Alfa 159
1 | Data: Pa?dziernik 04 2008 12:38:51 |
Temat: Alfa 159 | |
Autor: Adamm | Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTDM 175KM lub 2.4 JTDM 200KM. Są 2 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 15:33:30 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: marmar |
Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTDM 175KM lub 2.4 JTDM 200KM. Są Witam. Jeśli masz zamiar w przyszłości serwisować w/w auto w ASO to licz się, że Alfa ma w Polsce wyjątkowo kiepski (pod względem fachowości) serwis. A niestety będzie się działo. A tak na marginesie, gdzie znalazłeś wersję 1,9 JTD ze 175 konikami? W ofercie występuje dwuzaworowa 1,9 120 KM/280Nm i mocniejsza czterozaworowa 1,9 150 KM z 305 Nm. Co do niemieckiej konkurencji - PRZY SPRAWNEJ alfie takowa (IMHO) nie istnieje. Może jedynie brak klasycznego napędu ale to już inna bajka. pzdr. marmar 3 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 14:37:04 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Adamm | marmar napisał(a): Witam. I np. na śląsku będzie z tym problem? Myślałem że Alfą zajmują się serwisy Fiata a tego jest tutaj od groma i wydaje mi się że będzie można znaleźć coś sensownego. A tak na marginesie, gdzie znalazłeś wersję 1,9 JTD ze 175 konikami? Są w ogłoszeniach, widocznie po chipie albo ludzie nie wiedzą co sprzedają. I tak 2.4 bardziej mnie interesuje ;-) Co do niemieckiej konkurencji - PRZY SPRAWNEJ alfie takowa (IMHO) nie Już się przekonałem. Poza tym kupię ją dla samego wyglądu, będzie służyła do stania w ogródku i podziwiania, a na dojazdy do pracy Golf II ;-) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 16:49:43 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: radekp@konto.pl | Sat, 4 Oct 2008 14:37:04 +0000 (UTC), w "Adamm" marmar napisał(a): Lepiej znaleźć coś nieautoryzowanego, ale znającego się. Albo zapłacisz mniej za to samo, albo tyle samo za lepszą obsługę. Już się przekonałem. Poza tym kupię ją dla samego wyglądu, będzie służyła do No tak, to straszna krowa ;). 5 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 20:03:08 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
I np. na śląsku będzie z tym problem? Myślałem że Alfą zajmują się serwisy Mysle, ze marmara nie powinienes sluchac w ogole. Owszem zdarzaja sie problemy z fachowoscia serwisu Alfy, ale unifikacja w ramach koncernu postepuje (no i sama Alfa oferuje co raz mniej ambitne konstrukcyjnie samochody), wiec iles tam problemow z serwisem znika, tym bardziej, ze chcesz samochod z dieslem. Mimo dosc krotkiego rynkowego stazu 159 do tego nie nalezy do samochodow awaryjnych, stereotypow wypowiadanych przez ludzi pokroju marmara nie nalezy sluchac (on i jemu podobni nigdy nie odwaza sie skonfrontowac obiegowych opinii z rzeczywistoscia, wiec beda powtarzac madrosci pana Zenka). Generalnie pytac o opinie o marce/modelu na tym forum to nieporozumienie. O 159 popytaj np. tu http://www.alfaromeo.pl/phpBB/index.php 6 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 20:10:11 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 4 Oct 2008 20:03:08 +0200, Rabbit McCroolick postepuje (no i sama Alfa oferuje co raz mniej ambitne konstrukcyjnie A jakie to były te ambitne (przy czym nie interesują nas tu rodzynki typu SZ/RZ, a auta dla ludzi)? I co w ich konstrukcji było aż tak ambitnego? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 7 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 23:49:20 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
A jakie to były te ambitne (przy czym nie interesują nas tu Myslalem, ze to juz przerabialismy. Zreszta sam wiesz, ze eksploatacja Twin Sparka w Twojej rodzinie okazala sie o wiele trudniejsza niz uzytkowanie Nissana. Pokaz mi tak zaawansowany silnik w _tej klasie (i cenie)_ jak TS z 145/146/156 z dwiema swiecami na cylinder, czy zmiana faz rozrzadu (dawny problem w koncu rozwiazany, moj "pozmianowy" wariator ma juz prawie 60 kkm i zadnych oznak zuzycia), ktory oferuje np 140-144 KM z 1,8 dm3. Nawet dzis to rzadkosc a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac wstecz i dowiedzic sie jak bradzo innowacyjna marka byly AR przed era Fiata, no ale do tego trzeba nie miec uprzedzen... p.s. SZ/RZ wcale az taka innowacyjna nie byla, bo opierala sie w glownej mierze na 75, a to na pewno nie byl typowy samochod w latach 80. 8 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 23:08:51 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 4 Oct 2008 23:49:20 +0200, Rabbit McCroolick Myslalem, ze to juz przerabialismy. Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom. Zreszta sam wiesz, ze eksploatacja Twin Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i montażu Fiata i jego pochodnych nie należała do najwyższych. Bo niby z jakiego to zaniedbania mogła wyniknąć awaria czujnika położenia wału korbowego przed upływem 100kkm przebiegu? Pokaz mi tak zaawansowany silnik w _tej klasie (i cenie)_ jak TS z Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione. Kiedyś, gdy świece były umieszczanie w niecentralnie w komorze, dwie świece miały sens, dziś przy zwartych komorach i centralnej świecy zysk jest raczej pomijalny (prawdopodobnie mniejszy od tych paru procent zapewnianych przez głowice pięciozaworowe, które są bardziej rozpowszechnione od TS-ów). czy zmiana faz rozrzadu (dawny Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz rozrządu. Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych marnych 103 koni. K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16 1.8 VHPD o mocach między 177 a 192KM nie warto się zatrzymywać na dłuzej, bo z racji bycia silnikiem Lotusa, może wychodzić poza tę klasę cenową. Ale szukajmy dalej. BMW M42B18? 136, potem 140KM? Silniki Integry TypeR i BPD Mazdy (1.8 turbo, 185KM z potencjałem na 300-400 -- silnik jest mocno zdławiony przez fabrykę) też warto pominąć, bo cenowo plasowały się ciut wyżej. Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM. Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego Swifta GTI. 100KM, kute flaki (rzadkośc nawet wtedy) i 1.0 Charade GTti -- niecały litr pojemności, 3 cylindry, 12 zaworów, turbo, 100KM. Takich silników dziś się nie robi, zresztą wtedy też były rzadkością. Nawet dzis to rzadkosc Istotnie. Bo dziś ogólnie silniki 1.8 nie są zbyt często wkładane do aut (po co, skoro zazwyczaj lądują w tej samej stawce podatkowej co 2.0, cena podobna, a mocy mniej niż w 2.0 albo trzeba go wyżej kręcić?). Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM. a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911 roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie pamiętam). Dwie świece na cylinder? Jak obejrzysz sobie zdjęcia starych (lata 60-e ubiegłego wieku, ale pewnie starsze też się znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników. Transaxle? Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś deDion? Bardzo stary wynalazek. Owszem, przed erą Fiata AR miała więcej odwagi. SZ/RZ wcale az taka innowacyjna nie byla, bo opierala sie w glownej mierze Ale wyróżniała się z całej gamy. Nie tylko wyglądem. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 10:40:55 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: J.F. | On Sat, 4 Oct 2008 23:08:51 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby ktorys z mercedesow tez chyba mial dwie swiece .. czy zmiana faz rozrzadu (dawny popularny VTEC hondy chocby. Ale ja nieco w twoim stylu - czy z tego przelicznika cos wynika oprocz lepszego samopoczucia ? 150KM mozna miec bez laski z dwulitrowego silnika, akcyza ta sama, jak sie rozejrzec to nawet OC nie bedzie drozsze .. a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac Wszystkie lotnicze ? J. 10 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 15:41:26 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
ktorys z mercedesow tez chyba mial dwie swiece .. i byl na tej samej polce cenowej co AR? popularny VTEC hondy chocby. Popularny to on od kiedy jest? Od konca lat 90.? Wczesniej ten system posiadaly tylko modele najwyzsze. Wszystkie lotnicze ? AR wlasnie produkcja silnikow lotniczych (i przy okazji samolotow) do II w.s. sie glownie zajmowala. 11 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 16:26:18 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Boombastic |
Bzdura. Civic i CRX to modele najwyższe? I nie od końca lat 90-tych tylko 80-tych. 12 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 17:30:19 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
Bzdura. Civic i CRX to modele najwyższe?I nie od końca lat 90-tych tylko 80-tych. Doprawdy? "The VTEC system was originally introduced as a DOHC system in the 1989 Honda Integra and Civic CRX SiR models sold in Japan and Europe, which used a 160 bhp (119 kW) variant of the B16A engine. The US market saw the first VTEC system with the introduction of the 1990 Acura NSX, which used a DOHC VTEC V6 with 270 hp. DOHC VTEC engines soon appeared in other vehicles, such as the 1992 Acura Integra GS-R (B17 1.7 liter engine). And later in the 1993 Honda Prelude VTEC (H22 2.2 liter engine) and Honda Del Sol VTEC (B16 1.6 liter engine)." http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC 13 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 18:07:45 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Boombastic |
No i? Nie było w CRX i Civicu? Było. Dokładnie jak napisałem. 14 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 09:36:07 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 05 Oct 2008 10:40:55 +0200, J.F Ale ja nieco w twoim stylu - czy z tego przelicznika cos wynika oprocz Między 1.8 a 2.0 nie ma jakiejś różnicy. Między 1.6, a 2.0 może być różnica, właśnie w ubezpieczeniu i ew. podatkach. znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników. Ale to jakby z innego powodu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 02:56:23 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Arek ;-) | Tyle, że alfa już dawno nie robi bokserów, a nawet twin spark odchodzi 16 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 13:19:34 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Boombastic | Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę I skośni zrobili zmienne fazy rozrządu na początku lat 90-tych i działało bez zarzutu w przeciwieństwie do Alfy :-) 17 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 23:18:48 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 05.10.2008 Boombastic napisał/a: Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę Zupelnie jak wielowahaczowe zawieszenie ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 18 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 15:37:21 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom. Widzisz, bo ja nie moge zrozumiec, jak mozna rozpowszechniac te wszystkie brednie o AR. Dla lepszego samopoczucia? Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana wariatora? Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby Dzis rzadza ksiagowi. Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz I co uwazasz konstrukcje Rovera za bardziej niezawodne od AR? ;-) Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych AR tez nie potrzebowala przed era ekologii. K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16 I dalej podajesz przyklady silnikow z innej klasy... Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego Boze, to moj bokser 1.3 w zwyklej 33 bez zadnego GTI mial 90 KM... Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM. 12 lat temu? No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery To dlaczego dzis wciaz oferowane sa silniki z dwoma zaworami na cylinder? Transaxle? Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś deDion? Oczywiscie, ze nie tylko Alfa, ale AR wprowadzila to rozwiazanie do _masowej produkcji_ (obok DAFa przejetego przez Vovlo, ale to calkiem inne typy pojazdow). 19 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 16:28:10 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Boombastic | A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana wariatora? A ile Civiców miały naprawiany VTEC? Jakoś nigdy nie słyszałem o tym. Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM. No tak, 12 lat temu to miał dokładnie 169 KM. 20 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 17:33:30 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Rabbit McCroolick |
No tak, 12 lat temu to miał dokładnie 169 KM. I oczywiscie jest rownie popularny jak TS... 21 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 18:08:05 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Boombastic |
Był nawet w kombiaku. 22 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 10:10:56 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 5 Oct 2008 15:37:21 +0200, Rabbit McCroolick wrote: A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana Szczęście? Ale chętnie się dowiem, jakich zaniedbań serwisowych wymaga nieserwisowalna część, żeby się zepsuła? BTW, alternator też Ci nie szwankował? Dzis rzadza ksiagowi. Obecnie nawet silniki do sportu mają tylko po jednej świecy. Tam też rządzą księgowi? Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz Przez około 100kkm sprawił nam mniej problemów niż TS. Nie został nigdy przegrzany i żadnych problemów z uszczelką nie było. Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych O. A jaki wpływ na ekologię mają zmienne fazy? Zawsze mi się wydawało, że zmienne fazy służą rozszerzeniu powerbandu, ale co ja tam mogę wiedzieć, prawda? I dalej podajesz przyklady silnikow z innej klasy... Oj tak. Rover 25 i MG ZR to auta bardzo innej klasy. 318IS/ti rzeczywiście stoją o klasę wyżej. Ze względu na jakość. Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego I bez zmiany wnętrzności (wał, korby, tłoki) znosił dzielnie 200KM? To dlaczego dzis wciaz oferowane sa silniki z dwoma zaworami na cylinder? Zapewne ze względu na koszty, w nielicznych dupowozach nie ma sensu silić się na więcej. Zgodnie z zasadą doboru właściwego młotka do danego gwoździa. Oczywiscie, ze nie tylko Alfa, ale AR wprowadzila to rozwiazanie do _masowej Po czym okazało się, że zysk z transaxle w dupowozie jest taki, że dziś AR produkuje auta głównie z przednim napędem. Nawet te klasy średniej wyższej, gdzie jak raz powinni wkładać przynajmniej RWD. BTW, TwinSparki też zniknęły z oferty (ba, w V6 Alfy nigdy się nie pojawiły). (obok DAFa przejetego przez Vovlo, ale to calkiem inne typy Taaaaak? Zaraz powiesz, że Volvo 340 to luksusowa limuzyna? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 23 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 15:55:05 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: Seba | Poza tym kupie ja dla samego wygladu Swego czasu, w firmie sprzedajacej mi wtedy Lancie, widzialem taka Alfe ( w wersji kombi/ 2.4 JTD) w kombinacji czarny lakier/bezowe wnetrze. Powalala wyglademm - naprawde. Malo, ktore auto dzisiaj produkowane wyglada tak kapitalnie jak ten model Alfy. -- Pozdrawiam Sebastian S. 24 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 22:05:25 | Temat: Re: Alfa 159 | Autor: JKK |
Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTD Jeździłem trochę taką (chyba '07) po Niemczech i Holandii. Coś pięknego :-) Jedyny minus jaki zauważyłem - spalanie na poziomie ~8 litrów (wg komputera). Passat TDI '99 przy porównywalnej jeździe palił ~5,5. Pzdr JKK |