Grupy dyskusyjne   »   A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?

A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?



1 Data: Wrzesien 22 2007 23:50:52
Temat: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Arek 

Np. w Audi ?

Sory że pewnie lamerskie, ale nie dla każdego auta są nr 1, dla niektórych
to skonsumowanie innych rzeczy ;)

Arek



2 Data: Wrzesien 22 2007 23:19:22
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 22 Sep 2007 23:50:52 +0200, Arek napisał(a):

Np. w Audi ?

Sory że pewnie lamerskie, ale nie dla każdego auta są nr 1, dla niektórych
to skonsumowanie innych rzeczy ;)

Zapewne zautomatyzowana skrzynia to skrzynia mechaniczna gdzie biegi
zmienia nie kierowca a komputer - elektroniczny jak obecnie np. w
folcfagenowskich DSG czy wiele lat temu hydrauliczny w Citroenie DS.
W każdym razie sterowanie skrzyni jest rozdzielne od niej samej, sama
skrzynia ma konstrukcję identyczną jak mechaniczna, czyli jest stosunkowo
trwała i niewrażliwa na zle traktowanie, dokładnie odwrotnie niż skrzynia
automatyczna która ma "komputer" hydrauliczny (czasem wspomagany
elektroniką) zintegrowany z calym mechanizmem, przez to całość wymaga
stosownej opieki i przestrzegania pewnych zasad.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

3 Data: Wrzesien 23 2007 10:32:35
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Zenon 

, przez to całość wymaga
stosownej opieki i przestrzegania pewnych zasad.


jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany płynu
co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ??

4 Data: Wrzesien 23 2007 10:48:30
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Michal 

jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany
płynu co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ??

np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-)

M

5 Data: Wrzesien 23 2007 09:53:05
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:48:30 +0200, Michal napisał(a):

np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-)

raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione
regularnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

6 Data: Wrzesien 23 2007 12:02:05
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:48:30 +0200, Michal napisał(a):

np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-)

raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione
regularnie.

Nie wrzucisz w czasie jazdy P, ale ty wiesz jak zwykle najlepiej.

7 Data: Wrzesien 23 2007 15:52:54
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: ArieL 

"Waldek Godel"

raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione
regularnie.


P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny...
i to jak Ci się uda i zdążysz przeskoczyć przez wsteczny,
natomiast zmiana położenia na Neutral w trakcie jazdy
jest zawsze szkodliwa, mozna raz, mozna pięć ale za każdym razem
to "wbicie noża" i kolejny gwoździk do trumny skrzynki...
(chyba że prędkość jest odpowiednio niewielka i nie jest to robione
zbyt często, vide sposoby holowania, one wszystko tłumaczą chyba)

--

8 Data: Wrzesien 23 2007 16:39:35
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Zenon 


P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny...
i to jak Ci się uda i zdążysz przeskoczyć przez wsteczny,
natomiast zmiana położenia na Neutral w trakcie jazdy
jest zawsze szkodliwa, mozna raz, mozna pięć ale za każdym razem
to "wbicie noża" i kolejny gwoździk do trumny skrzynki...
(chyba że prędkość jest odpowiednio niewielka i nie jest to robione
zbyt często, vide sposoby holowania, one wszystko tłumaczą chyba)

P nie próbowałem, na N może z 2 razy przerzuciłem ale nie zauważyłem zeby to
bylo jakoś dla skrzyni obiciążające, zgrzyty, zahamowania itp, wydawało mi
się ze to dozwolone i bez problemu daje się tak zrobić ale fakt faktem nie
robię tego z założenia. Fakt że prędkość była w okolicy 40 km/h a potem
spowrotem na D.

9 Data: Wrzesien 23 2007 21:07:42
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Sep 2007 15:52:54 +0200, ArieL napisał(a):

P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny...
i to jak Ci się uda i zdążysz przeskoczyć przez wsteczny,
natomiast zmiana położenia na Neutral w trakcie jazdy
jest zawsze szkodliwa, mozna raz, mozna pięć ale za każdym razem
to "wbicie noża" i kolejny gwoździk do trumny skrzynki...

Kojarzysz czym się róznią słowa "wrzucenie" od "wrzucanie"?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

10 Data: Wrzesien 27 2007 16:38:41
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: mario 

ArieL napisał(a):

"Waldek Godel"
raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione
regularnie.


P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny...
i to jak Ci się uda i zdążysz przeskoczyć przez wsteczny,
natomiast zmiana położenia na Neutral w trakcie jazdy
jest zawsze szkodliwa, mozna raz, mozna pięć ale za każdym razem
to "wbicie noża" i kolejny gwoździk do trumny skrzynki...
(chyba że prędkość jest odpowiednio niewielka i nie jest to robione
zbyt często, vide sposoby holowania, one wszystko tłumaczą chyba)

--

holować nie wolno, ale z wylaczonym silnikiem, bo wtedy nie masz cisnienia oleju w skrzyni. Jak w wrzucisz na N w czasie jazdy to nic nie powinno sie stac, tylko po co to robic?

pozdrawiam
mario

11 Data: Wrzesien 24 2007 05:31:00
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Krzysiek 


> np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-)

raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione
regularnie.


Nie wrzucać P jak auto się nawet minimalnie toczy.
Nie przełanczeć R->D( lub 1,2,3...) lub odwrotnie jak auto się nawet
minimalnie toczy.
Nie używać N do:
- zjazdu z górki
- tocznia się przy większych prędkościach ( chyba powyżej  40 km/h -
podobnie jak przy holowaniu auta z automatem)
Podobno w położeniu N skrzynia nie ma właściwego ciśnienia oleju i wymuszona
jej praca przez koła powoduje przegzanie się jej.
- postoju na światłach. Kiedyś "opieprzył" mnie serwisant od automatów że
czekając na zielone przełanczam na N. Mówił że to niepotrzebna praca
mechanizmów skrzyni i bez sensu jest taki nawyk z manuali.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Wrzesien 23 2007 09:48:43
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:32:35 +0200, Zenon napisał(a):

jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany płynu
co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ??

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=9
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=3
i ogólnie:
http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=1

Należy zapamiętać, że ASB jest częścią delikatną, delikatniejsza niż
turbina, i tylko odpowiednie traktowanie sprawi, że posłuży długie lata.
Oczywiście nie dotyczy tych które są wadliwie skonstruwane albo fabrycznie
przeciążone (za słaba skrzynia do dużego silnika - nauka radziecka zna i
takie przypadki)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

13 Data: Wrzesien 23 2007 15:46:59
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: ArieL 

"Zenon"

jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany
płynu
co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ??

jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"
to widać, że powinieneś się szybko pozbyć automatu,
ewentualnie jeszcze szybciej kupić książkę obsługi skrzyń
automatycznych lub poguglać chociaż i zaraz wszystkiego się dowiesz...

--

14 Data: Wrzesien 23 2007 16:42:09
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Zenon 

jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"
to widać, że powinieneś się szybko pozbyć automatu,
ewentualnie jeszcze szybciej kupić książkę obsługi skrzyń
automatycznych lub poguglać chociaż i zaraz wszystkiego się dowiesz...

Pisząc płyn mam na myśli olej, byłem przy wymianie i to coś było firmy
Valvoline a miało kolor czerwony i mechanik powiedział że nie jest to do
końca olej itp. Pojęcie troszke o tym mam a auta nie chcę się pozbywać bo za
wygodnie się nim jezdzi pozatym myślę że drugiego takiego (mam na myśli stan
techniczny) nie znajdę.

15 Data: Wrzesien 24 2007 10:20:49
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: 666 

Bo to nie jest olej lecz PŁYN, z angielskiego "fluid" się nazywa, a nie "oil".
Po polsku często mówią olej, ale to nie w Polsce wymyslono automaty.
JaC


-- -- -

Pisząc płyn mam na myśli olej, byłem przy wymianie i to coś było firmy Valvoline a miało kolor czerwony i mechanik
powiedział że nie jest to do końca olej itp.

16 Data: Wrzesien 23 2007 15:34:41
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Wmak 

ArieL  napisał(a):

jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"
to widać, że powinieneś się szybko pozbyć automatu,
ewentualnie jeszcze szybciej kupić książkę obsługi skrzyń
automatycznych lub poguglać chociaż i zaraz wszystkiego się dowiesz...

--

bardzo dobrze to nazywa, używając szerszego określenia, bo to co do
automatycznej skrzyni się nalewa (chyba rzadsze od wody) trudno nazwać
olejem.
W języku zza oceanu jest zwykle określane jako "hydraulic fluid" a nie "oil".
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Wrzesien 23 2007 12:30:03
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: dogfish 

  Wmak wrote:

ArieL  napisał(a):
jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"
to widać, że powinieneś się szybko pozbyć automatu,
ewentualnie jeszcze szybciej kupić książkę obsługi skrzyń
automatycznych lub poguglać chociaż i zaraz wszystkiego się dowiesz...

--


bardzo dobrze to nazywa, używając szerszego określenia, bo to co do automatycznej skrzyni się nalewa (chyba rzadsze od wody) trudno nazwać olejem.
W języku zza oceanu jest zwykle określane jako "hydraulic fluid" a nie "oil".
Wmak




W języku zza oceanu jest zwykle określane jako "hydraulic fluid" a nie "oil", nie z powodu jego lepkosci "(chyba rzadsze od wody)"  ale raczej dla odroznienia ze nie jest to produkt naftowy (petroleum).
"Olej", z reguly kojarzy sie kazdemu z ropa naftowa.
Wiele plynow hydraulicznych (zalezne od przeznaczenia) ma rozne skladniki podstawowe. Moze to byc np: woda (60%)jako glowny skladnik pozostale to petro-oleje i skladniki emulgujace.
Inne mieszanki to grupa plynow o podlozu syntetycznym (np roznego rodzaju estry) i cala gama dodatkow uszlachetniajacych.
ATF(Automatic Transmission Fluid)w najbardziej ogolnej postaci nalezy do tej grupy.
Nie jest wielkm grzechem jezeli ktos powie ze potrzebuje wymienic "olej" w auto SB.

18 Data: Wrzesien 27 2007 15:06:12
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: GSk 

Np. w Audi ?

Sory że pewnie lamerskie, ale nie dla każdego auta są nr 1, dla niektórych
to skonsumowanie innych rzeczy ;)

Arek



Zaraz ktoś się pewnie czepnie, ale odpowiem tak:

- skrzynia automatyczna to skrzynia bazująca na przekładniach planetarnych
oraz posiadająca sprzęgło hydrokinetyczne. Pierwsze konstrukcje tego typu
weszły w użycie chyba nawet jeszcze przed wojną, oczywiście od tamtej pory
sukcesywnie doskonalone. Początkowo miały 3 przełożenia + wsteczny, obecnie
nadal czesto 4 (np. ford, renault), ale czesto 6 (vw tiptronic) czy nawet 7
(MB 7G-tronic). Cechy charakterystyczne - znaczny pogorszenie dynamiki
samochodu (czas do setki kilka sekund gorzej) oraz wzrost zużycia paliwa (o
kilka litrów). W pierwszych modelach sterowania odbywało się za pomocą
automatyki hydraulicznej, obecnie są sterowane komputerowo.

- skrzynia zautomatyzowana - w tym przypadku skrzynia ma konstrukcję bardziej
zblizoną do tradycyjnej, t.j. wystepują tu 'zwykłe' koła zębate oraz sprzęgło
cierne. Sterowane elektronicznie. Cechy - znikome pogorszenie zużycia paliwa
(choć czasem poprawa!), dynamika - niewiele gorsza lub nawet lepsza niż w
manualu. Minusem czesto jest duże opóźnienie w przełączaniu biegów, choć np.
skrzynia VW DSG/S-tronic eliminuje ten problem całkowicie. Występuje np. w VW
(DSG, S-tronic) oraz w Oplu.

- odrębną kategorią są skrzynie bezstopniowe (CVT, multitronic). W tym
przypadku nie ma tradycyjnych 'przełożeń' - przekazywanie napedu odbywa się za
pomocą specjalnego zębatego paska pomiędzy kołami o zmiennej srednicy i
przełożenie może zmieniac się w sposób ciągły. Trudno mi się tutaj
wypowiedzieć o wadach, zaletach - jechałem kiedyś audi v6 z multitroniciem i
działało to wspaniale.

Wokół automatycznych skrzyń biegów istnieje wiele 'mitów' - ze wymagają
specjalnej opieki, sa zawodne, etc. Nie bardzo w to wierzę. W USA ASB to
praktycznie standard, samochodami posługują się 'zwykli śmiertelnicy' i nie
słyszałem, by były jakieś szczególne problemy z ASB.

GSK

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

19 Data: Wrzesien 27 2007 22:08:34
Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Autor: Arek 

- skrzynia automatyczna to skrzynia bazująca na przekładniach planetarnych
oraz posiadająca sprzęgło hydrokinetyczne. Pierwsze konstrukcje tego typu
weszły w użycie chyba nawet jeszcze przed wojną, oczywiście od tamtej pory
sukcesywnie doskonalone. Początkowo miały 3 przełożenia + wsteczny,
obecnie
nadal czesto 4 (np. ford, renault), ale czesto 6 (vw tiptronic) czy nawet
7
(MB 7G-tronic). Cechy charakterystyczne - znaczny pogorszenie dynamiki
samochodu (czas do setki kilka sekund gorzej) oraz wzrost zużycia paliwa
(o
kilka litrów). W pierwszych modelach sterowania odbywało się za pomocą
automatyki hydraulicznej, obecnie są sterowane komputerowo.

- skrzynia zautomatyzowana - w tym przypadku skrzynia ma konstrukcję
bardziej
zblizoną do tradycyjnej, t.j. wystepują tu 'zwykłe' koła zębate oraz
sprzęgło
cierne. Sterowane elektronicznie. Cechy - znikome pogorszenie zużycia
paliwa
(choć czasem poprawa!), dynamika - niewiele gorsza lub nawet lepsza niż w
manualu. Minusem czesto jest duże opóźnienie w przełączaniu biegów, choć
np.
skrzynia VW DSG/S-tronic eliminuje ten problem całkowicie. Występuje np. w
VW
(DSG, S-tronic) oraz w Oplu.

- odrębną kategorią są skrzynie bezstopniowe (CVT, multitronic). W tym
przypadku nie ma tradycyjnych 'przełożeń' - przekazywanie napedu odbywa
się za
pomocą specjalnego zębatego paska pomiędzy kołami o zmiennej srednicy i
przełożenie może zmieniac się w sposób ciągły. Trudno mi się tutaj
wypowiedzieć o wadach, zaletach - jechałem kiedyś audi v6 z multitroniciem
i
działało to wspaniale.

Wokół automatycznych skrzyń biegów istnieje wiele 'mitów' - ze wymagają
specjalnej opieki, sa zawodne, etc. Nie bardzo w to wierzę. W USA ASB to
praktycznie standard, samochodami posługują się 'zwykli śmiertelnicy' i
nie
słyszałem, by były jakieś szczególne problemy z ASB.

Thx za taaaką odpowiedz:)

A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?



Grupy dyskusyjne