Grupy dyskusyjne   »   Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156



1 Data: Luty 12 2008 14:48:34
Temat: Alfa Romeo 156
Autor: Marv 

Witam,

Mam kilka pytanek tylko i wyłącznie do byłych i obecnych użytkowników tego modelu alfy, oraz niezależnych ekspertów.  Nie interesują mnie uprzedzenia przeciwników, włochów, miłośników niemieckich aut, ani fascynatów alfy. Chodzi mi o obiektywną opinię tego modelu. Dodam ze w grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD. Te alfy mają fajną sylwetkę,ale  haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska i to ona budzi moje wątpliwości. Oto kilka moich pytań

1. Czy warto i dlaczego?
2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy od   rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.
3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na ile km starcza taki silnik?
4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak często się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ? I jakie są przybliżone koszta?



2 Data: Luty 12 2008 06:44:11
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: hamberg 

jak trzesiesz sie nad kazda zlotowka i chcesz na aucie oszczedzic to
zapomnij o alfie - oszczedzisz sobie wielu nerwow. To auto jest
zdecydowanie dla pasjonatow.

poza tym egzemplarze godne uwagi wcale nie sa tanie

Poza tym 1.6 to pomylka i najlepiej brac 2.0 albo 1.9MJTD

3 Data: Luty 12 2008 15:58:32
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Marv 

hamberg pisze:

jak trzesiesz sie nad kazda zlotowka i chcesz na aucie oszczedzic to
zapomnij o alfie - oszczedzisz sobie wielu nerwow. To auto jest
zdecydowanie dla pasjonatow.

poza tym egzemplarze godne uwagi wcale nie sa tanie

Poza tym 1.6 to pomylka i najlepiej brac 2.0 albo 1.9MJTD

Może nie tyle co trzęsę się nad złotówką, ale brak auta w danym momencie z powodu awarii czy wizyty w serwisie, byłoby dla mnie doć irytujące.Pasjonatem Alfy nie jestem, może dlatego że nigdy nią nie jeździłem, ale nie przywiązuję się do czegoś - bo tak. Wychodzę z założenia, że auto powinno jeździć, a nie stać w naprawie. Zastanawiam się jedynie nad faktem, czy jako auto nie eksploatowane doć mocno - 10tyś km rocznie dałoby nim radę jezdzić ze 2-3 lata, wymieniając jedynie olej filtry i ewentualne drobnostki, których jednorazowy koszt wahałby się w granicach 500-1000zł, co najwyżej 2-3 razy w roku. Chodziłoby tutaj o rocznik 1999-2001,tak więc na pewno wiązałyby się z tym jakieś wymiany - rozrząd, pewnie zawieszenie, i czy po takim remoncie dałoby się spokojnie przejezdzić dluzszy okres ?

4 Data: Luty 12 2008 16:11:39
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Scyzoryk 


grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD.

2,0 benzynka albo JTD

 Te alfy
mają fajną sylwetkę,ale  haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska i
to ona budzi moje wątpliwości.

i słusznie


Oto kilka moich pytań

1. Czy warto i dlaczego?

raczej nie. Auto awaryjne i drogie w eksploatacji. Jesli naprawde chcesz
miec alfe nie bedzie ci to przeszkadzało. Warto dla wyglądu i znakomitego
prowadzenia.


2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i
częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy od
rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.

kumpel ma taka 99r 2,0. Robi cos przy niej na okraglo. On ja mimo wszystko
lubi ale czego sie nie dotknie do naprawy to 1000zł lub wiecej :)

3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na
ile km starcza taki silnik?
4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak często
się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ?

jest znakomite dopuki sie nie zepsuje :) Cen części nie znam ale nie jest to
tania zabawa.

Generalnie kumpel przez dwa lata użytkowania naprawiał maglownice, wycieki
silnika z miski olejowej, całe zawieszenie, przednia szybe ktora pekla od
naprezen, rdze przy łaczeniu tylnych nadkoli z progiem, problemy z
elektroniką, alternatorem. Rzeczy takie jak rozrząd czy 8 platynowych świec
w silniku T-spark tez nie naleza do najmniejszych wydatków. Utrata wartości
się nie zatrzymuje w tych samochodach także kupiona dwa lata temu za ponad
20tys teraz jest warta ze 13tys.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

5 Data: Luty 12 2008 16:10:03
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Umiar 

Marv napisał:

1. Czy warto i dlaczego?

warto bo zajebiscie sie prowadzą, fajne, poręczne autko.. i ladne

2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i
częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy
 od rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.

akurat kilometry beda mialy najmniejszy wplyw na koszty. Twin Sparki dzielą
sie na te ktore biorą olej i te ktore zaczną brać. Remont to okolo 2k PLN.
Pada wariator zmiennych faz rozrządu (chodzi jak diesel), koszt okolo 400zl.
Poza tym obroty czasem wariują, ale to kwestia wyczyszczenia czujnikow na
wlocie.

3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i
na ile km starcza taki silnik?

mialem 1.8, 144KM, jak dla mnie za slaby w obrotach do 3500, jasne ze okolo
4500 jechalo, ale kto tak jeździ. Poza tym hujowo zestopniowana skrzynia, na
piątce przy 120 obroty byly coś kolo 4000 obr. Palil 8 benzyny, 10.5-11 gazu
(sekwencja)

4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak
często się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ? I jakie
są przybliżone koszta?

ja nic nie robilem, nie bylo raczej z tym problemow, ale jak juz padnie to
koszt dwóch wahaczy to zawsze więcej niz jednego. Jak chcesz autko tanie w
eksploatacji, zapomnij o 156, i nie sluchaj tych wszystkich ktorzy
zachwalają ich bezawaryjnosc, bo to bzdury.
Ja mialem dwie AR, 156 i 166, i raczej nie zanosi się na kolejną.
Jak to mowil Clarkson, to auto, które chętnie kupiłby sobie, natomiast nigdy
nie poleciłby przyjacielowi.

--
Pozdrawiam, Umiar
Laguna 3.0 V6 Initiale

6 Data: Luty 12 2008 17:04:23
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Jurand 

"Umiar"  wrote in message

Marv napisał:

> 1. Czy warto i dlaczego?

warto bo zajebiscie sie prowadzą, fajne, poręczne autko.. i ladne

> 2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i
> częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy
>  od rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.

akurat kilometry beda mialy najmniejszy wplyw na koszty. Twin Sparki
dzielą  sie na te ktore biorą olej i te ktore zaczną brać. Remont to
okolo 2k PLN.  Pada wariator zmiennych faz rozrządu (chodzi jak diesel),
koszt okolo 400zl.  Poza tym obroty czasem wariują, ale to kwestia
wyczyszczenia czujnikow na  wlocie.

Hmm a ja myślałem, że TS-y dzielą się na te po strzale paska rozrządu i te
przed strzałem ;)

> 4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak
> często się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ? I jakie
> są przybliżone koszta?

ja nic nie robilem, nie bylo raczej z tym problemow, ale jak juz padnie
to  koszt dwóch wahaczy to zawsze więcej niz jednego. Jak chcesz autko
tanie w  eksploatacji, zapomnij o 156, i nie sluchaj tych wszystkich
ktorzy  zachwalają ich bezawaryjnosc, bo to bzdury.
Ja mialem dwie AR, 156 i 166, i raczej nie zanosi się na kolejną.
Jak to mowil Clarkson, to auto, które chętnie kupiłby sobie, natomiast
nigdy  nie poleciłby przyjacielowi.

I to jest mniej więcej dobre podsumowanie tematu ;) Też miałem taką czarną z
czerwonym ;)

Jurand.

7 Data: Luty 12 2008 20:55:05
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Umiar 

Jurand napisał:

Hmm a ja myślałem, że TS-y dzielą się na te po strzale paska rozrządu
i te przed strzałem ;)

ooo, o tym zapomnialem dodac, slusznie prawisz!!!!

I to jest mniej więcej dobre podsumowanie tematu ;) Też miałem taką
czarną z czerwonym ;)

hehehe, wirus zostaje, gdyby mnie bylo stać, na bank jedna taka 166 stała by
sobie w garażu, tak dla przyjemnosci.
A tak, zostały mi tylko zdjęcia:
http://www.lagunav6.prv.pl/Galerie/Alfa166/index.html


--
Pozdrawiam, Umiar
Laguna 3.0 V6 Initiale

8 Data: Luty 12 2008 21:35:11
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Scyzoryk 


A tak, zostały mi tylko zdjęcia:
http://www.lagunav6.prv.pl/Galerie/Alfa166/index.html

nie ma co, cieżko o ładniejszy współczesny samochód niz Alfa. Mniam :) Przy
okazji ładne foty...


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

9 Data: Luty 12 2008 09:10:36
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: Karthoon 

On 12 Lut, 14:48, Marv  wrote:

Witam,

Mam kilka pytanek tylko i wyłącznie do byłych i obecnych użytkowników
tego modelu alfy, oraz niezależnych ekspertów.  Nie interesują mnie
uprzedzenia przeciwników, włochów, miłośników niemieckich aut, ani
fascynatów alfy. Chodzi mi o obiektywną opinię tego modelu. Dodam ze w
grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD. Te alfy
mają fajną sylwetkę,ale  haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska
i to ona budzi moje wątpliwości. Oto kilka moich pytań

1. Czy warto i dlaczego?
2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i
częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy od
  rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.
3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na
ile km starcza taki silnik?
4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak często
się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ? I jakie są
przybliżone koszta?


Jak znajdziesz dobry i zadbany egzemplarz JTD, do tego bezwypadkowy,
to masz szansę na w miarę bezawaryjne poruszanie się (pomijając częste
naprawy zawieszenia, ale to na szczęście nie jest już takie drogie).
Tyle, że cena będzie dużo wyższa od średniej. Za to silnik, to jedna z
lepszych konstrukcji CR i raczej bezproblemowy.

10 Data: Luty 12 2008 19:47:25
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: |--=Bartek=--| 

Mam kilka pytanek tylko i wyłącznie do byłych i obecnych użytkowników tego modelu alfy, oraz niezależnych ekspertów.  Nie interesują mnie uprzedzenia przeciwników, włochów, miłośników niemieckich aut, ani fascynatów alfy. Chodzi mi o obiektywną opinię tego modelu. Dodam ze w grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD. Te alfy mają fajną sylwetkę,ale  haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska i to ona budzi moje wątpliwości. Oto kilka moich pytań

1.9 JTD


1. Czy warto i dlaczego?
Fajne, autko i pokochasz je lub znienawidzisz. Ja jako pasażer przeżyłem w nim dachowanie i koziołkowanie - wyszedłem bez ryski. Kocham tą markę, ale raczej nie kupię tego samochodu. Sporo jeżdżę i nie chcę regularnie odwiedzać warsztatu co około 10 tysięcy na naprawy za jakiś 1-2k zł

2.  Jaka  jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy od rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie.

Jak 10k rocznie to co roku wizyta w serwisie. Naprawdę dokładnie sprawdzić i wymienić to co jest zalecane. Nie kupować najtańszych części.

B.Z.

11 Data: Luty 12 2008 23:04:52
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: kauzyperda 

Tak sobie poczytuje watek i widze, ze specyfika alfy polega na tym, ze Ci co mieli alfy to wspominaja je milo, ale jednak kolejnej nie chca ;-)

Zreszta tak samo jest w moim przypadku (147) - wyglada ladnie, jezdzi sie milo, ale kolejnej juz nie kupie ;-)

--
pozdr, luck

12 Data: Luty 13 2008 01:41:01
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: barney 


1. Czy warto i dlaczego?


alfaclub.pl

13 Data: Luty 13 2008 15:48:52
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 12 Feb 2008 14:48:34 +0100, w  Marv
 napisał(-a):

1. Czy warto i dlaczego?

Ja lubisz Alfę to chyba warto :)

3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na
ile km starcza taki silnik?

A który rocznik? Jeżeli 1,9 JTD po 2003 ze 140KM, to zdecydowanie warto.

4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak często
się psuje, po ilu km od wymiany trzeba je wymieniać ? I jakie są
przybliżone koszta?

Psuje się, psuje :). Częstotliwość zależy od drogi, stylu jazdy. Powiedzmy, że
rocznie kilka setek trzeba wrzucić tak pi*oko.
Cena oryginalnych TRW (szajsu z Allegro nie warto) to jakieś 1000zł za kpl. 4
wahaczy. Plus łączniki stabilizatora plus koncówki drążków. Tylne w porównaniu
z przednim bezawaryjne ;)

No i jeszcze elektryka taka sobie...

14 Data: Luty 16 2008 03:07:07
Temat: Re: Alfa Romeo 156
Autor:

Tak czytam i czytam i pojąć nie moge :)

Co to za awarie co 10 tys. się zdarzały ?
Jak zwykle opinia obiegowa jest najwazniejsza :)
Alta to moje 5 auto, była Omega i Xsara Picasso
i Fiaciki i kiedyś Polonez.
I jak zwykle najłatwiej napisac że Alfa się psuje nawet jesli to
nie do końca prawda.
Oczywiście jesli sie chce samochód z 1999 lub 2000 roku
za 12-15 tys.to potem się mówi jaka to "padaka".
Bo Alfa z tego rocznika powinna kosztować w okolicach 20 tys.
Zawieszenie fakt, przy tych drogach wybija się,
ale od naprawy do naprawy upływa ok. 30 tys. km.
czyli przy takich założeniach jest to 3 lata jazdy.
Co do silników...
albo bierzesz TS'a i "wozisz" sie z wariatorem i robisz rozrzad
wcześniej niż zalecają.
albo bierzesz JTD (ale lepiej 2.4 ) spalanie niewiele większe niż 1.9
a przyjemność większa
albo (jak ja) bierzesz 2.5 V6 robisz rozrząd, pilnujesz wysokiego
stanu (dobrego!) oleju
i jeździsz i jeździsz. No i oczywiście nie bawisz się w LPG..... :)
No i liczysz sie ze spalaniem ok. 11 l trasa a w miescie.. ile
wlejesz..
nawet do 20 jesli chcesz :)
Ale wszystko zalezy od tego, po co Ci taki samochód... :)
Ja kupiłem jako "fajny samochód rodzinny"
Przy dwójce dzieci bagażnik jakoś wystarcza,
a przyjemność z jazdy naprawde spora.

slowem polecam, ale po dokładnym sprawdzeniu, najlepiej
przez kogoś kto ma lub miał i jest już troche odporny na urok
tego samochodu.

pozdrawiam,
Hash

Alfa Romeo 156



Grupy dyskusyjne