Grupy dyskusyjne   »   napiecie ladowania 14,7v

napiecie ladowania 14,7v



1 Data: Luty 20 2012 01:32:21
Temat: napiecie ladowania 14,7v
Autor: marcin 

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?



2 Data: Luty 20 2012 00:40:36
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: X-Man 

"marcin"  wrote in message

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

jeśli w trakcie ładowania to w normie

Pzdr
Piotrek

3 Data: Luty 20 2012 01:59:49
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: AZ 

On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

jeśli w trakcie ładowania to w normie

Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie ładowania"?

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Luty 20 2012 08:39:06
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Jacek 

W dniu 2012-02-20 01:59, AZ pisze:

Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
ładowania"?

Na dwa sposoby:
1. podłączają szeregowo odpowiedni amperomierz (mało praktyczne, no i kto ma taki miernik).
2. po napięciu na zaciskach. Akumulator ma SEM (siła elektromotoryczna) 13,2 V, więc można domniemać, że powyżej tej wartości jest ładowany.
Jacek

5 Data: Luty 20 2012 10:46:25
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: X-Man 

"AZ"  wrote in message

On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?
jeśli w trakcie ładowania to w normie
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie ładowania"?

Wyłącz silnik wtedy na pewno nie jest ładowany, po odpaleniu silnika jestm pewien ze napięcie skoczy więc będziesz już wiedział że wtedy ładuje.

Pzdr
Piotr

6 Data: Luty 20 2012 09:51:59
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości

czy to nie za duzo?

W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
W sumie zawsze warto sprawdzić.
U mnie np. jak to ubywa z celi najbliżej silnika.

--
Pozdrawiam
Łukasz

7 Data: Luty 20 2012 10:59:38
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: J.F 

Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomoœci grup

W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
W sumie zawsze warto sprawdzić.

Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest gwarancja ?

J.

8 Data: Luty 20 2012 11:19:56
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomoœci

Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest
gwarancja ?

To jest celowe działanie producentów aby skrócić żywotnoœć akumulatora.
Woda naturalnie paruje a do tego dochodzi gazowanie.
Jak sobie z tym radzę?
Gwarancja się kiedyœ kończy... ;-) a aktualnie mam Centrę Basic i tam listwa
z korkami wyszła bez kłopotu. Po 3 latach, z czego rok postoju dochodziło do
min.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

9 Data: Luty 20 2012 09:06:10
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Wmak 

marcin  napisał(a):

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem
swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Sprawdź po nagrzaniu silnika i alternatora.
Regulatory napięcia mają kompensację temperaturową.
Zaraz po uruchomieniu silnika w zimę dają właśnie ok 14,7V, po rozgrzaniu
napięcie spada do ok 14.4V a w upalne lato może być np. 13.8.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Luty 20 2012 11:35:12
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości grup

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V.
W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami.

--
Yogi(n)

11 Data: Luty 20 2012 12:01:44
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)
Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Luty 20 2012 14:12:00
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)

Bo po co, skoro woltomierz mam przed oczami przy każdej jeździe? W lecie też, nie zaobserwowałem żadnej kompensacji temperaturowej.

Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

Też tak sądziłem, ale przez trzy lata najwyraźniej mu nie zaszkodziło.
--
Yogi(n)

napiecie ladowania 14,7v



Grupy dyskusyjne