A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
1 | Data: Pa?dziernik 03 2011 20:09:16 |
Temat: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Autor: AZ | Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na 2 |
Data: Pa?dziernik 03 2011 20:17:34 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 20:09:16 +0000 osobnik zwany AZ wystukał: Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na albo holowanie na awaryjnych. i bÄ dź tu mÄ dry co zespół holownika wymyĹli A pozniej wyjasnianie przyczyn zajmuje pol roku bo nie wiadomo jak to IMHO to drugie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Pa?dziernik 03 2011 22:33:55 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Grejon | W dniu 2011-10-03 22:17, masti pisze: Dnia pięknego Mon, 03 Oct 2011 20:09:16 +0000 osobnik zwany AZ wystukał: Ja chyba tylko raz widziałem, żeby żadne z aut (holujący + holownik) nie miało awaryjnych włączonych. I raz też widziałem, że miały oba :( -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 4 |
Data: Pa?dziernik 03 2011 23:05:34 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Massai | Grejon wrote: W dniu 2011-10-03 22:17, masti pisze: No to z ciekawostek a propos holowania: Raz na trasie łazienkowskiej byłem holowany, zwężenie (jakiś remont był przed mostem), korek, stoimy i mi się wpieprza rogiem przed maskę jakiś geniusz. Na zamek chciał się wcisnąć. Biały dzień, słońce itp. Linka - taśma, pomarańczowo-oczojebna. W tylnym oknie - trójkąt, jak Bóg przykazał. Trąbię, koleś tylko wymachuje rękami, coś bulgocze i ani myśli wycofać. Wysiadam i pytam grzecznie (no, może nie tak grzecznie) kierowcy jak sobie wyobraża wjechanie między mnie a samochód który mnie holuje. Jakbym miał awaryjne to może by się skapnął że coś jest nie tak... -- Pozdro Massai 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2011 23:42:26 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 23:05:34 +0000 osobnik zwany Massai Grejon wrote: a jak wtedy sygnalizujesz skrÄt? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 6 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 02:00:45 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Lewis | W dniu 2011-10-04 01:42, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 23:05:34 +0000 osobnik zwany Massai Jakbym miał awaryjne to może by siÄ skapnÄ ł że coĹ jest nie tak... "renkom" a na poważnie to wyłÄ czyÄ awaryjne i włÄ czyÄ kierunkowskaz, ale tak czy siak awaryjnych "nie lzia" -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Pa?dziernik 06 2011 21:14:35 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: jerzu | On Mon, 3 Oct 2011 23:42:26 +0000 (UTC), masti wrote: a jak wtedy sygnalizujesz skręt? Ręcami. A co zrobisz, jak pojazd holowany ma skopaną instalację elektryczną? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 8 |
Data: Pa?dziernik 06 2011 19:20:24 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: AZ | On 2011-10-06, jerzu wrote: W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez okno pasazera? Skoro masz dzialajace kierunkowskazy to na cholere awaryjne? Informacja o holowaniu jest trojkat. -- Artur 9 |
Data: Pa?dziernik 06 2011 22:56:24 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello AZ, W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez oknoa jak wtedy sygnalizujesz skręt?Ręcami. A co zrobisz, jak pojazd holowany ma skopaną instalację Jasne. Szczególnie, gdy może być za szybą i wtedy jego widoczność jest mocno wątpliwa. A jak jeszcze ktoś holuje na zbyt długiej lince, to o próby wjazdu między holowanego a holujacego bardzo łatwo. Na czas konieczności sygnalizowania zamiaru skrętu/zmiany pasa można awaryjne wyłączyć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 10 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 12:49:32 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Oct 2011, AZ wrote: On 2011-10-06, jerzu wrote:[...to niżej to nie jerzu, ale to nie ja wyciąłem wrotkę...] [...]a jak wtedy sygnalizujesz skręt? W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez okno W sprawie formalnej: wnioskuję o obowiązkowe szkolenie kierowników pojazdów wszelakich z historii sygnalizacji drogowej. Niektórzy dowiedzieliby się jak przez lewe okno kierowcy sygnalizuje się skręt w prawo ;) (nie wspomnę o możliwości utrzymaia niektórych opcji sygnalizacji, np. zamiaru zatrzymania na rowerze; *opcji*). pzdr, Gotfryd 11 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 15:59:23 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Robert RÄdziak | On Fri, 7 Oct 2011 12:49:32 +0200, Gotfryd Smolik news Niektórzy dowiedzieliby się jak przez lewe okno kierowcy Byłem ostatnio w takiej sytuacji. Pan Policjant miał gdzieś sygnalizowanie łapą i w sumie chyba tylko dzięki temu, że wieczór był i chcieli do domu, albo co, nie wysłali mnie na lawetę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 12 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 18:11:14 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-06, jerzu wrote: a jak wtedy sygnalizujesz skręt? To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy hampli. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 13 |
Data: Pa?dziernik 09 2011 22:44:03 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: jerzu | On Fri, 07 Oct 2011 18:11:14 +0200, Krzysiek Kielczewski To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy O ile niedziałające hamulce wymagają lawety, to już niedziałające kierunowskazy niekoniecznie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 14 |
Data: Pa?dziernik 10 2011 09:31:42 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-09, jerzu wrote: To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy Ale światła już są potrzebne. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2011 20:58:19 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: jerzu | On Mon, 10 Oct 2011 09:31:42 +0200, Krzysiek Kielczewski Ale światła już są potrzebne. W pojeździe holującym. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 16 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 00:25:08 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-10, jerzu wrote: Ale światła już są potrzebne. A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? (spójności przepisów nie będę bronił) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 17 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 16:03:54 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: jerzu | On Tue, 11 Oct 2011 00:25:08 +0200, Krzysiek Kielczewski A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 18 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 17:19:07 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-11, jerzu wrote: A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 18:14:54 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: jerzu | On Tue, 11 Oct 2011 17:19:07 +0200, Krzysiek Kielczewski Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. Niby masz rację, ale kwestia jest dyskusyjna. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 20 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 00:47:59 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-11, jerzu wrote: Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. No to dyskutuj :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 21 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 23:33:34 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijaniaA w holowanym przy obecnych przepisach już nie?IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat. Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu? Art. 31 nie łaska poczytać? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 22 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 00:47:30 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-11, RoMan Mandziejewicz wrote: IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 23 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 00:56:22 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń.Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania Art. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych, które podałeś. I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być holowane oraz jakie światła w pojazdach holowanych muszą być użyte i kiedy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 24 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 09:30:14 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-11, RoMan Mandziejewicz wrote: Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Nie zgadzam się z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła pozycyjne, musi mieć sprawne światła stop i musi sygnalizować kierunkowskazami zmiany kierunku jazdy. Jak już pisałem: w tym przepisie nie ma żadnych wykluczeń pozostałych przepisów. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 25 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 10:32:18 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Nie zgadzam sięArt. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych,Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Sobie możesz... z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła Ten przepis określa, w jakich przypadkach pojazd nie może być holowany. Jasno określa. Okresla również w jakich warunkach musi mieć i jakie światła. Cieszy mnie, że już się nie upierasz przy mijania chociaż. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 26 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 11:38:33 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-12, RoMan Mandziejewicz wrote: Art. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych,Nie zgadzam się Mogę. z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła W tym przepisie wielu rzeczy nie ma, na przykład nic o obowiązkowym OC. Uważasz, że można holować pojazd bez ważnego OC? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 27 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 12:42:12 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 12 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Krzysiek, O tym za chwilę :) mającym wyższą wagę od ogólnych, Zgadza się. które podałeś. Właśnie tu jest problem: jeśli przepis jest "dalej w akcie" na tym samym poziomie szczegółowości, to jest uznawany za szczegółowszy od wcześniejszych. I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być Ale to nie przesądza o możliwości stosowania *jeszcze* innych wymogów. Ograniczenie wymogów powodowałaby tzw. "lista zamknięta", określające które *wyłącznie* światła mają być stosowane (lub w ogóle być) w pojeździe holowanym - bo wtedy oczywiście nie da się wypełnić innych wymogów i tyle. Pytaniem jest czy kierujący pojazdem holowanym jest "zwykłym kierującym", bo to do niego kierowane są nakazy art.51, ale chyba tak. BTW: jeśli nie ma obowiązku sprawności kierunkowskazów, a obowiązek sygnalizacji kierunku pozostaje, to poruszona tu sprawa umiejętności sygnalizacji i *odczytywania* sygnalizacji *ręką* skrętu w prawo staje się krytyczna. pzdr, Gotfryd 28 |
Data: Pa?dziernik 07 2011 13:31:31 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: J.F | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na Ale o co chodzi - ze zawraca, ze na awaryjnych czy ze 50m ? albo holowanie na awaryjnych. i bÄ dź tu mÄ dry co zespół holownika wymyĹli Co wymysli to wymysli - zwolnisz to cie nie zaskocza. W odroznieniu od trojkata gdzies gleboko za szyba, ktorego nie dostrzezesz. Zreszta jak umie jezdzic to cie po prostu nie zaskoczy manewrami. A awaryjne na czas skretu mozna wylaczyc. A zreszta ... zrobcie fotki jak wasze auta wygladaja z trojkatem z tylu, to pogadamy dalej. J. 29 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 16:49:19 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: gacek | On 2011-10-03 22:09, AZ wrote: Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na A co, miał włÄ czyÄ lewy kierunek i stanÄ Ä przy osi jezdni? gacek 30 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 17:56:02 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: AZ | On 2011-10-04, gacek wrote: Nie no pewnie, przeciez zawracanie komus przed nosem z wlaczonymi swiatlami awaryjnymi to normalny sposob wykonywania manewru zawracania... -- Artur 31 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 20:28:56 | Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | Autor: Grejon | W dniu 2011-10-04 19:56, AZ pisze: Nie no pewnie, przeciez zawracanie komus przed nosem z wlaczonymi Że nie szkoda ci klawiatury na takiego idiotę :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |