Grupy dyskusyjne   »   Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?

Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?



1 Data: Lipiec 10 2010 12:57:07
Temat: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Jak s±dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
Trzeba wybrać jak±¶ wersję 6-cylindrow± w cenie prawie domu, wchodz±c w akcyzę 20%.

Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem albo citroen C5 ?..

Arek



2 Data: Lipiec 10 2010 15:07:29
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

A r t i e pisze:

Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem albo citroen C5 ?..

A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?



Pozdrawiam
Pawel

3 Data: Lipiec 10 2010 15:52:36
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Maciej Browarczyk 

DoQ pisze:

A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?

Chyba nie zrozumiales.
Zostaje Merc z klasycznym zawieszeniem albo Citroen C5 w domysle z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym.

--
Pozdrawiam,
Maciek

4 Data: Lipiec 10 2010 20:27:42
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

Maciej Browarczyk pisze:

A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?
Chyba nie zrozumiales.
Zostaje Merc z klasycznym zawieszeniem albo Citroen C5 w domysle z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym.

A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?


Pozdrawiam
Pawel

5 Data: Lipiec 12 2010 09:23:27
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?

Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
krezusów.

C

6 Data: Lipiec 12 2010 10:08:18
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?

Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla krezusów.

Dlatego pytam dlaczego nie ma go w C1, C2, Xsarze itp?


Pozdrawiam
Pawel

7 Data: Lipiec 12 2010 10:25:56
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

Dlatego pytam dlaczego nie ma go w C1, C2, Xsarze itp?

Bo go w najtańszych modelach nie było. Przy czym tanio¶ć Citroena wygl±dała
trochę inaczej niż tanio¶ć Mercedesa.
Citroen montował hydro w takich samochodach o jakich wspomniałem, czyli BX i
Xantia czyli w samochodach popularnych. I można było.
Czemu przestał w C5 i C4? Nie wiem, żałuję.

C

8 Data: Lipiec 12 2010 10:47:38
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

Bo go w najtańszych modelach nie było. Przy czym tanio¶ć Citroena wygl±dała

No i tu powinna zakonczyc sie dyskusja.


Pozdrawiam
Pawel

9 Data: Lipiec 12 2010 10:53:17
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

No i tu powinna zakonczyc sie dyskusja.

Ze względu na umiejętno¶ć "odpowiedniego" cięcia cytatów?
 :-)
OK.

PJ

10 Data: Lipiec 12 2010 11:20:13
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

No i tu powinna zakonczyc sie dyskusja.
Ze względu na umiejętno¶ć "odpowiedniego" cięcia cytatów?
 :-)
OK.

Ze wzgledu na to ze mercedes podobnie jak citroen nie musi montowac airmatica we wszystkich (w tym ubozszych) modelach.
Poza tym BX = Xantia = C5, wiec nie jest to najtanszy model marki.


Pozdrawiam
Pawel

11 Data: Lipiec 12 2010 11:33:27
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

Ze wzgledu na to ze mercedes podobnie jak citroen nie musi montowac
airmatica we wszystkich (w tym ubozszych) modelach.
Poza tym BX = Xantia = C5, wiec nie jest to najtanszy model marki.

To co wyci±łe¶ z mojego posta: tanio¶ć citroena wygl±da inaczej niż tanio¶ć
mercedesa. A przypominam, że w±tkotwórca pisze o E-klasie czyli nie o
najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół,
kierownicę, jaki¶ hamulec i niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej
E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten
wynalazek nazywa - mógłby być.

C

12 Data: Lipiec 12 2010 11:57:04
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

To co wyci±łe¶ z mojego posta: tanio¶ć citroena wygl±da inaczej niż tanio¶ć mercedesa. A przypominam, że w±tkotwórca pisze o E-klasie czyli nie o najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół, kierownicę, jaki¶ hamulec i niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten wynalazek nazywa - mógłby być.

Rownie dobrze mozna zalozyc ze od E-klasy mozna wymagac nieco wiecej niz silnika 1,8.


Pozdrawiam
Pawel

13 Data: Lipiec 12 2010 12:21:02
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

Rownie dobrze mozna zalozyc ze od E-klasy mozna wymagac nieco wiecej niz
silnika 1,8.

Pewnie tak. Tylko że kiedy¶ silnik 1.8 to było raptem ze 100KM a teraz
niekoniecznie. Równie dobrze można założyć, że MB 124 2.0D nie powinien
istnieć bo z tym motorem to było koryto na kołach a nie samochód :-)
Silnik z hydro sie nie gryzie. Xantia miała 1.6 i hydro było. Nie było
Xantii ani BX-a (nawet 1.4i) bez tego zawieszenia. A to nie były samochody z
najwyższej półki. Może raptem ¶redniej.
W E-klasie to hydro niby ma być synonimem luksusu skoro w "biednych"
wersjach nie ma go nawet za dopłat±?

C

14 Data: Lipiec 13 2010 00:43:48
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

W E-klasie to hydro niby ma być synonimem luksusu skoro w "biednych" wersjach nie ma go nawet za dopłat±?

Ale ja nie wiem co was tak dziwi? To ze producent nie oferuje bogatszego wyposazenia do najmniejszych silnikow?


Pozdrawiam
Pawel

15 Data: Lipiec 13 2010 09:36:20
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: CeSaR 

Ale ja nie wiem co was tak dziwi? To ze producent nie oferuje bogatszego
wyposazenia do najmniejszych silnikow?

Generalnie tak. A je¶li oferuje to tak jak to było gdzie¶ wcze¶niej wpisane-
za 10000zł.
Hydro za dychę to worek kasy....

pzdr

C

16 Data: Lipiec 13 2010 09:42:46
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

CeSaR pisze:

Ale ja nie wiem co was tak dziwi? To ze producent nie oferuje bogatszego wyposazenia do najmniejszych silnikow?
Generalnie tak. A je¶li oferuje to tak jak to było gdzie¶ wcze¶niej wpisane- za 10000zł.
Hydro za dychę to worek kasy....

Jak a 10kpln to uczciwa cena.


Pozdrawiam
Pawel

17 Data: Lipiec 12 2010 13:41:40
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci

CeSaR pisze:

To co wyci±łe¶ z mojego posta: tanio¶ć citroena wygl±da inaczej niż tanio¶ć mercedesa. A przypominam, że w±tkotwórca pisze o E-klasie czyli nie o najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół, kierownicę, jaki¶ hamulec i niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten wynalazek nazywa - mógłby być.

Rownie dobrze mozna zalozyc ze od E-klasy mozna wymagac nieco wiecej niz silnika 1,8.

Dla tych którzy kupuj± auto nie dla np. pochwalenia się to silnika najlepiej jak wogóle nie słychać i nie wazne V4 czy 6 czy 8. Ważna jest moc i przebieg momentu a te wyci±gane w jednostce pojemno¶ci stale rosn±, widać że np. w obecnej klasy C można wzi±ć 2 silniki 204-konne:

V4 1.8 - daje 7.4 do setki
i V.6 - 8.4 do setki !!!!

Ja wybiorę V4 1.8 niż V6, a co ciekawe ten V6 jest droższy..

18 Data: Lipiec 13 2010 00:36:51
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 


Dla tych którzy kupuj± auto nie dla np. pochwalenia się to silnika najlepiej jak wogóle nie słychać i nie wazne V4 czy 6 czy 8. Ważna jest moc i przebieg momentu a te wyci±gane w jednostce pojemno¶ci stale rosn±, widać że np. w obecnej klasy C można wzi±ć 2 silniki 204-konne: V4 1.8 - daje 7.4 do setki
i V.6 - 8.4 do setki !!!!
Ja wybiorę V4 1.8 niż V6, a co ciekawe ten V6 jest droższy..

Tzn. twierdzisz ze lepiej sie chwalic przyspieszeniem od swiatel do swiatel niz brzmieniem i kultura pracy?
ATSD nie wiedzialem ze mercedes robi widlaste 4 cylindrowki.


Pozdrawiam
Pawel

19 Data: Lipiec 12 2010 10:12:42
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomo¶ci

A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?

Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla krezusów.

No ale w MB klasy S jednak jest - czyli nie jest to takie do (..)...

20 Data: Lipiec 10 2010 16:54:50
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

Jak sÄ…dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ? Trzeba wybrać
jakÄ…Ĺ› wersjÄ™ 6-cylindrowÄ… w cenie prawie domu, wchodzÄ…c w akcyzÄ™ 20%.

No właĹ›nie dlatego -- żebyĹ› wszedł w cenÄ™ "prawie domu".

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

21 Data: Lipiec 10 2010 21:31:51
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

A r t i e wrote:

Jak sÄ…dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ? Trzeba wybrać
jakÄ…Ĺ› wersjÄ™ 6-cylindrowÄ… w cenie prawie domu, wchodzÄ…c w akcyzÄ™ 20%.

No właĹ›nie dlatego -- żebyĹ› wszedł w cenÄ™ "prawie domu".

To to jest po prostu zwykła złoĹ›liwoć handlowa a nie technika.

22 Data: Lipiec 10 2010 19:56:42
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

To to jest po prostu zwykła złoĹ›liwoć handlowa a nie technika.

Dlaczego? To raczej naturalne, że do taĹ„szych wersji nie można zamówić
niektórych dodatków albo sÄ… one baaardzo drogie.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

23 Data: Lipiec 10 2010 22:00:10
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

A r t i e wrote:

To to jest po prostu zwykła złoĹ›liwoć handlowa a nie technika.

Dlaczego? To raczej naturalne, że do taĹ„szych wersji nie można zamówić
niektórych dodatków albo sÄ… one baaardzo drogie.

Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a jego osiagi 7.5 do setki wcale nie sÄ… takie słabe

24 Data: Lipiec 10 2010 22:10:22
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

A r t i e pisze:

Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a jego osiagi 7.5 do setki wcale nie sÄ… takie słabe

To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?


Pozdrawiam
Pawel

25 Data: Lipiec 10 2010 22:13:32
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: J.F. 

On Sat, 10 Jul 2010 22:10:22 +0200,  DoQ wrote:

A r t i e pisze:
Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
jego osiagi 7.5 do setki wcale nie s± takie słabe

To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?

Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.

J.

26 Data: Lipiec 10 2010 22:21:10
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci

On Sat, 10 Jul 2010 22:10:22 +0200,  DoQ wrote:
A r t i e pisze:
Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
jego osiagi 7.5 do setki wcale nie s± takie słabe

To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?

Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.

J.


Wła¶nie a te 7.5 do 100 starczy

27 Data: Lipiec 10 2010 22:23:59
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

J.F. pisze:

Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.

Jakiego podatku?


Pozdrawiam
Pawel

28 Data: Lipiec 10 2010 23:29:26
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: J.F. 

On Sat, 10 Jul 2010 22:23:59 +0200,  DoQ wrote:

J.F. pisze:
Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
Jakiego podatku?

Akcyzy.
Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.

J.

29 Data: Lipiec 11 2010 10:32:36
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: DoQ 

J.F. pisze:

Akcyzy. Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.

Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.


Pozdrawiam
Pawel

30 Data: Lipiec 11 2010 11:15:16
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Uzytkownik "DoQ"  napisal w wiadomosci

J.F. pisze:

Akcyzy. Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.

Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do najtanszej wersji.

W pierwszych miesiacach sprzedazy nowego E airmatic mozna bylo wybrac nawet w E200, chyba ze to byl blad konfiguratora... Poza tym to okolo +10000zl.

Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.

Ale gorszym zawieszeniem...

31 Data: Lipiec 11 2010 11:33:37
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Jul 2010 10:32:36 +0200,  DoQ wrote:

J.F. pisze:
Akcyzy.
Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.

Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do
najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.

Ale dlaczego ma dorzucac za pol darmo ?
Niech dorzuci po normalnej cenie, a klient sobie wybierze czy chce
lepsze zawieszenie, lepszy silnik, skore czy wszystko :-)

Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
wiecej od nas :-)

J.

32 Data: Lipiec 11 2010 11:35:54
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
wiecej od nas :-)


Moim zdaniem w tym przypadku to (zlosliwa) marketingowa, bo nie mozna dac za 180kzl auta o komforcie prawie takiem jak flagowy S. Kazdy producent tak robi zeby jego wlasne produkty nie spychaly jeden drugiego.

33 Data: Lipiec 10 2010 20:55:51
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
jego osiagi 7.5 do setki wcale nie sÄ… takie słabe

To kto by wtedy kupił wiÄ™kszy? ;) Ciesz siÄ™, że w taĹ„szej wersji masz tak
dobry silnik, a nie marudĽ, że nie ma airmatic. ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

34 Data: Lipiec 10 2010 23:10:25
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

A r t i e wrote:

Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
jego osiagi 7.5 do setki wcale nie sÄ… takie słabe

To kto by wtedy kupił wiÄ™kszy? ;)

własnie to złoĹ›liwoć

Ciesz siÄ™, że w taĹ„szej wersji masz tak
dobry silnik, a nie marudĽ, że nie ma airmatic. ;)

Kupie audi a6

35 Data: Lipiec 10 2010 22:05:36
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

To kto by wtedy kupił wiÄ™kszy? ;)

własnie to złoĹ›liwoć

To nie jest złoĹ›liwoć, gdyby nikt nie kupił wiÄ™kszego to mniejszy by był
droższy. ;-) Po za tym myĹ›lisz, że wyprodukowanie trochÄ™ wiÄ™kszego
silnika jest jakoĹ› specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
różna. Masz kolejnÄ… "złoĹ›liwoć". ;]

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

36 Data: Lipiec 11 2010 01:27:22
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

To kto by wtedy kupił wiÄ™kszy? ;)

własnie to złoĹ›liwoć

To nie jest złoĹ›liwoć, gdyby nikt nie kupił wiÄ™kszego to mniejszy by był
droższy. ;-) Po za tym myĹ›lisz, że wyprodukowanie trochÄ™ wiÄ™kszego
silnika jest jakoĹ› specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
różna. Masz kolejnÄ… "złoĹ›liwoć". ;]

No ale w kompie sobie mogÄ™ konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzÄ™t. Np jak potrzebuje to mogÄ™ dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależnoĹ›ci od potrzeb.

Co ciekawe zdaje mi siÄ™ że w pierwszych miesiÄ…cach dało siÄ™ skofigurować nawet 200CGI z air.. KiedyĹ› goć z audi mi tłumaczył że quattro nie ma z najsłabszymi silnikami bo sÄ… po prostu na to za słabe i to ma sens techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej pozorowany sens czyli  "polityka handlowa".

37 Data: Lipiec 11 2010 01:26:51
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
Np jak potrzebuje to mogÄ™ dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależnoĹ›ci
od potrzeb.

Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
(taĹ„szych) firmach. JakiĹ› czas temu szukałem laptopa z dużÄ… matrycÄ… i
wysokÄ… rozdzielczoĹ›ciÄ…, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajnoĹ›ci 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejnÄ… matrycÄ™. W koĹ„cu znalazłem, ale
nie było łatwo.
 
Co ciekawe zdaje mi siÄ™ że w pierwszych miesiÄ…cach dało siÄ™ skofigurować
nawet 200CGI z air.. KiedyĹ› goć z audi mi tłumaczył że quattro nie ma z
najsłabszymi silnikami bo sÄ… po prostu na to za słabe i to ma sens
techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej pozorowany sens czyli
"polityka handlowa".

Przyczyny mogÄ… być całkiem racjonalne, dać, to siÄ™ da połÄ…czyć prawie
wszystko, skoro do Ĺ»uka wkładajÄ… V6, ale możliwe że np. taĹ„sze wersje sÄ…
produkowane w wg. jakichĹ› uproszczonych procedur (żeby było taniej) i
dlatego nie można do nich zamontować niektórych, rzadziej zamawianych
elementów. Albo tak jest taniej z jakiegoĹ› innego powodu. Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wÄ…tpiÄ™, żeby tabuny
klientów były zainteresowane doć podstawowÄ… wersjÄ… + airmatic.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

38 Data: Lipiec 11 2010 11:31:23
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

(taĹ„szych) firmach. JakiĹ› czas temu szukałem laptopa z dużÄ… matrycÄ… i
wysokÄ… rozdzielczoĹ›ciÄ…, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajnoĹ›ci 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejnÄ… matrycÄ™. W koĹ„cu znalazłem, ale
nie było łatwo.

W laptopach racja ciÄ™żko, w stacjonarnych dało siÄ™ robić co siÄ™ chce.
Ale sÄ… wyjÄ…tki np. Dell latitude E6510 da siÄ™ poskładać z procem i3 + SSD + Full HD, wogóle ten kom siÄ™ da konfigurować tak swobodnie jak auta.

Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wÄ…tpiÄ™, żeby tabuny
klientów były zainteresowane doć podstawowÄ… wersjÄ… + airmatic.

No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby liniÄ™ produkcyjnÄ… że E250CGI + airmatic...

Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem momentu, daje 0-100 w 7.5sekundy to może siÄ™ mylÄ™ ale to nie jest "auto dla dziadka" czy "dla biedniejszych" ?..

39 Data: Lipiec 11 2010 11:57:33
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Jul 2010 11:31:23 +0200,  A r t i e wrote:

Użytkownik "to"  napisał w wiadomo¶ci
Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a w±tpię, żeby tabuny
klientów były zainteresowane do¶ć podstawow± wersj± + airmatic.

No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjn± że E250CGI + airmatic...

Watpie czy maja tam jakas linie produkcyjna na "E250CGI".
Raczej w ogole na "E", i wstawiaja to co trzeba.

Oczywiscie nie mozna klientowi pozwolic na zbyt wiele, bo pozniej
zajoba na produkcji mozna dostac - choc najwyrazniej sobie z tym
dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac
marketing nie przewiduje, i dodatkowo nie bierze pod uwage niuansow
polskiego rynku, bo i po co :-)

J.

40 Data: Lipiec 11 2010 13:17:50
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci

Oczywiscie nie mozna klientowi pozwolic na zbyt wiele, bo pozniej
zajoba na produkcji mozna dostac - choc najwyrazniej sobie z tym
dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac
marketing nie przewiduje

Po prostu nie można dać klientowi tego co ja chcę-czyli komfortu zbliżonego do klasy S za dokładnie pół ceny.. Tylko żebym nie kupił Audi A6 z air.

41 Data: Lipiec 11 2010 21:35:43
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

W laptopach racja ciÄ™żko, w stacjonarnych dało siÄ™ robić co siÄ™ chce.
Ale sÄ… wyjÄ…tki np. Dell latitude E6510 da siÄ™ poskładać z procem i3 +
SSD + Full HD, wogóle ten kom siÄ™ da konfigurować tak swobodnie jak
auta.

No właĹ›nie na Dellu siÄ™ skoĹ„czyło. Inne firmy przy matrycy 17" 1920x1200
zmuszały do płacenia za mnóstwo zupełnie niepotrzebnych mi dodatków.
Racjonalnego powodu ku temu tez nie ma, bo spokojnie można ten sam laptop
zestawić z matrycami o różnej rozdzielczoĹ›ci, tak jak to zresztÄ… robi
(albo robił, nie wiem jak teraz) Dell. W sumie jest to trochÄ™
niezrozumiałe, bo rozdzielczoć matrycy to sprawa bardzo indywidualna,
wiele osób tego zupełnie nie potrzebuje, bo ma po prostu zbyt słaby wzrok.

No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby liniÄ™ produkcyjnÄ… że
E250CGI + airmatic...

Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem
momentu, daje 0-100 w 7.5sekundy to może siÄ™ mylÄ™ ale to nie jest "auto
dla dziadka" czy "dla biedniejszych" ?..

W hierarchii Mercedesa może jest. Po za tym to chyba 4 cylindry, a przy 4
cylindrach trudno mówić o prestiżu. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

42 Data: Lipiec 11 2010 11:45:50
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: J.F. 

On 11 Jul 2010 01:26:51 GMT,  to wrote:

A r t i e wrote:
No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależno¶ci
od potrzeb.

Moze sie okazac ze plyta z duza iloscia ram obsluguje juz tylko proce
z rodziny "mocnych", a plyta pod mocne proce wymaga dwoch modulow
pamieci w najnowszej wersji, a te moduly dostepne juz tylko 1G minimum
...

Chyba jak sobie kupisz czę¶ci na Allegro. Ew. tylko w niektórych
(tańszych) firmach. Jaki¶ czas temu szukałem laptopa z duż± matryc± i
wysok± rozdzielczo¶ci±, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajno¶ci 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejn± matrycę. W końcu znalazłem, ale
nie było łatwo.

troche dlatego ze laptop, troche dlatego ze duza firma.
Laptopa nie poskladasz tak z klockow jak blaszaka, a duze firmy tez
unikaja skladania i robia gotowe "modele".
Do tego doszlo ze jak chcialem kupic toshibe z windows XP
professional, to sie okazalo ze musze w ogole na co innego patrzec,
bo "windows jest u nas preinstalowany, professional jest dostepny na
laptopy klasy business, a pan by chcial laptopa klasy domowej".
A tam tylko XP Home do wyboru.

J.

43 Data: Lipiec 11 2010 11:25:46
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

A r t i e wrote:

Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
jego osiagi 7.5 do setki wcale nie sÄ… takie słabe

To kto by wtedy kupił wiÄ™kszy? ;) Ciesz siÄ™, że w taĹ„szej wersji masz tak
dobry silnik, a nie marudĽ, że nie ma airmatic. ;)

Może by mnie było i stać dodać 65.000zł do 350CGI, ale nie dam bo to wbrew mojemu rozsÄ…dkowi bo:

-7.5 do setki mi starczy to bdb osiÄ…gi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej
-Ĺ›wiadomoć że tÄ™ cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze +15% z której w pl głównie siÄ™ płaci przywileje emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój
-wiÄ™ksze zużycie paliwa

A za 65kzł to kupiÄ™ wyższÄ™j klasy sprzÄ™t stereo. Poza tym w pl konfiguratorze jest jakiĹ› dziwny E300, którego nie ma w Niemiecki.

No ale możemy sobie tu gadać a i tak nie da siÄ™ zmusić producenta co ma sprzedawać. Prezes MB obiecał niedawno że w 250CGI bÄ™dzie skrzynia 7-demka, może doda też ten airmatic kiedyĹ›... Z kolei dla odmiany tylko w tych najtaĹ„szych E200 bÄ™dzie start-stop.

44 Data: Lipiec 11 2010 21:54:23
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

-7.5 do setki mi starczy to bdb osiÄ…gi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej

Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)

-Ĺ›wiadomoć że tÄ™ cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze
+15% z której w pl głównie siÄ™ płaci przywileje
emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój

Tu zgoda, ale to przecież nie jest wina Mercedesa i nie do niego te
pieniÄ…dze trafiajÄ…. Jaka by była różnica gdyby nie te dodatkowe 15%?

-wiÄ™ksze zużycie
paliwa

A to jest jakaĹ› wiÄ™ksza różnica przy tej cenie auta?

A za 65kzł to kupiÄ™ wyższÄ™j klasy sprzÄ™t stereo.

Dokładanie do fabrycznego audio to dopiero wyrzucanie pieniÄ™dzy...
Wszystko kosztuje zwykle kilka razy tyle, co normalnie na rynku i jest
przy tym doć niechlujnie zmontowane (mówiÄ™ ogólnie, nie konkretnie o
Mercedesie, możliwe, że tam w grÄ™ wchodzi tylko ta pierwsza kwestia ;)

No ale możemy sobie tu gadać a i tak nie da siÄ™ zmusić producenta co ma
sprzedawać. Prezes MB obiecał niedawno że w 250CGI bÄ™dzie skrzynia
7-demka, może doda też ten airmatic kiedyĹ›... Z kolei dla odmiany tylko
w tych najtańszych E200 będzie start-stop.

A po co w lepszych do paskudztwo?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

45 Data: Lipiec 12 2010 10:11:08
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)

Dla mnie ideałem jest wogóle brak brzmienia silnika - tak jak w klasie S.

A za 65kzł to kupiÄ™ wyższÄ™j klasy sprzÄ™t stereo.

Dokładanie do fabrycznego audio to dopiero wyrzucanie pieniÄ™dzy...
Wszystko kosztuje zwykle kilka razy tyle, co normalnie na rynku i jest
przy tym doć niechlujnie zmontowane (mówiÄ™ ogólnie, nie konkretnie o
Mercedesie, możliwe, że tam w grÄ™ wchodzi tylko ta pierwsza kwestia ;)

Ale stereo do domu :)

46 Data: Lipiec 13 2010 06:48:50
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

Dla mnie ideałem jest wogóle brak brzmienia silnika - tak jak w klasie
S.

To wyłóż sobie dowolne auto matami dĽwiÄ™kochłonnymi i nie bÄ™dziesz
słyszał. ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

47 Data: Lipiec 13 2010 11:16:44
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

To wyłóż sobie dowolne auto matami dĽwiÄ™kochłonnymi i nie bÄ™dziesz
słyszał. ;)

WÄ…tpiÄ™ czy w jakimĹ› małym autku np. panda wyłożenie matami by dało takie wyciszenie.

48 Data: Lipiec 12 2010 10:20:28
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

A r t i e wrote:

-7.5 do setki mi starczy to bdb osiÄ…gi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej

Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)

Tak wogóle najlepiej bym kupił S gdyby nie cena (choć wyglÄ…d też dla mnie przesadnie bezpłciowy), bo najwyższy komfort tj wyciszenie (np. silnika WCALE nie słychać) i tłumienie nierównoĹ›ci. W/g tabelek klasa E/E coupe 350CGI ma o ok. 3dB wiÄ™cej przy każdej prÄ™dkoĹ›ci, a polskie gazetki ostatnio wszystkie testowały tylko 350CGI i diesle a nie testowały tego 250CGI-bÄ™dÄ™ musiał poszukać takiego do jazd testowych żeby sprawdzić wyciszenie i zawieszenie..

49 Data: Lipiec 14 2010 12:57:24
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jak sÄ…dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ? Trzeba wybrać
jakÄ…Ĺ› wersjÄ™ 6-cylindrowÄ… w cenie prawie domu, wchodzÄ…c w akcyzÄ™ 20%.

No właĹ›nie dlatego -- żebyĹ› wszedł w cenÄ™ "prawie domu".

Jescze jedno-jest to sprzeczne z ostatnio, moim zdaniem, pozorowanÄ… ekologicznoĹ›ciÄ… która promuje MB. Bo z 1 strony siÄ™ chwali ile wlezie "Blue Efficiency", a z drugiej strony jeĹ›li chce siÄ™ mieć E o full komforcie to MB wymusza zakup paliwożernych i nienajnowoczeĹ›niejszych V8 (standard) i V6 (ale tu dopiero to opcja). Znalazłem dowód że to posługiwanie siÄ™ przez MB hasłami blue to tylko pozorowanie i pusta reklama.

50 Data: Lipiec 16 2010 08:33:07
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: to 

A r t i e wrote:

Jescze jedno-jest to sprzeczne z ostatnio, moim zdaniem, pozorowanÄ…
ekologicznoĹ›ciÄ… która promuje MB. Bo z 1 strony siÄ™ chwali ile wlezie
"Blue Efficiency", a z drugiej strony jeśli chce się mieć E o full
komforcie to MB wymusza zakup paliwożernych i nienajnowoczeĹ›niejszych V8
(standard) i V6 (ale tu dopiero to opcja). Znalazłem dowód że to
posługiwanie siÄ™ przez MB hasłami blue to tylko pozorowanie i pusta
reklama.

To Ty myĹ›lałeĹ›, że tam siedzÄ… jacyĹ› fanatyczni ekolodzy? Jest taka
wersja, bo jest na niÄ… zapotrzebowanie na rynku, proste i logiczne.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

51 Data: Lipiec 10 2010 20:01:27
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Jurand 


Użytkownik "A r t i e"  napisał w wiadomo¶ci

Jak s±dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
Trzeba wybrać jak±¶ wersję 6-cylindrow± w cenie prawie domu, wchodz±c w akcyzę 20%.

Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem albo citroen C5 ?..

A Merc z klasycznym zawieszeniem to nei jest przypadkiem rozs±dniejsze rozwi±zanie? ;)

Jurand.

52 Data: Lipiec 10 2010 21:34:03
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: A r t i e 

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "A r t i e"  napisał w wiadomo¶ci
Jak s±dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
Trzeba wybrać jak±¶ wersję 6-cylindrow± w cenie prawie domu, wchodz±c w akcyzę 20%.

Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem albo citroen C5 ?..

A Merc z klasycznym zawieszeniem to nei jest przypadkiem rozs±dniejsze rozwi±zanie? ;)

Raz jechałem klas± S poprzedniej generacji, na S mnie nie stać ale nowe E z air to wydaje mi się będzie tak samo dobre.. je¶li S to ideał..

53 Data: Lipiec 10 2010 19:19:45
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Michał 

Jak s±dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
aktualnym E2
50 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
Trzeba wybrać jak±¶ wersję 6-cylindrow± w cenie prawie domu, wchodz±c w
akcyzę
20%.

Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
bogatszych, dl
a tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
zawieszeniem albo citroen C5 ?..

Dokładnie tak :)

Jako opcja jest w V6, jako standard w V8 E500

Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.

C6 ma to w standardzie ale tez kosztuje "prawie tyle co dom",
trochę więcej od merca E.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

54 Data: Lipiec 10 2010 19:21:13
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Michał 

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=  napisał(a):

> Jak s±dzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
aktualnym E2
> 50 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
> Trzeba wybrać jak±¶ wersję 6-cylindrow± w cenie prawie domu, wchodz±c w
akcyzę
> 20%.
>
> Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
bogatszych, dl
> a tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
> zawieszeniem albo citroen C5 ?..

Dokładnie tak :)

Jako opcja jest w V6, jako standard w V8 E500

Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.

C6 ma to w standardzie ale tez kosztuje "prawie tyle co dom",
trochę więcej od merca E.


pozdrawiam.


a no i hasło reklamowe mercedesa E klasy :
"Klasa E Limuzyna
Witaj w domu." ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

55 Data: Lipiec 10 2010 20:24:30
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Jul 2010 19:19:45 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.


S± wersje w których hydro jest w standardzie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

56 Data: Lipiec 10 2010 20:29:54
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Autor: Michał 

Waldek Godel  napisał(a):

Dnia Sat, 10 Jul 2010 19:19:45 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

> Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.
>

S± wersje w których hydro jest w standardzie.


w mercedesie też s± ;) E500, w reno też były
tylko wszystko w cenie "prawie domu" :) ale fakt w C5 sporo tańsze.

może jakie¶ nowe audi a8 z usa taniej wyjdzie z odpowiednikiem airmatica ?

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?



Grupy dyskusyjne