Grupy dyskusyjne   »   Alfa 159

Alfa 159



1 Data: Pa?dziernik 04 2008 12:38:51
Temat: Alfa 159
Autor: Adamm 

Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTDM 175KM lub 2.4 JTDM 200KM. Są
jakieś istotne powody dla których nie należy kupować tego auta? Utrata
wartości nie ma znaczenia. Zaznaczam też że niemiecka konkurencja mnie nie
interesuje.

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Pa?dziernik 04 2008 15:33:30
Temat: Re: Alfa 159
Autor: marmar 


Użytkownik "Adamm"  napisał w wiadomości

Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTDM 175KM lub 2.4 JTDM 200KM. Są
jakieś istotne powody dla których nie należy kupować tego auta? Utrata
wartości nie ma znaczenia. Zaznaczam też że niemiecka konkurencja mnie nie
interesuje.

Witam.
Jeśli masz zamiar  w przyszłości serwisować w/w auto w ASO to licz się, że
Alfa ma w Polsce wyjątkowo kiepski (pod względem fachowości) serwis. A
niestety będzie się działo.

A tak na marginesie, gdzie znalazłeś wersję 1,9 JTD ze 175 konikami?
W ofercie występuje  dwuzaworowa 1,9 120 KM/280Nm  i mocniejsza
czterozaworowa  1,9 150 KM  z 305 Nm.
Co do niemieckiej konkurencji -  PRZY SPRAWNEJ  alfie takowa (IMHO) nie
istnieje. Może jedynie brak klasycznego napędu ale to już inna bajka.

pzdr.
marmar

3 Data: Pa?dziernik 04 2008 14:37:04
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Adamm 

marmar  napisał(a):

Witam.
Jeśli masz zamiar  w przyszłości serwisować w/w auto w ASO to licz się, że
Alfa ma w Polsce wyjątkowo kiepski (pod względem fachowości) serwis. A
niestety będzie się działo.

I np. na śląsku będzie z tym problem? Myślałem że Alfą zajmują się serwisy
Fiata a tego jest tutaj od groma i wydaje mi się że będzie można znaleźć coś
sensownego.

A tak na marginesie, gdzie znalazłeś wersję 1,9 JTD ze 175 konikami?
W ofercie występuje  dwuzaworowa 1,9 120 KM/280Nm  i mocniejsza
czterozaworowa  1,9 150 KM  z 305 Nm.

Są w ogłoszeniach, widocznie po chipie albo ludzie nie wiedzą co sprzedają. I
tak 2.4 bardziej mnie interesuje ;-)

Co do niemieckiej konkurencji -  PRZY SPRAWNEJ  alfie takowa (IMHO) nie
istnieje. Może jedynie brak klasycznego napędu ale to już inna bajka.

Już się przekonałem. Poza tym kupię ją dla samego wyglądu, będzie służyła do
stania w ogródku i podziwiania, a na dojazdy do pracy Golf II ;-)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Pa?dziernik 04 2008 16:49:43
Temat: Re: Alfa 159
Autor: radekp@konto.pl 

Sat, 4 Oct 2008 14:37:04 +0000 (UTC), w  "Adamm"
 napisał(-a):

marmar  napisał(a):
> Witam.
> Jeśli masz zamiar  w przyszłości serwisować w/w auto w ASO to licz się, że
> Alfa ma w Polsce wyjątkowo kiepski (pod względem fachowości) serwis. A
> niestety będzie się działo.

I np. na śląsku będzie z tym problem? Myślałem że Alfą zajmują się serwisy
Fiata a tego jest tutaj od groma i wydaje mi się że będzie można znaleźć coś
sensownego.

Lepiej znaleźć coś nieautoryzowanego, ale znającego się.
Albo zapłacisz mniej za to samo, albo tyle samo za lepszą obsługę.

Już się przekonałem. Poza tym kupię ją dla samego wyglądu, będzie służyła do
stania w ogródku i podziwiania, a na dojazdy do pracy Golf II ;-)

No tak, to straszna krowa ;).

5 Data: Pa?dziernik 04 2008 20:03:08
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Adamm"  napisał w wiadomości

I np. na śląsku będzie z tym problem? Myślałem że Alfą zajmują się serwisy
Fiata a tego jest tutaj od groma i wydaje mi się że będzie można znaleźć coś
sensownego.

Mysle, ze marmara nie powinienes sluchac w ogole. Owszem zdarzaja sie problemy z fachowoscia serwisu Alfy, ale unifikacja w ramach koncernu postepuje (no i sama Alfa oferuje co raz mniej ambitne konstrukcyjnie samochody), wiec iles tam problemow z serwisem znika, tym bardziej, ze chcesz samochod z dieslem. Mimo dosc krotkiego rynkowego stazu 159 do tego nie nalezy do samochodow awaryjnych, stereotypow wypowiadanych przez ludzi pokroju marmara nie nalezy sluchac (on i jemu podobni nigdy nie odwaza sie skonfrontowac obiegowych opinii z rzeczywistoscia, wiec beda powtarzac madrosci pana Zenka). Generalnie pytac o opinie o marce/modelu na tym forum to nieporozumienie. O 159 popytaj np. tu http://www.alfaromeo.pl/phpBB/index.php

6 Data: Pa?dziernik 04 2008 20:10:11
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 4 Oct 2008 20:03:08 +0200, Rabbit McCroolick
 wrote:

postepuje (no i sama Alfa oferuje co raz mniej ambitne konstrukcyjnie
samochody),

 A jakie to były te ambitne (przy czym nie interesują nas tu
 rodzynki typu SZ/RZ, a auta dla ludzi)? I co w ich konstrukcji
 było aż tak ambitnego?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Pa?dziernik 04 2008 23:49:20
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

A jakie to były te ambitne (przy czym nie interesują nas tu
rodzynki typu SZ/RZ, a auta dla ludzi)? I co w ich konstrukcji
było aż tak ambitnego?

Myslalem, ze to juz przerabialismy. Zreszta sam wiesz, ze eksploatacja Twin Sparka w Twojej rodzinie okazala sie o wiele trudniejsza niz uzytkowanie Nissana. Pokaz mi tak zaawansowany silnik w _tej klasie (i cenie)_ jak TS z 145/146/156 z dwiema swiecami na cylinder, czy zmiana faz rozrzadu (dawny problem w koncu rozwiazany, moj "pozmianowy" wariator ma juz prawie 60 kkm i zadnych oznak zuzycia), ktory oferuje np 140-144 KM z 1,8 dm3. Nawet dzis to rzadkosc a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac wstecz i dowiedzic sie jak bradzo innowacyjna marka byly AR przed era Fiata, no ale do tego trzeba nie miec uprzedzen...

p.s.
SZ/RZ wcale az taka innowacyjna nie byla, bo opierala sie w glownej mierze na 75, a to na pewno nie byl typowy samochod w latach 80.

8 Data: Pa?dziernik 04 2008 23:08:51
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 4 Oct 2008 23:49:20 +0200, Rabbit McCroolick
 wrote:

Myslalem, ze to juz przerabialismy.

 Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom.

Zreszta sam wiesz, ze eksploatacja Twin
Sparka w Twojej rodzinie okazala sie o wiele trudniejsza niz uzytkowanie
Nissana.

 Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i
 montażu Fiata i jego pochodnych nie należała do najwyższych. Bo
 niby z jakiego to zaniedbania mogła wyniknąć awaria czujnika
 położenia wału korbowego przed upływem 100kkm przebiegu?

Pokaz mi tak zaawansowany silnik w _tej klasie (i cenie)_ jak TS z
145/146/156 z dwiema swiecami na cylinder,

 Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby
 dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można
 wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione. Kiedyś, gdy
 świece były umieszczanie w niecentralnie w komorze, dwie świece
 miały sens, dziś przy zwartych komorach i centralnej świecy zysk
 jest raczej pomijalny (prawdopodobnie mniejszy od tych paru
 procent zapewnianych przez głowice pięciozaworowe, które są
 bardziej rozpowszechnione od TS-ów).
 
czy zmiana faz rozrzadu (dawny
problem w koncu rozwiazany, moj "pozmianowy" wariator ma juz prawie 60 kkm i
zadnych oznak zuzycia), ktory oferuje np 140-144 KM z 1,8 dm3.

 Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
 rozrządu. Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
 marnych 103 koni. K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16
 1.8 VHPD o mocach między 177 a 192KM nie warto się zatrzymywać
 na dłuzej, bo z racji bycia silnikiem Lotusa, może wychodzić
 poza tę klasę cenową. Ale szukajmy dalej. BMW M42B18? 136, potem
 140KM? Silniki Integry TypeR i BPD Mazdy (1.8 turbo, 185KM z
 potencjałem na 300-400 -- silnik jest mocno zdławiony przez
 fabrykę) też warto pominąć, bo cenowo plasowały się ciut wyżej.
 Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
 ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

 Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego
 Swifta GTI. 100KM, kute flaki (rzadkośc nawet wtedy) i 1.0
 Charade GTti -- niecały litr pojemności, 3 cylindry, 12 zaworów,
 turbo, 100KM. Takich silników dziś się nie robi, zresztą wtedy
 też były rzadkością.

Nawet dzis to rzadkosc

 Istotnie. Bo dziś ogólnie silniki 1.8 nie są zbyt często
 wkładane do aut (po co, skoro zazwyczaj lądują w tej samej
 stawce podatkowej co 2.0, cena podobna, a mocy mniej niż w 2.0
 albo trzeba go wyżej kręcić?). Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8
 może być? Akurat ma 140KM.

a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac
wstecz i dowiedzic sie jak bradzo innowacyjna marka byly AR przed era Fiata,
no ale do tego trzeba nie miec uprzedzen...

 No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery
 zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911
 roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie
 pamiętam). Dwie świece na cylinder? Jak obejrzysz sobie zdjęcia
 starych (lata 60-e ubiegłego wieku, ale pewnie starsze też się
 znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników. Transaxle?
 Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś deDion?
 Bardzo stary wynalazek.

 Owszem, przed erą Fiata AR miała więcej odwagi.


SZ/RZ wcale az taka innowacyjna nie byla, bo opierala sie w glownej mierze
na 75, a to na pewno nie byl typowy samochod w latach 80.

 Ale wyróżniała się z całej gamy. Nie tylko wyglądem.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Pa?dziernik 05 2008 10:40:55
Temat: Re: Alfa 159
Autor: J.F. 

On Sat, 4 Oct 2008 23:08:51 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby
dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można
wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione.

ktorys z mercedesow tez chyba mial dwie swiece ..


czy zmiana faz rozrzadu (dawny
problem w koncu rozwiazany, moj "pozmianowy" wariator ma juz prawie 60 kkm i
zadnych oznak zuzycia), ktory oferuje np 140-144 KM z 1,8 dm3.

Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
rozrządu. Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
marnych 103 koni. K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? [...]
Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

popularny VTEC hondy chocby.

Ale ja nieco w twoim stylu - czy z tego przelicznika cos wynika oprocz
lepszego samopoczucia ? 150KM mozna miec bez laski z dwulitrowego
silnika, akcyza ta sama, jak sie rozejrzec to nawet OC nie bedzie
drozsze ..

a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac
wstecz i dowiedzic sie jak bradzo innowacyjna marka byly AR przed era Fiata,
no ale do tego trzeba nie miec uprzedzen...

No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery
zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911
roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie
pamiętam). Dwie świece na cylinder? Jak obejrzysz sobie zdjęcia
starych (lata 60-e ubiegłego wieku, ale pewnie starsze też się
znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników.

Wszystkie lotnicze ?

J.

10 Data: Pa?dziernik 05 2008 15:41:26
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

ktorys z mercedesow tez chyba mial dwie swiece ..

i byl na tej samej polce cenowej co AR?

popularny VTEC hondy chocby.

Popularny to on od kiedy jest? Od konca lat 90.? Wczesniej ten system posiadaly tylko modele najwyzsze.

Wszystkie lotnicze ?

AR wlasnie produkcja silnikow lotniczych (i przy okazji samolotow) do II w.s. sie glownie zajmowala.

11 Data: Pa?dziernik 05 2008 16:26:18
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Rabbit McCroolick"  napisał w wiadomości


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
ktorys z mercedesow tez chyba mial dwie swiece ..

i byl na tej samej polce cenowej co AR?

popularny VTEC hondy chocby.

Popularny to on od kiedy jest? Od konca lat 90.? Wczesniej ten system posiadaly tylko modele najwyzsze.

Bzdura. Civic i CRX to modele najwyższe? I nie od końca lat 90-tych tylko 80-tych.

12 Data: Pa?dziernik 05 2008 17:30:19
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Bzdura. Civic i CRX to modele najwyższe?I nie od końca lat 90-tych tylko 80-tych.

Doprawdy?

"The VTEC system was originally introduced as a DOHC system in the 1989 Honda Integra and Civic CRX SiR models sold in Japan and Europe, which used a 160 bhp (119 kW) variant of the B16A engine. The US market saw the first VTEC system with the introduction of the 1990 Acura NSX, which used a DOHC VTEC V6 with 270 hp. DOHC VTEC engines soon appeared in other vehicles, such as the 1992 Acura Integra GS-R (B17 1.7 liter engine). And later in the 1993 Honda Prelude VTEC (H22 2.2 liter engine) and Honda Del Sol VTEC (B16 1.6 liter engine)."

http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC

13 Data: Pa?dziernik 05 2008 18:07:45
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Rabbit McCroolick"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości
Bzdura. Civic i CRX to modele najwyższe?I nie od końca lat 90-tych tylko 80-tych.

Doprawdy?

"The VTEC system was originally introduced as a DOHC system in the 1989 Honda Integra and Civic CRX SiR models sold in Japan and Europe, which used a 160 bhp (119 kW) variant of the B16A engine. The US market saw the first VTEC system with the introduction of the 1990 Acura NSX, which used a DOHC VTEC V6 with 270 hp. DOHC VTEC engines soon appeared in other vehicles, such as the 1992 Acura Integra GS-R (B17 1.7 liter engine). And later in the 1993 Honda Prelude VTEC (H22 2.2 liter engine) and Honda Del Sol VTEC (B16 1.6 liter engine)."

No i? Nie było w CRX i Civicu? Było. Dokładnie jak napisałem.

14 Data: Pa?dziernik 06 2008 09:36:07
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 05 Oct 2008 10:40:55 +0200, J.F
 wrote:

Ale ja nieco w twoim stylu - czy z tego przelicznika cos wynika oprocz
lepszego samopoczucia ? 150KM mozna miec bez laski z dwulitrowego
silnika, akcyza ta sama, jak sie rozejrzec to nawet OC nie bedzie
drozsze ..

 Między 1.8 a 2.0 nie ma jakiejś różnicy. Między 1.6, a 2.0 może
 być różnica, właśnie w ubezpieczeniu i ew. podatkach.

znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników.

Wszystkie lotnicze ?

 Ale to jakby z innego powodu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

15 Data: Pa?dziernik 06 2008 02:56:23
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Arek ;-) 

Tyle, że alfa już dawno nie robi bokserów, a nawet twin spark odchodzi
do lamusa.

A honda ciągle tylko vtec i vtec... a toyota vvti... ależ to nudne.
Nie ma się co zepsuć.

16 Data: Pa?dziernik 05 2008 13:19:34
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Boombastic 

Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

I skośni zrobili zmienne fazy rozrządu na początku lat 90-tych i działało bez zarzutu w przeciwieństwie do Alfy :-)

17 Data: Pa?dziernik 05 2008 23:18:48
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 05.10.2008 Boombastic  napisał/a:

Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

I skośni zrobili zmienne fazy rozrządu na początku lat 90-tych i działało
bez zarzutu w przeciwieństwie do Alfy :-)

Zupelnie jak wielowahaczowe zawieszenie ;-)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

18 Data: Pa?dziernik 05 2008 15:37:21
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom.

Widzisz, bo ja nie moge zrozumiec, jak mozna rozpowszechniac te wszystkie brednie o AR. Dla lepszego samopoczucia?

Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i
montażu Fiata i jego pochodnych nie należała do najwyższych. Bo
niby z jakiego to zaniedbania mogła wyniknąć awaria czujnika
położenia wału korbowego przed upływem 100kkm przebiegu?

A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana wariatora?

Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby
dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można
wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione.

Dzis rzadza ksiagowi.

Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
rozrządu.

I co uwazasz konstrukcje Rovera za bardziej niezawodne od AR? ;-)

Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
marnych 103 koni.

AR tez nie potrzebowala przed era ekologii.

K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16
1.8 VHPD o mocach między 177 a 192KM nie warto się zatrzymywać
na dłuzej, bo z racji bycia silnikiem Lotusa, może wychodzić
poza tę klasę cenową. Ale szukajmy dalej. BMW M42B18? 136, potem
140KM? Silniki Integry TypeR i BPD Mazdy (1.8 turbo, 185KM z
potencjałem na 300-400 -- silnik jest mocno zdławiony przez
fabrykę) też warto pominąć, bo cenowo plasowały się ciut wyżej.
Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

I dalej podajesz przyklady silnikow z innej klasy...

Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego
Swifta GTI. 100KM,

Boze, to moj bokser 1.3 w zwyklej 33 bez zadnego GTI mial 90 KM...

Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM.

12 lat temu?

No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery
zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911
roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie
pamiętam).

To dlaczego dzis wciaz oferowane sa silniki z dwoma zaworami na cylinder?

Transaxle? Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś deDion?
Bardzo stary wynalazek.

Oczywiscie, ze nie tylko Alfa, ale AR wprowadzila to rozwiazanie do _masowej produkcji_ (obok DAFa przejetego przez Vovlo, ale to calkiem inne typy pojazdow).

19 Data: Pa?dziernik 05 2008 16:28:10
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Boombastic 

A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana wariatora?

A ile Civiców miały naprawiany VTEC? Jakoś nigdy nie słyszałem o tym.

Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM.

12 lat temu?

No tak, 12 lat temu to miał dokładnie 169 KM.

20 Data: Pa?dziernik 05 2008 17:33:30
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

No tak, 12 lat temu to miał dokładnie 169 KM.

I oczywiscie jest rownie popularny jak TS...

21 Data: Pa?dziernik 05 2008 18:08:05
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Rabbit McCroolick"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości
No tak, 12 lat temu to miał dokładnie 169 KM.

I oczywiscie jest rownie popularny jak TS...

Był nawet w kombiaku.

22 Data: Pa?dziernik 06 2008 10:10:56
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 5 Oct 2008 15:37:21 +0200, Rabbit McCroolick  wrote:

A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana
wariatora?

 Szczęście? Ale chętnie się dowiem, jakich zaniedbań serwisowych
 wymaga nieserwisowalna część, żeby się zepsuła?

 BTW, alternator też Ci nie szwankował?

Dzis rzadza ksiagowi.

 Obecnie nawet silniki do sportu mają tylko po jednej świecy.
 Tam też rządzą księgowi?

Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
rozrządu.

I co uwazasz konstrukcje Rovera za bardziej niezawodne od AR? ;-)

 Przez około 100kkm sprawił nam mniej problemów niż TS. Nie
 został nigdy przegrzany i żadnych problemów z uszczelką nie
 było.

Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
marnych 103 koni.

AR tez nie potrzebowala przed era ekologii.

 O. A jaki wpływ na ekologię mają zmienne fazy? Zawsze mi się
 wydawało, że zmienne fazy służą rozszerzeniu powerbandu, ale co
 ja tam mogę wiedzieć, prawda?

I dalej podajesz przyklady silnikow z innej klasy...

 Oj tak. Rover 25 i MG ZR to auta bardzo innej klasy. 318IS/ti
 rzeczywiście stoją o klasę wyżej. Ze względu na jakość.

Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego
Swifta GTI. 100KM,

Boze, to moj bokser 1.3 w zwyklej 33 bez zadnego GTI mial 90 KM...

 I bez zmiany wnętrzności (wał, korby, tłoki) znosił dzielnie
 200KM?

To dlaczego dzis wciaz oferowane sa silniki z dwoma zaworami na cylinder?

 Zapewne ze względu na koszty, w nielicznych dupowozach nie ma
 sensu silić się na więcej. Zgodnie z zasadą doboru właściwego
 młotka do danego gwoździa.

Oczywiscie, ze nie tylko Alfa, ale AR wprowadzila to rozwiazanie do _masowej
produkcji_

 Po czym okazało się, że zysk z transaxle w dupowozie jest taki,
 że dziś AR produkuje auta głównie z przednim napędem. Nawet te
 klasy średniej wyższej, gdzie jak raz powinni wkładać
 przynajmniej RWD. BTW, TwinSparki też zniknęły z oferty (ba, w
 V6 Alfy nigdy się nie pojawiły).

(obok DAFa przejetego przez Vovlo, ale to calkiem inne typy
pojazdow).

 Taaaaak? Zaraz powiesz, że Volvo 340 to luksusowa limuzyna?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

23 Data: Pa?dziernik 05 2008 15:55:05
Temat: Re: Alfa 159
Autor: Seba 

Poza tym kupie ja dla samego wygladu

Swego czasu, w firmie sprzedajacej mi wtedy Lancie, widzialem taka
Alfe ( w wersji kombi/ 2.4 JTD) w kombinacji czarny lakier/bezowe
wnetrze.
Powalala wyglademm - naprawde. Malo, ktore auto dzisiaj produkowane
wyglada tak kapitalnie jak ten model Alfy.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

24 Data: Pa?dziernik 04 2008 22:05:25
Temat: Re: Alfa 159
Autor: JKK 


Użytkownik "Adamm"  napisał w wiadomości

Witam. Zastanawiam się nad Alfą 159, 1.9 JTD

Jeździłem trochę taką (chyba '07) po Niemczech i Holandii.
Coś pięknego :-)
Jedyny minus jaki zauważyłem  - spalanie
na poziomie ~8 litrów (wg komputera).
Passat TDI '99 przy porównywalnej jeździe palił ~5,5.

Pzdr

JKK

Alfa 159



Grupy dyskusyjne