ABS - czym się różni nowy od starego?
1 | Data: Grudzien 17 2010 12:01:11 |
Temat: ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Autor: Marcin N | Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? 2 |
Data: Grudzien 17 2010 12:53:17 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Budyń | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał wy¶mienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić. Moze inne marki mialy jakies problemy. b. 3 |
Data: Grudzien 17 2010 14:51:04 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: de Fresz | On 2010-12-17 12:53:17 +0100, Budyń said: Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie) zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk był kompletn± masakr± - hample w ogóle przestawały działać i można się było nieĽle wdupic zjeżdżaj±c np. z jakiej¶ starówki na wzgórzu. Ponoć parę lat póĽniej lepiej to dopracowali. -- Pozdrawiam de Fresz 4 |
Data: Grudzien 17 2010 13:55:51 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Fri, 17 Dec 2010 14:51:04 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 5 |
Data: Grudzien 17 2010 17:29:05 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Budyń | Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomo¶ci Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie) No to rzeczywiscie wtedy były te abs-y kiepskie. Tyle ze w moim był ok - żadne kocie łby itp nie robiły na nim wrażenia. A hample zaciskałem do oporu, abs trzeszczał az miło :-) b. 6 |
Data: Grudzien 17 2010 13:18:43 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 7 |
Data: Grudzien 17 2010 12:26:14 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic na maksa kierownica? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 8 |
Data: Grudzien 17 2010 12:47:31 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek napisał/a: Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabrykiA czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosÄ™ do parkowania? A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co siÄ™ stanie, gdy jadÄ…c w jakimĹ› tam złożeniu po zakrÄ™cie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnÄ™ tak z życiem w klamkÄ™. -- kakmaratgmaildotcom 9 |
Data: Grudzien 17 2010 12:49:53 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: AZ | On 2010-12-17, kakmar wrote: Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic. -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Grudzien 17 2010 13:01:03 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 17.12.2010 AZ napisał/a: On 2010-12-17, kakmar wrote:Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzÄ… płacić tÄ… opłatÄ™ z umowy na jazdÄ™ testowÄ…? Czy przeproszÄ… za niezgodnoć towaru z umowÄ… i zaproponujÄ… naprawienie moich ewentualnych strat ;) Miałem nadziejÄ™ na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem. -- kakmaratgmaildotcom 11 |
Data: Grudzien 18 2010 04:08:32 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: jeszua | On 17 Gru, 14:01, kakmar wrote: Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe slabo patrzysz. zajrzyj na strone motocykla, AFAIR sa chyba nwet 2 -- jeszua ck krakoff rs, xc, xtz 12 |
Data: Grudzien 18 2010 14:41:49 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Seba | Fri, 17 Dec 2010 13:01:03 +0000 (UTC), *kakmar* napisał(a): Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe Jaki¶ czas temu w jednym z naszych rodzimych pism o moto był dosyć rozbudowany test aktualnie stosowanych rozwi±zań w tym względzie. -- Pozdrawiam Sebastian S. FZS 600 13 |
Data: Grudzien 17 2010 12:56:06 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz predkosc. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 14 |
Data: Grudzien 17 2010 13:16:54 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek napisał/a:
No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wÄ…tpliwoĹ›ci. Czy aby na pewno? i czy to nieskoĹ„czenie, dałoby siÄ™ zamienić na jakÄ…Ĺ› mierzalnÄ… i stosownÄ… do prÄ™dkoĹ›ci przestrzeĹ„ ;) poza tym, ze Ale co jeĹ›li dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy hamowaniu przodem w zakrÄ™cie? Co jeĹ›li kierownik pojazdu ma zamiar, i potrafi jechać po zacieĹ›niajÄ…cym siÄ™ łuku, wraz ze spadaniem prÄ™dkoĹ›ci? Ale może inny przykład. Dojazd do zakrÄ™tu, szybko, hamulec do koĹ„ca (przecież jest ABS), i z terkoczÄ…cym przodem składam siÄ™ w zakrÄ™t, szybko. No i? -- kakmaratgmaildotcom 15 |
Data: Grudzien 17 2010 13:22:54 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak mi sie wydaje, ze zadziala :)
Nie mam pojecia :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 16 |
Data: Grudzien 17 2010 14:33:25 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka No i? ....chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu zapnie naped... Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :) Mam nadzieje ze to ironia...:))) choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni... I nie dziala w bocznym poslizgu. IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w moto) a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo na szuterku. Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana. Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. -- Pozdrawiam Tytus z fabryki 17 |
Data: Grudzien 18 2010 22:29:54 | Temat: Re: ABS - czym siÄ™ różni nowy od starego? | Autor: Glub | "Tytus z fabryki" wrote: Siemka.... Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i Jo tyz skuters, swt400 z cabsem. Test na piachu ok. Potem sie test sam wykonał: hamowalem na asfalcie posypanym piachem nie wiedzac o tym. Jak widac jeszcze zyje:) A tamten dzwon to z zupelnie innego powodu:) -- Glub 18 |
Data: Grudzien 18 2010 23:33:34 | Temat: Re: ABS - czym siĂŞ róÂżni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 17.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a: Siemka No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazujÄ… z wyĹ›wietlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS. Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na Ii?
Eeee no skÄ…d, przecież _fachowcy_ tak właĹ›nie polecajÄ… stosować ABS, hamulec do koĹ„ca i skrÄ™camy. Znaczy omijamy przeszkodÄ™. Nie zdarzyło Ci siÄ™ widzieć/być na takim szkoleniu? Auto co prawda, ale system ten sam ;) choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do No ba, nawet na 4kołach nie działa, co wielu dziwi, stÄ…d moje wÄ…tpliwoĹ›ci. IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje sÄ… na prostej ze zmianÄ… nawierzchni i wypadły zajebiĹ›cie, tyle że jakoĹ› odrobinÄ™ nienaturalnie. Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.Cóż, nie każdy jest doskonały ;) Ale nie przejmuj siÄ™, ostatni raz w tym roku wyjebałem siÄ™ na Piaggio liberty 200, wiÄ™c na Hondzie też by siÄ™ pewnie udało. -- kakmaratgmaildotcom 19 |
Data: Grudzien 20 2010 18:15:19 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 20 |
Data: Grudzien 20 2010 07:17:32 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-20 21:45, Tytus z fabryki pisze: Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-) -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 21 |
Data: Grudzien 21 2010 12:46:21 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 22 |
Data: Grudzien 21 2010 11:48:48 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: AZ | On 2010-12-21, Tytus z fabryki wrote: O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm. P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory nie wie co to kaczuszka. -- Artur ZZR 1200 23 |
Data: Grudzien 20 2010 18:29:00 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: MichaĹ‚ V-R | W dniu 2010-12-21 16:18, AZ pisze: Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo??? on skromny jest i dlatego :-D O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.ja tez chce, ja tez -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 24 |
Data: Grudzien 22 2010 12:58:55 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 25 |
Data: Grudzien 22 2010 13:47:35 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-22 16:28, Tytus z fabryki pisze: Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat... No tak, on do ptactwa ma szczegolny sentyment -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 26 |
Data: Grudzien 21 2010 11:21:44 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 20.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a: SiemkaTak ciÄ…gle hamujÄ…c składajÄ… siÄ™ w zakrÄ™ty, a to coĹ› dziwnego jest? Nie podejmujÄ™ siÄ™ rozwijać dyskusji o semantyce "zahamowanego przodu". Ale jeĹ›li chodzi Ci o to, czy dopiero po puszczeniu klamki zaczynajÄ… siÄ™ składać, czy składajÄ… siÄ™ nadal hamujÄ…c. To zdecydowanie to drugie. StÄ…d też 2 przykład. OczekujÄ™ że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika problem dozowania hamulca w czasie składania siÄ™ w zakrÄ™t. I oczywiĹ›cie zrobi to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze kartingowym. BÄ™dzie też odporny na błÄ™dy które zdarzajÄ… siÄ™ nawet zawodnikom. Jak np. składanie na białej linii z wciĹ›niÄ™tym hamulcem. Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakrÄ™cie, a tu nagle pielgrzymka/ssak leĹ›ny/pożar na Ĺ›rodku drogi. W tak niezwykle zaskakujÄ…cej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast siÄ™ zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. DziÄ™ki najnowszemu zajebistemu ABS. Może to dziwne, ale właĹ›nie tego oczekujÄ™ od motocyklowego ABS. A jeĹ›li nie zadziała, no cóż za parÄ™ lat pojawi siÄ™ kolejna wersja. Pokaz hamowania na prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia. -- kakmaratgmaildotcom 27 |
Data: Grudzien 21 2010 11:25:26 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: AZ | On 2010-12-21, kakmar wrote: Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu. -- Artur ZZR 1200 28 |
Data: Grudzien 21 2010 11:53:26 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 21.12.2010 AZ napisał/a: Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacejTyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazjÄ™ siÄ™ przejechać nie widziałem nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakrÄ™cie, w razie potrzeby zatrzymania/zmniejszenia prÄ™dkoĹ›ci, przejedĽ na najbliższy prosty odcinek i tam zahamuj. Niedopatrzenie? Bo sÄ… nawet takie o tym w co siÄ™ ubrać. Nie negujÄ™ zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżÄ… nie tylko prosto. Wiem że "szkolenie bezpieczne" zakłada hamowanie przed zakrÄ™tem do odpowiedniej prÄ™dkoĹ›ci, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeĹ›li wydarzy siÄ™ coĹ› zaskakujÄ…cego. Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładajÄ… dociĹ›niÄ™cie do koĹ„ca, i zdanie siÄ™ na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie potrzeby omijać przeszkodÄ™, ciÄ…gle hamujÄ…c. Można hamować skrÄ™cajÄ…c. To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie? -- kakmaratgmaildotcom 29 |
Data: Grudzien 21 2010 13:07:43 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: de Fresz | On 2010-12-21 12:53:26 +0100, kakmar said: Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładaj± doci¶nięcie do Większo¶ć i instruktorów i do¶wiadczonych motocyklistów ma jedno zdanie na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony maj± limit przyczepno¶ci i już złożenie moze doj¶ć blisko jego granic. Zalecana technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecno¶ć b±dĽ brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, s± opracowywane systemu przeciwdziałania u¶lizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale dopóki się nie upowszechni± i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod. -- Pozdrawiam de Fresz 30 |
Data: Grudzien 21 2010 12:13:25 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: AZ | On 2010-12-21, de Fresz wrote: Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie i zostala jazda 120km/h po trawie ;-) -- Artur ZZR 1200 31 |
Data: Grudzien 21 2010 19:52:22 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 21.12.2010 AZ napisał/a: On 2010-12-21, de Fresz wrote: Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy ABS, i nie jakiĹ› ekstremalne złożenie. ZakrÄ™t w lesie, jadÄ™ sobie po łuku. Aż tu nagle 12 krasnali przenosi Ĺ›piÄ…cÄ… królewnÄ™ w poprzek drogi. I obecnoć bÄ…dĽ brak ABSu No to fatalnie. Owszem, sÄ… opracowywane systemu Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczÄ™ to uwierzÄ™. ale To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach. Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcjaNo proszÄ™, naprawdÄ™ nie da siÄ™ zacieĹ›nić zakrÄ™tu hamujÄ…c przodem w łuku? Wydaje mi siÄ™ że można. Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrÄ™tu, hamujÄ™, składam siÄ™ w zakrÄ™t odpuszczajÄ…c w trakcie klamkÄ™. Ĺąle robiÄ™? No i wracajÄ…c do ABS. Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tÄ™ nalepkÄ™, że tylko na prostej. -- kakmaratgmaildotcom 32 |
Data: Grudzien 22 2010 09:46:37 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: duddits | W dniu 2010-12-21 20:52, kakmar pisze: No proszÄ™, naprawdÄ™ nie da siÄ™ zacieĹ›nić zakrÄ™tu hamujÄ…c przodem w łuku? Przodem? Nie. Kontrolowanym uĹ›lizgiem tylnego koła - tak. Przykłady możesz obejrzeć na YT czy oglÄ…dajÄ…c choćby MotoGP. -- duddits FZ8N.pl 33 |
Data: Grudzien 22 2010 13:26:31 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 34 |
Data: Grudzien 22 2010 10:44:19 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: de Fresz | On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar said: ale Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała u¶lizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z ABSem). -- Pozdrawiam de Fresz 35 |
Data: Grudzien 22 2010 10:25:00 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 22.12.2010 de Fresz napisał/a: On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar said:Ale nie chodzi o sytuacjÄ™ kiedy dużo za szybko jedziesz w zakrÄ™cie i bez wzglÄ™du na iloć trzyliterowców i tak wylecisz. Jest sobie droga z zakrÄ™tem w prawo. Z przeciwka jadÄ… walce jeden za drugim, bardzo szybko, Po prawej jest przepać. JadÄ™ sobie po tym łuku, nagle widzÄ™ przeszkodÄ™, nie panikujÄ™, umiem hamować. I wersja bez ABS. Nie mam ABS, hamujÄ™ starajÄ…c siÄ™ wyczuć przyczepnoć przedniego koła, prowadzÄ…c dalej motocykl po łuku i zatrzymujÄ™ siÄ™ przed przeszkodÄ…. TrochÄ™ siÄ™ zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji. Wersja z ABS Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam wiÄ™c hamulec do koĹ„ca. I co teraz? -- kakmaratgmaildotcom 36 |
Data: Grudzien 22 2010 12:22:51 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: BudyĹ„ | Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomoĹ›ci I wersja bez ABS. jechałes ty w życiu na motongu z absem? Bo tak jakbys nie jechał. To ja ci opowiam -jak hamujesz na granicy uĹ›lizgu to abs strzela tak raz na sekunde - czuc to na klamce i wiesz ze na tej granicy jestes. Ale cały czas masz pełna przyczepnosc. Masz problem jakis to weĽ i sie przejedz z absem a nie wymyĹ›laj tu jakis bajek. b. 37 |
Data: Grudzien 21 2010 13:01:25 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 38 |
Data: Grudzien 21 2010 20:19:43 | Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | Autor: kakmar | Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a: Siemka Ale ja chciałem siÄ™ czegoĹ› dowiedzieć o nowym ABS, ale OK. Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie odpuĹ›cić klamkÄ™ i dać w palnik na wyjĹ›ciu. Ale coĹ› spróbujÄ™ napisać. Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. No nie wydaje mi siÄ™ żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może siÄ™ tak skoĹ„czyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzÄ™tu i kierownika. A tzw Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilowÄ… niestabilnoć) przodu. Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo Ale o co chodzi z tym zapinaniem napÄ™du? O pracÄ™ sprzÄ™głem? JeĽdzi ktoĹ› na wciĹ›niÄ™tym sprzÄ™gle po zakrÄ™tach? A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle Ale naprawdÄ™ chyba nie rozumiem. Czy masz na myĹ›li hamowanie tylnego koła w zakrÄ™cie przez silnik po redukcji? Czy uĹ›lizg po daniu w palnik na wyjĹ›ciu? Obie sytuacje sÄ… bardzo wymagajÄ…ce dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz. Niektóre sprzÄ™ty majÄ… też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika jak sprzÄ™gła antyhoppingowe i TC. Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.Ale czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest tylko trochÄ™ lepszy? -- kakmaratgmaildotcom 39 |
Data: Grudzien 17 2010 22:51:13 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Alex D. B. |
A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jad±c wobstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo. nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc. co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m? Alex. 40 |
Data: Grudzien 17 2010 22:56:03 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze: nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania -- -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 41 |
Data: Grudzien 17 2010 23:29:34 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: RadoslawF | Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał: nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiaj± ludziom co¶ innego. Pozdrawiam 42 |
Data: Grudzien 17 2010 23:37:27 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze: ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi hamowania -- -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 43 |
Data: Grudzien 18 2010 01:04:11 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: RadoslawF | Dnia 2010-12-17 23:37, Użytkownik Michał V-R napisał: ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia Bo s± przypadki że ABS faktycznie skraca, taki przypadek to wpadnięcie w po¶lizg niekontrolowany przy sporej prędko¶ci w czasie ostrego hamowania. :-) W 99% sytuacji kiedy naciskasz hamulec wydłuża. Pozdrawiam 44 |
Data: Grudzien 17 2010 23:50:08 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Alex D. B. |
alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial. problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to jak zaczynasz plynac odpuszczasz. niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia. za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie. jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok. Alex. 45 |
Data: Grudzien 18 2010 00:11:00 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Marcin N |
Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy terkotania. Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków. 46 |
Data: Grudzien 17 2010 15:40:48 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: AZ | On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" wrote: Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomy¶li¶z, że zawsze, w każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać klamkę do woli... Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy ¶niegu? Jak szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręc±cymi się i nie hamuj±cymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umiej± jeĽdzić i ma im zapewnić sterowno¶ć gdzie bez niego jechali by na zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto gdzie ABS mógłby mi się przydać (jako¶ zawsze zd±rzam zluzować lekko klamkę gdy tylko pojawia się u¶lizg) a tymbardziej w samochodzie... -- Artur ZZR 1200 47 |
Data: Grudzien 18 2010 09:53:47 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Marcin N |
On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" wrote: Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie posiada. St±d w ogóle ten w±tek. Pitałem a ABS samochodowym. Też jaki¶ czas temu narzekałem, że ABS do grobu mnie wpędzie. Kto¶ m±dry wytłumaczył mi mój bł±d, spróbowałem jeĽdzić wg jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się t± wiedz± z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego zalety. Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepno¶ci. Każda nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniaj± tę granicę. Do tego dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić "ręcznie". W ostateczno¶ci - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod jednym warunkiem - że umiej± tego ABSu używać. Jak? -Cisn±ć pedał na maksa. No i te nieszczęsne wyj±tki: lód i ¶nieg. W kopnym ¶niegu lepsze jest hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez ci¶nięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak tragicznie. 48 |
Data: Grudzien 18 2010 20:45:46 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: FanTomas | Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja. ABS zawsze wydłuza droge hamowania. Dla majsterkowiczów chcacych sobie wyłaczac ABS: panowie wystarczy zrobic odejscie z jednego czujnika do kabiny i tam zwyczajny wyłacznik. to działa. komputer absu kiedy widzi jeden czujnik zepsuty od razu wyłacza działanie całego układu i auto jezdzi z klasycznym układem bez abs-u.to taka symulacja awarii jednego czujnika. pozdro 49 |
Data: Grudzien 18 2010 22:02:46 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Ivam | Użytkownik "FanTomas" napisał w wiadomo¶ci grup nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja. Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo. Czesto w puszkach wystepuje jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol. Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo stycznosci i sie nie wypowiem), ale: - Renault - Peugeot - Toyota - Mitsubishi Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS dziala na kazde kolo z osobna. AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej) -- pzdr: Ivam 50 |
Data: Grudzien 18 2010 20:16:20 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: jeDrASS | On 2010-12-18 00:40, AZ wrote: Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w ABS nie zast±pi my¶lenia.. trzeba też być ¶wiadomym jego działania.. ale zapewniam Cię, że z ABSem zdecydowanie zdrowiej.. Miałem moto bez i mam z.. TO działa :-) klasyczny przypadek lekko za szybko leciałem i delikatnie skręcony przód wyjazd go¶cia z boku i pomimo tego że widziałem go lekko dotkn±łem klami i gleba bo parę centymetrów wcze¶niej asfalt suchy jak pieprz,a tu odrobina szlamu na drodze, w podobnej sytuacji z ABSem spokojnie hamowałem to tylko lekko dupa pojechała do góry jak ponownie wpadłem na dobr± nawierzchnię.. cóż aprilk± można zrobić stoppie z ABSem :-D -- jeDrASS 51 |
Data: Grudzien 18 2010 10:36:56 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Alex D. B. |
bardzo mozliwe, ze masz racje w 99% przypadkow, moze w 90. tu konkretnie, wiem jak uzywac auta, choc kierowca rajdowym nie jestem. w sytuacji hamowania na bardzo sliskim (np lod) oraz zwir/piasek abs znaczaco wydluza droge hamowania. Alex. 52 |
Data: Grudzien 18 2010 12:36:21 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Ivam | Użytkownik "Alex D. B." napisał w wiadomo¶ci grup niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia. W puszce rozumiem? za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie. Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok. Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie. Natomiast na oblodzonej drodze nie wylaczam, bo nie dawno nie spotkalem drogi, ktora by byla calkowicie oblodzona bez chociazby placka piasku, czy kawalka zmrozonego sniegu. Wciskam na maxa i staram sie zjechac kolami na gorke (miedzy koleinami oraz kawalek na pobocze) i mam mozliwosc skrecania z jednoczesnym wytracaniem predkosci. Bez ABSu musialbym odpuscic hamowanie, zjechac w bok i hamowac ponownie. W 99% przypadkow mi by to zajelo wiecej miejsca niz z ABSem. -- pzdr: Ivam 53 |
Data: Grudzien 18 2010 15:17:14 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Alex D. B. |
tajest.niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, no wlasnie nie wiem, jak bedzie u mnie.za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sieu mnie w takich warunkach daje rade. tragedia jest jak jest totalnie slisko zima - heblujac na pluga stane ze 2 razy szybciej. Alex. 54 |
Data: Grudzien 17 2010 16:39:25 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Vir | W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze: Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Nowsze system s± mniejsze i przez to lżejsze. Powoli wchodz± też czujniki żyroskopowe, które zapobiegaj± wykonaniu stoppie i dopasowuj± sposób działania ABS-u do przechyłu moto. Co nie zmienia faktu, że moja pełnoletnia cegła ma BAS, który działa i wolę go mieć, niż nie ;-) -- Vir Duża czarna bawarka, ¶rednia srebrna cebulka i mała czarna japonka 55 |
Data: Grudzien 17 2010 23:35:20 | Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego? | Autor: Ivam | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Technika sie rozwija, ale warto poguglac jak to bylo w konkretnym motocyklu. Widzialem duzego bandziora w ktorym ABS dzialal ok, ale potem jak sie zepsul to kompletnie blokowal hamulce. Nie mialbym zaufania do takiego urzadzenia, nawet po naprawie. Guglnij sobie moj temat byl jakis czas temu z dokladnym opisem objawow. -- pzdr: Ivam 56 |
Data: Grudzien 18 2010 07:57:40 | Temat: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: []v[]artec | W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze: Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Chciałem ostatnio założyć nowy w±tek, ale tutaj idealnie się podpinam: http://moto.onet.pl/1633364,1,ue-kolejny-element-obowiazkowego-wyposazenia,artykul.html?node=2 "(...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu nakazuj±cego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemno¶ci przekraczaj±cej 125 ccm.(...)" -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg 57 |
Data: Grudzien 18 2010 09:57:52 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Marcin N |
Chciałem ostatnio założyć nowy w±tek, ale tutaj idealnie się podpinam: O! jest lepiej, niż się spodziewałem. Termin wstępnie to 2017 rok, a cross i enduro będ± potraktowane specjalnie. To do¶ć dobre wie¶ci. No i je¶li to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzaj±. 58 |
Data: Grudzien 18 2010 12:06:12 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze: No i jeĹ›li to prawda, że ABS zwiÄ™ksza szanse unikniÄ™cia wypadku na Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti. Siedzial i chlal wina z Elvisem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 59 |
Data: Grudzien 18 2010 15:51:35 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: | Kuczu writes: W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze: niemożliwe! przecież Elvis wrócił na swojÄ… planetÄ™! -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm 60 |
Data: Grudzien 18 2010 18:03:00 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | Autor: Marcin N |
W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze: Rozumiem, że siÄ™ nie zgadzasz z badaniami urzÄ™dników. Masz jakieĹ› wsparcie? 61 |
Data: Grudzien 18 2010 14:32:39 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: AZ | On 18 Gru, 18:03, "Marcin N" wrote: Się u¶miałem... Czy Ty naprawdę uważasz, że urzędnicy co¶ badaj±? Nie wspominaj±c o tym czy w ogóle my¶l±... -- Artur ZZR 1200 62 |
Data: Grudzien 18 2010 23:09:41 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: kakmar | Dnia 18.12.2010 Marcin N napisał/a: <usenet mode on> Ja bym siÄ™ zgodził na badania urzÄ™dników, wszystkich, najlepiej psychiatryczne. Tyle że obawiam siÄ™ że poszła by na to góra pieniÄ™dzy z podatków i nic dobrego by z tego nie wynikło. Co najwyżej nowa lepsza definicja tego co jest normÄ…. <usenet mode off> Jak przeprowadzić takie badanie? Laboratorium;) Statystyka zdarzeĹ„? A co jeĹ›li ci którzy wydali już dodatkowÄ… kasÄ™ na ABS sÄ… bardziej ostrożni i po prostu bardziej uważajÄ…? Motocykl (zwykle) ma 2 osobne hamulce, każdy na 1 koło, da siÄ™ tego używać. OczywiĹ›cie taki zajebisty ABS, który dałby radÄ™ _zawsze_ lepiej od operatora byłby OK. Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje siÄ™ był ten wÄ…tek. -- kakmaratgmaildotcom 63 |
Data: Grudzien 20 2010 11:36:07 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: de Fresz | On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar said: Oczywi¶cie taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu s± lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez. -- Pozdrawiam de Fresz 64 |
Data: Grudzien 20 2010 12:57:01 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Seba | Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a): Oczywi¶cie taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora Ból jest tym większy, z tego co pamiętam, iż wszycy uczestnicy testu mieli dosyć podobne wyniki (metrażowe) używaj±c tego wynalazku. I weĽ tu w takiej sytuacji odsiej plewy (lajkoników) od ziaren (hamowaczy/wymiataczy). -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 65 |
Data: Grudzien 20 2010 14:49:02 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Marcin N |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a): Proponuję zebrać odpowiedni± grupę hamulcowych wymiataczy i zrobić jak±¶ pikietę pod siedzib± władz UE. Nie może być tak, że lajkonik wyjdzie z opresji równie łatwo co Prawdziwy Asior. 66 |
Data: Grudzien 20 2010 18:05:56 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze: On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar said: Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 67 |
Data: Grudzien 20 2010 17:17:03 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 18:05:56 +0100 osobnik zwany Kuczu W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze: harleja ;) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 68 |
Data: Grudzien 20 2010 19:30:19 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Seba | Dnia Mon, 20 Dec 2010 17:17:03 +0000 (UTC), masti napisał(a): Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na precluProblemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z I wykupimy Ci rundę po Nurburgringu: http://alanmeasles.posterous.com/?page=3 ;) -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 69 |
Data: Grudzien 21 2010 11:30:10 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: de Fresz | On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu said: Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie. -- Pozdrawiam de Fresz 70 |
Data: Grudzien 21 2010 17:50:33 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze: On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu said: A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 71 |
Data: Grudzien 22 2010 10:47:43 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: de Fresz | On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said: Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie A to nie do mnie to pytanie ;-) Je¶li jeste¶ pewien, że wystarczy Ci do końca życia i nigdy się nie znudzi, to luzik. Bo z kupnem dużo nowszego, bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko tyle. -- Pozdrawiam de Fresz 72 |
Data: Grudzien 22 2010 20:53:43 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-22 10:47, de Fresz pisze: Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już Juz mi sie znudzil, kilka razy. Ale go poprawilem i mi sie znow podobal. Bo z kupnem dużo nowszego, Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i kilkuset $. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 73 |
Data: Grudzien 23 2010 11:53:01 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy ABS w motocyklach | Autor: de Fresz | On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said: Bo z kupnem dużo nowszego, To doczytaj o pomy¶le Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach elektroniki kontroluj±cej przeróbki. Duża czę¶ć rynku Harlejowego i akcesoriów sportowych może po tym pa¶ć na ryj. Ale mamy jeszcze parę lat względnego spokoju i można kupować sprzęty na zapas, to to miałoby wej¶ć w okolicach 2018 r., póĽniej "stare dobre sprzęty" będ± już miały ceny astronomiczne. -- Pozdrawiam de Fresz 74 |
Data: Grudzien 23 2010 12:46:47 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Marcin N |
On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said: My¶lę, że lobby motocyklowe jest na tyle silne, że nie pozwoli na wej¶cie przepisów, które by ich uderzyły po kieszeni. Przypuszczam więc, że przeróbki będ± dozwolone - ale ukróci się możliwo¶ć przeróbek garażowych. Oczywi¶cie dla naszego dobra. 75 |
Data: Grudzien 23 2010 17:34:09 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-23 11:53, de Fresz pisze: On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said: To poczytaj sobie dokladnie projekt. Tam stoi ze od obowiazku beda zwolnieni drobni producenci produkujacy ilestam max. motocykli rocznie. Czyli uklon w strone customizerow. Zreszta wystarczyc bedzie kupic zarejestrowana wczesniej rame z papierami i na jej bazie zbudowac dowolnego customa. Tak jak odbywa sie to dzisiaj w Niemczech. Zreszta czlowiek tworzy elektronike to i czlowiek ja oszuka. Tak jak odbywa sie to dzisiaj. A gdy to nie pomoze to wystarczy dac 1000$ gosciowi z Ukrainy czy Bialorusi i tam zarejestrowac motocykl. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 76 |
Data: Grudzien 27 2010 21:00:08 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Tomek Wozniakowski | Czesc :)
hmmm... ciekawe, czy uodpornia rowniez na tjuning w postaci spalonego bezpiecznika ABS? ;) Moze bedzie taki bezpieczny motocykl, co w tym momencie bedzie od razu gasl ;) A swoja droga ABS ABS'sowi nierowny. Mialem okazje paroma takimi sprzetami jezdzic i o ile w FJR sprzed 2 lat byla to IMHO porazka (uruchamial sie przy kazdej okazji nawet na suchym asfalcie), to w nowym PanEuro czy GSXF1250 sprawowal sie naprawde przyzwoicie. ....ale i tak wole moto bez ABS ;) -- Pozdrawiam :) Tomek (ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze; CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR; Nowa Iwiczna, okol. Pulaw) ICQ 112695673 77 |
Data: Grudzien 24 2010 04:40:33 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Glub | On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said: W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już przyjdzie unia i zabierze bo nie spełnisz norm:P -- Glub 78 |
Data: Grudzien 24 2010 13:36:13 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-24 04:40, Glub pisze: On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said: Zabierze tez Twojego PF126 i czym bedziesz jezdzil na disko wyrywac lachony ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 79 |
Data: Grudzien 22 2010 08:28:11 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiÄ…zkowy AB S w motocyklach | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | Kuczu napisał(a): Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ? Unia Ci zrobi! Eutanazja i te sprawy. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf 80 |
Data: Grudzien 20 2010 07:05:10 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-20 15:06, de Fresz pisze: Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto byla podobna i kapcie takie same? -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 81 |
Data: Grudzien 21 2010 13:42:01 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 82 |
Data: Grudzien 21 2010 12:45:48 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadziæ obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: AZ | On 2010-12-21, Tytus z fabryki wrote: Ty sie nie kloc, tylko wyciagaj z tego watku elementarna wiedze o hamowaniu motocyklem - przyda sie na wiosne. BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne. -- Artur ZZR 1200 83 |
Data: Grudzien 21 2010 14:01:23 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | Autor: de Fresz | On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said: BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne. Ale za to jakie efektowne! ;-) -- Pozdrawiam de Fresz 84 |
Data: Grudzien 21 2010 13:05:49 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | Autor: AZ | On 2010-12-21, de Fresz wrote: On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said:Byl dzien, to nawet iskier nie bylo widac. Ale byl kurz, duzo kurzu... Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac". -- Artur ZZR 1200 85 |
Data: Grudzien 21 2010 14:10:08 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadziÄ? obowiÄ?zkowy ABS w motocyklach | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 86 |
Data: Grudzien 21 2010 14:11:08 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2010-12-21 14:05, AZ pisze: kurz, duzo Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym a wyjebaniem w glebe? Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a drugim. KJ 87 |
Data: Grudzien 21 2010 14:56:21 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 88 |
Data: Grudzien 21 2010 15:18:17 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | Tytus z fabryki napisał(a): nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj ja to tylko swiatelko w tunelu widze -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf 89 |
Data: Grudzien 23 2010 00:43:18 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: marider | W dniu 2010-12-21 14:01, de Fresz pisze: On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said: O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym soba. Boli dlugo, albo wcale... Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 90 |
Data: Grudzien 22 2010 16:03:50 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: AZ | On 23 Gru, 00:43, marider wrote: Oj tam, oj tam. Na szczescie to byl tor w Lublinie i koledze nic sie nie stalo, oprocz malego szoku. -- Artur ZZR 1200 91 |
Data: Grudzien 23 2010 09:35:20 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | Autor: Tytus z fabryki | Siemka 92 |
Data: Grudzien 19 2010 12:25:11 | Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-18 18:03, Marcin N pisze:
Zadaniem urzednika nie jest badanie. A wspiera mnie rodzina i przyjaciele. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |