Alfa Romeo 156
1 | Data: Luty 12 2008 14:48:34 |
Temat: Alfa Romeo 156 | |
Autor: Marv | Witam, 2 |
Data: Luty 12 2008 06:44:11 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: hamberg | jak trzesiesz sie nad kazda zlotowka i chcesz na aucie oszczedzic to 3 |
Data: Luty 12 2008 15:58:32 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Marv | hamberg pisze: jak trzesiesz sie nad kazda zlotowka i chcesz na aucie oszczedzic to Może nie tyle co trzÄsÄ siÄ nad złotówkÄ , ale brak auta w danym momencie z powodu awarii czy wizyty w serwisie, byłoby dla mnie doć irytujÄ ce.Pasjonatem Alfy nie jestem, może dlatego że nigdy niÄ nie jeździłem, ale nie przywiÄ zujÄ siÄ do czegoĹ - bo tak. WychodzÄ z założenia, że auto powinno jeździÄ, a nie staÄ w naprawie. Zastanawiam siÄ jedynie nad faktem, czy jako auto nie eksploatowane doć mocno - 10tyĹ km rocznie dałoby nim radÄ jezdziÄ ze 2-3 lata, wymieniajÄ c jedynie olej filtry i ewentualne drobnostki, których jednorazowy koszt wahałby siÄ w granicach 500-1000zł, co najwyżej 2-3 razy w roku. Chodziłoby tutaj o rocznik 1999-2001,tak wiÄc na pewno wiÄ załyby siÄ z tym jakieĹ wymiany - rozrzÄ d, pewnie zawieszenie, i czy po takim remoncie dałoby siÄ spokojnie przejezdziÄ dluzszy okres ? 4 |
Data: Luty 12 2008 16:11:39 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Scyzoryk |
grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD. 2,0 benzynka albo JTD Te alfy mają fajną sylwetkę,ale haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska i i słusznie Oto kilka moich pytań
raczej nie. Auto awaryjne i drogie w eksploatacji. Jesli naprawde chcesz miec alfe nie bedzie ci to przeszkadzało. Warto dla wyglądu i znakomitego prowadzenia. 2. Jaka jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i kumpel ma taka 99r 2,0. Robi cos przy niej na okraglo. On ja mimo wszystko lubi ale czego sie nie dotknie do naprawy to 1000zł lub wiecej :) 3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na jest znakomite dopuki sie nie zepsuje :) Cen części nie znam ale nie jest to tania zabawa. Generalnie kumpel przez dwa lata użytkowania naprawiał maglownice, wycieki silnika z miski olejowej, całe zawieszenie, przednia szybe ktora pekla od naprezen, rdze przy łaczeniu tylnych nadkoli z progiem, problemy z elektroniką, alternatorem. Rzeczy takie jak rozrząd czy 8 platynowych świec w silniku T-spark tez nie naleza do najmniejszych wydatków. Utrata wartości się nie zatrzymuje w tych samochodach także kupiona dwa lata temu za ponad 20tys teraz jest warta ze 13tys. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 5 |
Data: Luty 12 2008 16:10:03 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Umiar | Marv napisał: 1. Czy warto i dlaczego? warto bo zajebiscie sie prowadzą, fajne, poręczne autko.. i ladne 2. Jaka jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i akurat kilometry beda mialy najmniejszy wplyw na koszty. Twin Sparki dzielą sie na te ktore biorą olej i te ktore zaczną brać. Remont to okolo 2k PLN. Pada wariator zmiennych faz rozrządu (chodzi jak diesel), koszt okolo 400zl. Poza tym obroty czasem wariują, ale to kwestia wyczyszczenia czujnikow na wlocie. 3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i mialem 1.8, 144KM, jak dla mnie za slaby w obrotach do 3500, jasne ze okolo 4500 jechalo, ale kto tak jeździ. Poza tym hujowo zestopniowana skrzynia, na piątce przy 120 obroty byly coś kolo 4000 obr. Palil 8 benzyny, 10.5-11 gazu (sekwencja) 4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak ja nic nie robilem, nie bylo raczej z tym problemow, ale jak juz padnie to koszt dwóch wahaczy to zawsze więcej niz jednego. Jak chcesz autko tanie w eksploatacji, zapomnij o 156, i nie sluchaj tych wszystkich ktorzy zachwalają ich bezawaryjnosc, bo to bzdury. Ja mialem dwie AR, 156 i 166, i raczej nie zanosi się na kolejną. Jak to mowil Clarkson, to auto, które chętnie kupiłby sobie, natomiast nigdy nie poleciłby przyjacielowi. -- Pozdrawiam, Umiar Laguna 3.0 V6 Initiale 6 |
Data: Luty 12 2008 17:04:23 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Jurand | "Umiar" wrote in message Marv napisał: Hmm a ja myślałem, że TS-y dzielą się na te po strzale paska rozrządu i te przed strzałem ;) > 4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak I to jest mniej więcej dobre podsumowanie tematu ;) Też miałem taką czarną z czerwonym ;) Jurand. 7 |
Data: Luty 12 2008 20:55:05 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Umiar | Jurand napisał: Hmm a ja myślałem, że TS-y dzielą się na te po strzale paska rozrządu ooo, o tym zapomnialem dodac, slusznie prawisz!!!! I to jest mniej więcej dobre podsumowanie tematu ;) Też miałem taką hehehe, wirus zostaje, gdyby mnie bylo stać, na bank jedna taka 166 stała by sobie w garażu, tak dla przyjemnosci. A tak, zostały mi tylko zdjęcia: http://www.lagunav6.prv.pl/Galerie/Alfa166/index.html -- Pozdrawiam, Umiar Laguna 3.0 V6 Initiale 8 |
Data: Luty 12 2008 21:35:11 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Scyzoryk |
A tak, zostały mi tylko zdjęcia: nie ma co, cieżko o ładniejszy współczesny samochód niz Alfa. Mniam :) Przy okazji ładne foty... -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 9 |
Data: Luty 12 2008 09:10:36 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: Karthoon | On 12 Lut, 14:48, Marv wrote: Witam, Jak znajdziesz dobry i zadbany egzemplarz JTD, do tego bezwypadkowy, to masz szansę na w miarę bezawaryjne poruszanie się (pomijając częste naprawy zawieszenia, ale to na szczęście nie jest już takie drogie). Tyle, że cena będzie dużo wyższa od średniej. Za to silnik, to jedna z lepszych konstrukcji CR i raczej bezproblemowy. 10 |
Data: Luty 12 2008 19:47:25 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: |--=Bartek=--| | Mam kilka pytanek tylko i wyłącznie do byłych i obecnych użytkowników tego modelu alfy, oraz niezależnych ekspertów. Nie interesują mnie uprzedzenia przeciwników, włochów, miłośników niemieckich aut, ani fascynatów alfy. Chodzi mi o obiektywną opinię tego modelu. Dodam ze w grę wchodzą czy wersje jednostki napędowej 1.6, 1.8 i 1.9 JTD. Te alfy mają fajną sylwetkę,ale haczykiem jest cena, która jest aż nad to niska i to ona budzi moje wątpliwości. Oto kilka moich pytań 1.9 JTD 1. Czy warto i dlaczego?Fajne, autko i pokochasz je lub znienawidzisz. Ja jako pasażer przeżyłem w nim dachowanie i koziołkowanie - wyszedłem bez ryski. Kocham tą markę, ale raczej nie kupię tego samochodu. Sporo jeżdżę i nie chcę regularnie odwiedzać warsztatu co około 10 tysięcy na naprawy za jakiś 1-2k zł 2. Jaka jest tak +/- średnia cena eksploatacji tego auta rocznie i częstość występowania awarii w tym modelu? Wiadomym jest ze to zależy od rocznego przebiegu, ja swój przebieg szacuję na ok. 10tyś rocznie. Jak 10k rocznie to co roku wizyta w serwisie. Naprawdę dokładnie sprawdzić i wymienić to co jest zalecane. Nie kupować najtańszych części. B.Z. 11 |
Data: Luty 12 2008 23:04:52 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: kauzyperda | Tak sobie poczytuje watek i widze, ze specyfika alfy polega na tym, ze Ci co mieli alfy to wspominaja je milo, ale jednak kolejnej nie chca ;-) 12 |
Data: Luty 13 2008 01:41:01 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: barney |
1. Czy warto i dlaczego? alfaclub.pl 13 |
Data: Luty 13 2008 15:48:52 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 12 Feb 2008 14:48:34 +0100, w Marv 1. Czy warto i dlaczego? Ja lubisz Alfę to chyba warto :) 3. Którą jednostkę napędową najlepiej z tych 3 wyżej wymienionych, i na A który rocznik? Jeżeli 1,9 JTD po 2003 ze 140KM, to zdecydowanie warto. 4. Jak jest z zawieszeniem, czy to wielowahaczowe zwieszenie tak często Psuje się, psuje :). Częstotliwość zależy od drogi, stylu jazdy. Powiedzmy, że rocznie kilka setek trzeba wrzucić tak pi*oko. Cena oryginalnych TRW (szajsu z Allegro nie warto) to jakieś 1000zł za kpl. 4 wahaczy. Plus łączniki stabilizatora plus koncówki drążków. Tylne w porównaniu z przednim bezawaryjne ;) No i jeszcze elektryka taka sobie... 14 |
Data: Luty 16 2008 03:07:07 | Temat: Re: Alfa Romeo 156 | Autor: | Tak czytam i czytam i pojąć nie moge :) |