Grupy dyskusyjne   »   najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking

najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking



1 Data: Grudzien 09 2006 18:18:36
Temat: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Grudzien 09 2006 19:20:47
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik " K" napisał:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat
90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Stary Swift sprzed kilkunastu lat bije go nagłowę w obu kategoriach.


--
Pozdrawiam.

TOMI.

3 Data: Grudzien 09 2006 19:28:28
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Staszek Sosenko 


Użytkownik " K"  napisał w wiadomości

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

Od razu mówię, że nie znam tego silnika i nie miałem z nim styczności, ale robi na mnie wrażenie 101KM wyciśnięte z 1.0 w Daihatsu Charade GTti :) (wiem wiem, turbo, ale jednak :P)

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko
PMS: Audi 80 B3 1.8S PMS Edition
PRRC: Herbert ver. RS39 + ML-145
priv: staszek <at> sosenko <dot> pl

4 Data: Grudzien 09 2006 19:37:27
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

Od razu mówię, że nie znam tego silnika i nie miałem z nim styczności, ale robi na mnie wrażenie 101KM wyciśnięte z 1.0 w Daihatsu Charade GTti :) (wiem wiem, turbo, ale jednak :P)

A 110km z Micry Superturbo (930cc) ? ;)

Pozdrawiam, MG

5 Data: Grudzien 09 2006 19:46:31
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik "gLiNa" napisał:

ale robi na mnie wrażenie 101KM wyciśnięte z 1.0 w Daihatsu Charade GTti
:) (wiem wiem, turbo, ale jednak :P)

A 110km z Micry Superturbo (930cc) ? ;)

450KM z 2L w Miśku EVO?? Przy pomocy turbiny można wiele... Jak rozumiem
wątek rozpoczął się od auto z silnikami atmosferycznymi.


--
Pozdrawiam.

TOMI.

6 Data: Grudzien 09 2006 18:55:12
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Tomi  napisał(a):


450KM z 2L w Miśku EVO?? Przy pomocy turbiny można wiele... Jak rozumiem
wątek rozpoczął się od auto z silnikami atmosferycznymi.

tzn. chodzi tu o realny ranking w celu pozniejszego zakupu, czyli to co u nas
jezdzi, marzeniem bylby silnik 1.2 ok 100KM wkrecajacy sie do ok. 7000 obr.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Grudzien 11 2006 21:50:26
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


tzn. chodzi tu o realny ranking w celu pozniejszego zakupu, czyli to co u
nas
jezdzi, marzeniem bylby silnik 1.2 ok 100KM wkrecajacy sie do ok. 7000
obr.

Co powiedz na Daihatsu Charade 1.3 Efi ? 1296ccm, 90 lub 84KM, odcięcie
zapłonu na 7500rpm :) Piszczy jak ścigacz ! Podpowiem, że honda 1.5 siada
przy nim na dupie - sprawdzone :) Tak do 150-160 pogonisz tym Calibrę 2.0 i
Beeme 1.8 wyżej - wiadomo Charadka poleci 170 na 4-tym biegu wrzucanie
piątki spowoduje znaczny spadek :(

8 Data: Grudzien 12 2006 07:55:41
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Drookash  napisał(a):


Co powiedz na Daihatsu Charade 1.3 Efi ? 1296ccm, 90 lub 84KM, odcięcie
zapłonu na 7500rpm :) Piszczy jak ścigacz ! Podpowiem, że honda 1.5 siada
przy nim na dupie - sprawdzone :) Tak do 150-160 pogonisz tym Calibrę 2.0 i
Beeme 1.8 wyżej - wiadomo Charadka poleci 170 na 4-tym biegu wrzucanie
piątki spowoduje znaczny spadek :(

takiego wozu mi potrzeba, ok. 360-380cm z takim silnikiem.... a jak z
czesciami i ogolna trwaloscia? kumpel mial daihatsu applause 1.6 automat i
musial go zezlomowac bo remont zawieszenia mial wyceniony na ok. 2,5 tys
(rocznik '89). jakies adresy, forum?

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Grudzien 13 2006 00:14:18
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


takiego wozu mi potrzeba, ok. 360-380cm z takim silnikiem.... a jak z
czesciami i ogolna trwaloscia? kumpel mial daihatsu applause 1.6 automat i
musial go zezlomowac bo remont zawieszenia mial wyceniony na ok. 2,5 tys
(rocznik '89). jakies adresy, forum?

www.charade.pl (to nie reklama !!!)
Części są - trzeba troszkę podzwonić i popytać, ale podstawowe ekspl. są bez
problemu!
Trwałość szczególnie silnika niesamowita - japan z dobrych czasów :)
Przy szukaniu zwróć uwagę na stan sprężyn i amortków - to dość drogi interes
:/
Aplause to inna bajka :) Ciężki i duży  wóz - totalne bezguście :p
Dodam, że była wersja z silnikiem 1.6 - w modelu G200 zwała się normalnie GT
:)
Moc 105KM (silnik aplausa) i kręcenie do 7000 RPM - niedawno w Poznaniu
stała 1995 rok za 3900 zł  -pocisk !!!

pzdr.
drookash

10 Data: Grudzien 13 2006 00:33:16
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik "Drookash" napisał:

Aplause to inna bajka :) Ciężki i duży  wóz - totalne bezguście :p
Dodam, że była wersja z silnikiem 1.6 - w modelu G200 zwała się normalnie
GT
:)
Moc 105KM (silnik aplausa) i kręcenie do 7000 RPM - niedawno w Poznaniu
stała 1995 rok za 3900 zł  -pocisk !!!

Tak czytam tego zachwalania Daihatsu i jakoś nie widzę tego fenomenu.

Silnik 1.6 (105KM) - rakieta... hmmm... to co powiedzieć o starym CRXie 1.6
VTec, VTi, itd.
Kolejna rakieta 1,3 (80 lub 90KM)... hmmm, Europa nie robi 1,3 (w ciągu
ostatnich 15 lat), ale 1.4 ma spokojnie ponad 100 koni (Rover, Alfa Romeo).

Gdzie ten fenomen Daihatsu??


--
Pozdrawiam.

TOMI.

11 Data: Grudzien 13 2006 00:46:29
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


Gdzie ten fenomen Daihatsu??

Honda i Daihatsu - wciskasz gaz i momentalnie się wkręci na maxa.
Rover - wkręci się, ale mozolnie.
Fenomenu nie ma - najlepsza dla Ciebie będzie Honda Civic 1.3 - ale moc 75KM
:(

12 Data: Grudzien 13 2006 00:49:40
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik "Drookash"  napisał w wiadomości


Gdzie ten fenomen Daihatsu??

Honda i Daihatsu - wciskasz gaz i momentalnie się wkręci na maxa.
Rover - wkręci się, ale mozolnie.

A skąd takie informacje??

Fenomenu nie ma - najlepsza dla Ciebie będzie Honda Civic 1.3 - ale moc
75KM
:(

Skąd wiesz co będzie dla mnie najlepsze??


--
Pozdrawiam.

TOMI.

13 Data: Grudzien 13 2006 10:38:19
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


A skąd takie informacje??
Bo jeździłem kilka razy hondą a daihatsu jeżdżę na codzień :) Roverami 214 i
216 przejechałem się też kilka razy - szukałem bo chciałem kupić.

Skąd wiesz co będzie dla mnie najlepsze??

Sam pisałeś auto 360-380 cm - małe zwinne z silnikiem z cutoffem na 7 tyś
:)\
Domyślam się, że szukasz małego ścigacza.

14 Data: Grudzien 13 2006 10:06:24
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Drookash  napisał(a):


> A skąd takie informacje??
Bo jeździłem kilka razy hondą a daihatsu jeżdżę na codzień :) Roverami 214
i
216 przejechałem się też kilka razy - szukałem bo chciałem kupić.

> Skąd wiesz co będzie dla mnie najlepsze??

Sam pisałeś auto 360-380 cm - małe zwinne z silnikiem z cutoffem na 7 tyś
:)\
Domyślam się, że szukasz małego ścigacza.

to ja pisałem :) ale nieważne.... wczoraj wieczorkiem przeleciałem sie po
stronkach dot. charady, mowimy o modelu produkowanym 93-00? czy tym
wczesniejszym? mnie interesuje model chyba G202 (93-00).


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Grudzien 13 2006 18:08:38
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


to ja pisałem :) ale nieważne.... wczoraj wieczorkiem przeleciałem sie po
stronkach dot. charady, mowimy o modelu produkowanym 93-00? czy tym
wczesniejszym? mnie interesuje model chyba G202 (93-00).

Model G202 to sedan, a G200 to hatchback.
Modele G200 hatchback były produkowane
84 konny - od chyba sierpnia 1993 do grudnia 1993 - wersja na japonię !
75 konny - wersja europejska od grudnia 1993 do 1996 - ograniczona moc
(podatkami ?)
75 konny - wersja po liftingu :) inny przód - od 1997 do 2000.

Modele poprzednie to G100, G101, G102 i G112 - nie mówiąc o GTTi :)
w G112 był ten sam blok silnika co w G200, lecz inny dolot i inny komp.

Ja mam model z września 1993 rejestrowany pierwszy raz w XII.93 - niemcy.

16 Data: Grudzien 09 2006 21:13:54
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: theStachoo 

Witam!

450KM z 2L w Miśku EVO?? Przy pomocy turbiny można wiele... Jak rozumiem wątek rozpoczął się od auto z silnikami atmosferycznymi.

A silnik Porsche 1.5 turbo ~1000KM?

Chyba nie o to autorowi chodzi

--
TheStachoo

17 Data: Grudzien 11 2006 21:45:38
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


Od razu mówię, że nie znam tego silnika i nie miałem z nim styczności, ale
robi na mnie wrażenie 101KM wyciśnięte z 1.0 w Daihatsu Charade GTti :)
(wiem wiem, turbo, ale jednak :P)

A ja jestem członkiem klubu miłośników charadek (sam na codzień śmigam 84KM
G200 1.3Efi ważącym 830kg)
Widziałem na własne oczy co potrafi 993ccm doładowane około 0,8-0,9 bara :)
Ten silnik jest nie do zajechania !!! Kute tłoki, kuty wał, azotowane wałki
rozrządu, grube tuleje tłoków - poprostu czysta moc :) Nie jest żadnym
problemem wycisnąć z tego 993ccm około 130-140KM - wystarczy podregulować
blow-offa i gotowe :D

Dla mnie daihatsu i micra są kunsztem japońskiej technologii !

pzdr.
drookash

18 Data: Grudzien 12 2006 08:32:42
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 11 Dec 2006 21:45:38 +0100, Drookash
 wrote:

Widziałem na własne oczy co potrafi 993ccm doładowane około 0,8-0,9 bara :)
Ten silnik jest nie do zajechania !!!

 Nie, wcale.

 Nie mówiąc już o tym, że jak polegnie, to łatwiej włożyć tam
 1.3 niż znaleźć graciarnię do CB80.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

19 Data: Grudzien 12 2006 18:27:20
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

 Nie mówiąc już o tym, że jak polegnie, to łatwiej włożyć tam
 1.3 niż znaleźć graciarnię do CB80.

O, skoro juz cie dorwalem w tym watku to potwierdze. Na pewno cutoff w mojej cg13de jest ok. 7000, wystarczajaco daleko od 6500 zeby to nie byla pomylka ;)

Pozdrawiam, MG

20 Data: Grudzien 13 2006 00:21:51
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


O, skoro juz cie dorwalem w tym watku to potwierdze. Na pewno cutoff w
mojej cg13de jest ok. 7000, wystarczajaco daleko od 6500 zeby to nie
byla pomylka ;)

co to za wersja CG13DE ?
Jeżeli myslisz o 1.3 to zalezy...niektóre wersje G112 miały obrotkę
wyskalowaną jak GTTi - do 9 tys, a cutoffa na 7500. Modele nowsze mają skalę
do 8tyś i cutoff też na 7500.
Z doświadczenia wiem, że na dwójce idzie "z rozpędu" dobić do ponad 7.5tyś
:)

21 Data: Grudzien 13 2006 10:07:47
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

co to za wersja CG13DE ?

Mowa o silniku w Micrze K11 1.3 '98

Pozdrawiam, MG

22 Data: Grudzien 13 2006 10:39:21
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 

Mowa o silniku w Micrze K11 1.3 '98

Też niezłe cudeńko :)

23 Data: Grudzien 13 2006 10:29:06
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 10:39:21 +0100, Drookash
 wrote:

Mowa o silniku w Micrze K11 1.3 '98

Też niezłe cudeńko :)

 W którym miejscu? Tam, gdzie koło zamachowe waży 9kg, czy tam,
 gdzie wałki mają zabójcze czasy po 222 stopnie OWK? A może tam,
 gdzie zaraz za głowicą siedzi pierwszy katalizator za
 króciutkim, gównianym kolektorem wydechowym?

 Fajne 1.3 siedziało w Swifcie GTI. CG13DE potrzebuje zeżreć
 parę do parunastu tysięcy złotych, żeby było naprawdę fajne.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

24 Data: Grudzien 13 2006 12:04:35
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

 W którym miejscu? Tam, gdzie koło zamachowe waży 9kg, czy tam,
 gdzie wałki mają zabójcze czasy po 222 stopnie OWK? A może tam,
 gdzie zaraz za głowicą siedzi pierwszy katalizator za
 króciutkim, gównianym kolektorem wydechowym?

Akademicka dyskusje prowadzicie :)

Nazwa CG*** (cool green)) nie wziela sie z kosmosu. To samochod do miasta.

Sprawa kolektora jest dosc prosta - pierwszy kat sluzy do poprawy ekologii pracy silnika na zimno. Poza tym gdzies trzeba bylo pogubic koniki zeby zmiescic sie w 75, a akurat dobre 15 znika na kolektorze. Glownie na wysokich obotach.

Kolo zamachowe - chyba nikt nie zaprzeczy ze to auto projektowane pod katem kobiet. Trzeba prawdziwego talentu zeby to przypadkowo zgasic.

Akurat ty RR jak nikt inny na tej grupie wiesz o mozliwosciach tej jednostki, o CGA3DE z Cube, albo z tego roadstera co na CG13DE osiaga 120KM przy 9000obr ;)

Zastrzezenia /mozna/ miec co do aplikacji w Micrze, ale zawsze beda 2 strony medalu.

Swift GTI od poczatku mial byc GTI to i mial te 100km. Nie sadze zeby to nawet byla roznica kosztow produkcji, a po prostu najzwyklejszy product placement.

Pozdrawiam, MG

25 Data: Grudzien 13 2006 12:13:11
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

Akurat ty RR jak nikt inny na tej grupie wiesz o mozliwosciach tej jednostki, o CGA3DE z Cube, albo z tego roadstera co na CG13DE osiaga 120KM przy 9000obr ;)

Sorry, bzdure napisalem z tym 9k;)

http://www.nissan.co.jp/ms95/future/concept/aa-x/aa-x.html
Engine type: CG13DE (NISMO version) ??Displacement: 1274cc ??Max. power: 120ps/7200rpm ??Max. torque: 14.0kgm/4800rpm

26 Data: Grudzien 13 2006 12:13:42
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 12:13:11 +0100, gLiNa
 wrote:

http://www.nissan.co.jp/ms95/future/concept/aa-x/aa-x.html
Engine type: CG13DE (NISMO version) ??Displacement: 1274cc ??Max. power:
120ps/7200rpm ??Max. torque: 14.0kgm/4800rpm

 Ładny, ale to koncept. 160KM z CG13DE możesz kupić u Mulhollanda
 za jedyne 600000Y. To więcej niż całe moje auto ;>

 r.

 PS. Nie zapomnij wybrać się do jp. i wrócić z tym, bo Mulholland
 działa tylko na rynku lokalnym.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

27 Data: Grudzien 13 2006 12:06:23
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 12:04:35 +0100, gLiNa
 wrote:

Nazwa CG*** (cool green)) nie wziela sie z kosmosu. To samochod do miasta.

 Co czyni ten silnik całkiem przeciętnym i na tym można skończyć.

Sprawa kolektora jest dosc prosta

 Masz rację, jest prosta: 252E i już jest prosta. Potem jeszcze
 264E na cat-back, jakiś blaszany kat o małej gęstości i już
 jesteśmy w domu. Może nawet pójdę tą drogą, jak tylko ta
 odrobina szaleństwa, która każe mi przymknąc oko na wydatek
 rzędu 3kPLN się we mnie utrzyma.

Kolo zamachowe - chyba nikt nie zaprzeczy ze to auto projektowane pod
katem kobiet. Trzeba prawdziwego talentu zeby to przypadkowo zgasic.

 Ja tam umiem bez posiadania macicy ;>

Akurat ty RR jak nikt inny na tej grupie wiesz o mozliwosciach tej
jednostki, o CGA3DE z Cube

 CGA3DE z Cube (CGalfa3DE?) ma większy skok, większą średnicę
 tłoka, lepszy kolektor (mimo że za nim jest kat), prawdopodobnie
 też nieco dłuższe czasy rozrządu i przede wszystkim... japsy
 jeżdżą na innej benzynie, więc ECU bardziej wyprzedza zapłon.

albo z tego roadstera co na CG13DE osiaga
120KM przy 9000obr ;)

 Jakiego roadstera?

 Mulholland zrobił z tego silnika 200KM przy jakiś 10krpm. Tylko
 horrendalnie drogo i zupełnie nie na ulicę.

Zastrzezenia /mozna/ miec co do aplikacji w Micrze, ale zawsze beda 2
strony medalu.

Swift GTI od poczatku mial byc GTI to i mial te 100km.

 Tylko że silnik śwista był zrobiony z sercem (kute flaki,
 większe zawory, większy kąt rozchylenia zaworów, silnik
 krótkoskokowy, etc) i ma duże zapasy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

28 Data: Grudzien 13 2006 18:13:15
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


 Fajne 1.3 siedziało w Swifcie GTI. CG13DE potrzebuje zeżreć
 parę do parunastu tysięcy złotych, żeby było naprawdę fajne.

Racja :) 1.3 GTi wciskał w fotel jakby był doładowany !

Co do katalizatora - w charadzie jest wydech 4-1 z wielką puchą, w której
normalnie
siedzi tam taki jakby piankowy korek :) To katalizator - pierwsza rzecz jaką
wywaliłem zwiększając moc ! Kolejną był katalizator na rurze w połowie.

Czy aby Yaris nie ma podobnie ?

29 Data: Grudzien 13 2006 00:17:20
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


 Nie, wcale.

 Nie mówiąc już o tym, że jak polegnie, to łatwiej włożyć tam
 1.3 niż znaleźć graciarnię do CB80.

Nie jest tak łatwo wsadzić 1.3 :( Sztuką jest tak rasować ten silnik, aby
żył wiecznie :)
A graciarni do CB80 coraz więcej jest na allegro.
Wiadmo nie od dziś, że CB80 wymagał specjalnej troski, ale odwdzięczał się
niesamowitą mocą.

30 Data: Grudzien 13 2006 08:41:22
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 00:17:20 +0100, Drookash
 wrote:

A graciarni do CB80 coraz więcej jest na allegro.

 A co takiego jest na Allegro? Jakieś używane resztki tych, co
 już zmarły? Problem w tym, że ciężko jest podstwowymi sprawami
 potrzebnymi do odremontowania tego silnika.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

31 Data: Grudzien 09 2006 21:18:26
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: theStachoo 

Witam!

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Mój typ to Fiatowski 1.1 55KM. (punto, CC, SC)
Wytrzymuje spore przebiegi, prosty w obsłudze, awaryjny to jest głównie osprzęt (alternator).

--
TheStachoo

32 Data: Grudzien 09 2006 21:26:32
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik theStachoo napisał:

Witam!

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Mój typ to Fiatowski 1.1 55KM. (punto, CC, SC)
Wytrzymuje spore przebiegi, prosty w obsłudze, awaryjny to jest głównie osprzęt (alternator).

Lepszy jest 1,2 60 KM wielopunktowy wtrysk (też fiata). Mniej pali, lepiej jedzie, elastyczniejszy, cichszy, trwalszy, mniej oleju wchodzi do niego, mniej płynu chłodzącego, szybciej się nagrzewa. To bliski krewny tego 1,1, tylko udoskonalony.

33 Data: Grudzien 10 2006 22:57:20
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: giecik 

JanuSz napisał(a):

Użytkownik theStachoo napisał:
Witam!

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Mój typ to Fiatowski 1.1 55KM. (punto, CC, SC)
Wytrzymuje spore przebiegi, prosty w obsłudze, awaryjny to jest głównie osprzęt (alternator).

Lepszy jest 1,2 60 KM wielopunktowy wtrysk (też fiata). Mniej pali, lepiej jedzie, elastyczniejszy, cichszy, trwalszy, mniej oleju wchodzi do niego, mniej płynu chłodzącego, szybciej się nagrzewa. To bliski krewny tego 1,1, tylko udoskonalony.
Potwierdzam
1,2 60 KM fajny silniczek
Cichutki, pali zaskakująco mało i naprawde "trwały" ( moja opinia )

Moj ojciec ma 2 Punta z tymi silnikami i jeden pyknął 120 kkm drugi 220 kkm

Do tej pory zmieniane bylo lozysko w alternatorze


-- -- -- -- -
Kamil "giecik"
gg: 2228880   -
Fiat 126p - 1982r
Ciasny ale własny :)
http://giecik.atobie.net/126p.jpg

34 Data: Grudzien 09 2006 21:29:55
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik  K napisał:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM


Wybrałeś stronniczo zakres pojemności ;) WV nie ma tu nic ciekawego, Francuzi chyba też nie, zostaje Fiat i Japonia.

35 Data: Grudzien 09 2006 20:52:44
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Franc  

Silnik D4F by Renault - 1143cm3, 16V, 75KM, montowany w Żabie, Clijówce,
Kangórku i chyba w Thali. W Żabie sprawdza się doskonale - mała rakieta, a
dotego mało pali oraz raczej mało awaryjny (z tego co piszą koledzy i
koleżanki z TKP). Żaba z tym silnikiem jest moim marzeniem.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Grudzien 09 2006 20:56:22
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Franc  

Oczywiście, D4F to w kategorii benzyna, bo w dieslu - bezapelacyjnie 1.3
Multijet /CDTI by Fiat & GM - najlepiej w wersji 90KM
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

37 Data: Grudzien 10 2006 08:02:13
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik Franc napisał:

Oczywiście, D4F to w kategorii benzyna, bo w dieslu - bezapelacyjnie 1.3 Multijet /CDTI by Fiat & GM - najlepiej w wersji 90KM
Pzdrw

Mam takiego, ale niestety 70 KM :(

Choć wrażenie jest takie, jakby tych kucyków było więcej. Np takie bmw 316 nie ma na starcie szans.

38 Data: Grudzien 10 2006 13:20:55
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

JanuSz  napisał:

Choć wrażenie jest takie, jakby tych kucyków było więcej. Np takie bmw
316 nie ma na starcie szans.

Raczej wątpie :) Znacznie wyższa moc, większy zakres obrotów. Dlaczego twój 1.3 miał by być lepszy ?


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

39 Data: Grudzien 10 2006 17:34:05
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik Grzechu napisał:

JanuSz  napisał:
Choć wrażenie jest takie, jakby tych kucyków było więcej. Np takie bmw
316 nie ma na starcie szans.

Raczej wątpie :) Znacznie wyższa moc, większy zakres obrotów. Dlaczego twój 1.3 miał by być lepszy ?



Tak wynika z doświadczenia. Wczorajszego. Niemiec jest ciężki, a ta większa moc to jaka? 100 KM? Tylny napęd też stanowi dodatkowy balast.
W każdym razie został z tyłu, mimo usiłowań i wygrażania odnóżami chwytnymi przez kierownika rzeczonego bmw. Jechał lewym pasem, ja prawym (oba pasy w tę samą stronę), obaj mieliśmy duużo miejsca i wolną drogę, więc nie wiem, o co mu chodziło, droga szeroka, równo wznosząca się pod kątem ok. 7-8%.

40 Data: Grudzien 10 2006 17:44:04
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

JanuSz  napisał:

Tak wynika z doświadczenia. Wczorajszego. Niemiec jest ciężki, a ta
większa moc to jaka? 100 KM?

105KM to jednak nie 70 a 6200rpm to nie 4200 :)

Tylny napęd też stanowi dodatkowy balast.
W każdym razie został z tyłu, mimo usiłowań i wygrażania odnóżami
chwytnymi przez kierownika rzeczonego bmw. Jechał lewym pasem, ja
prawym (oba pasy w tę samą stronę), obaj mieliśmy duużo miejsca i
wolną drogę, więc nie wiem, o co mu chodziło, droga szeroka, równo
wznosząca się pod kątem ok. 7-8%.

Stawiał bym że chodziło mu o twoje przyspieszanie podczas jego wyprzedzania.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

41 Data: Grudzien 10 2006 21:38:06
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik Grzechu napisał:

JanuSz  napisał:
Tak wynika z doświadczenia. Wczorajszego. Niemiec jest ciężki, a ta
większa moc to jaka? 100 KM?

105KM to jednak nie 70 a 6200rpm to nie 4200 :)

Tylny napęd też stanowi dodatkowy balast.
W każdym razie został z tyłu, mimo usiłowań i wygrażania odnóżami
chwytnymi przez kierownika rzeczonego bmw. Jechał lewym pasem, ja
prawym (oba pasy w tę samą stronę), obaj mieliśmy duużo miejsca i
wolną drogę, więc nie wiem, o co mu chodziło, droga szeroka, równo
wznosząca się pod kątem ok. 7-8%.

Stawiał bym że chodziło mu o twoje przyspieszanie podczas jego wyprzedzania.

To nie było wyprzedzanie, każdy miał swój pas i cały czas nim jechał.

42 Data: Grudzien 10 2006 21:41:43
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik JanuSz napisał:


To nie było wyprzedzanie, każdy miał swój pas i cały czas nim jechał.

Poza tym to raczej ja go wyprzedzałem :)

43 Data: Grudzien 10 2006 23:10:17
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Wlodek 

Tak wynika z doświadczenia. Wczorajszego. Niemiec jest ciężki, a ta
większa moc to jaka? 100 KM?

105KM to jednak nie 70 a 6200rpm to nie 4200 :)


ale o co Tobie chodzi z tymi obrotami ?
Ja tam wolalbym ksiazkowe dane 0-100 bo jesli
70KM auto mialoby odsadzic 105 (zakladajac rownie
dobry start i pelne wykorzystanie mozliwosci obu
aut) nawet przed wrzuceniem III to musialoby byc
duuzo lzejsze.

W.

44 Data: Grudzien 11 2006 21:55:39
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 

Raczej wątpie :) Znacznie wyższa moc, większy zakres obrotów. Dlaczego
twój
1.3 miał by być lepszy ?

To powiem ci, że moja stara charadka z 1993 skillowała niejedną 1.6, a
zdażały się i 1.8 :)
Małe autko mało waży - wystarczy dobre opony i odpowiednie tempo puszczania
sprzęgła aby ruszyć bez piskacza złapać przysczsepność i zamknąć po 2
sekundach obrotomierz na 8 tyś i zanim komp utnie wcisnąć na półsprzęgle 2 a
na tej do 7.5 tyś dociągnąć setki - cała operacja zajmuje około 8.5 - 9.0
sec jak się postaram :)
Japonia rulez !!!

45 Data: Grudzien 12 2006 06:39:36
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Wlodek 

Raczej wątpie :) Znacznie wyższa moc, większy zakres obrotów.
Dlaczego twój
1.3 miał by być lepszy ?

To powiem ci, że moja stara charadka z 1993 skillowała niejedną 1.6, a
zdażały się i 1.8 :)
Małe autko mało waży - wystarczy dobre opony i odpowiednie tempo
puszczania sprzęgła aby ruszyć bez piskacza złapać przysczsepność i
zamknąć po 2 sekundach obrotomierz na 8 tyś i zanim komp utnie
wcisnąć na półsprzęgle 2 a na tej do 7.5 tyś dociągnąć setki - cała
operacja zajmuje około 8.5 - 9.0 sec jak się postaram :)

Pisales gdzies wczesniej, ze to 1.3 G200.
Rozumiem, ze nie jest dlubana i to ta pierwsza z tych:
http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/daihatsu/charade/
(?)
1.3 i 16V SX (84 Hp)
0-100 : 11
Vmax : 170

Jesli to ta to chcesz powiedziec, ze producent
pomylil sie o 2.5-2 sekundy w czasie do setki ?
A ile masz na 1 biegu przy tych 8 krpm. ?

W.

46 Data: Grudzien 13 2006 00:38:32
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


Pisales gdzies wczesniej, ze to 1.3 G200.
Rozumiem, ze nie jest dlubana i to ta pierwsza z tych:
http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/daihatsu/charade/
(?)
1.3 i 16V SX (84 Hp)
0-100 : 11
Vmax : 170
Dokładnie - ta pierwsza to wersja TS - dodatkowe wyposażenie i jakieś 40-50
kg wagi więcej. Moja to CX - bez żadnego wyposażenia. Apropo prędkości -
jadąc z Gdańska do Bydgoszczy E-1 osiągnąłem 170-pare na 4-biegu przy około
6.8tyś RPM - na piątce nie starczało już mu mocy gdyż spadł na obroty około
5 tyś i za Chiny nie chciał więcej ciągnąć!
Powrót na 4 i dociągnięcie ponad 7000 dało 180 i tu już dane producenta idą
w łeb.
Zaznaczam, że mam opony zgodne z wymiarem - nie jakieś mniejsze, na których
można pociskać "niby" 180.
A co do dłubania - wydech przelotowy (bez katalizatora, tylko 1 tłumik !),
stożek, mała modyfikacja czujnika temp. zasysanego powietrza (w celu
wzbogacenia mieszanki), ostrzej ustawiony zapłon (tak tak...nie z koła
zamachowego, a z aparatu brany!) benzyna tylko 98 i ogólnie silniczek
dopieszczony z przebiegiem 112 tyś.

11 sekund to chyba jakiś kapelusz wykręca :) - naprawdę realne jest 8.5 z
małą ilością paliwa w baku (-40kg !!), a 9 sec... z palcem nie powiem gdzie
:)

Jesli to ta to chcesz powiedziec, ze producent
pomylil sie o 2.5-2 sekundy w czasie do setki ?
A wiesz ile mają Hondy a ile naprawdę idzie wyciągnąć ?
Wątpię aby producent wyprawiał z tym silnikiem to co można z nim zrobić
naprawdę.

A ile masz na 1 biegu przy tych 8 krpm. ?

Zbyt szybko to trwa by dokładnie zauważyć :) Ale wciskając gaz umiarkowanie
do końca dochodzi do 45km/h i odcina...odcina troszkę ponad 7.5tyś - nie
robię tego bo odcięcie działa jakbym nagle nacisnął hamulec :) Dopóki nie
zejdzie spowrotem poniżej 7 tyś... hamuje silnikiem :( Dlatego ważne, aby
nie przeciągnąć, bo straci się cenne sekundy :)

47 Data: Grudzien 13 2006 01:25:47
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Wlodek 

1.3 i 16V SX (84 Hp)
0-100 : 11
Vmax : 170
Dokładnie - ta pierwsza to wersja TS - dodatkowe wyposażenie i jakieś
40-50 kg wagi więcej. Moja to CX - bez żadnego wyposażenia.

no przy takiej masie samochodu to kierowcy warto sie zastanowic
czy nie za grubo sie ubral ;)

Apropo
prędkości - jadąc z Gdańska do Bydgoszczy E-1 osiągnąłem 170-pare na
4-biegu przy około
6.8tyś RPM - na piątce nie starczało już mu mocy gdyż spadł na obroty
około 5 tyś i za Chiny nie chciał więcej ciągnąć!
Powrót na 4 i dociągnięcie ponad 7000 dało 180 i tu już dane
producenta idą w łeb.

no jeszcze nie jechalem samochodem, ktory _licznikowo_
nie da rady pojechac wiecej niz fabyrka dala - tak
to juz jest, ze liczniki zawyzaja

Zaznaczam, że mam opony zgodne z wymiarem - nie jakieś mniejsze, na
których można pociskać "niby" 180.
A co do dłubania - wydech przelotowy (bez katalizatora, tylko 1
tłumik !), stożek, mała modyfikacja czujnika temp. zasysanego
powietrza (w celu wzbogacenia mieszanki), ostrzej ustawiony zapłon
(tak tak...nie z koła zamachowego, a z aparatu brany!) benzyna tylko
98 i ogólnie silniczek dopieszczony z przebiegiem 112 tyś.

no niby nic powaznego ale zawsze cos

11 sekund to chyba jakiś kapelusz wykręca :) - naprawdę realne jest
8.5 z małą ilością paliwa w baku (-40kg !!), a 9 sec... z palcem nie
powiem gdzie :)

a temu

http://www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/daihatsu/daihatsu.htm

to chyba dopiero po tuningu do 109 koni udalo sie zejsc
do 8.3. Chyba udalo Ci sie dorwac bardzo udany egzemplarz.

Jesli to ta to chcesz powiedziec, ze producent
pomylil sie o 2.5-2 sekundy w czasie do setki ?
A wiesz ile mają Hondy a ile naprawdę idzie wyciągnąć ?

szczerze mowiac nie pamietam jakie byly zalozenia
(obciazenie, zatankowanie itp.) przy fabrycznych pomiarach
przyspieszen ale dotycza one raczej wiekszosci marek
wiec w zestawieniu z drugim autem nie powinny miec
az takiego wplywu (choc "w tej wadze" faktycznie roznica
bedzie wieksza)

Wątpię aby producent wyprawiał z tym silnikiem to co można z nim
zrobić naprawdę.

A ile masz na 1 biegu przy tych 8 krpm. ?

Zbyt szybko to trwa by dokładnie zauważyć :) Ale wciskając gaz
umiarkowanie do końca dochodzi do 45km/h

no to prawie jak 190KM porsche 944S - do 50 w 2.6

W.

48 Data: Grudzien 13 2006 10:51:06
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


no przy takiej masie samochodu to kierowcy warto sie zastanowic
czy nie za grubo sie ubral ;)
:) Z pasażerem z boku - inna jazda :(

no jeszcze nie jechalem samochodem, ktory _licznikowo_
nie da rady pojechac wiecej niz fabyrka dala - tak
to juz jest, ze liczniki zawyzaja
Faktyczna prędkość pojazu a jego licznikowa prędkość mogą się różnić jeżeli
masz inne niewymiarowe opony.
We fabryce skalują dla nominalnych wymiarów. Ale faktycznie - mogą zawyżać
:)

no niby nic powaznego ale zawsze co

11 sekund to chyba jakiś kapelusz wykręca :) - naprawdę realne jest
8.5 z małą ilością paliwa w baku (-40kg !!), a 9 sec... z palcem nie
powiem gdzie :)

a temu

http://www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/daihatsu/daihatsu.htm

to chyba dopiero po tuningu do 109 koni udalo sie zejsc
do 8.3. Chyba udalo Ci sie dorwac bardzo udany egzemplarz.

Jesli to ta to chcesz powiedziec, ze producent
pomylil sie o 2.5-2 sekundy w czasie do setki ?
A wiesz ile mają Hondy a ile naprawdę idzie wyciągnąć ?

szczerze mowiac nie pamietam jakie byly zalozenia
(obciazenie, zatankowanie itp.) przy fabrycznych pomiarach
przyspieszen ale dotycza one raczej wiekszosci marek
wiec w zestawieniu z drugim autem nie powinny miec
az takiego wplywu (choc "w tej wadze" faktycznie roznica
bedzie wieksza)

Wątpię aby producent wyprawiał z tym silnikiem to co można z nim
zrobić naprawdę.

A ile masz na 1 biegu przy tych 8 krpm. ?

Zbyt szybko to trwa by dokładnie zauważyć :) Ale wciskając gaz
umiarkowanie do końca dochodzi do 45km/h

no to prawie jak 190KM porsche 944S - do 50 w 2.6

W.


49 Data: Grudzien 13 2006 10:30:12
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 10:51:06 +0100, Drookash
 wrote:

Faktyczna prędkość pojazu a jego licznikowa prędkość mogą się różnić jeżeli
masz inne niewymiarowe opony.

 A ze względu na wymogi homologacyjno-przedłużacje (fiutka) nie?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

50 Data: Grudzien 09 2006 22:05:57
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Rafal 


Użytkownik "JanuSz"  napisał w wiadomości

Użytkownik  K napisał:
chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat
90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM


Wybrałeś stronniczo zakres pojemności ;) WV nie ma tu nic ciekawego,
Francuzi chyba też nie, zostaje Fiat i Japonia.

Hmm - w zasadzie to pozostaje się zgodzić - bo wiele firm zaczyna od ok 1.4
:))

No a fiat akurat od dawna dobry jest w silnikach małych (rodzina fire),a
ostanio (od jakichś 7 lat) również i w dieslach (twórca Common Rail, i do
dziś chyba najlepiej potrafiący tę technologię wykorzystać - rodzina
silników m-jet)

A jeśli jesteśmy w tej kategorii pojemności (do 1.3), to ja postawiłbym
chyba jednak na ..1,3 JTD m-jet fiata :)

51 Data: Grudzien 09 2006 23:06:29
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

JanuSz  napisał:

Wybrałeś stronniczo zakres pojemności ;) WV nie ma tu nic ciekawego,

Bo VW w ogóle kuleje jesli chodzi o moc z 1l pojemności.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

52 Data: Grudzien 10 2006 11:41:04
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Mlody 

Użytkownik "Grzechu"  napisał w wiadomości

JanuSz  napisał:
Wybrałeś stronniczo zakres pojemności ;) WV nie ma tu nic ciekawego,

Bo VW w ogóle kuleje jesli chodzi o moc z 1l pojemności.

Dokładnie ja mam 54KM z 1600 pojemności :P
Ale to stary diesel, brak mocy nadrabia bezproblemowością i przebiegiem ;)
Chociaż patrząc na 2.0 16V montowane w mk. III GTI to nie tak mało z litra
wychodzi.



Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
(Ta czesc wycieta by madrzy inaczej nie generowali smietnika na grupie)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

53 Data: Grudzien 10 2006 13:08:04
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

Mlody  napisał:

Dokładnie ja mam 54KM z 1600 pojemności :P

Akurat w dieslach z tych czasów VW zbytio nie odstawał ale benzynowe to całkiem inna bajka. 70KM z 1.6, 75KM z 1.8, 115KM z 2.0, 170KM z 2.8. Jeszcze gdyby to się przekładało na niskie spalanie to można by przymknąć oko ale większość ze starszych jednostek benzynowych VW pali jak smok.

Ale to stary diesel, brak mocy nadrabia bezproblemowością i
przebiegiem ;) Chociaż patrząc na 2.0 16V montowane w mk. III GTI to
nie tak mało z litra wychodzi.

Bo były też dobre i mocne silniki jak ABF 2.0 16V które przy 150KM paliły mniej niż 2E czyli 2.0 8V i 115KM.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

54 Data: Grudzien 10 2006 22:57:23
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Mlody 

Użytkownik "Grzechu"  napisał w wiadomości

Mlody  napisał:
Akurat w dieslach z tych czasów VW zbytio nie odstawał ale benzynowe to
całkiem inna bajka. 70KM z 1.6, 75KM z 1.8, 115KM z 2.0, 170KM z 2.8.
Jeszcze gdyby to się przekładało na niskie spalanie to można by przymknąć
oko ale większość ze starszych jednostek benzynowych VW pali jak smok.

Za to przekłada się to na ich trwałość.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA(no, prawie)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

55 Data: Grudzien 10 2006 23:46:06
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

Mlody  napisał:

Za to przekłada się to na ich trwałość.

Jednak Hondy mają wysilone silniki a 200tyś bez remontu też jest realne :) Podobnie w Renówkach... i w Toyocie.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

56 Data: Grudzien 11 2006 21:58:55
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


Jednak Hondy mają wysilone silniki a 200tyś bez remontu też jest realne :)
Podobnie w Renówkach... i w Toyocie.

Inne metale, inne technologie i inne podejście do sprawy. Czy to, że każde
1.3 ma 70 kucyków oznacza, że japońskie 1.3 mając 90KM jest wysilone ??? Być
może to normalna moc, a jedynie europa ograniczyła moc sądząc, że silniki
dłużej polatają ?

57 Data: Grudzien 11 2006 22:14:03
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik "Drookash" napisał:


Jednak Hondy mają wysilone silniki a 200tyś bez remontu też jest realne
:)
Podobnie w Renówkach... i w Toyocie.

Inne metale, inne technologie i inne podejście do sprawy. Czy to, że każde
1.3 ma 70 kucyków oznacza, że japońskie 1.3 mając 90KM jest wysilone ???
Być
może to normalna moc, a jedynie europa ograniczyła moc sądząc, że silniki
dłużej polatają ?

Nie. W Europie pojemność 1,3 jest dość egzotyczna. 1.4 ma w Europie ponad
100 koni... wysilone??


--
Pozdrawiam.

TOMI.

58 Data: Grudzien 13 2006 00:40:06
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


Nie. W Europie pojemność 1,3 jest dość egzotyczna. 1.4 ma w Europie ponad
100 koni... wysilone??

Najnowsze jednostki tyle mają, natomiast stare (początek lat 90-tych)
osiągały moce około 75KM a czasami mniej.

59 Data: Grudzien 13 2006 00:45:29
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik "Drookash" napisał:


Nie. W Europie pojemność 1,3 jest dość egzotyczna. 1.4 ma w Europie ponad
100 koni... wysilone??

Najnowsze jednostki tyle mają, natomiast stare (początek lat 90-tych)
osiągały moce około 75KM a czasami mniej.

No patrz Pan, a Rovery 1,4 (103KM) jeżdżą po Europie od 1993 roku... a od 89
miały 95KM.


--
Pozdrawiam.

TOMI.

60 Data: Grudzien 13 2006 18:11:58
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

Tomi  napisał:

No patrz Pan, a Rovery 1,4 (103KM) jeżdżą po Europie

I po polsce jako Polonezy :) Chyba logiczne że nie chodziło nikomu o _wszystkie_ starsze auta.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

61 Data: Grudzien 13 2006 10:18:00
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

Najnowsze jednostki tyle mają, natomiast stare (początek lat 90-tych)
osiągały moce około 75KM a czasami mniej.

75km mialy ze wzgledu na stawki ubezpieczeniowe wg. mocy. Do 75KM jest (byl?) najnizszy prog.
Dlatego jest Civic 75KM, Starlet 75KM, Micra 75KM itd. To nie zbieg okolicznosci ze w kilku jednostkach tak producentom akurat wyszlo.

Odetkanie kazdego z ww. do ~100KM nie stanowi wiekszego wyzwania. Moze nawet stad sie wziely legendy ze wydechem i dolotem robi sie 25% mocy ;) Akurat w kilku samochodach faktycznie tak.

62 Data: Grudzien 13 2006 10:21:07
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 10:18:00 +0100, gLiNa
 wrote:

Odetkanie kazdego z ww. do ~100KM nie stanowi wiekszego wyzwania

 Pod warunkiem, że wymienisz wydech od głowicy do zderzaka,
 dolot i skompensujesz brak paliwa? ;>

 No. Jeszcze czasem trzeba zmienić wałki.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

63 Data: Grudzien 13 2006 16:08:30
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 

 Pod warunkiem, że wymienisz wydech od głowicy do zderzaka,
 dolot i skompensujesz brak paliwa? ;>

No nie da sie ukryc. Nadal to wzglednie maly naklad pracy jak na 25% zysku w N/A. W malych autach stosunek moc/masa rosnie wowczas w wyjatkowo przyjemnym tempie.

 No. Jeszcze czasem trzeba zmienić wałki.

Mozna jak chcesz wiecej ;)

Mysle ze jak sie usmiechniesz do chlopakow z australii to ktos Ci wysle zwymiarowany projekt wydechu Nismo. Dolot u nas zmontuja Ci bez wiekszych problemow i w rozsadnej cenie. Boost valve sciagniesz z ebaya. IMHO da sie urwac spory procent z kwoty ktora podales.

Poki co ja szykuje sie na szalenstwo wymiany amortyzatorow, bo fabryczne juz mam troche wytelepane ;)

Pozdrawiam, MG

64 Data: Grudzien 13 2006 19:38:19
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 13 Dec 2006 16:08:30 +0100, gLiNa
 wrote:

No nie da sie ukryc. Nadal to wzglednie maly naklad pracy jak na 25%
zysku w N/A.

 90 jak będzie, to będzie dobrze. Patrz Shortcake, skoro
 zafascynowały Cię kangury.

 No. Jeszcze czasem trzeba zmienić wałki.

Mozna jak chcesz wiecej ;)

 A jak wałki, to będzie trzeba przesunąć odcinkę, a to już jest
 grzebanie w romach.

Mysle ze jak sie usmiechniesz do chlopakow z australii to ktos Ci wysle
zwymiarowany projekt wydechu Nismo.

 I Zenek mi ulepi kolektor z rury CO za 50 złotych? A za pół roku
 drugi, bo ten zgnije? Jak to ma być zrobione porządnie, to czy
 to będzie firmowa robota, czy na zamówienie, będzie kosztować.
 Porządnie to jest gięte, a nie lepione z kolanek, z gównianej
 stali, przez spawacza-amatora.

Dolot u nas zmontuja Ci bez
wiekszych problemow i w rozsadnej cenie.

 Dolot się do mnie wybiera.

Poki co ja szykuje sie na szalenstwo wymiany amortyzatorow, bo fabryczne
juz mam troche wytelepane ;)

 To już mam za sobą.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

65 Data: Grudzien 13 2006 18:14:19
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

gLiNa  napisał:

Odetkanie kazdego z ww. do ~100KM nie stanowi wiekszego wyzwania. Moze
nawet stad sie wziely legendy ze wydechem i dolotem robi sie 25% mocy
;) Akurat w kilku samochodach faktycznie tak.

VW bardziej to zamotał, trzeba wymieniać prawie wszystko. Prościej i taniej nie kupować takiego badziewia :)

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

66 Data: Grudzien 13 2006 18:18:26
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: gLiNa 


VW bardziej to zamotał, trzeba wymieniać prawie wszystko. Prościej i taniej nie kupować takiego badziewia :)

VW 1.4 ? No oni to z trudem wycisneli te 75km. To kiepski silnik :)

67 Data: Grudzien 13 2006 20:22:47
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

gLiNa  napisał:

VW 1.4 ? No oni to z trudem wycisneli te 75km. To kiepski silnik :)

Miałem na myśli 1.8 75KM (AAM) czyli tania odmiana 1.8 90KM . Żeby to chociaż ekonomiczne było a pali prawie na równi z 1.8 90KM. VW 1.4 to już w ogóle porażka całkowita i najlepszy jego tuning dla mocy to swap :) Swoją drogą 90KM z 1.8 to też poraszka :-/ Pod tym względem (spalanie, moc) japońce są bezkonkurencyjne.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

68 Data: Grudzien 09 2006 21:39:25
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home 

 K napisał:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat
90- tych....
moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Mam bardzo dobre doświadczenia z 1.2 w starej Ibizie - ten projektowany przez Porshe. Z ciekawych zalet - jak na benzyne dość niskoobrotowy, a przez to trwały.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

69 Data: Grudzien 09 2006 21:58:27
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

A może silniczek Mitsubishi 4G13 1300 12V 75km.
Jest trwały, niezawodny i bardzo dobrze wchodzi na wysokie obroty

pozdrawiam

70 Data: Grudzien 11 2006 22:00:42
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


A może silniczek Mitsubishi 4G13 1300 12V 75km.
Jest trwały, niezawodny i bardzo dobrze wchodzi na wysokie obroty

Bardzo dobra jednostka. Wady to wyciekające kondensatory w komputerze
sterującym i awarie (zacięcia) przepływomierza i silniczka krokowego. Swoją
drogą - blok i głowica pancerne - nie do zdarcia !!!

71 Data: Grudzien 09 2006 21:03:24
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Krzysiek Niemkiewicz @ home  napisał(a):


Mam bardzo dobre doświadczenia z 1.2 w starej Ibizie - ten projektowany
przez
Porshe. Z ciekawych zalet - jak na benzyne dość niskoobrotowy, a przez to
trwały.


w tej chwili ujezdzam prywatnie ibize 1.2 system porsche i wlasnie chce cos w
tym stylu tylko jeszcze bardziej :)  niskoobrotowy? w praktyce jezdzisz nim 3,
5-5,5 tys obr. do tego krotka skrzynia to jest to co lubie, miesiac temu
mialem na wekend do testowania lancie delte 2.0 16v ktora mam kupic, ale po
tym jak mi spalila 15 litrow w miescie (bez specjalnych szalenstw) i
zapowiadanych podwyzkach OC intensywnie sie zastanawiam (jezdze prawie tylko
miasto) - stad powrot myslowy do malego silnika. chyba nic ciekawszego od 1.2
fiata nie ma.... punto I ostatni wypust. no chyba ze sredni remont tego co mam
: 2*bebny, 2*reflektory, wszystkie nadkola do zrobienia i 2 ogniska rdzy...
tylko czy warto? silnik zdrowizna.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

72 Data: Grudzien 09 2006 22:33:18
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Rafal 


Użytkownik " K"  napisał w wiadomości

Krzysiek Niemkiewicz @ home  napisał(a):


Mam bardzo dobre doświadczenia z 1.2 w starej Ibizie - ten projektowany
przez
Porshe. Z ciekawych zalet - jak na benzyne dość niskoobrotowy, a przez to
trwały.


w tej chwili ujezdzam prywatnie ibize 1.2 system porsche i wlasnie chce
cos w
tym stylu tylko jeszcze bardziej :)  niskoobrotowy? w praktyce jezdzisz
nim 3,
5-5,5 tys obr. do tego krotka skrzynia to jest to co lubie, miesiac temu
mialem na wekend do testowania lancie delte 2.0 16v ktora mam kupic, ale
po
tym jak mi spalila 15 litrow w miescie (bez specjalnych szalenstw) i
zapowiadanych podwyzkach OC intensywnie sie zastanawiam (jezdze prawie
tylko
miasto) - stad powrot myslowy do malego silnika. chyba nic ciekawszego od
1.2
fiata nie ma.... punto I ostatni wypust. no chyba ze sredni remont tego co
mam
: 2*bebny, 2*reflektory, wszystkie nadkola do zrobienia i 2 ogniska
rdzy...
tylko czy warto? silnik zdrowizna.


Jeśli masz 2 ogniska rdzy to auto musiało być robione blacharsko (mocniej
lub słabiej stuknięte, ale robione). Fiat, jeśli nie jest bity - nie
zardzewieje - tam jest podwójny ocynk blach :)
Rdza sugeruje albo użycie zamiennika bez ocynku, albo uszkodzenie powłoki
cynkowej i niefachową naprawę
Tak więc -sprawdź dokłądnie co to było

73 Data: Grudzien 10 2006 12:06:33
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomek Glowka 

 K napisał(a):

Krzysiek Niemkiewicz @ home  napisał(a):
> Mam bardzo dobre doświadczenia z 1.2 w starej Ibizie - ten projektowany
przez
> Porshe. Z ciekawych zalet - jak na benzyne dość niskoobrotowy, a przez to
> trwały.
w tej chwili ujezdzam prywatnie ibize 1.2 system porsche i wlasnie chce cos w
tym stylu tylko jeszcze bardziej :)
chyba nic ciekawszego od 1.2
fiata nie ma.... punto I ostatni wypust.
Jak chcesz niedrogo, żeby mało paliło i do miasta, to Twingo - jest
od Punto istotnie lżejsze.
Jak ma być wygodnie(j) to Colt, silnik 1.3 -> 90KM, ekonomiczny. Jak
ma być ciekawiej, to ten sam silnik w Smarcie Forfour. Po prostu
możliwości jest więcej niż Punto.
no chyba ze sredni remont tego co mam
: 2*bebny, 2*reflektory, wszystkie nadkola do zrobienia i 2 ogniska rdzy....
tylko czy warto? silnik zdrowizna.
Jak ma być tanio, to tylko to. W używanych autach zawsze "coś"
będzie do zrobienia.
pozdrawiam, tomek

74 Data: Grudzien 11 2006 12:20:01
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Tomek Glowka  napisał(a):

Jak ma by=E6 wygodnie(j) to Colt, silnik 1.3 -> 90KM, ekonomiczny. Jak
ma by=E6 ciekawiej, to ten sam silnik w Smarcie Forfour. Po prostu

tylko, ze wg. parker.co.uk colt "jajko" 92-96 i fl 96-03 maja ten silnik w
wersjach 75 i 80 KM, 90-tki nie widzialem chyba ze w najnowszej wersji (poza
zasiegiem cenowym) niesprawdzalem...

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

75 Data: Grudzien 09 2006 22:38:59
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: P11 

  K napisał(a):

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

1. CG13DE Ten z Micry 1.3 - bezawaryjność i bezobsługowość
2. Wankel Mazdy ;-D <- niech MOC bedzie z Toba.

76 Data: Grudzien 09 2006 22:50:39
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: MK 

  K napisał(a):

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

HONDA CBR 1100 RR

MK

77 Data: Grudzien 10 2006 15:26:18
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: DoQ 

Użytkownik "MK"  napisał w wiadomości

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM
HONDA CBR 1100 RR

Wreszcie ktos napisal cos z sensem :-D
Dorzuce do tego 900RR i 1300 GSX-R - dwa skrajne przedzialy ;-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

78 Data: Grudzien 09 2006 23:30:13
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Bucz 

mazda RX-8 - 1.3

231koni bez turbo - kto pierwszy zgadnie jak?


--
Białemustoku dziękujemy za Kononowicza

79 Data: Grudzien 09 2006 23:42:33
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

mazda RX-8 - 1.3

231koni bez turbo - kto pierwszy zgadnie jak?

Wankiel.

Ale OC ubezpieczyciele i tak liczą od dwukrotności pojemności. Złodzieje.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały pług czystyszósty z kosiarką pod maską.
President JFK (dłubnięty RySikiem39) + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

80 Data: Grudzien 09 2006 23:57:02
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Bucz 

Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

mazda RX-8 - 1.3

231koni bez turbo - kto pierwszy zgadnie jak?

Wankiel.

Ale OC ubezpieczyciele i tak liczą od dwukrotności pojemności. Złodzieje.

zlodziejstwem jest ogolne liczenie od pojemnosci
ktos mi powie jakie to ma w ogole znaczenie?


--
Białemustoku dziękujemy za Kononowicza

81 Data: Grudzien 09 2006 23:13:05
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: xs 

Bucz  napisał(a):

zlodziejstwem jest ogolne liczenie od pojemnosci
ktos mi powie jakie to ma w ogole znaczenie?

Nie ma znaczenia. Juz bardziej rozsadnie jest placic od mocy.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

82 Data: Grudzien 10 2006 00:23:33
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

xs  napisał:

Nie ma znaczenia. Juz bardziej rozsadnie jest placic od mocy.

W czym to jest rozsądne ? Kupuje Honde Civic 1.6 160KM i płace bandycką stawke. Ktoś inny kupuje Golfa III z przestarzałym i nieekonomicznym 1.8 75KM i ten ktoś płaci minimalną stawke OC. Gdzie tu rozsądek ?


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

83 Data: Grudzien 10 2006 00:19:44
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

Bucz  napisał:

zlodziejstwem jest ogolne liczenie od pojemnosci
ktos mi powie jakie to ma w ogole znaczenie?

Wolał byś liczenie od mocy ?

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

84 Data: Grudzien 10 2006 08:05:40
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: JanuSz 

Użytkownik Grzechu napisał:

Bucz  napisał:
zlodziejstwem jest ogolne liczenie od pojemnosci
ktos mi powie jakie to ma w ogole znaczenie?

Wolał byś liczenie od mocy ?

Pojemność jest najłatwiejsza do określenia i chyba o to chodzi.

85 Data: Grudzien 10 2006 09:00:40
Temat: [ot] OC i wysokosc skladki
Autor: Bucz 

JanuSz wrote:

Użytkownik Grzechu napisał:
Bucz  napisał:
zlodziejstwem jest ogolne liczenie od pojemnosci
ktos mi powie jakie to ma w ogole znaczenie?

Wolał byś liczenie od mocy ?

Pojemność jest najłatwiejsza do określenia i chyba o to chodzi.

dobra, ale ja nadal nie rozumie jaki to ma znaczenie?
po co okreslac przedzial mocy, pojemnosci

bardziej racjonalne jest okreslanie po aktualnej cenie rynkowej pojazdu

--
Białemustoku dziękujemy za Kononowicza

86 Data: Grudzien 10 2006 09:01:49
Temat: Re: [ot] OC i wysokosc skladki
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Bucz"  napisał w wiadomości news:

po co okreslac przedzial mocy, pojemnosci

bardziej racjonalne jest okreslanie po aktualnej cenie rynkowej pojazdu

A jaki ma związek cena pojazdu z możliwością i wielkością szkód, które możesz nim narobić?

87 Data: Grudzien 10 2006 09:49:12
Temat: Re: [ot] OC i wysokosc skladki
Autor: Tomek 

A jaki ma związek cena pojazdu z możliwością i wielkością szkód, które
możesz nim narobić?


A pojemność ma znaczenie ?


Tomek

88 Data: Grudzien 10 2006 14:45:42
Temat: Re: [ot] OC i wysokosc skladki
Autor: Wlodek 

A jaki ma związek cena pojazdu z możliwością i wielkością szkód,
które możesz nim narobić?

A pojemność ma znaczenie ?


poczytaj sobie o przebiegach normatywnych

W.
p.s. problem zreszta byl tu juz pare razy
poruszany

89 Data: Grudzien 10 2006 13:12:55
Temat: Re: [ot] OC i wysokosc skladki
Autor: Grzechu 

Cavallino  napisał:

A jaki ma związek cena pojazdu z możliwością i wielkością szkód, które
możesz nim narobić?

Bo tu chodzi o określenie zasobności portfela właściciela a do tego najlepiej nadawała by się wartość rynkowa pojazdu.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

90 Data: Grudzien 10 2006 10:01:01
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik  K napisał:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Niezły był w Polo G40 ;)

Pozdro !!

PS:
Niegdysiejsze 1,3 VW też było niezgorszą jednostką napędową.

91 Data: Grudzien 10 2006 13:14:46
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Grzechu 

Czarek Daniluk  napisał:

Niegdysiejsze 1,3 VW też było niezgorszą jednostką napędową.

Paliwożerna, słaba, głośna, awaryjna (zatykająca się odma).


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

92 Data: Grudzien 10 2006 14:49:28
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Paweł 

Silnik C1E Renault, mam go w swoim Clio 1993 1108 cm3/50 KM,
290 kkm, jezdzi na oleju 0w30 i nie bierze oleju, olej wymieniam co 10 kkm,
Od zawsze w rodzinie :) i nigdy nie zawiódł

93 Data: Grudzien 10 2006 15:30:36
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: krzychoo 

Paweł napisał(a):

Silnik C1E Renault, mam go w swoim Clio 1993 1108 cm3/50 KM,
290 kkm, jezdzi na oleju 0w30 i nie bierze oleju, olej wymieniam co 10 kkm,
Od zawsze w rodzinie :) i nigdy nie zawiódł

49 KM a nie 50. :)
Bezawaryjny - owszem, prosty jak konstrukcja cepa, tani w serwisowaniu, ale mulowaty i paliwozerny. Co kto lubi. :)

--
[ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ]
[ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ]
[ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ]
[ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ]

94 Data: Grudzien 10 2006 15:21:14
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: woocashewski 


to ja proponuje mój silnik - marzenie :)
TU24 z peugeot sport :) (np peugeot 205 rallye, citroen ax cośtam :P)
pojemność 1299 ccm, moc.. hmm.. ponad 100 KM, oczywiście bez turbo

jak z turbo, to chyba 1,4 z renault 5 gtt :) tam jest chyba ..140 KM?
ale nie wiem..

a ten peugeota.... hmm.. ponoć cudeńko :) tylko trudno go serwisować

95 Data: Grudzien 10 2006 17:18:15
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: J_K_K 


Użytkownik "krzychoo"  napisał w wiadomości

Paweł napisał(a):
Silnik C1E Renault, mam go w swoim Clio 1993 1108 cm3/50 KM,
290 kkm, jezdzi na oleju 0w30 i nie bierze oleju, olej wymieniam co 10
kkm,
Od zawsze w rodzinie :) i nigdy nie zawiódł

49 KM a nie 50. :)
Bezawaryjny - owszem, prosty jak konstrukcja cepa, tani w serwisowaniu,
ale mulowaty i paliwozerny. Co kto lubi. :)


Obawiam się, że jedno z drugim ma ścisły związek ;-)
Czyli - nie ma nic za darmo ...

Pzdr

JKK

96 Data: Grudzien 11 2006 12:51:59
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: krzychoo 

J_K_K napisał(a):

Obawiam się, że jedno z drugim ma ścisły związek ;-)

Owszem, ma. Ale czego sie spodziewac po silniku, ktory powstal jeszcze w latach 60-tych i napedzal tak zacne konstrukcje, jak np. Renault 8? :)

--
[ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ]
[ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ]
[ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ]
[ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ]

97 Data: Grudzien 10 2006 20:01:43
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Wiktor 

  K napisał(a):

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Honda Civic 1343 13B2 75KM
Silnik nie do zajechania i nawet całkiem żwawy :)

--
Wiktor

98 Data: Grudzien 10 2006 21:37:31
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

Wiktor  napisał(a):

  K napisał(a):
> chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat
90-
> tych....
>
> moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

Honda Civic 1343 13B2 75KM
Silnik nie do zajechania i nawet całkiem żwawy :)

jak narazie z propozycji ktore dla mnie sa do zaakceptowania to ten mitsu colt
wersja 1.3 75 lub 80 KM musze to przestudiowac, honda civic odpada
(najezdzilem sie sporo civiciem 1.4 - bez wyrazu samochod)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

99 Data: Grudzien 10 2006 23:52:54
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Tomi 


Użytkownik " K" napisał:

jak narazie z propozycji ktore dla mnie sa do zaakceptowania to ten mitsu
colt
wersja 1.3 75 lub 80 KM musze to przestudiowac, honda civic odpada
(najezdzilem sie sporo civiciem 1.4 - bez wyrazu samochod)

A stary Swift 1.3 GTi do nie przemawia??



--
Pozdrawiam.

TOMI.

100 Data: Grudzien 11 2006 07:15:46
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Paweł Przeździak 



A stary Swift 1.3 GTi do nie przemawia??

Ale znaleźć w dobrym stanie to chyba prawie niemożliwe. Auto niesamoite - ale
co z tego jak pewnie robione były gdzieś do 1995 r. Bo później Węgrzy raczej
już tego nie robili. Była fajna wersja z turbo 4x4. Ale to raczej gdzieś u
Niemców można by to coś znaleźć w dobrym stanie. I w USA było tego dużo. A
najbardziej popularne były wersje GTi.

PP

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

101 Data: Grudzien 10 2006 23:55:37
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: B0L0 

  K napisał(a):

moj typ silnik fiata 1.2 16v/86KM

a moj to ten z mazdy rx-7 i rx-8


--
pozdrawiam
bolo
co sobie wreszcie nowa klawe kupil wiec grafomani

102 Data: Grudzien 11 2006 10:12:01
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor:

chodzi oczywiscie o moc i awaryjnosc, spalanie na drugim planie, od lat 90-
tych....

jeśli chodzi o awaryjność i spalanie  to uważam, że 4E-FE Toyoty . Moc raczej
przeciętna.
O 4E-FTE się nie wypowiem, bo to rzadki egzemplarz, ale spełnia Twoje warunki
pod każdym względem

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

103 Data: Grudzien 11 2006 22:05:44
Temat: Re: najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking
Autor: Drookash 


jeśli chodzi o awaryjność i spalanie  to uważam, że 4E-FE Toyoty . Moc
raczej
przeciętna.
Bez większych przeróbek wchodzi do Daihatsu Charade :) Bliźniak tego z
Charadki :)

O 4E-FTE się nie wypowiem, bo to rzadki egzemplarz, ale spełnia Twoje
warunki
pod każdym względem

No comments ! Poprostu potworek z wielkimi ząbkami !!!

najlepszy silnik 1.1-1.3 ranking



Grupy dyskusyjne