Grupy dyskusyjne   »   nowe crashtesty

nowe crashtesty



1 Data: Marzec 26 2010 18:58:37
Temat: nowe crashtesty
Autor: J.F. 


http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

J.



2 Data: Marzec 26 2010 19:04:44
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: 'Tom N' 

J.F. w

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto

Jesteś głuchy?

i ktory to rocznik ?

Bez znaczenia.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

3 Data: Marzec 26 2010 19:06:38
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Grejon 

J.F. pisze:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

Mi to na Swifta wygląda

http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

4 Data: Marzec 26 2010 19:11:09
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Olek 

On 2010-03-26 18:58, J.F. wrote:


http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

J.


stary Swift - wspominają w filmiku kilka razy...

5 Data: Marzec 26 2010 19:17:03
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Doć specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest lżejszy od Cinquecento.

6 Data: Marzec 26 2010 19:49:25
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Doć specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak pracuje nadwozie ;)

Pozdrawiam !!

7 Data: Marzec 27 2010 00:18:20
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Tomasz Pyra 

Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Doć specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak pracuje nadwozie ;)

Klatkę trzeba wstawić, a minimum to trzy rozpórki.

Co do popylania to coś o tym wiem, bo z tymi Swiftami się ścigam w jednej klasie.
Nawet na seryjnym silniku taki Swift odchodzi mi jak chce. Nie mówiąc o tych zdłubanych na 120KM.

Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejć z wagą do 600kg - wychodzi wtedy 200KM/t.

8 Data: Marzec 27 2010 12:17:35
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: xs 

Tomasz Pyra  napisał(a):

Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec
ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne
nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i
wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet
z pleksa.

Tak gwoli scislosci do wiki klamie.

Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po
przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz

Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Marzec 27 2010 23:53:12
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Tomasz Pyra 

xs pisze:

Tomasz Pyra  napisał(a):
Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)

Nie jest to wcale wielki wyczyn.

Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.

Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.

Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych, wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.

Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw - maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.

Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.

Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki, oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.

Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np. akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą tyle co jeden oryginalny.

Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł - stosuje się raczej poliwęglan.

Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej, pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.

10 Data: Marzec 27 2010 12:18:21
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: xs 

Tomasz Pyra  napisał(a):

Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec
ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne
nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i
wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet
z pleksa.

Tak gwoli scislosci do wiki klamie.

Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po
przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz

Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Marzec 26 2010 21:00:43
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: J.F. 

On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?
Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

J.

12 Data: Marzec 26 2010 21:21:52
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Michał 


Czyli co - manipulacja ?

Nie, info dla posidzaczy CC, bmw3 i rover200 jak ich auto będzie wygladało.

Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Nie testowano, około 1..1.5


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Marzec 26 2010 22:33:08
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: PepedB 

W dniu 2010-03-26 21:00, J.F. pisze:

On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?

Poniekąd- jakby wzięli takiego Smarka:
http://www.metacafe.com/watch/60538/smart_car_crash/
to by tak widowiskowo się nie złożył. Inna sprawa, że przeciążenia i tak pewnie pokonałyby każdego zawodnika za kierownicą.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

14 Data: Marzec 28 2010 03:25:30
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Chevy 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?
Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w
usa ponad 60km/h.
A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h

15 Data: Marzec 28 2010 10:53:50
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Mar 2010 03:25:30 +0200,  Chevy wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?
Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w
usa ponad 60km/h.

W europie juz 64.

A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h

No i wlasnie o to chodzi :-) Czy:

a) zwracaja uwage ze auto optymalizowane do crashtestu przy 64km/h nie
wytrzyma 80km/h

b) specjalnie wybrali najslabsze auto zeby podkreslic jak wazne jest
"dyscyplinowanie kierowcow" :-)

J.

16 Data: Marzec 26 2010 19:51:11
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Esen 

J.F. wrote:


http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

A czy to ważne?
Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty
od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

--
Sławek

17 Data: Marzec 26 2010 19:32:39
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Hants 

"Esen"  wrote in message

Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty
od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych metod dyscyplinowania kierowców.

18 Data: Marzec 26 2010 20:42:43
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: Esen 

Hants wrote:

"Esen"  wrote in message


Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być
odsunięty od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.

--
Sławek

19 Data: Marzec 27 2010 09:40:14
Temat: Re: nowe crashtesty OT
Autor: Hants 

"Esen"  wrote in message

Hants wrote:
Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.
> --
Sławek

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach?

20 Data: Marzec 28 2010 16:45:35
Temat: Re: nowe crashtesty OT
Autor: jerzu 

On Sat, 27 Mar 2010 09:40:14 -0000, "Hants"
wrote:

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się
znow wybrać w nastepnych wyborach?

Jego nikt z Nas nie wybierał. Donek go wybrał. Masz gwarancję że nie
wybierze go potem ktoś inny? Wszak to "wysokiej klasy specjalista".


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

21 Data: Marzec 31 2010 18:10:47
Temat: Re: nowe crashtesty OT
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Hants wrote:

"Esen"  wrote in message
Hants wrote:
Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.
 > --
Sławek

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach?

On niczego nie wygrywał. To lediwe podsekretarz stanu, czyli niżej wiceministra -- takich mogą trzymać długo niezależnie od władzy ( i często trzymają).

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

22 Data: Marzec 28 2010 22:01:18
Temat: Re: nowe crashtesty
Autor: to 

J.F. wrote:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
(...)
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

Test iście kretyński, konstrukcja tego Swifta pamięta lata 80-te i jest
to auto o legendarnie wręcz niskim poziomie bezpieczeństwa biernego...

--
cokolwiek

nowe crashtesty



Grupy dyskusyjne