Alternator -> akku gubi napięcie
1 | Data: Czerwiec 29 2012 21:57:43 |
Temat: Alternator -> akku gubi napięcie | |
Autor: Sebastian Biały | Taka sprawa: 2 |
Data: Czerwiec 30 2012 00:12:29 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napięcie | Autor: Iksiński |
Podobno atrenator i akku sÄ… polaczone na sztywno. Prawda. Nie powinno być. Podobno odpiÄ™cie powoduje spalenie alternatora. Mo¿e spowodować. Chocia¿ w starych dieslach zdarza³o mi siÄ™ wyjmować akumulator na zapalonym silniku i regulator alternatora wytrzymywa³. b) JakieÅ› pomysly co mo¿e powodować taki efekt? W pierowszej kolejnoÅ›ci sprawdzÄ™ czy po³aczenia nie Å›niedziejÄ…. Brak po³Ä…czenia miÄ™dzy alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99% zaÅ›niedzia³e po³Ä…czenia albo odkrÄ™ci³a siÄ™ któraÅ› Å›ruba. Pozdrawiam X 3 |
Data: Czerwiec 30 2012 07:58:48 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: | Witam serdecznie. 4 |
Data: Czerwiec 30 2012 10:37:17 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 30 Jun 2012 07:58:48 +0000 (UTC), Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym po³±czeniu tak¿e. Spadek napiêcia Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac, zeby na kablach byl spadek 2V ? Najpierw to bym sprawdzil pomiary jeszcze raz, w tym potencjaly mas ... a potem moze doszukal co tam madrego francuzy wymyslily w kwestii ladowania akumulatora. J. 5 |
Data: Lipiec 01 2012 10:24:02 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: | J.F. napisa³(a): Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac,"... na kablu i stykach, stykach, stykach..." ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl http://tunery.tv -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Czerwiec 30 2012 12:46:53 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: Sebastian Bia³y | On 2012-06-30 09:58, wrote: Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym po³±czeniu tak¿e. Spadek napiêcia Akku jest ok. Sprawdzilem z drugim, to samo. 7 |
Data: Lipiec 01 2012 10:13:50 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: tck |
Witam serdecznie. prosciej mozna zmierzyc napiecie na samym kablu tzn miedzy + z aku i + do alternatora, to samo z masa jesli taki pomiar wykaze jakies napiecie oznacza to lipe na polaczeniu -- pozdr tck(at)top.net.pl 8 |
Data: Czerwiec 30 2012 11:29:25 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 30 Jun 2012 00:12:29 +0200, Iksiñski napisa³(a): U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" napisa³ w wiadomo¶ci Po pierwsze - bywaja. Po drugie - to fracuz :-P b) Jakie¶ pomysly co mo¿e powodowaæ taki efekt? W pierowszej kolejno¶ciBrak po³±czenia miêdzy alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99% Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do rozrusznika, w tym i masa - sa dobre. J. 9 |
Data: Czerwiec 30 2012 12:48:15 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: Sebastian Bia³y | On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote: Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do Przy na³adowanym akku rozrusznik rêci jak szalony, ale ³adowania nie ma. Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy? 10 |
Data: Czerwiec 30 2012 21:03:38 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 30 Jun 2012 12:48:15 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a): On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote: Chcesz byc pewny to obejrzyj ... ale do rozrusznika musi dochodzic gruby kabel masy, a silnik caly z metalu ... i raczej nie widzialem zeby ktos dodawal dodatkowy kabel do alternatora. J. 11 |
Data: Czerwiec 30 2012 21:59:18 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Sebastian Bia³y pisze tak: Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony ale od strony plusa nie ten sam. Pociagnij za przewód. Byæ mo¿e zostanie Ci w rêku bo zgni³ w ¶rodku. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 12 |
Data: Czerwiec 30 2012 13:50:26 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiÄ™cie | Autor: BartekK | W dniu 2012-06-29 21:57, Sebastian Bia³y pisze: Alternator krÄ™ci sie. NapiÄ™cie mierzone na Å›rubie wyjsciowej wynosi 14V.Zale¿y jeszcze czym mierzone. Przy uszkodzonych diodach w alternatorze - daje on napiÄ™cie (bardzo s³abo ³adujÄ…c), ale bardzo mocno "poszarpane" - same szpilki. Niby kabel alternator>aku ma ma³Ä… rezystancjÄ™, ale jednak ma, a impedancjÄ™ (plus styki i zaÅ›niedzenia) mo¿e mieć wiÄ™kszÄ…, przez co "szpilkowe" przebiegi na tej d³ugoÅ›ci kabla siÄ™ gumiÄ…. Typowy elektroniczny tani mierniczek - przy pomiarze ko³o alternatora "szaleje" i pokazuje napiÄ™cie Å›rednie plus bzdury na skutek szpilek, a ju¿ ko³o akumulatora - ³adniejsze napiÄ™cie Å›rednie (bo szpilki sÄ… ju¿ mocno wyg³adzone). Do kompletu problemów pomiarowych dochodzi punkt masy, wzglÄ™dem którego mierzysz - przy zaÅ›niedzia³ych po³Ä…czeniach bywa ró¿nie z tym napiÄ™ciem na karoserii, niekoniecznie wszÄ™dzie jest równe 0v... b) JakieÅ› pomysly co mo¿e powodować taki efekt? W pierowszej kolejnoÅ›ciNaj³atwiej olać sprawÄ™ poszukiwaÅ„ Å›niedzenia na niewiadomo ilu z³Ä…czkach, olać Å›ledztwo którÄ™dy francuzy puÅ›ci³y kabel - po prostu zamienić/zdublować go swoim nowym sprawnym przewodem wprost z "grubego wyjÅ›cia" z alternatora wprost do plus akumulatora. To ci prawdÄ™ powie, a jak odetniesz stary przewód przy alternatorze, a zostawisz tylko swój- to bÄ™dzie ci ³atwiej mierzyć prÄ…d ³adowania, nie tylko napiÄ™cie. Zalecenie - przewód co najmniej 6mm^2 miÄ™kka plecionka, w izolacji przewidzianej do zastosowaÅ„ samochodowych (nie bylejaki, bo niektóre izolacje sÄ… nie odporne na oleje, paliwo itp, a zwarcie tego przewodu do masy - to po¿ar). Jak go puÅ›cisz jeszcze w cieÅ„kim peszlu http://www.mpartner.com.pl/images/peszel.jpg "samochodowym" to te¿ nie zaszkodzi. Koszt kilka z³ + odpowiednie koÅ„cówki (oczko do aku, wsuwka lub oczko do alternatora) jest chyba op³acalny ni¿ ¿mudne poszukiwanie 'w której wiÄ…zce jest zaplÄ…tany i gdzie przetarty' oryginalny przewód. -- | Bart³omiej Ku¼niewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |