Grupy dyskusyjne   »   Akumulator

Akumulator



1 Data: Marzec 04 2018 22:05:13
Temat: Akumulator
Autor: J.F. 


My tu sobie gadu gadu, a mnie dzis auto nie odpalilo :(

Akumulator zdechl ... ciekawe.
Dzis w miare cieplo, a w mrozy zapalal.

Auto jezdzone normalnie, moze na zbyt krotkim dystansie, ale akurat
przez ostatnie tygodnie jakby wiecej.
Zapala w miare szybko, choc w mrozy dluzej, bo z przyzwyczajenia nie
chce mi sie na swiece czekac.

Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V, woltomierzyk mam wpiety
caly czas.

Akumulator chyba dobry, bo laduje sie juz pare godzin i napiecie
bardzo powoli rosnie ...

Swiatla mijania gasza sie same.

Jak kluczyk dzis przekrecalem, to mi jakis silniczek bzyczal,  ale
przeciez po wylaczeniu nie pracowal.

Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?

J.



2 Data: Marzec 04 2018 22:19:50
Temat: Re: Akumulator
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V

Tego co tu napisałe¶ to nierozumiem.

Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?

Jak kto¶ ma warunki to czemu nie.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

3 Data: Marzec 05 2018 00:10:31
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 04 Mar 2018 22:19:50 GMT, PiteR napisał(a):

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V

Tego co tu napisałe¶ to nierozumiem.
Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

Wczesniej, w czasie pracy silnika bylo tych 14V.
Powinien byc naladowany.

Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?
Jak kto¶ ma warunki to czemu nie.

A jak nie ma, to potem i tak musi :-)


J.

4 Data: Marzec 05 2018 19:17:12
Temat: Re: Akumulator
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V

Tego co tu napisałe¶ to nierozumiem.
Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

Wczesniej, w czasie pracy silnika bylo tych 14V.

a co z t± lampk±? Ma się nie palić.


Powinien byc naladowany.

no powinien

To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu.
12.0v to pownno chyba być.

a te wtykane 888 do zapalniczki to ¶rednio dokladne s±.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

5 Data: Marzec 06 2018 14:21:33
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomo¶ci grup na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V

Tego co tu napisałe¶ to nierozumiem.
Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

Wczesniej, w czasie pracy silnika bylo tych 14V.

a co z t± lampk±? Ma się nie palić.

Moj blad - nie palila sie.

Powinien byc naladowany.

no powinien
To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu.
12.0v to pownno chyba być.

No i teraz po naladowaniu jest tak, ze po uruchomieniu silnika jest 12.8V, ktore w ciagu paru minut podnosi sie do 13.9-14.0V.
A ja jestem w pol drogi do pracy.

I wczesniej tez tak bylo - tylko sie az tak uwaznie nie wpatrywalem.
A jednak zabraklo ... albo cos rozladowalo.

a te wtykane 888 do zapalniczki to ¶rednio dokladne s±.

Akurat tego nie sprawdzalem, ale inny tak - dosc dokladny.
Tylko ze omijal niektore wartosci napiec - widac skalowanie takie.

J.

6 Data: Marzec 06 2018 22:46:39
Temat: Re: Akumulator
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu.
12.0v to pownno chyba być.

No i teraz po naladowaniu jest tak, ze po uruchomieniu silnika jest
12.8V, ktore w ciagu paru minut podnosi sie do 13.9-14.0V.
A ja jestem w pol drogi do pracy.

To co¶ niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym większa
strata. Może alternator żre pr±d czasami na postoju.

Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka daj± około 3A na wzbudzenie
przez kilkana¶cie sekund. Potem wył±cza się ten pr±d i alternator ma
się sam zasilać.


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

7 Data: Marzec 07 2018 09:41:09
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomo¶ci grup na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu.
12.0v to pownno chyba być.

No i teraz po naladowaniu jest tak, ze po uruchomieniu silnika jest
12.8V, ktore w ciagu paru minut podnosi sie do 13.9-14.0V.
A ja jestem w pol drogi do pracy.

To co¶ niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym większa
strata.

No ale tak jest.  Po szybkim zapaleniu tych pare minut wystarcza aby napiecie uroslo, a ja ciagle jade dalej.
Owszem, jak w pol drogi stane w sklepie, to moze nie starczyc ... ale tez drugi rozruch powinien byc latwiejszy.

Chyba ze te 14V nie oznacza, ze aku uzupelnil ladunek.
Tylko IMO - jakby sie rozladowal bardziej, to i wiekszy prad powinien brac i nie powinieniem tych 14V zobaczyc.

Wczoraj jeszcze inaczej - po ~40 km spadlo do 13.7.
I nie wiem - cos sie psuje, cos wlaczylo, spadek na gniezdzie zapalniczki spowodowany podlaczonymi ladowarkami, czy te nowe samochody tak maja i obnizaja napiecie jak uznaja, ze aku naladowany.

Może alternator żre pr±d czasami na postoju.

Wszystko mozliwe

Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka daj± około 3A na wzbudzenie
przez kilkana¶cie sekund. Potem wył±cza się ten pr±d i alternator ma
się sam zasilać.

Imo to cecha juz bardzo starych alternatorow - tak dziala uklad wzbudzenia z osobnym prostownikiem.
I nie ma tu "kilkunastu sekund" tylko raczej ulamek.

Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu.

J.

8 Data: Marzec 07 2018 18:19:30
Temat: Re: Akumulator
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .03.2018 o 09:41 J.F.  pisze:


Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie  wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu.


i majÄ…. U mnie gdy jadÄ™ z S-S, zaraz po "wzbudzeniu" słychać inny odgłos  pracy silnika (min. podwyższone obroty i wiÄ™ksze obciÄ…żenie od  alternatora) właĹ›nie w celu szybkiego uzupełnienia ładunku. Wprawdzie  rozruch w trybie S-S pobiera znaczÄ…co mniejszy prÄ…d, ale przed rozruchem  auto przez te parÄ™ minut stoi z włÄ…czonÄ… "pełnÄ… elektrykÄ…" i pewnie sporo  doi z akumulatora.
Akumulator też jest słuszny - 96Ah, 860A

TG

9 Data: Marzec 05 2018 09:48:46
Temat: Re: Akumulator
Autor: sirapacz 

mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie:
Pacjent Punto+w miarÄ™ Ĺ›wieży akumulator+radioodwarzacz dżejwisi.

Jak w zimie go odpalam i napiÄ™cie na nim spadnie zbyt nisko (podczas kolejnych sprÄ™żaĹ„) przywiesić potrafi siÄ™ elektronika radia. Na wyĹ›wietlaczu pojawiajÄ… mi siÄ™ wartoĹ›ci szesnastkowe i ogólnie nawet działa troche. JeĹ›li tego nie zauważÄ™ i zostawiÄ™ auto na dłużej to zeżre mi akumulator (radio mimo wyłÄ…czenia stacyjki pozostaje włÄ…czone i żre).

Poza tym mogłeĹ› mieć niedoładowany aku(co siÄ™ kłóci z tym co napisałeĹ› o dłuższych trasach i przy którymĹ› odpalaniu zwyczajnie ci zbraknie prÄ…du.

SprawdĽ też taki trywiał jak klemy. Jak masz luĽno założone (jak ja) to dociĹ›nij je rÄ™kÄ… i upewnij siÄ™, że majÄ… kontakt.

10 Data: Marzec 05 2018 10:04:53
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie:
Pacjent Punto+w miarÄ™ Ĺ›wieży akumulator+radioodwarzacz dżejwisi.
Jak w zimie go odpalam i napiÄ™cie na nim spadnie zbyt nisko (podczas kolejnych sprÄ™żaĹ„) przywiesić potrafi siÄ™ elektronika radia. Na wyĹ›wietlaczu pojawiajÄ… mi siÄ™ wartoĹ›ci szesnastkowe i ogólnie nawet działa troche. JeĹ›li tego nie zauważÄ™ i zostawiÄ™ auto na dłużej to zeżre mi akumulator (radio mimo wyłÄ…czenia stacyjki pozostaje włÄ…czone i żre).

Tu raczej tego nie ma.

Poza tym mogłeĹ› mieć niedoładowany aku(co siÄ™ kłóci z tym co napisałeĹ› o dłuższych trasach i przy którymĹ› odpalaniu zwyczajnie ci zbraknie prÄ…du.

Az takie dlugie to one nie byly, ale tych 20 km dziennie przejezdzal.

SprawdĽ też taki trywiał jak klemy. Jak masz luĽno założone (jak ja) to dociĹ›nij je rÄ™kÄ… i upewnij siÄ™, że majÄ… kontakt.

Na to jestem wyczulony od czasu malucha ... ale to tylko w maluchu i punto sie zdarza :-)

Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do 14.4V.
No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A.

J.

11 Data: Marzec 05 2018 12:40:18
Temat: Re: Akumulator
Autor: sirapacz 


Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do 14.4V.
No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A.

Tymi automatami to ładuje dłużej. JeĹ›li to ta sama łÄ…dowarka co lidlowska to masz tam jeszcze ładowanie na mrozie (Ĺ›nieżynka) czego używa siÄ™ do szybszego ładowania (wyższymi impulsami). No i ładowany nie jest stałym prÄ…dem tylko szpilkami wiÄ™c pewnie po uĹ›rednieniu bÄ™dzie mniejszy prÄ…d.

One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

12 Data: Marzec 05 2018 14:16:46
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do
14.4V.
No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A.

Tymi automatami to ładuje dłużej. JeĹ›li to ta sama łÄ…dowarka co
lidlowska to masz tam jeszcze ładowanie na mrozie (Ĺ›nieżynka) czego
używa siÄ™ do szybszego ładowania (wyższymi impulsami). No i ładowany
nie

Opis tej sniezynki jest "wiele mowiacy" ... inaczej

jest stałym prÄ…dem tylko szpilkami wiÄ™c pewnie po uĹ›rednieniu bÄ™dzie
mniejszy prÄ…d.

No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka
odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

J.

13 Data: Marzec 05 2018 18:17:43
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

na postawie tego co pokazuje ci wskaĽnik naładowania (podczas ładowania) widzisz mniej wiÄ™cej jakÄ… ma rezystancjÄ™ akumulator i jak dobrze siÄ™ ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonÄ™ pustego akumulatora i

Niestety, ja mam z poprzedniej edycji, bez wyswietlacza :-)

po długim czasie dopiero pojawi siÄ™ kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć, że masz bardzo dobry aku.

Albo duze samorozladowanie :-)


One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka
odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

Zwykły nie kontroluje ci napiÄ™cia - dopóki pusty to napiÄ™cie siada z powoidu dużego prÄ…du. Jak koĹ„czy ładowanie i prÄ…d jest mały to napiÄ™cie szczytowe jest za duże i zamÄ™cza akumulator (m.in. gazuje go).

No ale gazowanie przez krotki czas nie meczy az tak bardzo i nie uszkadza,
a przez dlugi czas ... jak masa splynie, to jej ladowarka nie przywroci.

Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie spróbowałem) pilnujÄ… prÄ…du i napiÄ™cia i wyłÄ…czÄ… siÄ™, gdy akumulator bÄ™dzie naładowany.

Mnie sie tylko ten prad nie podoba, Cala doba ladowania.
A jakby bylo 8A, to tylko pol doby.

A modelu 8A nie robia :-(

J.

14 Data: Marzec 05 2018 09:26:59
Temat: Re: Akumulator
Autor: Zenek Kapelinder 

Tak przy okazji. Co jest smiesnego w tym co napisales?

15 Data: Marzec 05 2018 17:14:22
Temat: Re: Akumulator
Autor: sirapacz 


No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

na postawie tego co pokazuje ci wskaĽnik naładowania (podczas ładowania) widzisz mniej wiÄ™cej jakÄ… ma rezystancjÄ™ akumulator i jak dobrze siÄ™ ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonÄ™ pustego akumulatora i po długim czasie dopiero pojawi siÄ™ kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć, że masz bardzo dobry aku. Jak szybko ci wskakujÄ… kreseczki i długo mÄ™czy siÄ™ na trzeciej to wskazuje na raczej słabszej kondycji aku. Tak mniej wiÄ™cej zaobserwowałem u siebie

One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka
odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

Zwykły nie kontroluje ci napiÄ™cia - dopóki pusty to napiÄ™cie siada z powoidu dużego prÄ…du. Jak koĹ„czy ładowanie i prÄ…d jest mały to napiÄ™cie szczytowe jest za duże i zamÄ™cza akumulator (m.in. gazuje go).

Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie spróbowałem) pilnujÄ… prÄ…du i napiÄ™cia i wyłÄ…czÄ… siÄ™, gdy akumulator bÄ™dzie naładowany. Także włÄ…czÄ… siÄ™, gdy napiÄ™cie na akumulatorze siÄ…dzie na skutek samorozładowania albo zużycia przez odbiorniki.

16 Data: Marzec 05 2018 20:05:18
Temat: Re: Akumulator
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 5 Mar 2018 09:48:46 +0100, sirapacz napisał(a):

mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie:
Pacjent Punto+w miarę ¶wieży akumulator+radioodwarzacz dżejwisi.

Jak w zimie go odpalam i napięcie na nim spadnie zbyt nisko (podczas
kolejnych sprężań) przywiesić potrafi się elektronika radia. Na
wy¶wietlaczu pojawiaj± mi się warto¶ci szesnastkowe i ogólnie nawet
działa troche. Je¶li tego nie zauważę i zostawię auto na dłużej to zeżre
mi akumulator (radio mimo wył±czenia stacyjki pozostaje wł±czone i żre).

Też mi się raz co¶ takiego zdarzyło - co prawda nie przyuważyłem czy to
radio czy co¶ innego, ale raz, jako¶ jesieni± wypompowało mi w parę godzin
akumulator tak że nawet nie obrócił rozrusznikiem.

My¶lałem że akumulator się kończy (a lat ma chyba z 6+ więc jakby czas na
nieg), ale wtedy odpaliłem na kable, pojeĽdziłem i cał± zimę bez problemu,
wł±cznie z odpaleniem po 2tyg stania na mrozie.

A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza
postojówkami które maj± brzęczyk i awaryjnymi), bo po pół godziny stania
przekaĽnik robi "cyk" i wszystko się wył±cza (radio, o¶wietlenie itp.)

17 Data: Marzec 05 2018 20:15:38
Temat: Re: Akumulator
Autor: sirapacz 


A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza
postojówkami które maj± brzęczyk i awaryjnymi), bo po pół godziny stania
przekaĽnik robi "cyk" i wszystko się wył±cza (radio, o¶wietlenie itp.)

akurat radio masz pod stałe +12 i przekaĽnik go nigdy nie odcina (bo pamięć ustawień). Jako¶ niebywałe, że żaden producent nie wpadł na to, że pamięć ustawień można podtrzymać bateri± CR2032 (lub większ±) lub akumulatorkiem (a te wylewaj± dopiero po kilkunastu latach, a przeżyć potrafi± dobr± dychę).

18 Data: Marzec 05 2018 20:32:03
Temat: Re: Akumulator
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 5 Mar 2018 20:15:38 +0100, sirapacz napisał(a):

A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza
postojówkami które maj± brzęczyk i awaryjnymi), bo po pół godziny stania
przekaĽnik robi "cyk" i wszystko się wył±cza (radio, o¶wietlenie itp.)

akurat radio masz pod stałe +12 i przekaĽnik go nigdy nie odcina (bo
pamięć ustawień).

Akurat w moim aucie ustawienia radia się nie kasuj±, nawet jak nie ma
akumulatora (i to długo).
Podł±czenie do stałego +12V ma, bo mogę radio wł±czyć również bez kluczyka
(przez pół godziny po zatrzymaniu samochodu, albo ostatnim otwarciu drzwi).

Tu zreszt± chyba radio i tak by nie dało rady.
Akumulator mi się wypompował w jakie¶ 3h, czyli pobór pr±du musiał być
konkretny.

Nie wiem jak± pojemno¶ć ma akumulator, ale w te wszystkie mrozy odpala bez
problemu.

19 Data: Marzec 05 2018 23:44:06
Temat: Re: Akumulator
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

Jako¶ niebywałe, że żaden producent nie wpadł na to,
że pamięć ustawień można podtrzymać bateri± CR2032

Wszystkie wyci±gane miały baterie lub kondensatory ale potem ludzie
przestali się bać kradzieży i zostały na stałe podł±czone do +12v

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

20 Data: Marzec 06 2018 07:02:19
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 5 Mar 2018 20:15:38 +0100, sirapacz napisał(a):

A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza
postojówkami które maj± brzęczyk i awaryjnymi), bo po pół godziny stania
przekaĽnik robi "cyk" i wszystko się wył±cza (radio, o¶wietlenie itp.)

akurat radio masz pod stałe +12 i przekaĽnik go nigdy nie odcina (bo
pamięć ustawień). Jako¶ niebywałe, że żaden producent nie wpadł na to,
że pamięć ustawień można podtrzymać bateri± CR2032 (lub większ±) lub
akumulatorkiem (a te wylewaj± dopiero po kilkunastu latach, a przeżyć
potrafi± dobr± dychę).

Kilkanascie lat w samochodzie to nie tak duzo ... postarzanie produktu
:-)
Poza tym po co - akumulator sie wymienia co 5-10 lat.

Jest cala masa pamieci nieulotnych, nie trzeba bateryjki.

J.

Akumulator



Grupy dyskusyjne