Grupy dyskusyjne »
A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
1 | Data: Wrzesien 22 2007 23:50:52 |
Temat: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | |
Autor: Arek | Np. w Audi ? 2 |
Data: Wrzesien 22 2007 23:19:22 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 22 Sep 2007 23:50:52 +0200, Arek napisał(a): Np. w Audi ? Zapewne zautomatyzowana skrzynia to skrzynia mechaniczna gdzie biegi zmienia nie kierowca a komputer - elektroniczny jak obecnie np. w folcfagenowskich DSG czy wiele lat temu hydrauliczny w Citroenie DS. W każdym razie sterowanie skrzyni jest rozdzielne od niej samej, sama skrzynia ma konstrukcję identyczną jak mechaniczna, czyli jest stosunkowo trwała i niewrażliwa na zle traktowanie, dokładnie odwrotnie niż skrzynia automatyczna która ma "komputer" hydrauliczny (czasem wspomagany elektroniką) zintegrowany z calym mechanizmem, przez to całość wymaga stosownej opieki i przestrzegania pewnych zasad. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 3 |
Data: Wrzesien 23 2007 10:32:35 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Zenon | , przez to całość wymaga jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany płynu co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ?? 4 |
Data: Wrzesien 23 2007 10:48:30 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Michal | jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-) M 5 |
Data: Wrzesien 23 2007 09:53:05 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:48:30 +0200, Michal napisał(a): np. nie wrzucac n w czasie jazdy :-) raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione regularnie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 6 |
Data: Wrzesien 23 2007 12:02:05 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Boombastic |
Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:48:30 +0200, Michal napisał(a): Nie wrzucisz w czasie jazdy P, ale ty wiesz jak zwykle najlepiej. 7 |
Data: Wrzesien 23 2007 15:52:54 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: ArieL | "Waldek Godel" raczej P - wrzucenie N skrzyni nie zaszkodzi, chyba, że będzie to robione P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny... i to jak Ci się uda i zdążysz przeskoczyć przez wsteczny, natomiast zmiana położenia na Neutral w trakcie jazdy jest zawsze szkodliwa, mozna raz, mozna pięć ale za każdym razem to "wbicie noża" i kolejny gwoździk do trumny skrzynki... (chyba że prędkość jest odpowiednio niewielka i nie jest to robione zbyt często, vide sposoby holowania, one wszystko tłumaczą chyba) -- 8 |
Data: Wrzesien 23 2007 16:39:35 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Zenon | P nie próbowałem, na N może z 2 razy przerzuciłem ale nie zauważyłem zeby to bylo jakoś dla skrzyni obiciążające, zgrzyty, zahamowania itp, wydawało mi się ze to dozwolone i bez problemu daje się tak zrobić ale fakt faktem nie robię tego z założenia. Fakt że prędkość była w okolicy 40 km/h a potem spowrotem na D. 9 |
Data: Wrzesien 23 2007 21:07:42 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 23 Sep 2007 15:52:54 +0200, ArieL napisał(a): P to możesz sobie zapiąć, ale raz jedyny... Kojarzysz czym się róznią słowa "wrzucenie" od "wrzucanie"? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 10 |
Data: Wrzesien 27 2007 16:38:41 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: mario | ArieL napisał(a): "Waldek Godel" holować nie wolno, ale z wylaczonym silnikiem, bo wtedy nie masz cisnienia oleju w skrzyni. Jak w wrzucisz na N w czasie jazdy to nic nie powinno sie stac, tylko po co to robic? pozdrawiam mario 11 |
Data: Wrzesien 24 2007 05:31:00 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Krzysiek |
Nie wrzucać P jak auto się nawet minimalnie toczy. Nie przełanczeć R->D( lub 1,2,3...) lub odwrotnie jak auto się nawet minimalnie toczy. Nie używać N do: - zjazdu z górki - tocznia się przy większych prędkościach ( chyba powyżej 40 km/h - podobnie jak przy holowaniu auta z automatem) Podobno w położeniu N skrzynia nie ma właściwego ciśnienia oleju i wymuszona jej praca przez koła powoduje przegzanie się jej. - postoju na światłach. Kiedyś "opieprzył" mnie serwisant od automatów że czekając na zielone przełanczam na N. Mówił że to niepotrzebna praca mechanizmów skrzyni i bez sensu jest taki nawyk z manuali. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Wrzesien 23 2007 09:48:43 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 23 Sep 2007 10:32:35 +0200, Zenon napisał(a): jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymiany płynu http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5 http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=9 http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=3 i ogólnie: http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=1 Należy zapamiętać, że ASB jest częścią delikatną, delikatniejsza niż turbina, i tylko odpowiednie traktowanie sprawi, że posłuży długie lata. Oczywiście nie dotyczy tych które są wadliwie skonstruwane albo fabrycznie przeciążone (za słaba skrzynia do dużego silnika - nauka radziecka zna i takie przypadki) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 13 |
Data: Wrzesien 23 2007 15:46:59 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: ArieL | "Zenon" jakich zasad ?? mam automatyczną skrzynie w golfie 98' i prócz wymianypłynu co 60 tys to jakich zasad trzeba przestrzegać ?? jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju" to widać, że powinieneś się szybko pozbyć automatu, ewentualnie jeszcze szybciej kupić książkę obsługi skrzyń automatycznych lub poguglać chociaż i zaraz wszystkiego się dowiesz... -- 14 |
Data: Wrzesien 23 2007 16:42:09 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Zenon | jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"Pisząc płyn mam na myśli olej, byłem przy wymianie i to coś było firmy Valvoline a miało kolor czerwony i mechanik powiedział że nie jest to do końca olej itp. Pojęcie troszke o tym mam a auta nie chcę się pozbywać bo za wygodnie się nim jezdzi pozatym myślę że drugiego takiego (mam na myśli stan techniczny) nie znajdę. 15 |
Data: Wrzesien 24 2007 10:20:49 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: 666 | Bo to nie jest olej lecz PŁYN, z angielskiego "fluid" się nazywa, a nie "oil". Pisząc płyn mam na myśli olej, byłem przy wymianie i to coś było firmy Valvoline a miało kolor czerwony i mechanikpowiedział że nie jest to do końca olej itp. 16 |
Data: Wrzesien 23 2007 15:34:41 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Wmak | ArieL napisał(a): jezeli piszesz "płynu" zamiast "oleju"bardzo dobrze to nazywa, używając szerszego określenia, bo to co do automatycznej skrzyni się nalewa (chyba rzadsze od wody) trudno nazwać olejem. W języku zza oceanu jest zwykle określane jako "hydraulic fluid" a nie "oil". Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Wrzesien 23 2007 12:30:03 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: dogfish | Wmak wrote: ArieL napisał(a): W języku zza oceanu jest zwykle określane jako "hydraulic fluid" a nie "oil", nie z powodu jego lepkosci "(chyba rzadsze od wody)" ale raczej dla odroznienia ze nie jest to produkt naftowy (petroleum). "Olej", z reguly kojarzy sie kazdemu z ropa naftowa. Wiele plynow hydraulicznych (zalezne od przeznaczenia) ma rozne skladniki podstawowe. Moze to byc np: woda (60%)jako glowny skladnik pozostale to petro-oleje i skladniki emulgujace. Inne mieszanki to grupa plynow o podlozu syntetycznym (np roznego rodzaju estry) i cala gama dodatkow uszlachetniajacych. ATF(Automatic Transmission Fluid)w najbardziej ogolnej postaci nalezy do tej grupy. Nie jest wielkm grzechem jezeli ktos powie ze potrzebuje wymienic "olej" w auto SB. 18 |
Data: Wrzesien 27 2007 15:06:12 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: GSk | Np. w Audi ? Zaraz ktoś się pewnie czepnie, ale odpowiem tak: - skrzynia automatyczna to skrzynia bazująca na przekładniach planetarnych oraz posiadająca sprzęgło hydrokinetyczne. Pierwsze konstrukcje tego typu weszły w użycie chyba nawet jeszcze przed wojną, oczywiście od tamtej pory sukcesywnie doskonalone. Początkowo miały 3 przełożenia + wsteczny, obecnie nadal czesto 4 (np. ford, renault), ale czesto 6 (vw tiptronic) czy nawet 7 (MB 7G-tronic). Cechy charakterystyczne - znaczny pogorszenie dynamiki samochodu (czas do setki kilka sekund gorzej) oraz wzrost zużycia paliwa (o kilka litrów). W pierwszych modelach sterowania odbywało się za pomocą automatyki hydraulicznej, obecnie są sterowane komputerowo. - skrzynia zautomatyzowana - w tym przypadku skrzynia ma konstrukcję bardziej zblizoną do tradycyjnej, t.j. wystepują tu 'zwykłe' koła zębate oraz sprzęgło cierne. Sterowane elektronicznie. Cechy - znikome pogorszenie zużycia paliwa (choć czasem poprawa!), dynamika - niewiele gorsza lub nawet lepsza niż w manualu. Minusem czesto jest duże opóźnienie w przełączaniu biegów, choć np. skrzynia VW DSG/S-tronic eliminuje ten problem całkowicie. Występuje np. w VW (DSG, S-tronic) oraz w Oplu. - odrębną kategorią są skrzynie bezstopniowe (CVT, multitronic). W tym przypadku nie ma tradycyjnych 'przełożeń' - przekazywanie napedu odbywa się za pomocą specjalnego zębatego paska pomiędzy kołami o zmiennej srednicy i przełożenie może zmieniac się w sposób ciągły. Trudno mi się tutaj wypowiedzieć o wadach, zaletach - jechałem kiedyś audi v6 z multitroniciem i działało to wspaniale. Wokół automatycznych skrzyń biegów istnieje wiele 'mitów' - ze wymagają specjalnej opieki, sa zawodne, etc. Nie bardzo w to wierzę. W USA ASB to praktycznie standard, samochodami posługują się 'zwykli śmiertelnicy' i nie słyszałem, by były jakieś szczególne problemy z ASB. GSK -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 19 |
Data: Wrzesien 27 2007 22:08:34 | Temat: Re: A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ? | Autor: Arek | - skrzynia automatyczna to skrzynia bazująca na przekładniach planetarnych Thx za taaaką odpowiedz:) |
A czym się różni skrzynia automat od zautomatyzowanej ?
Newsletter
Galerie zdjęć