca - bedziesz mial zdecydowanie mniej problemow, tanszą eksploatację i niższą ewentualną cenę wymiany części.
?? -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 16 |
Data: Marzec 17 2008 15:15:41 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: Jakub Hojnacki | ChOpLaCz wrote: sprawdz sobie wszystko tu: No to ja sie doloze. Ostatnio kupowalem auto, wyszla "benzynka", dlaczego - po kolei. Diesel: + zdecydowanie mniej pali, ma to znaczenie zwlaszcza przy duzym aucie, przy malym - moim zdaniem - nie oplaca sie bo roznice nie sa wielkie, + elastycznosc diesla zabija, jak ktos jest z natury leniwy do mieszania w skrzyni biegow to tylko diesel; aczkolwiek ta elastycznosc wykorzystywana "na maksa" w mocnym silniku moze czasami byc problemem dla np. skrzyni biegow, + diesle (podobno) wytrzymuja znacznie dluzsze przebiegi bez remontow niz silniki benzynowe, moge z tym sie zdecydowanie zgodzic co do starszych wolnossacych "rudolfow", co do nowszych - nie wiem, - z reguly wieksza pojemnosc = drozsze ubezpieczenie, - ciezki silnik, to czuc wyraznie, - turbosprezarka - jeszcze jeden element, dosyc wrazliwy, ktory moze pieprznac w starszym samochodzie, - wrazliwosc na kiepskie paliwo - zwlaszcza zima, - glosnosc (im starszy tym jest tragiczniej). Benzyna: + przydeptany benzyniak (ma tutaj oczywiscie znaczenie moc silnika) jednak szybciej i chetniej sie zbiera, zwlaszcza jezeli chce nam sie pomieszac biegami, + jest tak miedzy 5 a 10 razy cichszy (zalezy glownie od tego jak glosny jest diesel), + przy porownywalnej mocy (ale juz nie momencie obrotowym) jest lzejszy, z reguly (bo diesle ewoluuja w zastraszajacym tempie) ma mniejsza pojemnosc i nie ma turbosprezarki (a jak ma to dopiero zaczyna sie zabawa), + nie ma turbosprezarki (to plus dla tych co bardziej niz osiagi cenia sobie swiety spokoj), + glosnosc (a raczej cichosc) zabija w porownaniu z dieslem, - zdecydowanie slabsza elastycznosc, zwlaszcza w porownaniu z nowoczesnym turbodieslem, - przy sprawnym aucie - generalnie brak problemow zima, - ekonomika niestety do tylu, im wiekszy silnik benzynowy tym bardziej, w przypadku samochodow klasy Mondeo/Vectra roznica juz powala Reasumujac - nie patrz na ilosc plusow / minusow tylko generalnie na cechy. Oczywiscie nie jestem nieomylny, jezdzilem glownie starszymi dieslami (nowszymi sporadycznie). Jezdzilem ostatnio dwoma samochodami z roznymi silnikami, to moge dac Ci porownanie "z zycia wziete". 1) 7-letnie Mondeo 2.0 TD bodajze 115 KM, 2) 8-letni Nissan Almera 1.5 benzyna 95 KM. Wiem, ze auta sporo rozne (Mondeo jest jednak duuuzo wieksze), Mondeo zauwazalnie wiecej warte, ale tutaj chodzi o wrazenia z jazdy, a nie komis samochodowy. Pierwsze co zabija jak wsiadasz z Mondeo do Almery to brak "akustycznego wskaznika wlaczonego silnika". Gdyby nie obrotomierz to musialbys wysiasc z auta zeby zauwazyc czy silnik chodzi. Oczywiscie zawsze mozna powiedziec, ze tacy delikatni to my nie jestesmy, ale mnie na dluzsza mete burczenie diesla zaczyna mocno denerwowac. Roznica jest kolosalna. W druga strone najbardziej kolosalna roznica jest w elastycznosci. Fakt, pogoniona po obrotach Almera zbiera sie szybciej, ale po przesiadce z Mondeo wydaje ci sie przez chwile, ze musisz sie odpychac noga zeby jechac do przodu. Ja akurat z "lewarowaniem" problemow nie mam (poprzednie auto mialo 58 KM i 92 Nm wiec jakos se trzeba bylo radzic) wiec bardzo to nie przeszkadza. Przy zaladowanym aucie i niecheci do drazka na srodku - zdedydowanie diesel. Ekonomicznosc - tutaj gora Mondeo, chociaz niewiele - gra role jednak wielkosc i ciezar auta. Generalnie - dla mnie jezeli samochod klasy C (Golf, Astra, itp.) i nizej - zawsze benzyna. Wyzej - moze bym sie zastanawial. Ja wybieram benzyniaka, ale diesel tez ma sens - zwlaszcza jezeli duzo jezdzisz. Tyle JH 17 |
Data: Marzec 17 2008 21:42:33 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz | no... dosc sporo mi wyluszczyles 18 |
Data: Marzec 17 2008 01:59:47 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: Bard13 | On 17 Mar, 09:51, "ChOpLaCz" wrote: > mniej wiecej prawda, mniejszy silnik musi sie bardziej "wysilic" aby Prawda. OC płacisz do i od 2.0 Tak jak akcyzę przy sprowadzaniu :) Lepiej zawsze mieć nieco większy silnik, zwłaszcza w samochodach większych niż Matiz. Te paręset kilo do tony ileś trzeba czymś rozbujać. Silnik 1.9 zrobi to łątwiej niż 1.4, przez co mniej go będziesz męczyć. Jak sądzisz dlaczego autka z hakiem są tańsze niż bez haka? Bo z góry zakłąda się, ze silnik był męczony wleczeniem czegoś i jest bardziej zjechany z wysiłku. 19 |
Data: Marzec 17 2008 09:42:57 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: Massai | ChOpLaCz nastukał(-a): Witam, Zalezy jaki samochód, jakie silniki. Diesel może spalić podobnie, 1,4 i 1,9. O ile sa to "równorzędne" silnik pod względem nowoczesności. Benzyna 1,9 prawie zawsze spali trochę więcej niż 1,4. Popatrz tu: http://www.tinyurl.pl?taInHgBg Jest wyraźna zależność, ale oczywiście to dane uśrednione, z różnych samochód. Sporo też zależy od stylu jazdy. Na zasadzie "mam słabszy silnik, więc nie będę gonił". I wtedy mniejszy pali mniej. Próby jeżdżenia z podobna dynamiką przy dwu różnych silnikach mogą spowodowac, że ten mniejszy spali więcej. -- Pozdro Massai 20 |
Data: Marzec 17 2008 21:38:45 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: ChOpLaCz |
Popatrz tu: Hmm... tu diesel vs benzyna benzyna wypada cieniutko w porownaniu z ropniakiem :( 21 |
Data: Marzec 17 2008 11:41:08 | Temat: Re: motor - 1.4 vs 1.9 - spalanie | Autor: T | ChOpLaCz pisze: Ostatnio oglÄ dałem autko, całkiem mile, ale z motorem 1.9. Mowie Chodzi o to, że jeżdżÄ c podobnie wiÄkszym silnikiem nie musisz tak cisnÄ Ä i możesz utrzymywaÄ silnik na dużo niższych obrotach. Szczególnie jest to widoczne gdy ten mniejszy silnik jest po prostu za mały i nie da siÄ jeździÄ sensownie na w miarÄ niskich obrotach. Czyli jest to generalnie zazwyczaj jeżeli przyjmiemy, że w obu przypadkach bÄdziesz jeździł z takimi samymi osiÄ gami... Ale z drugiej strony wiÄkszy, mocniejszy silnik prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy i wtedy wszystkie wyliczenia biorÄ w łeb. :) -- http://tomasz.insane.pl |