Grupy dyskusyjne   »   A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie

A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie



1 Data: Luty 28 2008 09:59:03
Temat: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Bender 

Witam

Interesuje mnie jakie rodzaje skrzyń automatycznych były montowane w tej wersji A6. Jakie są o nich opinie i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.

Z góry dzięki.
Sławas



2 Data: Luty 28 2008 13:02:09
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Rysiek Branson 

Bender pisze:

Witam

Interesuje mnie jakie rodzaje skrzyń automatycznych były montowane w tej wersji A6. Jakie są o nich opinie i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.

Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.

Pozdrawiam
Rysiek
www.V10.pl
www.Wroom.pl

3 Data: Luty 28 2008 13:04:31
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Bender 

Rysiek Branson pisze:

Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.

Zdecydowana większość modeli ma multitronic .
Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ?

4 Data: Luty 28 2008 12:15:05
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Brzezi 

Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a):

Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz
smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.
Zdecydowana większość modeli ma multitronic .
Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ?

Multitronic to CVT, nie znam szczegolow, ale krazy opinia bardzo awaryjnej,
i co gorsza, kosztownej...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][    If you go on with this nuclear arms    ]
[       Ekg: #3781111            ][    race, all you are going to do is       ]
[ LinuxUser: #249916             ][    make the rubble bounce.                ]
                                  [            -- Winston Churchill           ]

5 Data: Luty 28 2008 13:47:53
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Bender 

Brzezi pisze:

Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a):

Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.
Zdecydowana większość modeli ma multitronic .
Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ?

Multitronic to CVT, nie znam szczegolow, ale krazy opinia bardzo awaryjnej,
i co gorsza, kosztownej...

Trochę inaczej jest to opisane tutaj:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/,Multitronic__lepszy_automat,Artykul-34/

A6 z Multitronikiem rusza bez najmniejszego szarpnięcia. Podczas gdy dawniej silnik współpracujący z bezstopniową skrzynią CVT wchodził na wysokie obroty, a samochód przyspieszał dopiero po pewnym czasie, Audi zabiera się od razu żwawo do dzieła.

6 Data: Luty 28 2008 21:58:44
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: axial 

Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości

Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a):

>> Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz
>> smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.
> Zdecydowana większość modeli ma multitronic .
> Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ?

Multitronic to CVT, nie znam szczegolow, ale krazy opinia bardzo
awaryjnej,
i co gorsza, kosztownej...

Na szczęście to tylko plotka.
Mechanicy z Audi i DEKRA nie potwierdzają tej opinii...
Multitronic ma wiele zalet (choć tiptronic też).

Problem z Audi z wtórnego rynku jest taki jak z
innymi autami...
.... z reguły maja przebieg kilka razy większy
niż na liczniku.

ax

7 Data: Luty 28 2008 22:43:41
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Hektor 

Użytkownik "Bender"  napisał

Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.

Zdecydowana większość modeli ma multitronic .
Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ?

Co to za pierdoły ? Nie było multitronica z tym silnikiem. Zostaje tylko tiptronic, przy zakupie którego szczególną uwagę zwracamy na czestotliwość wymiany ATF'u. W przypadku odpowiedzi typu: "nie pamiętam", "nigdy", "w tym modelu się nie wymienia" lub przy bezradnym drapaniu w głowę, żegnamy sprzedawcę ozięble lub robimy rezerwę na poczet wydatków przyszłych okresów w wysokości 8 tys. zł na naprawę skrzyni.

Zbigniew Kordan

8 Data: Luty 29 2008 23:49:22
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Co to za pierdoły ? Nie było multitronica z tym silnikiem. Zostaje tylko
tiptronic, przy zakupie którego szczególną uwagę zwracamy na czestotliwość
wymiany ATF'u. W przypadku odpowiedzi typu: "nie pamiętam", "nigdy", "w
tym modelu się nie wymienia" lub przy bezradnym drapaniu w głowę, żegnamy
sprzedawcę ozięble lub robimy rezerwę na poczet wydatków przyszłych
okresów w wysokości 8 tys. zł na naprawę skrzyni.

ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca
wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp.
Podobno po zmianie skrzynie potrafią się ślizgać?
przemawia to do mnie z tego także powodu że w moim aucie nie ma klasycznego
bagnetu do sprawdzania poziomu ATF, zbiorniczek jest praktycznie cały
zakryty, można jedynie stwierdzić czy plyn jest, i ewentualnie w jakim jest
stanie... nawet nie widać dobrze poziomu...

pzodr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

9 Data: Luty 29 2008 22:41:21
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Pete 


"FoxŁódź_nspam" wrote

ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp.

No właśnie, ale gdybyś wymieniał ten olej częściej, to tych awarii by może nie było. :)

Generalnie większość uważa, że oleje typu "lifetime" to wielka ściema. Owszem lifetime, tylko niech ktoś zdefiniuje ten lifetime.  Jeśli skrzynia padnie Ci po 150 tys km, to faktycznie olej był lifetime - wytrzymał tyle co skrzynia.

Pete

10 Data: Marzec 01 2008 14:51:52
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Hektor 

Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał

ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp.
Podobno po zmianie skrzynie potrafią się ślizgać?
przemawia to do mnie z tego także powodu że w moim aucie nie ma klasycznego bagnetu do sprawdzania poziomu ATF, zbiorniczek jest praktycznie cały zakryty, można jedynie stwierdzić czy plyn jest, i ewentualnie w jakim jest stanie... nawet nie widać dobrze poziomu...

Audi rzeczywiscie w wielu typach skrzyn nie przewiduje wymiany ATF'u i jest to dzialanie nie do konca wytlumaczalne. Kazdy fachowiec od skrzyn przyzna racje, ze powoduje to wczesniejsza awarie skrzyni. Nie nalezy sie sugerowac brakiem bagnetu, bo plynu ze szczelnej skrzyni nie powinno ubywac. A jego wyglad po kilkudziesieciu tysiacach nie napawa optymizmem. W tiptronicach (a wiec i w Twojej skrzyni) zaleca sie wymieniac plyn co 60-100 tys. km w zaleznosci od temperamentu kierowcy i obciazenia pojazdu.

Zbigniew Kordan

11 Data: Marzec 03 2008 15:35:56
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

wyglad po kilkudziesieciu tysiacach nie napawa optymizmem. W tiptronicach
(a wiec i w Twojej skrzyni) zaleca sie wymieniac plyn co 60-100 tys. km w
zaleznosci od temperamentu kierowcy i obciazenia pojazdu.

ale kto tak zaleca? zdrowy rozsądek? urzytkownicy? serwis? w ASO w Łodzi
potwierdzili że wymiany okresowej Audi w tym przypadku nie przewiduje...

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

12 Data: Luty 29 2008 10:00:58
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor:  


Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz
smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie.


Ja szukam automata w A4 1.8 lub 2.0 i oto moje nabyte informacje:
Multitronic jest tylko montowany w słabszych wariantach silnikowych ( 2.0
1.8T, 1.9 TDI). w tym 2.5 na bank go nie będzie. Od początku tego typu
skrzynie nie mogły przenosić dużych momentów ( w 1990 roku w Fordzie Fiesta
tylko w wersji 60 KM :) ), ale Audi coś ulepszyło w konstrukcji (
wprowadziło chyba łańcuch) ale dalej mają one ograniczenia w przenoszeniu
mocy ( ale już nie 60 KM :) ).
Podobno multitronic potrafi sie zrypać w silnikach diesla ( duży moment
obrotowy) - ale o jedynych awariach co słyszałem to że poszedł uszczelniacz.
Koszty naprawy - sa takie same ( tiptroniki to skrzynie minimum 5 biegowe -
a te są bardzo skomplikowane). np. wyciągnięci skrzyni z wersji silnikowej
V8 to koszty x 3 - a w takiej jest tiptronic.
W naprawie skrzyni zalezy w jakim stopniu jesteś zmoszony kożystać z
orginalnych części VW - podnosi to koszty. Z ciekawostek Sama płyta
sterująca potrafi spokojnie kosztować 5 - 8 tys do tiptronica ( a np.
multitronic jej nie ma).

Pozdr
Krzysiek



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Luty 28 2008 17:18:22
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: PARKER 

Dnia 2008-02-28 09:59, Użytkownik Bender napisał:

Witam

Interesuje mnie jakie rodzaje skrzyń automatycznych były montowane w tej wersji A6. Jakie są o nich opinie i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.

Z góry dzięki.
Sławas

Skrzynia jak skrzynia ale silnik bardzo awaryjny, drogi w obsłudze, zawodny i nielubiany przez mechaników. Zastanów się czy napewno chcesz to kupić.

Adam
www.qmotor.pl

14 Data: Luty 28 2008 19:41:23
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Bender 

PARKER pisze:

Dnia 2008-02-28 09:59, Użytkownik Bender napisał:
Witam

Interesuje mnie jakie rodzaje skrzyń automatycznych były montowane w tej wersji A6. Jakie są o nich opinie i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.

Z góry dzięki.
Sławas

Skrzynia jak skrzynia ale silnik bardzo awaryjny,

Wg ADAC wręcz przeciwnie

  drogi w obsłudze,

W stosunku do jakiego innego prawie 180-konnego diesla ?

zawodny

jw

i nielubiany przez mechaników.

A to dobre ! Spytam jutro znajomego mechanika czy go lubi :)


Zastanów się czy napewno chcesz
to kupić.

Wolałbym 4.2 ale obecnie mam 2.8 i tegoroczne dwa wyjazdy na narty do Austrii zbyt mocno kojarzą mi się ze stacjami benzynowymi a planując ich w tym roku znacznie więcej nie mam za bardzo wyboru.

15 Data: Luty 28 2008 21:27:48
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Bender"  napisał w wiadomości

Wolałbym 4.2 ale obecnie mam 2.8 i tegoroczne dwa wyjazdy na narty do
Austrii zbyt mocno kojarzą mi się ze stacjami benzynowymi a planując ich w
tym roku znacznie więcej nie mam za bardzo wyboru.

no różnica jest znaczna, ale maleje po uwzględnieniu kosztów utrzymania tego
TDI przy częstszych awariach...
4.2. w mieście przy rozsądnej (wcale nie kapeluszniczej) jeździe pali
15,2-16l/100km, w trasie możliwe jest osiągnięcie 11,4 (przy podobnym stylu,
prędkości 100-140)

pozdr

Fox

16 Data: Luty 28 2008 20:10:20
Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Autor: Jacek Bronowski 

Skrzynia jak skrzynia ale silnik bardzo awaryjny, drogi w obsłudze,
zawodny i nielubiany przez mechaników. Zastanów się czy napewno chcesz to
kupić.

A to ciekwe.
Tez sie przymierzam do A6 i rozmawialem z moim mechanikiem. Zdecydowanie nie
potwierdzil tych szeroko rozpowszechnionych plotek o tym silniku. Wydaje mi
sie, ze problem wynika poprostu z faktu, ze na naszym rynku 90% A6 z
poczastku XXI w. ma taki wlasnie (albo ten slabszy 2,5 TDI) silnik. To
prosta statystyka - jak sie zepsuje 1% z kazdego rodzaju silnikow to i tak
tych 2,5 TDI popsuje sie ilosciowo 10 razy wiecej niz wszystkich innych
razem wzietych... :-)
Poza tym o ten silnik podobno po prostu trzeba dbac - pilnowac wymiany
oleju, paska rozrzadu itp...

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl -
Aktualnie 10 510 zdjęc z 18 krajów.
Wydawnictwa autorskie:
http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie

A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie



Grupy dyskusyjne