Grupy dyskusyjne   »   Aceton+ benzyna

Aceton+ benzyna



1 Data: Pa?dziernik 26 2007 14:38:05
Temat: Aceton+ benzyna
Autor: PepedB 

Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?



2 Data: Pa?dziernik 26 2007 12:56:04
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Krz 

Dnia Fri, 26 Oct 2007 14:38:05 +0200, PepedB napisał(a):

Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?

interesujące.. z tego co już wygoogle'owałem ("gas + acetone") wynika, że
dodanie niewielkiej ilości czystego acetonu do benzyny powoduje bodaj
obniżenie temperatury zapłonu? i przez to zwiększenie eefektywności
spalanie. efekt-  ponoć 20, nawet 30% zmniejszenie zużycia paliwa...
wady? Po pierwsze spalanie stukowe, a po drugie - aceton może reagować z
plastikowymi elementami toru paliwowego.

Kusi mnie poeksperymentować.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka
mieszanka bardziej niż lanie ruskiej benzyny ;p

krz

3 Data: Pa?dziernik 26 2007 15:43:57
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: BartekK 

Krz pisze:

Dnia Fri, 26 Oct 2007 14:38:05 +0200, PepedB napisał(a):

Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?
Kusi mnie poeksperymentować.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka mieszanka bardziej niż lanie ruskiej benzyny ;p
Niestety, nie jest pięknie.
Po pierwsze czysty aceton (naprawdę czysty, a nie jakis marny rozpuszczalnik acetonowy) ciężko kupić (i jest drogi), trzeba wypełniać papiery na co i po co i dla kogo, bo ponoć z tego można narkotyki...
Po drugie - dziadostwo superszybko paruje. Niezakręcona butelka 0.5l w warunkach pokojowych wyparuje może w godzinę...
Po trzecie - wiąże się z wodą bardzo chętnie... (ale to może dobrze?)
Po czwarte - okrutne spalanie stukowe, którego większość wysilonych silników może nie przeżyć.
Po piąte - faktycznie niszczy plastikowe elementy, i to z ogromną siłą. Po prostu się rozpuszczają.


--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

4 Data: Pa?dziernik 27 2007 17:33:12
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Raf :-) 

Dnia Fri, 26 Oct 2007 15:43:57 +0200, BartekK napisał(a) w
 :

Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?
Kusi mnie poeksperymentować.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka
mieszanka bardziej niż lanie ruskiej benzyny ;p
Niestety, nie jest pięknie.
[...]

Po czwarte - okrutne spalanie stukowe, którego większość wysilonych
silników może nie przeżyć.

W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna
super ma 93 oktanów a zwykła 87 (mogę się mylić, ale jest dużo niższa
niż w Europie). Z tego powodu silniki w amerykańskich samochodach mają
mniejszy stopień sprężanie (i moc z litra pojemności), ale też
mniejszą skłonność do spalania stukowego. Efektem ubocznym jest
generalnie większa trwałość silników.

Raczej nie próbowałbym tej sztuczki w silniku przeznaczonym na rynek
europejski. Ale jeśli masz "amerykańca" - czemu nie?

Na marginesie: łatwym sposobem zwiększenia liczby oktanowej benzyny
jest zastosowanie domieszki spirytusu (tzw. benzyna ekologiczna czy
benzyna z bio-dodatkami). Jakieś 10 lat temu, na jednej ze stacji
benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka.
Nie dosyć, że była znacznie tańsza od zwykłej benzyny, to jeszcze auto
mniej paliło - porównywalnie do spalania na Pb98, czyli jakieś 0,7
l/100 km mniej niż przy Pb 95.

Raf :-)


--
www.myprofile.w.pl

5 Data: Pa?dziernik 27 2007 19:44:37
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: J.F. 

On Sat, 27 Oct 2007 17:33:12 +0200,  Raf :-) wrote:

W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna
super ma 93 oktanów a zwykła 87 (mogę się mylić, ale jest dużo niższa
niż w Europie).

Oni ja inaczej mierza i te ich 87 okt to chyba tak jak europejskie 91.

Raczej nie próbowałbym tej sztuczki w silniku przeznaczonym na rynek
europejski. Ale jeśli masz "amerykańca" - czemu nie?

Ja cos nie bardzo wierze w taki wielki zysk, bo czemu ?

Natomiast mowilo sie pozytywnie o acetonie do diesla - mial polepszac
rozpylanie ropy ..

J.

6 Data: Pa?dziernik 27 2007 21:50:17
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Boombastic 

W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna
super ma 93 oktanów a zwykła 87 (mogę się mylić, ale jest dużo niższa
niż w Europie). Z tego powodu silniki w amerykańskich samochodach mają
mniejszy stopień sprężanie (i moc z litra pojemności), ale też
mniejszą skłonność do spalania stukowego. Efektem ubocznym jest
generalnie większa trwałość silników.

Co za bajki. Oni stosują inną metodę pomiaru liczby oktanowej.

7 Data: Pa?dziernik 28 2007 02:03:50
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Raf :-) 

Dnia Sat, 27 Oct 2007 21:50:17 +0200, Boombastic napisał(a) w
 :

W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna
super ma 93 oktanów a zwykła 87 (mogę się mylić, ale jest dużo niższa
niż w Europie). Z tego powodu silniki w amerykańskich samochodach mają
mniejszy stopień sprężanie (i moc z litra pojemności), ale też
mniejszą skłonność do spalania stukowego. Efektem ubocznym jest
generalnie większa trwałość silników.

Co za bajki. Oni stosują inną metodę pomiaru liczby oktanowej.

No tak, wiadomo, w Wikipedii to tylko bajki piszą.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations

Na dodatek po angielsku.

Żeby nie było wątpliwości - rzeczywiście mierzą inaczej, ale i tak
mają paliwo o niższej liczbie oktanowej. Cytat z tego samego artykułu,
z wstępu:

In most countries (including all of Europe and Australia) the
"headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in
the United States, Canada and some other countries the headline number
is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock
Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or
(R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this
means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points
lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular"
gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe.
However most European pumps deliver ***95 (RON) as "regular",
equivalent to 90-91 US *** (R+M)/2, and even deliver 98 (RON) or 100
(RON).

Oznacza to, że nasza 95 odpowiada oko 90-91 według systemu w USA, wiec
87 w USA odpowiada około 91-92 w Europie.

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

8 Data: Pa?dziernik 28 2007 10:18:29
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Raf :-) wrote:

benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka.
Nie dosyć, że była znacznie tańsza od zwykłej benzyny, to jeszcze auto
mniej paliło - porównywalnie do spalania na Pb98, czyli jakieś 0,7
l/100 km mniej niż przy Pb 95.
W jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :)))
Jak to udowodnisz to duuuże piwo stawiam.


--
Michał

9 Data: Pa?dziernik 28 2007 21:19:07
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Raf :-) 

Dnia Sun, 28 Oct 2007 10:18:29 +0000 (UTC), Michal_K napisał(a) w
 :

benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka.
Nie dosyć, że była znacznie tańsza od zwykłej benzyny, to jeszcze auto
mniej paliło - porównywalnie do spalania na Pb98, czyli jakieś 0,7
l/100 km mniej niż przy Pb 95.

W jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :)))
Jak to udowodnisz to duuuże piwo stawiam.

Nie wiem jak, ale słowo honoru daję, że palił mniej.

Maluszek był kupiony z przebiegiem 50 kkm, wlałem do oleju silnikowego
preparat (w tamtym czasie bardzo drogi) o nazwie "slick 50", który
podobno zmniejszał tarcie i pozwalał na jazdę bez oleju przez ileśtam
km. Chyba działał podobnie jak "ceramizer" o którym ktoś niedawno
pisał tutaj na grupie. Gdy malucha sprzedawałem, miał na liczniku 120
albo 130 kkm i wszystko się w nim psuło za wyjątkiem silnika. Bez
problemu rozpędzał się do 135, a zdarzało się, że i do 140 (na płaskim
- nie z górki). Nie pamiętam już ile palił, ale byłem studentem i
miałem bardzo ograniczony budżet, więc notowałem wszystkie wydatki,
tankowania i przebiegi. Pomimo, że benzyna 98 byłą droższa od 95,
oszczędność na zużyciu paliwa była taka, że opłacało mi się tankować
droższe paliwo. Maluszka sprzedałem w 1996 roku, więc więcej
szczegółów Ci nie podam, bo nie pamiętam.

Wydaje (podkreślam: wydaje) mi się, że użycie lepszej benzyny
pozwalało na jazdę na wyższym biegu, więc silnik miał średnio niższe
obroty. Być może przyczyna była inna - nie wiem. Szczerze
powiedziawszy - na samochodach znam się tak samo jak na telewizorach i
kuchenkach mikrofalowych: potrafię tych urządzeń używać, ale nie
szczególnie dociekam, jak działają. Nie wykluczam, że jako że wiara
góry przenosi, moja wiara z lekka popychała samochód na benzynie 98 i
dlatego palił mniej.

Dodam jeszcze, że moim następnym samochodem była Skoda Favorit, i w
niej takiego efektu nie zaobserwowałem.

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

10 Data: Pa?dziernik 28 2007 23:21:41
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Raf :-) wrote:

W jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :)))
Jak to udowodnisz to duuuże piwo stawiam.

Nie wiem jak, ale słowo honoru daję, że palił mniej.
Wiesz, na słowo honoru wiele aut pali mniej, bo efekt jest taki, że na
niby "lepszej" benzynie po prostu... podświadomie, mniej się "ciśnie".

tankowania i przebiegi. Pomimo, że benzyna 98 byłą droższa od 95,
oszczędność na zużyciu paliwa była taka, że opłacało mi się tankować
droższe paliwo.
Możliwe też, że miałeś tak ustawiony zapłon (bardzo wcześnie- za
wcześnie), że bardziej korzystna dla optymalnego spalania akurat w tym
maluszku była benzynka 98, tyle, ze wtedy na 95 doświadczałbyś już
stuków.

Mam wrażenie, że to jest jedyna możliwość przy której można zanotować
_faktyczny_ wzrost osiągów/spadek zużycia paliwa, przy zastosowaniu
benzyny 98 w miejsce 95 w silnikach bez knock sensora. Niech mnie ktoś
poprawi lub rozwinie moją myśl...

Wydaje (podkreślam: wydaje) mi się, że użycie lepszej benzyny
pozwalało na jazdę na wyższym biegu, więc silnik miał średnio niższe
obroty.
Bardzo możliwe, jednak normy określające jakość benzyn są nieubłagane-
energetyczna wartość 95 i 98 są bardzo podobne (a nawet 98 ma ciut
niższą!). Korzyścią z wyższej liczby oktanowej jest możliwość
przesunięcia zapłonu wcześniej, ale to potrafi wykorzystać jedynie
silnik z czujnikiem spalania stukowego :)

Możliwe po prostu, że to co lałeś jako 95 było chrzczone, dolewane
rozpuszczalniki itd, a 98ki nie kantowali.
W każdym razie- JEŚLI widziałeś różnicę to może dlatego, że
energetyczność Twojej wlewanej 98 była znacząco różna od Twojej
wlewanej 95... :)



--
Michał

11 Data: Pa?dziernik 29 2007 09:52:52
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: PAndy 


"Raf :-)"  wrote in message

Na marginesie: łatwym sposobem zwiększenia liczby oktanowej benzyny
jest zastosowanie domieszki spirytusu (tzw. benzyna ekologiczna czy
benzyna z bio-dodatkami). Jakieś 10 lat temu, na jednej ze stacji
benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka.
Nie dosyć, że była znacznie tańsza od zwykłej benzyny, to jeszcze auto
mniej paliło - porównywalnie do spalania na Pb98, czyli jakieś 0,7
l/100 km mniej niż przy Pb 95.

no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie detonacyjne (wlascwie odpornosci) i normalny silnik wlasciwe nie jest w stanie wykorzystac ani 98 ani vpowerow i innych super hyper 100 oktanow
co prawda niektore samochody posiadaja tzw knock sensor ale jedyne co moga to niewielkie korekty opoznienie zaplonu i to glownie z mysla o ochronie silnika po zalaniu paliwem o nizszej liczbie oktanowej.
nizsze spalanie bierze sie prawdopdoobnie wylacznie z lepszej jakosci 98 (podobno jest mniej chrzczona)

12 Data: Pa?dziernik 29 2007 10:20:56
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: JKK 


Użytkownik "PAndy"  napisał w wiadomości

no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie
detonacyjne (wlascwie odpornosci) i normalny silnik wlasciwe nie jest w
stanie wykorzystac ani 98

No to ja w kilku ostatnich oplach miałem nienormalne silniki,
bo potrafiły to wykorzystać ;-)

Pzdr

JKK

13 Data: Pa?dziernik 29 2007 10:27:53
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 10:20:56 +0100,  JKK wrote:

Użytkownik "PAndy"  napisał w wiadomości
no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie
detonacyjne (wlascwie odpornosci) i normalny silnik wlasciwe nie jest w
stanie wykorzystac ani 98

No to ja w kilku ostatnich oplach miałem nienormalne silniki,
bo potrafiły to wykorzystać ;-)

To bylo tylko czesciowe wykorzystanie. Przyspieszyly zaplon,
ale nie podniosly stopnia sprezania.


J.

14 Data: Pa?dziernik 29 2007 14:14:32
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: PAndy 


"JKK"  wrote in message


Użytkownik "PAndy"  napisał w wiadomości
no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie detonacyjne (wlascwie odpornosci) i normalny silnik wlasciwe nie jest w stanie wykorzystac ani 98

No to ja w kilku ostatnich oplach miałem nienormalne silniki,
bo potrafiły to wykorzystać ;-)

knock sensor ale tak jak pisze JF - drobne zmiany w wyprzedzeniu zaplonu wzgledem TDC

15 Data: Pa?dziernik 27 2007 18:23:01
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: jerzu 

On Fri, 26 Oct 2007 15:43:57 +0200, BartekK
wrote:

Po pierwsze czysty aceton (naprawdę czysty, a nie jakis marny
rozpuszczalnik acetonowy) ciężko kupić (i jest drogi), trzeba wypełniać
papiery na co i po co i dla kogo, bo ponoć z tego można narkotyki...

Na co i po co to nie trzeba. Spisują tylko dane z dowodu osobistego.
Sklep "Chemia" na Powązkowskiej w Warszawie.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

16 Data: Pa?dziernik 29 2007 02:19:14
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor:

On 26 Paź, 13:56, Krz  wrote:

interesujące.. z tego co już wygoogle'owałem ("gas + acetone") wynika, że
dodanie niewielkiej ilości czystego acetonu do benzyny powoduje bodaj
obniżenie temperatury zapłonu? i przez to zwiększenie eefektywności
spalanie. efekt-  ponoć 20, nawet 30% zmniejszenie zużycia paliwa...
wady? Po pierwsze spalanie stukowe, a po drugie - aceton może reagować z
plastikowymi elementami toru paliwowego.

Kusi mnie poeksperymentować.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka
mieszanka bardziej niż lanie ruskiej benzyny ;p

Dolewałem na zbiornik flaszkę acetonu z Castoramy, nic szczególnie
zachęcającego do takiego wlewania nie zauważałem ;)
Czyli nie było ani lepiej ani gorzej :)

Pozdro !!

17 Data: Pa?dziernik 26 2007 15:44:44
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello PepedB,

Friday, October 26, 2007, 2:38:05 PM, you wrote:

Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?

Czasem w głowicy robią się dziury...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

18 Data: Pa?dziernik 26 2007 18:01:04
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: Filip 

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:


Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?


Czasem w głowicy robią się dziury...

Tej na szyi.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

19 Data: Pa?dziernik 27 2007 23:30:48
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: dogfish 

RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello PepedB,

Friday, October 26, 2007, 2:38:05 PM, you wrote:


Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:
http://www.metacafe.com/watch/524517/double_your_gas_mileage_2x/ ?


Czasem w głowicy robią się dziury...


Otoz to.
  Byc moze ze i tloki sie "wydziurkuja".
Mimo wszystko polecam wytestowac ten exsperyment na wlasnym samochodzie.
Prosimy nie dzielic sie z nami wynikami rego testu.....

20 Data: Pa?dziernik 29 2007 09:55:25
Temat: Re: Aceton+ benzyna
Autor: PAndy 


"dogfish"  wrote in message

 Byc moze ze i tloki sie "wydziurkuja".
Mimo wszystko polecam wytestowac ten exsperyment na wlasnym samochodzie.
Prosimy nie dzielic sie z nami wynikami rego testu.....

sadzac po ilosci tego acetonu to raczej nie powinno sie nic stac

Aceton+ benzyna



Grupy dyskusyjne