Grupy dyskusyjne   »   nisza rynkowa?

nisza rynkowa?



1 Data: Styczen 09 2012 18:09:23
Temat: nisza rynkowa?
Autor: AL 

chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:

1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien byc oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w tonacji jasnej
(np. a'la Picasso)

2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
(np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade dyferencjalow i reduktor)


Zapodalem dwa przyklady aut, nad ktorymi sie obecnie waham przy wyborze:
- srodek - pasuje mi wlasnie z Picasso
- z zewnatrz i warunki trakcyjne pasuje mi GrandVitara (nawet silnik benzynowy 2.4 podejdzie) - niestety wnetrze Suzuki ma odpychajace

- najlepiej jakby bagaznik mial pojemnosc ok 500l (GVitara to tylko ok 400 l. - wiec kolejny minus)

Nie interesuje mnie trzeci rzad siedzen (tzn zwisa mi czy jest czy go nie ma).

Zakladam pułap cenowy ok 100k pln (brutto dla nowego auta - zakladam, ze moge go zwiekszyc w razie potrzeby)
Oba w/w auta mieszcza sie w zalozonym budzecie


Czy takie auta sa obecnie na rynku?


--
pozdr
Adam (AL)
TG



2 Data: Styczen 09 2012 18:23:10
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: PrzemysĹ‚aw Gubernat 

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:

chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:

1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien byc
oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w tonacji jasnej
(np. a'la Picasso)

2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
(np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade dyferencjalow i
reduktor)

[..]

Czy takie auta sa obecnie na rynku?


GdybyĹ› zadał te pytanie w 2000 roku ;-) miałbyĹ› Renault Scenic RX4 ale okazał
siÄ™ niewypałem ;-)


--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

3 Data: Styczen 09 2012 18:30:42
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: scobowski 

W dniu 2012-01-09 18:23, Przemysław Gubernat pisze:

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:
chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:

1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien byc
oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w tonacji jasnej
(np. a'la Picasso)

2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
(np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade dyferencjalow i
reduktor)

[..]

Czy takie auta sa obecnie na rynku?


GdybyĹ› zadał te pytanie w 2000 roku ;-) miałbyĹ› Renault Scenic RX4 ale okazał
siÄ™ niewypałem ;-)


dziś ma koleos-a - jako +- zstępnego po rx4..
4x4 "prawie-prawdziwe" - bo toto jest na płycie i z napÄ™dem z X-Trail'a.
tylko czy ten ma osobne fotele z tyłu..?

KiedyĹ› był jeszcze GrandVoyager "CrossCountry" 4x4

4 Data: Styczen 09 2012 18:31:10
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: neoniusz 

W dniu 09.01.2012 18:23, Przemysław Gubernat pisze:


GdybyĹ› zadał te pytanie w 2000 roku ;-) miałbyĹ› Renault Scenic RX4 ale okazał
siÄ™ niewypałem ;-)

Co to jest "te pytanie"?

5 Data: Styczen 09 2012 17:38:03
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: pablo eldiablo 

Przemysław Gubernat  napisał(a):

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:
> chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:
>
> 1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien byc
> oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w tonacji jas
nej
> (np. a'la Picasso)
>
> 2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
> (np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade dyferencjalow
i
> reduktor)
>
[..]
>
> Czy takie auta sa obecnie na rynku?
>

GdybyĹ› zadał te pytanie w 2000 roku ;-) miałbyĹ› Renault Scenic RX4 ale okaz

siÄ™ niewypałem ;-)



bo to byl niewypal - wlasnosci terenowe tego czegos byly zadne - a naped to
nie zadne stale 4x4 tylko dolaczany tyl (przez wiskoze?)

pewnie duuuuzo ciezszy niz zwykly scenic, a przy tym po prostu paskudny :)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Styczen 09 2012 19:58:04
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: scobowski 

W dniu 2012-01-09 18:38, pablo eldiablo pisze:

Przemysław   napisał(a):


bo to byl niewypal - wlasnosci terenowe tego czegos byly zadne - a naped to
nie zadne stale 4x4 tylko dolaczany tyl (przez wiskoze?)

pewnie duuuuzo ciezszy niz zwykly scenic, a przy tym po prostu paskudny :)


tam pieprzysz - wła¶nie się zastanawiam nad zakupem :D - jest ¶liczny i wysoki:))

7 Data: Styczen 09 2012 22:03:36
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: to 

begin scobowski

tam pieprzysz - właĹ›nie siÄ™ zastanawiam nad zakupem :D - jest Ĺ›liczny i
wysoki:))

WyglÄ…da jak kupa na kołach ew. jak Xsara Picasso.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

8 Data: Styczen 09 2012 23:07:36
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: AL 

W dniu 2012-01-09 23:03, to pisze:

begin scobowski

tam pieprzysz - właĹ›nie siÄ™ zastanawiam nad zakupem :D - jest Ĺ›liczny i
wysoki:))

WyglÄ…da jak kupa na kołach ew. jak Xsara Picasso.

gdyby X.Picasso mialo naped 4x4, lub gdyby jakies auto z napedem 4x4 mialo funkcjonalnosc X.Picasso - to bylbym happy :)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

9 Data: Styczen 10 2012 01:08:42
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 09 Jan 2012 23:07:36 +0100, AL napisał(a):

gdyby X.Picasso mialo naped 4x4, lub gdyby jakies auto z napedem 4x4
mialo funkcjonalnosc X.Picasso - to bylbym happy :)

Sharan/Alhambra/Galaxy ma ponoc przyzwoicie dzialajacy naped na 4 buty.
Oczywiscie zadnych blokad ani reduktora nie uswiadczysz.

Moze VW T4/T5 Multivan z synchro da sie doposazyc w blokady? Ale reduktora
tez nie ma.

Normalnie, wymysliles....

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

10 Data: Styczen 10 2012 01:20:23
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: AL 

W dniu 2012-01-10 01:08, Maciek pisze:

Dnia Mon, 09 Jan 2012 23:07:36 +0100, AL napisał(a):

gdyby X.Picasso mialo naped 4x4, lub gdyby jakies auto z napedem 4x4
mialo funkcjonalnosc X.Picasso - to bylbym happy :)

Sharan/Alhambra/Galaxy ma ponoc przyzwoicie dzialajacy naped na 4 buty.
Oczywiscie zadnych blokad ani reduktora nie uswiadczysz.

Moze VW T4/T5 Multivan z synchro da sie doposazyc w blokady? Ale reduktora
tez nie ma.

Normalnie, wymysliles....

dlatego napisałem - że nisza - bo jak na razie nie udało mi sie nic znaleĽć.
Ale byc może co¶ jest a ja na to nie trafiłem.


Kto¶ tu podał MB R350 4matic - fakt - to by nawet spełniało - ale nie stać mnie na cos takiego, wiec postoje, popatrzę i pocmokam tylko :) .

--
pozdr
Adam (AL)
TG

11 Data: Styczen 10 2012 00:08:31
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: Tomasz Pyra 

On Mon, 09 Jan 2012 19:58:04 +0100, scobowski wrote:

W dniu 2012-01-09 18:38, pablo eldiablo pisze:
Przemysław   napisał(a):


bo to byl niewypal - wlasnosci terenowe tego czegos byly zadne - a naped to
nie zadne stale 4x4 tylko dolaczany tyl (przez wiskoze?)

pewnie duuuuzo ciezszy niz zwykly scenic, a przy tym po prostu paskudny :)


tam pieprzysz - wła¶nie się zastanawiam nad zakupem :D - jest ¶liczny i
wysoki:))

To trochę jakby kupować psa dlatego że jest kudłaty i głupi :)

12 Data: Styczen 10 2012 00:28:53
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: PrzemysĹ‚aw Gubernat 

W dniu 2012-01-09 19:58, scobowski pisze:

W dniu 2012-01-09 18:38, pablo eldiablo pisze:
Przemysław   napisał(a):


bo to byl niewypal - wlasnosci terenowe tego czegos byly zadne - a naped to
nie zadne stale 4x4 tylko dolaczany tyl (przez wiskoze?)

pewnie duuuuzo ciezszy niz zwykly scenic, a przy tym po prostu paskudny :)


tam pieprzysz - właĹ›nie siÄ™ zastanawiam nad zakupem :D - jest Ĺ›liczny i wysoki:))
Z tego co czytałem napÄ™d na tył przez "wiskozÄ™" która (z tego co czytałem) nie
jest naprawiana przez właĹ›cicieli ze wzglÄ™du na koszt.
Ze Ĺ›rodka jestem bardzo zadowolony, wiele rzeczy przewoziłem ;-) bez problemu.
NapÄ™du na 4 koła nie potrzebujÄ™ :D

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

13 Data: Styczen 09 2012 19:25:56
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 09 Jan 2012 18:09:23 +0100, AL napisał(a):

(...)

Obawiam sie, ze taki samochod nie istnieje.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

14 Data: Styczen 09 2012 19:57:39
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: p0li 

T->Dnia 2012-01-09 18:09:23 niejaki AL napisał:

1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien
byc oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w
tonacji jasnej
(np. a'la Picasso)

2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
(np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade
dyferencjalow i reduktor)

ztcp to jaki¶ tuner (chyba na literkę D) robił co¶ takiego na bazie
berlingo

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

15 Data: Styczen 09 2012 20:20:22
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: J_K_K 

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:

- najlepiej jakby bagaznik mial pojemnosc ok 500l (GVitara to tylko ok
400 l. - wiec kolejny minus)

Nie interesuje mnie trzeci rzad siedzen (tzn zwisa mi czy jest czy go
nie ma).
--

Albo duży bagażnik, albo 3 rz±d siedzeń ;-)

--
Pzdr

JKK

16 Data: Styczen 09 2012 20:32:15
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: JK 

W dniu 2012-01-09 20:20, J_K_K pisze:

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:
- najlepiej jakby bagaznik mial pojemnosc ok
500l (GVitara to tylko ok
400 l. - wiec kolejny minus)

Nie interesuje mnie trzeci rzad siedzen (tzn
zwisa mi czy jest czy go
nie ma).
--

Albo duży bagażnik, albo 3 rz±d siedzeń ;-)


No przecież to wła¶nie napisał.
Następnym razem popro¶ mamę żeby sprawdziła co wysyłasz ;-)


--
Pozdrawiam
JK

17 Data: Styczen 09 2012 20:34:40
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: Tomasz Pyra 

On Mon, 09 Jan 2012 18:09:23 +0100, AL wrote:

chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:

1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien
byc oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w
tonacji jasnej
(np. a'la Picasso)

2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
(np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade
dyferencjalow i reduktor)

Chyba też bym wolał napęd na 3 dyfrach, bo doł±czane napędy pierwszych
generacji były tragiczne, ale podobno obecnie to już się całkiem dobrze
sprawdza.
A reduktor to też żaden szał - no chyba że faktycznie jakie¶ przeprawy tym
robisz.
W Vitarze wł±czaj±c reduktor wł±czasz też pełn± blokadę ¶rodkowego dyfra,
więc nawet jest nieprzydatny np. przy holowaniu itp.
Do tego wł±czaj±c reduktor wył±cza się kontrola trakcji, która w poł±czeniu
z tym napędem akurat całkiem się sprawdza hamuj±c koła które zaczynaj± się
kręcić (bo LSD i blokada jest tylko w centralnym dyfrze).


Bo tak to z tych większych samochodów z dobrym napędem to pewnie dopiero
Land Rovery albo Toyota LC, ale to Ci wyskakuje poza budżet.
Z mniejszych wspomniana Vitara albo np. Outback/Forester, ale tu z kolei
nie oczekuj w ¶rodku pałaców :)

Zapodalem dwa przyklady aut, nad ktorymi sie obecnie waham przy wyborze:
- srodek - pasuje mi wlasnie z Picasso

Ale to pewnie nie ma takeigo napędu jaki by¶ chciał.

18 Data: Styczen 09 2012 20:45:29
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: mister 

W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:

Czy takie auta sa obecnie na rynku?

mercedes klasy r z napedem 4matic.

19 Data: Styczen 09 2012 21:00:59
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: Qlfon 


Nowe to już nie bÄ™dzie ale popatrz na Mitsubishi l300/Delica lub l400/Space Gear


--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

20 Data: Styczen 11 2012 22:03:46
Temat: Re: nisza rynkowa?
Autor: scobowski 

szukałem aż znalazłem - prawie..
www.samar.pl
samochody nowe / wyszukiwanie - działało, obecnie nie działa. dało siÄ™ autko wybrać po dowolnych parametrach, w tym odległoĹ›ci siedzisko-kierownica i kierunku otwierania drzwi..
WyglÄ…da, że cosik im siÄ™ sp*doliło, ale może znów ruszy ..

nisza rynkowa?



Grupy dyskusyjne